Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


co zmienić w E30 M40


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Jestem świeży na forum,nadchodzi zima kazdy wie ze to czas modyfikacji.Mam M40 i nie nazekam na osiągi 190 km/h na gazie przy oponach tył 225/50/15 przod 205/50/15.

Wszystko jest dobrze ale chodzi o efekt.

MOJE PYTANIE BRZMI:

Co lepiej zrobic?Wstawic IS?Zaspawac most (szpera)?Czy 2.0 v 6 wstawic ze szpera???

Prosiłbym o opinię i ewentualne koszty,bo tych tylko moge sie domyslac.

Dodam ze przelotowy wydech juz zrobilem :wink:

zmieniłem temat - mod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co lepiej zrobic?Wstawic IS?Zaspawac most (szpera)?Czy 2.0 v 6 wstawic ze szpera???

Prosiłbym o opinię i ewentualne koszty,bo tych tylko moge sie domyslac.

Dodam ze przelotowy wydech juz zrobilem :wink:

do jazdy normalnej zaspawany most się nie nadaje :| ,

miałeś na myśli chyba 2,0 R6 czyli M20B20............ jeśli już to już M20B25,

jak pisze Kosa z tych możliwosci to M42 będzie the best :mrgreen:

PS. a może M52B25 :?: :lol: :lol: i śmiga jak M-ka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy od twoich funduszy ...

Dobry IS zadbany koszt 1600zl

Szpera no trzeba liczyc 850-do 1000zl

Zalezy co chcesz miec za 1500zl mozesz kupic M20B25 z osprzetem ale tu musisz miec tarcze przod wentylowane z tylu rowniez tarcze ... To sa kolejne koszta , chodz pod isa chyba tez bedziesz musial zmienic .

IS 4 gary 16 zaworow

M20b25 12 zaworow ale R6 oraz 170 kucy ...

Ja osobiscie bym stawial na M20b25 ...

A szpere i do tego i do tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy Co WY o tym myslicie :)

Sprzedaj to co masz i kup sobie drugą bume np ISa , szkoda czasu i pieniedzy

na takie rzeźby .

Oj mordulec zalezy co kto lubi :)

Ja mialem coupety to faktycznie gonilem i kupowalem nastepne , stad mialem ich 4...

Ale teraz mam tego kombiaka mam wyposazenie dosyc idealne,brakuje kilku bajerkow ktore znajde wkoncu i zaloze ... Ale widzisz pasja jest pasja a milosc do E30 jest duza stad wkladam w nia kase i poswiecam swoj czas ... E30-Kocham a swojego kombiaka jak narazie LUBIE . Bo mam w nim kupe roboty , zmienie silnik to juz ja pokocham :P ...

Wiec moze kolega ma rowniez cos co ja trzyma przy tej beci i chce ja robic ;)

O ile mi jej kobieta nie zlikwiduje z zazdrosci :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jej powiem wam tak To co kupiłem Jest w nienaruszonym stanie zero rodzy zero bicia. <bmw_1> Wiec to chce utrzymac :) a ze silnik nie ten :( wstawi sie inny Tylko chce wiedziec kto jaki ma pomysl.Jedni sa za M20b25 :twisted: inni nie maja nic przeciwko IS :? .Szczerze mysle o tym IS jak byscie mogli Rozwinac swoje zdanie na temat IS a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jej powiem wam tak To co kupiłem Jest w nienaruszonym stanie zero rodzy zero bicia. <bmw_1> Wiec to chce utrzymac :) a ze silnik nie ten :( wstawi sie inny Tylko chce wiedziec kto jaki ma pomysl.Jedni sa za M20b25 :twisted: inni nie maja nic przeciwko IS :? .Szczerze mysle o tym IS jak byscie mogli Rozwinac swoje zdanie na temat IS a.

Przechlapane z hydraulkia troche jak padnie to oj wspolczuje ...

Drogie koszta utrzymania kable kosztuja najtansze bodajze 750zl ...

Hmm łancuch rozrzadu do wymiany co 100tys

To sa glowne bolaczki tego ... do IS sa drogie czesci ...

M20B25 prosty silnik w budowie R6 ... Koszta utrzymania nie sa duze , zalewac dobrym olejem m pilnowac paska i rolki od rozrzadu , nie przegrzewac glowicy i czujesz te 170KN ...Kiedy masz chec lecisz bokiem , na 5 biegu ladnie sie zbiera ... :)

Wszystko zalezy od Ciebie czego oczekujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega martwi się o oktany... to po co przerabiac? Moim zdaniem nie ma sensu robić SWAPY ze 100 na 136KM, to tylko 30% więcej mocy, w dodatku na silnik bardzo drogi w obsłudze, bez dźwieku i nie nadajacy sie do gazu kompletnie. (nie wiem czy gaz chcesz czy nie)

najbardziej rozsądnym rozwiązaniem jest wstawienie M30B35, instrukcji montażu do E30 jest mnustwo i jak juz roić to z polotem i fantazją, ew M50B25 no i ew M20B25. Kazdy z tych silników ma podobne zapotrzebowanie na paliwo, osiagi bijące ISe w przedbiegach, kulture pracy na wysokim poziomie i szczególnie M30 i M20 tanie eksploatacyjnie pod wzgledem czesci i ich dostępności.

Przechlapane z hydraulkia troche jak padnie to oj wspolczuje ...

Drogie koszta utrzymania kable kosztuja najtansze bodajze 750zl ...

Hmm łancuch rozrzadu do wymiany co 100tys

To sa glowne bolaczki tego ... do IS sa drogie czesci ...

hydraulika tak.

Kable tak.

Ale łańcuch? Łańcuch się zmienia jak trzeba a nie prewencyjnie, zaczyna grzechotac o obudowe to do wymiany, na takim łańcuchu robi się setki tys km. Ale jak już dojdzie do wymiany to koszta sa olbrzymie.

Największą wada silnika typu IS sa zmienne fazy dolotu powietrza, przy strzale gazu(jezeli takowy będzie) mocowanie klapki może się zerwac i srubku moga poleciec dalej, o konsekwencjach lepiej nie mysleć.

Reasumując, najprostrzym(teoretycznie) rozwiązaniem będzie silnik z ISy, ale najmniej szczęśliwym i najmneij rzsądnym, bo zaniedługo i tak będziesz chciał zmieniac na prawdziwy silnik szeciogarowy ;) pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...