Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od razu chciałem przeprosic jezeli powielam temat ale szukałem i nic podobnego nie znalazlem.

Posiadam e39 z 96r 528i sedan silnik M52 z wbudowanym fabrycznym alarmem. Od jakiegoś czasu mam problemy z otwieraniem jak i zamykaniem auta, czasem działa a czasem nie chce szczególnie po nocy jak się chlodniej zrobi, latem nie miałem takich problemów ale teraz znowu powróciły, mianowicie auto nie reaguje na piloty (mam 2 kluczyki) wymieniałem juz w nich baterie oczywiście poźniej je zakodowałem, wymieniłem również wzmacniacz antenowy ale to tez nie pomogło, otwieranie i zamykanie z konsoli środkowej jak i mechanicznie z kluczyka w drzwiach działa bez zarzutu, nie ma tez problemu z lampkami w środku itp wiec wykluczam moduł komfortu. Zrobiłem tez diagnostykę programem INPa i żadne błędy z tym zwiazane mi nie wyskakują. Przemęczył bym się nie uzywajac pilota ale czasem jak się zapomnę i zamknę auto z pilota (bo akurat dZiała wtedy) i potem mam problem bo alarm sie uzbraja i nawet jak otworzę auto kluczykiem to zaczyna wyć i za cholere nie mogę go wylączyć, próbowałem wyciągać bezpiecznik od alarmu z tyłu ale tylko przestaje wtedy wyć a światła dalej migają, jak odłacze aku to z kolei po ponownym podłaczeniu alarm na nowo sie uzbraja. Odpalenie auta tez nic nie pomaga bo alarm dalej wyje. Dzwoniłem do serwisu czy istnieje mozliwość zaprogramowania tak auta żeby sie alarm wyłączał np po zaplonie lub po otwarciu drzwi kluczykiem ale powiedzieli ze nie da się tego zrobić. Już nie mam siły do tego auta diagnostyka w serwisie to koszt 350zł a i tak pewnie nic nie naprawią. Proszę jakąś mondrą głowę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

Acha wydaje mi się że może na to wszystko mieć wpływ temperatura.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za zamek centralny, sterowanie oświetleniem itp. odpowiedzialny jest moduł komfortu, ale rzekomo u Ciebie jest sprawny. .Sprawdź w jakim stanie są piloty i jak wyżej kolega wspomniał stan akumulatora. Aku przy niższej temperaturze traci moc, szczególnie zużyty.Może guziki są już sfatygowane przez czas.Spróbuj jeszcze raz zakodować kluczyki. Poniżej masz instrukcję, którą kiedyś ściągnąłem z neta, według której programowałem klucze u siebie i śmiga.

1. Wsiąść do samochodu i zamknąć drzwi

2. Wlożyc kluczyk do stacyjki i przekręcić na pozycje nr1(zapala się kontrolka AIRBAG) max. na 5 sek. i wyjąć kluczyk z powrotem

3. Nacisnąć i przytrzymać przycisk otwierania. Nie puszczając tego przycisku nacisnąć krótko, trzykrotnie w ciągu 10 sek. przycisk zamykania

4. Puścić przycisk otwierania jeśli próba się udała to centralny zamknie się i otworzy zaraz.

5. Jeśli jest kolejny kluczyk to już bez wkładania do stacyjki powtarzamy pkt. 3 i 4, trzeba to zrobić w ciągu 30 sek. dla każdego kolejnego kluczyka(łącznie mogą być 4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propos, aku możesz sprawdzić miernikiem. Na postoju powinien pokazywać w okolicach 12,5V, przy włączonym silniku około 14V, zaś przy rozruch nie niżej jak 10V. Jeśli Twój aku nie spełnia tych norm to pierwsza oznaka, że tzreba pomyśleć o jego wymianie:cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja miałem podobnie wymień bateryjkę w kluczyku na alkaliczną jakąś dobrą nie chińską ,przeprowadź kodowanie kluczyka i sprawdź aku jak koledzy radzą jeśli to nie będzie to dawaj znać ;) jak będzie to to stawiaj piwka :)

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie aku mam dobry na 100% ma może z 1,5 roku a na dodatek mam wpięty kondensator który pokazuje napięcie a ono jest w granicach 12,4V a przy pracujęcym silniku coś koło 14V wiec raczej to odpada a co do kluczy to juz raz wymieniałem baterie i nie dużo to dało pozatym 2 klucze naraz raczej by nie padły z czego jeden jest prawie nowy (niesfatygowany) klucze są bez diód, sprawdzałem bezpieczniki i też z nimi wszystko ok. Teraz nawet sie juz zakodować nie da kluczy chyba jednak serwis zostanie ewentualbnie jakiś mechanik może kogoś takowego znacie? Tylko nie Bęben z legnickiej bo ceny zaporowe a pozatym nie potrafił mi kiedys dobrze zdiagnozować problemu ze skrzynią w wyniku czego kupilem uszczelki wybieraka i jakies tam ******ły a ona poprostu pęknieta przy korku była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to prawda, ale słyszałem, że w przypadku odłączenia akumulatora i po ponownym podłączeniu w pierwszej kolejności zalecane jest zamknięcie i otwarcie auta z pilota, bo później mogą się zdarzać jakieś wariacje.

zgadza się, też o tym słyszałem, zamknąć centralny, zaczekać chwile aż się uzbroi alarm i odryglować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kombinowane nic nie było bo juz wcześniej udawało mi sie zakodować klucze, wygląda to tak jakby czasem cos nie stykalo, miałem nadzieje że to wzmacniacz antenowy wiec go wymieniłem ale niestety nie pomogło bo też działał ale przestał otwierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się łaczyć z kilkoma modułami ale z mojej wiedzy wynika ze takowych wogole w aucie nie posiadam. Dzisiaj jeszcze raz wymieniłem baterie w pilocie ale nic to nie dało auto nie reaguje na pilota nawet się zakodować ponownie kluczyka nie da tak jakby nie odbierał sygnału z pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to jednak wina modułu komfortu. Nie kiedy komputer nie wykrywa błędów urządzenia. W poprzednim aucie miałem batalię z czujnikiem położenia wału . Komp go nie wykrył, nawet w ASO, a auto głupiało. Dopiero jak padł na amen wyświetlił błąd na kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co zrobiłem to przeglądnąłem bezpieczniki ale niestety to nie one :( a nie mam od kogo podmienić nie mam znajomych z bmw bo wszyscy kręcą nosem że auta drogie i sie psują tylko ja taki wariat że sie w tym aucie zakochałem i nawet to że sie psuje mnie nie zniechęca a parę tys juz poszło na naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psują się ehhh a niech mi powiedzą które auto się nie psuje albo w którym jakiegoś podzespołu czy części nie trzeba wymienić ? I niech mi pokażą auto z tego rocznika co mam bmw w lepszym stanie...Oczywiście będzie jeszcze merc i ewentualnie audi ale nic poza tym ;) Więc nie przejmuj się nimi tylko jedź do kogoś kumatego jak nie masz to zapraszam do Legnicy pokieruje i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Temat do zamknięcia, Usterka naprawiona, okazało sie że taki fioletowo-biały kabelek łączący moduł komfortu z odbiornikiem antenowym gdzieś w osnowie musiał sie przerwać i nie dawał sygnału, po wymianie przewodu wszystko śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...