latopyrz22 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 (edytowane) Witam mam pytanko co sądzicie o takim oleju ,czy nadaje sie do mojej BMW QUAKER STATE MINERAL RACING 20W50 Pytam ponieważ zakupiłem auto i jest zalany takim olejem i nie wiem co mam robić to znaczy czy mogę go zmienić na 10w40 Edytowane 23 Sierpnia 2012 przez latopyrz22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 To zależny ile był ten olej lany wczesniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Pewnie też zależy w jakim stanie silnik, ile najechane. Choć pewnie i milion można zrobić na 5W. Jeśli jesteś pewny jego stanu i przebiegu, to myśle że płukanie i możesz spróbować. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszjo5g Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zdecydowanie płukanko Zrobiłem tak u siebie i zalałem pełny syntetyk castrola 0w40 od wymiany do wymiany 10 tysi nie zauważyłem ubytku Oczywiście zależy ile autko ma najechane chodź wiele osób ma spore przebiegi po 300 tysi i walą syntetyka Myślę że warto zaryzykować PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latopyrz22 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Historia auta wygląda tak serwisowane w Niemczech do 2007r i stan licznika wynosił 270tys(jeden właściciel). Sprowadzony do polski w 2009r również jeden właściciel do 2012r i przebieg wynosi teraz 320tys.Z tego co sie orientuje to cały ten okres w Polsce był jeżdżony na tym oleju QUAKER STATE MINERAL RACING 20W50 bo ktoś mu tak doradził,ale ja nie jestem do niego przekonany i chcę go zmienić na 10w40.Silnik chodzi bardzo cicho i nie ma żadnych wycieków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszjo5g Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Na stronce castrola masz coś takiego http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9040701&contentId=7074467 [TABLE=class: recommendations] [TR=class: row1 prodrow1] [TH=class: tiername tiername1]Zalecany[/TH] [TD=class: recommendation] Magnatec 15W-40 (a, b, c)[/TD] [TD=class: capacity, colspan: 2] 6.5[/TD] [/TR] [TR=class: row1 prodrow2] [TH=class: tiername tiername2]Dobry[/TH] [TD=class: recommendation] MAGNATEC 10W-40[/TD] [/TR] [TR=class: row1 prodrow1] [TH=class: tiername tiername3]Dopuszczalny[/TH] [TD=class: recommendation] GTX High Mileage[/TD] [/TR] [/TABLE] :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszjo5g Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Czyli tego półsyntetyka 10w40 możesz walić śmiało Pewnie można było by się pokusić o full ale ryzyko jest przy takim przebiegu moim skromnym zdaniem No i oczywiście castrolto tylko przykład PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latopyrz22 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 (edytowane) To dziwne Castrol zaleca mineralny a w książce BMW jest zalecany 10w40 valvoline zaleca znowu 5w40 i 10w40 Edytowane 24 Sierpnia 2012 przez latopyrz22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latopyrz22 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 (edytowane) [TABLE=class: recommendations] [TR] [TH=class: application] Zastosowanie [/TH] [TH=class: recommendation, colspan: 2]Zalecenia[/TH] [TH=class: capacity, colspan: 2]Pojemność (ltr)[/TH] [/TR] [TR=class: row1 prodrow1] [TD=class: application]Silnik (P)[/TD] [TH=class: tiername tiername1]REKOMENDOWANY[/TH] [TD=class: recommendation] Mobil 1 New Life 0W-40 (a, b, c)[/TD] [TD=class: capacity, colspan: 2] 6.5[/TD] [/TR] [TR=class: row1 prodrow2] [TH=class: tiername tiername2]POLECANY[/TH] [TD=class: recommendation] Mobil Super 3000 X1 5W-40 [/TD] [/TR] [/TABLE] a mobil znowu co innego zaleca i bądź tu mądry. Mniejsza o to jaki kto zaleca ja będę go chciał zalewać 10w40i teraz czy stosować płukanie i czy mogę zmienić z minerala na półsyntetyk,słyszałem że można ale niech się osoby wypowiedzą takie co taki zabieg przeprowadzały Edytowane 24 Sierpnia 2012 przez latopyrz22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Zalałem kolego valvoline maxlife 5w40 ale rozlewany w Niemczech do tego filtr oleju mann i od samego startu jest elegancko i cicho... Przy castrolu magnatec 5w40 miałem kilka sekund leciutki klekot przy odpalaniu a na valvoline jest cisza. Więc myślę,że możesz zakupić na alledrogo 10w40 maxlife i będziesz zadowolony Ps. Ja nic nie płukałem dobry olej ma w sobie właściwości myjące więc ja płukanie odradzam ale to sprawa gustu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latopyrz22 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 właśnie też myslę nad tym maxlife 10w40 miałem ten olej w moim 1.8is i pobierał mi go trochę a mobila jak miałem to było gitara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Nie możliwe,że mobil lepszy ale to moje zdanie. Jak coś to jeszcze coś z tej serii LIQUI MOLY 5W40 TOP TEC 4100 5L - Zgierz (2523307789) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. także eliminuje branie oleju. Ale w miarę myślę że maxlife wystarczy tylko zamów z pewnego źródła certifikowany Polski partner albo z niemiec. 