Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam szybkie pytanie. Przymierzam się do zamontowania komputera pokładowego OBC 18 guzikowego. Ja mam biedną wersje z zegarkiem analogowym. I moje pytanie jest następujące; Co muszę kupić by wszystko działało w 100% na pewno OBC 18 guzikowy manetka gong. Nie wiem dokładnie jakie funkcje ma cały komputer bo nie miałem przyjemności jeszcze siedzieć w e36 w pełnej opcji ale chciał bym by u mnie wszystko działało w 100% . z góry dzięki za info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opis według schematów udostępnionych w linku

opis bez podłączenia check control jak ktoś potrzebuje jest w schematach

x1071/1 = wtyczka o oznaczeniu x1071 pin1 z tej wtyczki łączymy z pinem15 w wtyce o oznaczeniu x1659

rysunki gdzie znajdują się dane wtyczki w udostępnionych schematach

link http://rapidshare.de/files/39650617/bmw.rar.html (schematy)

OPIS

X1071/1 z X1659/15 code (czarno/zielony)

X1071/4 z X32/10 Manetka (przycisk przy kierownicy )(brązowo/czerwony)

X1071/5 z X6000/88 Komputer DME (czerwono/fioletowy) lub sprawdź X10182/11

X1071/6 z X16/21 Fuel consumption (biało/czarny)

X1071/7 z X6000/87 Komputer DME (czerwono/żółty) lub sprawdź X10182/9

X1071/8 z +12V przez bezpiecznik 5A (F31) (czerwono/żółty)

X1071/9 z X17/10 (biało/szary)

X1071/13 z masą (brak danych)

X1071/14 z X607/4 (K450) czarna 9 pinowa wyczka (wentylacja) (czerwono/biało/żółty)

X1070/2 z X181 (światło hamowania) (niebiesko/czerwony)

X1070/6 z X17/269 (niebiesko/brązowo/żółty)

X1070/8 z 1240.0 starter lub X10182/12 (czarno/zielony)

X1070/9 z X16/13 prąd 2 pozycja stacyjki przez bezpiecznik 5A (F23) (brak danych)

X1070/10 z X518/3 Gong (biało/niebieski)

X1070/11 z X518/2 Gong (biało/czerwony)

X1070/12 z czujnikiem temperatury (brązowo/biały)

X1070/13 z X17/2 (Czarny/biały)

X1070/14 z +12V 1 i 2 pozycja stacyjki bezpiecznik 7,5A (F45) (brak danych)

X1070/15 z X17/24 (niebiesko/fioletowo/biały)

X1070/16 z podświetlaniem wnętrza (można podłączyć pod włącznik świateł ) (szaro/czerwony)

GONG H10

X522/2 z X17/9 (czarno/czerwony)

X522/1 z X173 masa (brak danych)

X522/3 z +12V bezpiecznik 5A (F31) (czerwono/żółty)

X363/1 z X14/9 lub X300/21 (niebiesko/szary) (system parkowania)

X1426/1 z X511/3 (niebiesko/żółty)

X518/2 z X1070/11 (biało/czerwony)

X518/3 z X1070/10 (biało/niebieski)

OPIS WTYCZEK (tłumaczenie przy użyciu translatora)

X14 - Natural kostka lewa tylna strona oraz lewy tylni bok (30pin)

X16 - Biała kostka zegarów (26pin)

X17 - Niebieska kostka zegarów (26pin)

X32 - Biała kostka lewy tylni bok w spodzie kolumny kierownicy (12pin)

X173 - Masa

X181 - Sygnał światła hamowania

X300 - Czarna kostka w tylnej części bagażowej (26pin)

X363 - Czarny z lewej tylniej strony pod kreską (1pin)

X511 - Czarna kostka centrum konsoli w pobliżu dźwigni zmiany biegów (8pin)

X518 - Czarna kostka z lewy tylni bok (4pin)

X522 - Biała kostka z lewy tylni bok(3pin)

X607 - Czarna kostka z lewej tylnej strony pod kreską (9pin)

X1070 - Czarna kostka komputera

X1071 - Biała kostka komputera

X1426 - Brązowy po prawej tylnej stronie silnika za schowkiem (1pin)

X1659 - Czarna kostka lewa tylna strona pod kreską za schowkiem (15 pin)

X6000 - Czarna kostka lewa tylna strona pod kreską za schowkiem (88pin)

X10182 - Czarna kostka za schowkiem (18pin)

X109 – Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy - trzeba dokupić i zamontować w przetłoczeniu z boku zbiorniczka, albo najlepiej zainstalować kompletny zbiorniczek z czujnikiem np. ze szrotu.

