Zbyszek89trzecie Opublikowano 9 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Panowie mam szybkie pytanie. Przymierzam się do zamontowania komputera pokładowego OBC 18 guzikowego. Ja mam biedną wersje z zegarkiem analogowym. I moje pytanie jest następujące; Co muszę kupić by wszystko działało w 100% na pewno OBC 18 guzikowy manetka gong. Nie wiem dokładnie jakie funkcje ma cały komputer bo nie miałem przyjemności jeszcze siedzieć w e36 w pełnej opcji ale chciał bym by u mnie wszystko działało w 100% . z góry dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 9 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 opis według schematów udostępnionych w linku opis bez podłączenia check control jak ktoś potrzebuje jest w schematach x1071/1 = wtyczka o oznaczeniu x1071 pin1 z tej wtyczki łączymy z pinem15 w wtyce o oznaczeniu x1659 rysunki gdzie znajdują się dane wtyczki w udostępnionych schematach link http://rapidshare.de/files/39650617/bmw.rar.html (schematy) OPIS X1071/1 z X1659/15 code (czarno/zielony) X1071/4 z X32/10 Manetka (przycisk przy kierownicy )(brązowo/czerwony) X1071/5 z X6000/88 Komputer DME (czerwono/fioletowy) lub sprawdź X10182/11 X1071/6 z X16/21 Fuel consumption (biało/czarny) X1071/7 z X6000/87 Komputer DME (czerwono/żółty) lub sprawdź X10182/9 X1071/8 z +12V przez bezpiecznik 5A (F31) (czerwono/żółty) X1071/9 z X17/10 (biało/szary) X1071/13 z masą (brak danych) X1071/14 z X607/4 (K450) czarna 9 pinowa wyczka (wentylacja) (czerwono/biało/żółty) X1070/2 z X181 (światło hamowania) (niebiesko/czerwony) X1070/6 z X17/269 (niebiesko/brązowo/żółty) X1070/8 z 1240.0 starter lub X10182/12 (czarno/zielony) X1070/9 z X16/13 prąd 2 pozycja stacyjki przez bezpiecznik 5A (F23) (brak danych) X1070/10 z X518/3 Gong (biało/niebieski) X1070/11 z X518/2 Gong (biało/czerwony) X1070/12 z czujnikiem temperatury (brązowo/biały) X1070/13 z X17/2 (Czarny/biały) X1070/14 z +12V 1 i 2 pozycja stacyjki bezpiecznik 7,5A (F45) (brak danych) X1070/15 z X17/24 (niebiesko/fioletowo/biały) X1070/16 z podświetlaniem wnętrza (można podłączyć pod włącznik świateł ) (szaro/czerwony) GONG H10 X522/2 z X17/9 (czarno/czerwony) X522/1 z X173 masa (brak danych) X522/3 z +12V bezpiecznik 5A (F31) (czerwono/żółty) X363/1 z X14/9 lub X300/21 (niebiesko/szary) (system parkowania) X1426/1 z X511/3 (niebiesko/żółty) X518/2 z X1070/11 (biało/czerwony) X518/3 z X1070/10 (biało/niebieski) OPIS WTYCZEK (tłumaczenie przy użyciu translatora) X14 - Natural kostka lewa tylna strona oraz lewy tylni bok (30pin) X16 - Biała kostka zegarów (26pin) X17 - Niebieska kostka zegarów (26pin) X32 - Biała kostka lewy tylni bok w spodzie kolumny kierownicy (12pin) X173 - Masa X181 - Sygnał światła hamowania X300 - Czarna kostka w tylnej części bagażowej (26pin) X363 - Czarny z lewej tylniej strony pod kreską (1pin) X511 - Czarna kostka centrum konsoli w pobliżu dźwigni zmiany biegów (8pin) X518 - Czarna kostka z lewy tylni bok (4pin) X522 - Biała kostka z lewy tylni bok(3pin) X607 - Czarna kostka z lewej tylnej strony pod kreską (9pin) X1070 - Czarna kostka komputera X1071 - Biała kostka komputera X1426 - Brązowy po prawej tylnej stronie silnika za schowkiem (1pin) X1659 - Czarna kostka lewa tylna strona pod kreską za schowkiem (15 pin) X6000 - Czarna kostka lewa tylna strona pod kreską za schowkiem (88pin) X10182 - Czarna kostka za schowkiem (18pin) X109 – Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy - trzeba dokupić i zamontować w przetłoczeniu z boku zbiorniczka, albo najlepiej zainstalować kompletny zbiorniczek z czujnikiem np. ze szrotu. X112 – Czujnik poziomu płynu