Lijo Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Hejka, Auto: E30 Touring, Silnik M52TuB28, Skrzynia manualna. Mam jakiś dziwny problem u siebie w aucie i nie wiem co jest jego przyczyną. Objawia się to w ten sposób: stoję na luzie i włączam pierwszy bieg i czuję takie lekkie stuknięcie/puknięcie. Z mojego punktu widzenia zachowanie jest tak jakby auto nie było wysprzęglone do końca i dlatego jest takie odczucie. Miałem wywalone półosie i myślałem że to może być przyczyną. Wymieniłem na nowe ale nie pomogło. I teraz mam zagwozdkę co może być przyczyną: 1. Wyprzęgnik - nie ma wspomagania wyprzęgania i dlatego część momentu obrotowego przenosi się na układ napędowy 2. Sprzęgło - mam tu na myśli krzywą tarczę sprzęgła lub może problem z kołem zamachowym? Da się to bez ściągania sprawdzić? 3. Dyferencjał - jak sprawdzić czy to on może być za to odpowiedzialny? Np. czy nie ma luzów itp. Dodam jeszcze, że przy hamowaniu silnikiem na dowolnym biegu w okolicach 3-3,5 tys obrotów są przez chwilę drgania - tak jak by cos wpadało w rezonans. Czyli jest gdzieś luz w układzie napędowym? Trochę mnie to już drażni i nie chciał bym profilaktycznie wymieniać wszystkiego co mi przyjdzie do głowy :bag::bag::bag: Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie co i w jaki sposób sprawdzić będę bardzo wdzięczny i stawiam browara!! bmw_beer Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TorT Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 http://www.maxbimmer.pl/f72/e39-jedynka-i-stuk-12642/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Luz na dyferku. EDIT : podwinduj i pokręć kołem raz w lewo raz w prawo na zmianę i będziesz widział jak zaawansowany jest ten luzik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czapla56 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Też mi się podobna rzecz dzieje, z tym że u mnie jeszcze jakby auto chciało ruszyć. Słychać taki głuchy stuk z tyłu i czasem czuć to minimalne popchnięcie samochodu do przodu. Też dyfer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 A jakiego "zakresu" ma to być luz? Na jednym podniesionym kole kręcę nim delikatnie L/P. Czy mam do tego obserwować wałek atakujący? P.S. podobno "duże głowy" są nie do zajechania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pop Opublikowano 5 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 temat rozgryźliśmy po ściągnięciu skrzyni, więcej opowie Lijo jak będzie miał ochotę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 6 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 no to niech piszę nie którzy też by chcieli wiedzieć happy_bmwhappy_bmwhappy_bmw u mnie prawdopodobnie jakaś dwu masa czy coś w tym stylu raz na jakiś czas na razie bardzo rzadko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bultan Opublikowano 6 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 no to niech piszę nie którzy też by chcieli wiedzieć Dokładnie bo u mnie też taki problemik się pojawiłuklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 6 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 u mnie taki objaw był jak miałem wywalone gniazda mocujące dyfer trzeba było obspawać i po sprawie ale tam była szpera i troszkę pracowała na siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 6 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Otóż moi drodzy parafianie. Na początku podziękowania dla Pop'a za zorganizowanie tak ogarniętego i chętnego do pomocy mechanika!! Co się okazało. Jacyś magicy od PUZ'a jak robili mi swap założyli mi za mały docisk. Dwu masa i tarcza są jednakowej wielkości natomiast docisk był od mniejszej tarczy (nie pamiętam rozmiarów bo mam je zapisane w pracy a jestem teraz w Maroku). Z powodu takiegoż oto "montażu" chociaż "rzeźba" bardzie tu pasuje, na jednej stronie tarczy sprzęgłowej zrobił się po prostu schodek!!! I to nie mały bo z tego co mi Piotrek mówił przez telefon to ok. 3mm!!! Powodowało to nierówne trzymanie i nie całkowite niesprzęganie. Oczywiście pójdzie cały zestaw nowego sprzęgła. Zatem jak wrócę i odbiorę furacza to powinienem być zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 6 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Dziwna sprawa .... ale zazwyczaj jak docisk jest kombinowany to nie będzie pasował na kołki od dwumasy .... chyba , że to też jakoś pomodzili :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALn Opublikowano 6 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 NO to ciekawe bo dużo ludzi ma u siebie w bmw problem głuchego stuku przy wbijaniu biegu lub redukcji... objawy są różne. Przeszukałem różne fora patrząc co ludzie piszą - kolesie wymieniali milion rzeczy, a i tak problem był. U mnie jest czasami tez takie głuche uderzenie, ale auto rusza normlanie, a sprzęgło pracuje elegancko ... Większość ludzi często wymienia sprzęgło bo myślą, że to coś ze skrzynią... u mnie okazało się, że mam walniętą podpore wału (jedna guma póściła troche) i właśnie będę to na dniach wymieniał. Oprócz tego często padają tuleje sanke lub dyfra, a nikt nie bierze ich pod uwagę, a potem zonk... więc