X112 – Czujnik poziomu płynu chłodzącego - zainstalować w miejsce niebieskiej (tak bylo u mnie) zaślepki w chłodnicy.

X503 – przełącznik świateł (12pin) bialy

X630 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim czarny

Check Control Module - kupić/wymontować z samochodu które mialo pełny OBC od nowości - znajduje się za przekażnikami pod kierownicą w górnym lewym rogu

X1074 – Białe złącze Check Control Module (15pin)

X1075 – Czarne złącze Check Control Module (15pin)

Check Control Module

X1074/1 z X109/2 czujnik poziomu płynu spryskiwaczy (brązowo/fioletowy) a drugi do masy

X1074/2 z X112/2 (brązowo/biały) Czujnik poziomu płynu chłodzącego, a drugi do masy

X1074/3 z X1070/5 (bialo/zielony)

X1074/5 z X1070/3 (bialo/niebieski)

X1074/6 z bezpiecznikiem F45 – 7,5A (X10018/30)

X1074/7 z X1070/4 (biało/zielony)

X1074/8 z bezpiecznikiem F11 - 7,5A (X10016/2)

X1074/9 z czujnik naciśniecia sie pedału chamulca pin 2 (niebiesko/czerwony)

X1074/10 z X503/6 (szaro/fioletowy) przełącznik światel głównych

X1074/11 z X503/2 (szaro/żółty) przełącznik światel głównych

X1074/12 z X130/3 (żółto/zielony) Lewe światła przednie

X1074/13 x X135/3 (żółto/niebieski) Prawe światło przednie

X1074/14 z X503/1 (szaro/czarny) przełącznik światel głównych

X1074/15 z bezpiecznikiem F12 – 7,5A (X10016/4)

X1075/1 (szaro/czarno/żółty) z prawe światło podświetlania tabl. rejestracyjnej

X1075/2 (szaro/czarny) z lewe światło podświetlania tabl. rejestracyjnej

X1075/3 (szaro/żółty) z X630/5 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim

X1075/4 (szaro/bialo/zółty) z X318/5 tylne światło pozycyjne prawe

X1075/5 (szaro/fioletowy) z X630/7 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim

X1075/6 (szaro/fioletowo/żółty) z X319/2 – tylne światło pozycyjne lewe

X1075/7 (niebiesko/czerwony) z X630/6 – zlącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnim

X1075/8 (niebiesko/czerwone) z tylne światlo stopu Prawe

X1075/9 z masą

X1075/10 (szaro/niebiesko/żółty) z X318/7 tylne światło pozycyjne prawe

X1075/11 - ??

X1075/12 (szaro/zielono/żółty) z X319/3 – tylne światło pozycyjne lewe

X1075/13 - ??

X1075/14 (niebiesko/czerwone) z dodatkowym światłem stopu (3-cie)

X1075/15 (niebiesko/brązowe) z tylne światlo stopu Lewe

I pamiętajcie, żeby odłączyć akumulator w trakcie instalowania i nie podłączać akumulatora jak cała instalacja nie będzie zamknięta bo wyskoczą błędy i komputer samochodu może wejść w awaryjny (mniej wydajny) tryb pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link nie dziła wklejam tu

MONTAŻ OBC 18 ZAMIAST ZEGARKA BMW E36 318 TDS TOURING

ZASILANIE.

Czarna kostka komputera obc

[TABLE=width: 709]

[TR]

[TD]Opis czego dotyczy

[/TD]

[TD]Kolor przewodu

[/TD]

[TD]dokąd

[/TD]

[TD]Nr pin

[/TD]

[TD]zrobione

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kabel sygnałowy prądu ze stacyjki

(warto wyciągnąć od razu dwa przewody przydadzą się do gongu)

[/TD]

[TD]Fioletowy

[/TD]

[TD]Czarna kostka obc

[/TD]

[TD]14

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Podświetlenie ze starej kostki zegarka

[/TD]

[TD]Szaro - czerwony

[/TD]

[TD]Czarna kostka obc

[/TD]

[TD]16

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Biała kostka komputera obc

[TABLE=width: 709]

[TR]

[TD]Opis czego dotyczy

[/TD]

[TD]Kolor przewodu

[/TD]

[TD]dokąd

[/TD]

[TD]Nr pin

[/TD]

[TD]zrobione

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Masa – ze starej kostki zegarka