chłodzącego - zainstalować w miejsce niebieskiej (tak bylo u mnie) zaślepki w chłodnicy. X503 – przełącznik świateł (12pin) bialy X630 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim czarny Check Control Module - kupić/wymontować z samochodu które mialo pełny OBC od nowości - znajduje się za przekażnikami pod kierownicą w górnym lewym rogu X1074 – Białe złącze Check Control Module (15pin) X1075 – Czarne złącze Check Control Module (15pin) Check Control Module X1074/1 z X109/2 czujnik poziomu płynu spryskiwaczy (brązowo/fioletowy) a drugi do masy X1074/2 z X112/2 (brązowo/biały) Czujnik poziomu płynu chłodzącego, a drugi do masy X1074/3 z X1070/5 (bialo/zielony) X1074/5 z X1070/3 (bialo/niebieski) X1074/6 z bezpiecznikiem F45 – 7,5A (X10018/30) X1074/7 z X1070/4 (biało/zielony) X1074/8 z bezpiecznikiem F11 - 7,5A (X10016/2) X1074/9 z czujnik naciśniecia sie pedału chamulca pin 2 (niebiesko/czerwony) X1074/10 z X503/6 (szaro/fioletowy) przełącznik światel głównych X1074/11 z X503/2 (szaro/żółty) przełącznik światel głównych X1074/12 z X130/3 (żółto/zielony) Lewe światła przednie X1074/13 x X135/3 (żółto/niebieski) Prawe światło przednie X1074/14 z X503/1 (szaro/czarny) przełącznik światel głównych X1074/15 z bezpiecznikiem F12 – 7,5A (X10016/4) X1075/1 (szaro/czarno/żółty) z prawe światło podświetlania tabl. rejestracyjnej X1075/2 (szaro/czarny) z lewe światło podświetlania tabl. rejestracyjnej X1075/3 (szaro/żółty) z X630/5 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim X1075/4 (szaro/bialo/zółty) z X318/5 tylne światło pozycyjne prawe X1075/5 (szaro/fioletowy) z X630/7 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim X1075/6 (szaro/fioletowo/żółty) z X319/2 – tylne światło pozycyjne lewe X1075/7 (niebiesko/czerwony) z X630/6 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim X1075/8 (niebiesko/czerwone) z tylne światlo stopu Prawe X1075/9 z masą X1075/10 (szaro/niebiesko/żółty) z X318/7 tylne światło pozycyjne prawe X1075/11 - ?? X1075/12 (szaro/zielono/żółty) z X319/3 – tylne światło pozycyjne lewe X1075/13 - ?? X1075/14 (niebiesko/czerwone) z dodatkowym światłem stopu (3-cie) X1075/15 (niebiesko/brązowe) z tylne światlo stopu Lewe I pamiętajcie, żeby odłączyć akumulator w trakcie instalowania i nie podłączać akumulatora jak cała instalacja nie będzie zamknięta bo wyskoczą błędy i komputer samochodu może wejść w awaryjny (mniej wydajny) tryb pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 9 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Link nie dziła wklejam tu MONTAŻ OBC 18 ZAMIAST ZEGARKA BMW E36 318 TDS TOURING ZASILANIE. Czarna kostka komputera obc [TABLE=width: 709] [TR] [TD]Opis czego dotyczy [/TD] [TD]Kolor przewodu [/TD] [TD]dokąd [/TD] [TD]Nr pin [/TD] [TD]zrobione [/TD] [/TR] [TR] [TD]Kabel sygnałowy prądu ze stacyjki (warto wyciągnąć od razu dwa przewody przydadzą się do gongu) [/TD] [TD]Fioletowy [/TD] [TD]Czarna kostka obc [/TD] [TD]14 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Podświetlenie ze starej kostki zegarka [/TD] [TD]Szaro - czerwony [/TD] [TD]Czarna kostka obc [/TD] [TD]16 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [/TABLE] Biała kostka komputera obc [TABLE=width: 709] [TR] [TD]Opis czego dotyczy [/TD] [TD]Kolor przewodu [/TD] [TD]dokąd [/TD] [TD]Nr pin [/TD] [TD]zrobione [/TD] [/TR] [TR] [TD]Masa – ze starej kostki zegarka (warto wyciągnąć od razu dwa przewody przydadzą się do gongu) [/TD] [TD]Brązowy [/TD] [TD]Biała kostka obc [/TD] [TD]13 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Prąd stały starej kostki zegarka (warto wyciągnąć od razu dwa