Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanko co sądzicie o takim oleju ,czy nadaje sie do mojej BMW

QUAKER STATE MINERAL RACING 20W50

Pytam ponieważ zakupiłem auto i jest zalany takim olejem i nie wiem co mam robić to znaczy czy mogę go zmienić na 10w40

Edytowane przez latopyrz22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie też zależy w jakim stanie silnik, ile najechane. Choć pewnie i milion można zrobić na 5W. Jeśli jesteś pewny jego stanu i przebiegu, to myśle że płukanie i możesz spróbować. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie płukanko Zrobiłem tak u siebie i zalałem pełny syntetyk castrola 0w40 od wymiany do wymiany 10 tysi nie zauważyłem ubytku Oczywiście zależy ile autko ma najechane chodź wiele osób ma spore przebiegi po 300 tysi i walą syntetyka Myślę że warto zaryzykować PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historia auta wygląda tak serwisowane w Niemczech do 2007r i stan licznika wynosił 270tys(jeden właściciel). Sprowadzony do polski w 2009r również jeden właściciel do 2012r i przebieg wynosi teraz 320tys.Z tego co sie orientuje to cały ten okres w Polsce był jeżdżony na tym oleju QUAKER STATE MINERAL RACING 20W50 bo ktoś mu tak doradził,ale ja nie jestem do niego przekonany i chcę go zmienić na 10w40.Silnik chodzi bardzo cicho i nie ma żadnych wycieków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronce castrola masz coś takiego

http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9040701&contentId=7074467

[TABLE=class: recommendations]

[TR=class: row1 prodrow1]

[TH=class: tiername tiername1]Zalecany[/TH]

[TD=class: recommendation] Magnatec 15W-40 (a, b, c)[/TD]

[TD=class: capacity, colspan: 2] 6.5[/TD]

[/TR]

[TR=class: row1 prodrow2]

[TH=class: tiername tiername2]Dobry[/TH]

[TD=class: recommendation] MAGNATEC 10W-40[/TD]

[/TR]

[TR=class: row1 prodrow1]

[TH=class: tiername tiername3]Dopuszczalny[/TH]

[TD=class: recommendation] GTX High Mileage[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[TABLE=class: recommendations]

[TR]

[TH=class: application]

Zastosowanie

[/TH]

[TH=class: recommendation, colspan: 2]Zalecenia[/TH]

[TH=class: capacity, colspan: 2]Pojemność (ltr)[/TH]

[/TR]

[TR=class: row1 prodrow1]

[TD=class: application]Silnik (P)[/TD]

[TH=class: tiername tiername1]REKOMENDOWANY[/TH]

[TD=class: recommendation] Mobil 1 New Life 0W-40 (a, b, c)[/TD]

[TD=class: capacity, colspan: 2] 6.5[/TD]

[/TR]

[TR=class: row1 prodrow2]

[TH=class: tiername tiername2]POLECANY[/TH]

[TD=class: recommendation] Mobil Super 3000 X1 5W-40

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

a mobil znowu co innego zaleca i bądź tu mądry.

Mniejsza o to jaki kto zaleca ja będę go chciał zalewać 10w40i teraz czy stosować płukanie i czy mogę zmienić z minerala na półsyntetyk,słyszałem że można ale niech się osoby wypowiedzą takie co taki zabieg przeprowadzały

Edytowane przez latopyrz22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem kolego valvoline maxlife 5w40 ale rozlewany w Niemczech do tego filtr oleju mann i od samego startu jest elegancko i cicho...

Przy castrolu magnatec 5w40 miałem kilka sekund leciutki klekot przy odpalaniu a na valvoline jest cisza.

Więc myślę,że możesz zakupić na alledrogo 10w40 maxlife i będziesz zadowolony :)

Ps. Ja nic nie płukałem dobry olej ma w sobie właściwości myjące więc ja płukanie odradzam ale to sprawa gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możliwe,że mobil lepszy ale to moje zdanie.