(warto wyciągnąć od razu dwa przewody przydadzą się do gongu)

[/TD]

[TD]Brązowy

[/TD]

[TD]Biała kostka obc

[/TD]

[TD]13

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Prąd stały starej kostki zegarka

(warto wyciągnąć od razu dwa przewody przydadzą się do gongu)

[/TD]

[TD] Czerwono żółty

[/TD]

[TD]Biala kostka obc

[/TD]

[TD]8

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Połączenia dodatkowe

Czarna wtyczka komputera

[TABLE=width: 747]

[TR]

[TD]Pin Nr

[/TD]

[TD]Opis czego dotyczy

[/TD]

[TD]Kolor przewodu

[/TD]

[TD]dokąd

[/TD]

[TD]Nr pin

[/TD]

[TD]zrobione

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]3

[/TD]

[TD]Nowy przewód pod kierownice

[/TD]

[TD]Biało- czarny

[/TD]

[TD]Check control

[/TD]

[TD]5

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]4

[/TD]

[TD]Nowy przewód pod kierownice

[/TD]

[TD]Biało – zielony

[/TD]

[TD]Check control

[/TD]

[TD]7

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]5

[/TD]

[TD]Nowy przewód pod kierownice

[/TD]

[TD]Niebiesko – czerwony

[/TD]

[TD]Check control

[/TD]

[TD]3

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]6

[/TD]

[TD]Nowy przód do przeciągnięcia do zegarów

[/TD]

[TD]Niebiesko-brązowo – żółty

[/TD]

[TD]Biała wtyczka zegarów

[/TD]

[TD]26

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]8

[/TD]

[TD]Nowy przewód do pod schowkiem pasażera

[/TD]

[TD]Czarno zielony

[/TD]

[TD]Monduł centralnego

[/TD]

[TD]12

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]9

[/TD]

[TD]Nowy przewód do puszki z bezpiecznikami nr F23

[/TD]

[TD]Zielono – niebieski

[/TD]

[TD]Niebieska wtyczka zegarów

[/TD]

[TD]4

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]10

[/TD]

[TD]Przewód pod kierownica do GONGU

[/TD]

[TD]Biało – niebieski

[/TD]

[TD]GONG

[/TD]

[TD]3

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]11

[/TD]

[TD]Przewód pod kierownice do GONGU

[/TD]

[TD]Biało czerwony

[/TD]

[TD]GONG

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]12

[/TD]

[TD]Czujnik temperatury +

[/TD]

[TD]Brązowo- siwy

[/TD]

[TD]Czujnik temp

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]13

[/TD]

[TD]Nowy przewód do zegarów

[/TD]

[TD]Biało – czarny

[/TD]

[TD]Niebieska wtyczka zegarów

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]14

[/TD]

[TD]Nowy przewód do puszki z bezpiecznikami nr F 45

[/TD]

[TD]NIEBIESKI

[/TD]

[TD]ZE STACYJKI `

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]15

[/TD]

[TD]Nowy przód do zegarów

[/TD]

[TD]Niebiesko- fioletowo-biały

[/TD]

[TD]Niebieska wtyczka zegarów

[/TD]

[TD]24

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

PIN 6 ODPOWIEDZIALNY JEST ZA ŚREDNIE SPALANIE ORAZ ZASIĘG

Biała wtyczka komputera

[TABLE=width: 747]

[TR]

[TD]Pin Nr

[/TD]

[TD]Opis czego dotyczy

[/TD]

[TD]Kolor przewodu

[/TD]

[TD]dokąd

[/TD]

[TD]Nr pin

[/TD]

[TD]zrobione

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]1

[/TD]

[TD]Nowy przewód pod schowkiem pasażera

[/TD]

[TD]Czarno- zielony

[/TD]

[TD]Moduł alarmu

[/TD]

[TD]15

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]4

[/TD]

[TD]Sterowanie komputera

[/TD]

[TD]Brązowo-czerwony

[/TD]

[TD]Manetka przy wtyczce żółto czerwony

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]5

[/TD]

[TD]Przewód do zegarów

[/TD]

[TD]Fiolet-biały

[/TD]

[TD]Biała kostka zegarów

[/TD]

[TD]12

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]6

[/TD]

[TD]Przewód do zegarów

[/TD]

[TD]Biało – czarny

[/TD]

[TD]Biała kostka zegarów

[/TD]

[TD]21

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]7

[/TD]

[TD]Przewód do zegarów

[/TD]