przewody przydadzą się do gongu) [/TD] [TD] Czerwono żółty [/TD] [TD]Biala kostka obc [/TD] [TD]8 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [/TABLE] Połączenia dodatkowe Czarna wtyczka komputera [TABLE=width: 747] [TR] [TD]Pin Nr [/TD] [TD]Opis czego dotyczy [/TD] [TD]Kolor przewodu [/TD] [TD]dokąd [/TD] [TD]Nr pin [/TD] [TD]zrobione [/TD] [/TR] [TR] [TD]3 [/TD] [TD]Nowy przewód pod kierownice [/TD] [TD]Biało- czarny [/TD] [TD]Check control [/TD] [TD]5 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]4 [/TD] [TD]Nowy przewód pod kierownice [/TD] [TD]Biało – zielony [/TD] [TD]Check control [/TD] [TD]7 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]5 [/TD] [TD]Nowy przewód pod kierownice [/TD] [TD]Niebiesko – czerwony [/TD] [TD]Check control [/TD] [TD]3 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]6 [/TD] [TD]Nowy przód do przeciągnięcia do zegarów [/TD] [TD]Niebiesko-brązowo – żółty [/TD] [TD]Biała wtyczka zegarów [/TD] [TD]26 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]8 [/TD] [TD]Nowy przewód do pod schowkiem pasażera [/TD] [TD]Czarno zielony [/TD] [TD]Monduł centralnego [/TD] [TD]12 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]9 [/TD] [TD]Nowy przewód do puszki z bezpiecznikami nr F23 [/TD] [TD]Zielono – niebieski [/TD] [TD]Niebieska wtyczka zegarów [/TD] [TD]4 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]10 [/TD] [TD]Przewód pod kierownica do GONGU [/TD] [TD]Biało – niebieski [/TD] [TD]GONG [/TD] [TD]3 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]11 [/TD] [TD]Przewód pod kierownice do GONGU [/TD] [TD]Biało czerwony [/TD] [TD]GONG [/TD] [TD]2 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]12 [/TD] [TD]Czujnik temperatury + [/TD] [TD]Brązowo- siwy [/TD] [TD]Czujnik temp [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]13 [/TD] [TD]Nowy przewód do zegarów [/TD] [TD]Biało – czarny [/TD] [TD]Niebieska wtyczka zegarów [/TD] [TD]2 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]14 [/TD] [TD]Nowy przewód do puszki z bezpiecznikami nr F 45 [/TD] [TD]NIEBIESKI [/TD] [TD]ZE STACYJKI ` [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]15 [/TD] [TD]Nowy przód do zegarów [/TD] [TD]Niebiesko- fioletowo-biały [/TD] [TD]Niebieska wtyczka zegarów [/TD] [TD]24 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [/TABLE] PIN 6 ODPOWIEDZIALNY JEST ZA ŚREDNIE SPALANIE ORAZ ZASIĘG Biała wtyczka komputera [TABLE=width: 747] [TR] [TD]Pin Nr [/TD] [TD]Opis czego dotyczy [/TD] [TD]Kolor przewodu [/TD] [TD]dokąd [/TD] [TD]Nr pin [/TD] [TD]zrobione [/TD] [/TR] [TR] [TD]1 [/TD] [TD]Nowy przewód pod schowkiem pasażera [/TD] [TD]Czarno- zielony [/TD] [TD]Moduł alarmu [/TD] [TD]15 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]4 [/TD] [TD]Sterowanie komputera [/TD] [TD]Brązowo-czerwony [/TD] [TD]Manetka przy wtyczce żółto czerwony [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]5 [/TD] [TD]Przewód do zegarów [/TD] [TD]Fiolet-biały [/TD] [TD]Biała kostka zegarów [/TD] [TD]12 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]6 [/TD] [TD]Przewód do zegarów [/TD] [TD]Biało – czarny [/TD] [TD]Biała kostka zegarów [/TD] [TD]21 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]7 [/TD] [TD]Przewód do zegarów [/TD] [TD]Biało żółty [/TD] [TD]Biała kostka zegarów [/TD] [TD]11 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]9 [/TD] [TD]Przewód do zegarów [/TD] [TD]Biało siwy [/TD] [TD]Niebieska wtyczka zegarów [/TD] [TD]10 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]14 [/TD] [TD]Przewód do climatronica [/TD] [TD]BLK/WHT/YEL [/TD] [TD]KLIKMATRONIK [/TD] [TD]8 