10W40 dostaniesz w 5L bańkach Aha i pamiętaj wyczyść albo zmień odmę i rurki od niej bo branie oleju miałem przez nią właśnie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latopyrz22 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 ok dzięki za radę zaleję go valvoline maxlife Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fuji71 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Dosyć niedawno czytałem spory artykuł właśnie o olejach. Było to streszczenie niemieckiego forum, gdzie wypowiadali się ludzie, którzy projektują silniki w czołowych niemieckich markach. Temat ma już blisko 300stron o wypowiedziach naprawdę bardzo wyczerpujących, potwierdzonych wykresami, faktami, testami itp. Ogólnie były tam opisane wszystkie parametry jakie powinien spełniać olej, normy itp. Jedną z rzeczy które tam pisali, to żeby nie lać żadnego oleju typu maxlife... Jutro będę na drugim komputerze i postaram się znaleźć ten artykuł to tutaj wrzucę. Jedno jest pewne, jakiś młotek wlał do Ciebie taki olej. Pytanie tylko czemu? Z jednej strony jest ryzyko zmiany oleju na rzadszy, a z drugiej strony szkoda męczyć silnik jakimś 20w-xx.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latopyrz22 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 ja i tak zmienię olej na rzadszy a konkretnie na10w. gdzieś kiedyś widziałem w programie telewizyjnym tvn ze mechanik zalał stara e30 z mineralnego oleju na pełny syntetyk tylko wcześniej go płukał silnik wygląda u mnie jeszcze na zdrowy i gość powiedział ze od wymiany do wymiany zejdzie z max do minimum i żadnych dolewek nie stosował.ktoś mu poprostu doradził ze taki olej jest dobry bo z USA i takim olejem zalewał wszystkie samochody które miał i e30 które mu zostało też na tym jeżdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fuji71 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Oczywiście, że rzadszy się przyda, byleby dobrej jakości, co za tym idzie cena też jest niestety większa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staszek Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Z tego co widzę jest to olej mineralny wylej ten syf i zalej valvolione 10 w40 ten olej ma moc:shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszjo5g Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 A koleżka FUJI 71 na jakim oleju lata jeśli można wiedzieć ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latopyrz22 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 jeszcze myślę o castrolu bo znajomy możne go mi załatwić w przystępnej cenie 74zł za 4litry,chyba za taką cenę sie opłaca to moze i go wezmę,tylko sie boje ze mi go moze wypłukać po takim oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszjo5g Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 dobra cena i jak po 4l pakowane to deutschland raczej :dance:przepłucz motorek po tamtym liptonie i lej coś dobrego Bedzie dobrze pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 20W50-dobry na obciążenia i wysokie temperatury-podejżewam że jakieś rajdy itp. Zlej go przed zimą bo pewnie będzie gęstniał. 10W40 Castrola Magnatec-ścierwo,siuśki-M50 grało na nim jak cholera,po 5000km **** nie olej-ogólnie dno-za 74pln?za 20pln bym nie brał. Ktoś tu pisał o wykładach na temat stosowania olejów. No i dlaczego nie można lać maxlifów żadnych? Ogólnie w dobie rozwiniętych technik smarowania ciągle słyszę o chorej zasadzie żeby wraz z przebiegiem rosnącym zalewać coraz gęstszy olej-a co takiego różni silnik w 199999km i 200001km?Mówią by zmieniać z 0W na 5w potem na 10w a potem 15w itd-no i się ludzie nabierają. Ja wybrałem inną drogę-15w na 10w na 10w maxlife by teraz lać już którąś wymianę z kolei 5w maxlife. Silnik tyka jak zegarek-żadnego klekotania-się normalnie sam naprawia a kilometrów 380000.Hmm Biorąc pod uwagę czystą ekonomię to silnik nie powinien być wogóle zalewany olejem-na suchara pracować-10 minut-i drugi kupować-cóż takie działanie jest zbyt beszczelne. Georgii co masz na myśli pisząc o valvoline z niemieckich rozlewni?Przecież nie ma rozlewni polskich tego oleju. Ja polecam właśnie valvoline maxlife 10w40 lub 5w40 maxlife. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Chodzi mi ze zamawiam od dystrybutora z niemiec... A w Polsce to można jedynie od kogoś kto ma certyfikat valvoline. Super,że zgadzasz się ze mną w kwestii oleju kolego. Ja mam nie całe 200tyś i 5w40 zalałem i jest super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latopyrz22 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Dzięki wam wszystkim za opinie na temat. Jestem teraz pewien co do zalania go rzadszym olejem ale czy płukać silnik preparatem do tego przeznaczonym czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster_e30 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Witam, ogólnie polecam markę Quaker State ale 20W/50 ale w temp. 0 st. C. to jest smar:) Zgadzam się z kolegą Dzikim Valvoline 10W-40 lub 5W-40. Ja osobiście byłbym bardziej przezorny i dał jej Valvoline 10W-60. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Olej o parametrach 20w... to olej jedynie na zarżnięcie silnika. Po pierwsze, zalej jakąś płukankę, polecam firmy LM, następnie wymień filtr i zalej silnik, by nie zaszaleć z syntetykiem dobry olej półsyntetyczny 10w40. Polecam też LM, sam na tym jeżdżę i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.