[TD]Biało żółty

[/TD]

[TD]Biała kostka zegarów

[/TD]

[TD]11

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]9

[/TD]

[TD]Przewód do zegarów

[/TD]

[TD]Biało siwy

[/TD]

[TD]Niebieska wtyczka zegarów

[/TD]

[TD]10

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]14

[/TD]

[TD]Przewód do climatronica

[/TD]

[TD]BLK/WHT/YEL

[/TD]

[TD]KLIKMATRONIK

[/TD]

[TD]8

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

ODBLOKOWANIE OBC

Procedura odblokowania komputera przebiega w następujący sposób:

1. Przekręcić kluczyk w pozycje 1 lub 2

2. Wcisnąć jednocześnie klawisze "1000" i "10"- na wyświetlaczu

pojawi się napis "test"

3. Wybrać za pomocą klawiszy "10" i "1" numer 19 testu i zatwierdzić guzikiem "S/R"

4. Wprowadzić za pomocą klawiszy "10" i "1" liczbę będącą sumą dnia i miesiąca w ustawionej w OBC dacie systemowej

Jeżeli procedurę odblokowania robiliśmy 20 maja to naszą liczbą będzie : 20+5=25.

Po wprowadzeniu liczby na wyświetlaczy pojawi sie napis "FREI" co oznacza ze komputer został odblokowany i możemy już uruchomić pozostałe testy. Uruchomienie pozostałych testów przebiega identycznie jak procedura odblokowania. Warto wspomnieć, że test możemy przeprowadzić zarówno przy włączonym zapłonie jak i przy pracującym silniku. Zawsze chcąc włączyć jakąś ukryta funkcje OBC najpierw wciskamy 1000 i 10 a potem przyciskami 1, 10,100,1000 zmieniasz numer testu o jaki Ci chodzi i wciskasz set.

TEST E36

Odblokowanie komputera OBC w e36 przebiega analogicznie jak w przypadku E34 i E32. Należy za pomocą klawiszy "1000" oraz "10" wejść w menu testów , wybrać numer 19 i podając sumę systemowej daty (miesiąc+dzień) odblokować komputer. Gdy już go odblokujemy możemy przejść do testowania. Poszczególne testy oraz ich kolejność są zbliżone do tych w komputerze OBC IV jednak można dostrzec pewne rozbierzności.

TEST 01- test wyświetlacza, pojawiają sie wszystkie piksele.

TEST 02- chwilowe zużycie paliwa podane w litrach na 100 km

TEST 03- chwilowe zużycie paliwa podane w litrach na godzinę pracy

TEST 04- średnie zużycie paliwa z ostatnich 50 km wyrażone w litrach na 100 km

TEST 05- aktualny zasięg obliczony na podstawie testu 04 i 06

TEST 06- niedostępny

TEST 07- ilość paliwa w zbiorniku

TEST 08- aktualna prędkość a km/h

TEST 09- napięcie V, można przyjąć że jest to napięcie ładowania

TEST 10- zmiana języka wyświetlanych komend

TEST 11- wartości służące programowaniu check control

TEST 12- średnia prędkość pojazdu używana przy kalkulacji planowanego czasu przybycia do celu (funkcja ANK)

TEST 13- prawdopodobny czas osiągnięcia celu podróży

TEST 14- data oprogramowania

TEST 15- diagnostyczne wartości OBC. Klawisze "1000" i "100" do przewijania.

TEST 16- niedostępny

TEST 17- zapisane dane PROM samochodu

TEST 18- zmiana sygnału dźwiękowego

TEST 19- odblokowanie komputera

TEST 20- korekcja wskazań średniego zużycia paliwa.

TEST 21- reset wszystkich ustawień OBC

po tym obc juz dziala.

gdy nie dziala nam check control wchodzimy (po odblokowaniu obc) do ukrytch funkcji i w tescie 11 ma byc tak:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czytam czytam i już pomału wszystko wiem . jedynego co nie mogę rozgryźć to :

wtyczka x607/4 [(k450)czarna 9 pinowa wtyczka (wentylacja)] to jest ta czarna wtyczka na kolumnie kierownicy co do niej jest przypięta biała wtyczka od kierunkowskazów??

I najważniejsza dla mnie wtyczka x10182 co jest za schowkiem.

To jest wtyczka do modułu zv ten mały moduł na ścianie bocznej za centralką ABS. tam są chyba 2 wtyczki .

nie mogę właśnie jej znaleźć i zaczynam panikować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...