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [/TABLE] ODBLOKOWANIE OBC Procedura odblokowania komputera przebiega w następujący sposób: 1. Przekręcić kluczyk w pozycje 1 lub 2 2. Wcisnąć jednocześnie klawisze "1000" i "10"- na wyświetlaczu pojawi się napis "test" 3. Wybrać za pomocą klawiszy "10" i "1" numer 19 testu i zatwierdzić guzikiem "S/R" 4. Wprowadzić za pomocą klawiszy "10" i "1" liczbę będącą sumą dnia i miesiąca w ustawionej w OBC dacie systemowej Jeżeli procedurę odblokowania robiliśmy 20 maja to naszą liczbą będzie : 20+5=25. Po wprowadzeniu liczby na wyświetlaczy pojawi sie napis "FREI" co oznacza ze komputer został odblokowany i możemy już uruchomić pozostałe testy. Uruchomienie pozostałych testów przebiega identycznie jak procedura odblokowania. Warto wspomnieć, że test możemy przeprowadzić zarówno przy włączonym zapłonie jak i przy pracującym silniku. Zawsze chcąc włączyć jakąś ukryta funkcje OBC najpierw wciskamy 1000 i 10 a potem przyciskami 1, 10,100,1000 zmieniasz numer testu o jaki Ci chodzi i wciskasz set. TEST E36 Odblokowanie komputera OBC w e36 przebiega analogicznie jak w przypadku E34 i E32. Należy za pomocą klawiszy "1000" oraz "10" wejść w menu testów , wybrać numer 19 i podając sumę systemowej daty (miesiąc+dzień) odblokować komputer. Gdy już go odblokujemy możemy przejść do testowania. Poszczególne testy oraz ich kolejność są zbliżone do tych w komputerze OBC IV jednak można dostrzec pewne rozbierzności. TEST 01- test wyświetlacza, pojawiają sie wszystkie piksele. TEST 02- chwilowe zużycie paliwa podane w litrach na 100 km TEST 03- chwilowe zużycie paliwa podane w litrach na godzinę pracy TEST 04- średnie zużycie paliwa z ostatnich 50 km wyrażone w litrach na 100 km TEST 05- aktualny zasięg obliczony na podstawie testu 04 i 06 TEST 06- niedostępny TEST 07- ilość paliwa w zbiorniku TEST 08- aktualna prędkość a km/h TEST 09- napięcie V, można przyjąć że jest to napięcie ładowania TEST 10- zmiana języka wyświetlanych komend TEST 11- wartości służące programowaniu check control TEST 12- średnia prędkość pojazdu używana przy kalkulacji planowanego czasu przybycia do celu (funkcja ANK) TEST 13- prawdopodobny czas osiągnięcia celu podróży TEST 14- data oprogramowania TEST 15- diagnostyczne wartości OBC. Klawisze "1000" i "100" do przewijania. TEST 16- niedostępny TEST 17- zapisane dane PROM samochodu TEST 18- zmiana sygnału dźwiękowego TEST 19- odblokowanie komputera TEST 20- korekcja wskazań średniego zużycia paliwa. TEST 21- reset wszystkich ustawień OBC po tym obc juz dziala. gdy nie dziala nam check control wchodzimy (po odblokowaniu obc) do ukrytch funkcji i w tescie 11 ma byc tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek89trzecie Opublikowano 9 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 wie ktoś jak mam podłączyć Code ( X1071/1 z X1659/15 code (czarno/zielony) ) by działało?? problem taki że nie mam immo w aucie i nie mam wtyczki x1659 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek89trzecie Opublikowano 9 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 czytam czytam i już pomału wszystko wiem . jedynego co nie mogę rozgryźć to : wtyczka x607/4 [(k450)czarna 9 pinowa wtyczka (wentylacja)] to jest ta czarna wtyczka na kolumnie kierownicy co do niej jest przypięta biała wtyczka od kierunkowskazów?? I najważniejsza dla mnie wtyczka x10182 co jest za schowkiem. To jest wtyczka do modułu zv ten mały moduł na ścianie bocznej za centralką ABS. tam są chyba 2 wtyczki . nie mogę właśnie jej znaleźć i zaczynam panikować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.