Jak coś to jeszcze coś z tej serii LIQUI MOLY 5W40 TOP TEC 4100 5L - Zgierz (2523307789) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. także eliminuje branie oleju.

Ale w miarę myślę że maxlife wystarczy tylko zamów z pewnego źródła certifikowany Polski partner albo z niemiec.

10W40 dostaniesz w 5L bańkach :)

Aha i pamiętaj wyczyść albo zmień odmę i rurki od niej bo branie oleju miałem przez nią właśnie :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosyć niedawno czytałem spory artykuł właśnie o olejach. Było to streszczenie niemieckiego forum, gdzie wypowiadali się ludzie, którzy projektują silniki w czołowych niemieckich markach. Temat ma już blisko 300stron o wypowiedziach naprawdę bardzo wyczerpujących, potwierdzonych wykresami, faktami, testami itp. Ogólnie były tam opisane wszystkie parametry jakie powinien spełniać olej, normy itp. Jedną z rzeczy które tam pisali, to żeby nie lać żadnego oleju typu maxlife... Jutro będę na drugim komputerze i postaram się znaleźć ten artykuł to tutaj wrzucę.

Jedno jest pewne, jakiś młotek wlał do Ciebie taki olej. Pytanie tylko czemu? Z jednej strony jest ryzyko zmiany oleju na rzadszy, a z drugiej strony szkoda męczyć silnik jakimś 20w-xx....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja i tak zmienię olej na rzadszy a konkretnie na10w.

gdzieś kiedyś widziałem w programie telewizyjnym tvn ze mechanik zalał stara e30 z mineralnego oleju na pełny syntetyk tylko wcześniej go płukał

silnik wygląda u mnie jeszcze na zdrowy i gość powiedział ze od wymiany do wymiany zejdzie z max do minimum i żadnych dolewek nie stosował.ktoś mu poprostu doradził ze taki olej jest dobry bo z USA i takim olejem zalewał wszystkie samochody które miał i e30 które mu zostało też na tym jeżdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20W50-dobry na obciążenia i wysokie temperatury-podejżewam że jakieś rajdy itp.

Zlej go przed zimą bo pewnie będzie gęstniał.

10W40 Castrola Magnatec-ścierwo,siuśki-M50 grało na nim jak cholera,po 5000km **** nie olej-ogólnie dno-za 74pln?za 20pln bym nie brał.

Ktoś tu pisał o wykładach na temat stosowania olejów.

No i dlaczego nie można lać maxlifów żadnych?

Ogólnie w dobie rozwiniętych technik smarowania ciągle słyszę o chorej zasadzie żeby wraz z przebiegiem rosnącym zalewać coraz gęstszy olej-a co takiego różni silnik w 199999km i 200001km?Mówią by zmieniać z 0W na 5w potem na 10w a potem 15w itd-no i się ludzie nabierają.

Ja wybrałem inną drogę-15w na 10w na 10w maxlife by teraz lać już którąś wymianę z kolei 5w maxlife.

Silnik tyka jak zegarek-żadnego klekotania-się normalnie sam naprawia a kilometrów 380000.Hmm

Biorąc pod uwagę czystą ekonomię to silnik nie powinien być wogóle zalewany olejem-na suchara pracować-10 minut-i drugi kupować-cóż takie działanie jest zbyt beszczelne.

Georgii co masz na myśli pisząc o valvoline z niemieckich rozlewni?Przecież nie ma rozlewni polskich tego oleju.

Ja polecam właśnie valvoline maxlife 10w40 lub 5w40 maxlife.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej o parametrach 20w... to olej jedynie na zarżnięcie silnika. Po pierwsze, zalej jakąś płukankę, polecam firmy LM, następnie wymień filtr i zalej silnik, by nie zaszaleć z syntetykiem dobry olej półsyntetyczny 10w40. Polecam też LM, sam na tym jeżdżę i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...