Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Planuję zakup BMW E46 320i i mam pytanie co do zamiennika filtra K&N czy opłaca się go kupywać?

Druga sprawa wygląda tak, że będę chciał usunąć katalizator i wstawić strumienice. Teraz 2 pytania:

1. Jak to trzeba zrobić, żeby komputer nie wywalał błędu?

2. W czym pomaga strumienica? zamiast gołej rury lub wybebeszenia kata i zaspawanie go?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli są sondy za katem to będzie wywalać błąd i zapalać CHECK, ale nie pamiętam czy e46 w tym motorze ma już sondy za katem.

temat błędów przez kata mam opanowany, robiłem to mirasowi i błędy znikły, więc jak cos to pomogę ;)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strumiennica ma dziwny dzwiek, jak auto na baterie :D wiem bo kolega do E32 wrzucil. Wstaw tam normalnie rure o odpowiedniej srednicy, powinno byc lepiej. Czy mocy doda czy zabierze to nie wiem, dzwiek wydaje sie przyjemniejszy ( przynajmniej w benzynie ), ale duzej roznicy nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blagam...kolejne zapytanie o strumienice lolol Strumienice mozesz wziac, rozciac na pol i zrobic z niej popielke, bo na nic innego sie nie nadaje. Ktos mial dobry pomysl pojsc w reklame i taki bajzel sprzedawac, przeciez pol polski juz pytalo o te szmelce :/ Szperalem troche w magnaflow i wiem, ze tez robia sportowe katy z wysokoa przepustowoscia:

Używany katalizator Magnaflow - uniwersalny (2622476793) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Powyzej uzywka, w calkiem sensownym stanie ale wlot/wylot 2,5cala - 62,5mm (gdzie u siebie masz chyba 2,25 - czyli 55mm?). A jesli nie chcesz nic katopodobnego, to wspawaj rurke i to bedzie najlepszym rozwiazaniem.

Co do K&N. Jak najbardziej. Zdecydowanie lepsze rozwiazanie niz fabryczny filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie filtry kn można myć i wysuszyć potem spryskuje się olejem i zakłada do auta Chris jest prawdopodobne,że drobiny oleju mogą uszkodzić przepływomierz i ja bym tego nie wsadzał bo to nic nie daje a jeśli chodzi o strumienice to będzie tylko metaliczny dźwięk wydechu kolega założył w m52 i wolę swój wydech :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest tak na wyrost troche, jak kupujesz filtr to on jest juz wzglednie suchy, co innego jak sam czyscisz i oliwisz, wtedy nie zaklada sie tak swiezo nasaczonego filtra,

https://www.google.pl/search?q=nas%C4%85czone+filtry+a+przep%C5%82ywka&sugexp=chrome,mod=9&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K&N -jedyne filtry stożkowe (i wkładki) godne uwagi na tym świecie- są jeszcze inne firmy ale z tymi innymi to różnie bywa. K&N jest naprawdę dobry.

KaeNa sprzedają we formie suchej. Można kupić takie kity: filtr+ impregnat( nie takie znowu zwykłe oleum)+preparat do mycia+instrukcja.

K&N sprzedaje do stożków takie workowe kondony- ochrona mechaniczna filtra przed np. opadem atmosferycznym, albo muchami/kamolami. Warto zastanowić się przed kupnem filtra- szczególnie do większego piecyka(+2.5l) nad zakupem filtra o zwiększonej powierzchni tzn. takiego stożka z otworem w ściance czołowej i drugim stożkiem wewnętrznym.

Jakoś nic się nigdy nikomu z niczym nie działo od impregnatu czy czyściwa K&N a trochę tego szmelu przerzuciłem już. Pod warunkiem przeczytania i zrozumienia instrukcji a nie przekazów ustnych.

Filtr MUSI po czyszczeniu i impregnowaniu wyschnąć przynajmniej 24h żadne dmuchanie powieterzm nie wchodzi w grę...

Strumiennica naturalnie pomaga- najbardziej sprzedającemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po umyciu filtra i wyschnięciu,psikamy olejem na filtr od strony wlatującego powietrza i czekamy dobę aby odparował i wszedł w filtr i nic się nie stanie...

Ale czy taki filtr w oryginalne miejsce coś da ? Również koszt zakupu filtra k&n a potem dokupowanie oleju nie mija się z celem...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sam filtr "coś" da. Nie oszukujmy się, że dużo, ale da. Chociażby jednych podniecające a innych denerwujące szmery ssania. Żeby dało coś więcej trzeba porzeźbić trochę więcej niż filtr w dolocie.

K&N mówi o tym, że jego filtry motocyklowe (które mają gorzej) przy prawidłowym eksploatowaniu fizycznie przeżyją 250tys mil drogi.

Ze swojego doświadczenia: wszystkie KaeNy które wywaliłem do kosza były zniszczone fizycznie w wyniku jakiegoś nieszczęśliwszego wypadku losowego; zgniecione, rozdarte, wypalone itd.

Wg mnie warto. Gdybym miał pod maską coś więcej niż rachityczne r4 K&N dla świętego spokoju z filtrem bym zapodał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...