jak ktoś ma podobne objawy to przed kupnem cześci niech obluka tuleje i podpory bo to one lubią stukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pop Opublikowano 6 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 no dokładnie wygląda to tak że docisk jest prawdopodobnie z M52B25 a reszta z B28. Doszło do tego momentu że nie dość że tarcza jest wytarta na środku to ranty które zostawały już zaczynały dotykać docisk poza jego obwodem i tarły o metal. Mam gdzieś zdjęcia tarczy wiec jak będę miał więcej czasu to dodam. Lijo nie ma sprawy, brać powinna sobie pomagać i ja też mam nadzieje że będzie wszystko grać jak potrzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 6 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 W sumie jak masz zdjęcia tej tarczy to chętnie przygarnę i wkleję w ten temat dla potomności. Albo wklej Ty Trochę się zawiodłem na PUZ'ie (puz.com.pl) Ale z racji mojej osobowości podczepię to pod "niedopatrzenie" jego mechaników.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 7 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 (edytowane) I jesteście pewni , że wymiana docisku rozwiąże problem stuknięcia przy wbijaniu 1-ki na postoju ? Co do PUZ'a to już od dawna jest to fabryka swapów gdzie "sprzedawca" ma w dupie czy się to rozleci za chwilę bo on tego naprawiał już nie będzie ...... pamiętam początki PUZ'a jak jeszcze popiło się w Borsku na zlocie to tamte auta były faktycznie dopracowane ... teraz to tylko przerzucić manele , podrzeźbić żeby wyszło jak najtaniej no i opędzić "swapa" za dobre siano bo jest naklejka Power Ultimate Zone :dance: Edytowane 7 Września 2012 przez Mordulec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 7 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Ale z racji mojej osobowości podczepię to pod "niedopatrzenie" jego mechaników.... IMO powinneś zadzwonic do PUZ-a i wysłać mu zdjęcia a jak będzie miał to w gdzieś to obsmarować go na forach, w końcu odstawił manianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 7 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Tak wygląda to sprzęgło Na bank się z nim skontaktuje jak wrócę bo to śmierdzi amatorką.... Tylko nawet jeśli przyzna mi racje to co ja mogę od niego zażądać? Partycypowanie w poniesionych kosztach? Jak tak to ile bo mi trudno to określić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 7 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się ze te sprzęgło jest jeszcze w dobrym stanie z tego co mi się wydaje to tarcza się ściera i jak jest blisko tych nitów czy jak tam się zwie wtedy już do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pop Opublikowano 7 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 (edytowane) Dudek, tarcza ma się zużywać po całości jednakowo, docisk i tarcza powinny być tej samej średnicy. tarcza jest dość ujechana na gołe oko, Lijo zobaczy jak dostanie to w ręce że ranty które zostały już trą po blaszy od nitów. Szkoda mi trochę bo dla mnie PUZ i jego firma to naprawdę konkretna marka i guru w tematyce swapów w BMW. Mam nadzieję że uda się wszystko ogarnąć i sprzęt będzie działał bez zarzutów tak jak na to zasługuje. tak dla OT: I tak nadal co przychodzę na warsztat to siadam przy tych felgach cudo Edytowane 7 Września 2012 przez Pop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 7 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Mam nadzieję że uda się wszystko ogarnąć i sprzęt będzie działał bez zarzutów tak jak na to zasługuje. To ja myślałem że to juz poskładał tak dla OT: I tak nadal co przychodzę na warsztat to siadam przy tych felgach cudo Na razie nie na sprzedaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pop Opublikowano 8 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 a nie wiem nie byłem może i już sprzęt hula nie było mnie od poniedziałku czy wtorku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 8 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 E no to we wtorek miał jeszcze wszystko rozgrzebane dlatego nie zdążyłem odebrać auta przed delegacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pop Opublikowano 8 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 a fakt byłem chyba we wtorek i czekał na graty które miały być na następny dzień. Ogarnę wszystko w poniedziałek, jeżeli nie masz nic przeciwko, przejadę się kawałek i zdam relacje. Rozmawiałem z Piotrkiem podobno sprzęt jest gotowy i czeka na Ciebie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 8 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Przecież już jeździłeś więc nie mam mam nic przeciwko Tylko nie rób treningu bo to auto rodzinne lolol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pop Opublikowano 11 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 wg mnie sprzęt działa rewelacyjnie , całkiem inna praca sprzęgła, delikatne, wyczuwalne, nie słyszę żadnych niepokojących dźwięków przy wbijaniu biegów, przy hamowaniu silnikiem. Resztę Lijo sam sprawdzisz. Ja jestem bardzo zadowolony, myślę że Ty też będziesz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.