glowapl Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Witam wszystkich forumowiczów i z góry dziękuje za pomoc. Więc tak, na początku wymieniłem klocki hamulcowe z przodu i wszystko bylo ok. Nastepnie oddalem auto do warsztatu i wymienilem tulejki na wachaczach przod i stabilizatory (tulejki byly wymieniane bez calkowitego wyjecia wachaczy :-( ). Przez kilka dni bylo cudownie!!! zero pukania auto na drodze bardzo stabilne jakby ktos nalozyl extra 300 kg na silnik. Ale sie skonczylo :-( po kilku dniach tak jakby pukanie lekko wrocilo... po kilku tygodniach pojechalem wymieniac opony (wszystkie 4) tam po podniesieniu auta stwierdzili ze puka i lata z przodu i ze to na tulejkach jest luz!!! wiec na nowych oponach, nowych klockach przod, pojechalem do innego garazu i wymienilem tuleje na nowe tym razem wachacze zostaly calkowicie zdjete a tuleje osadzone na nich przy pomocy prasy. I znow wszystko pieknie ale przez kilka kilometrow bo zauwazylem ze kierownica lekko schodzi w prawo ale po puszczeniu jej w czasie jazdy lekko skierowana w prawo nie powoduje sciagania auta, wiec moja pierwsza mysl to zrobic zbierznosc. Wiec pojechalem do dobrego garazu i poprosilem o zrobienie zbierznosci i przegladu auta bo mi sie konczyl. Tam stwierdzili ze zbierznosc jest idealna i sugeruja zeby ustawic kierownice (zdjac i zalozyc jeszcze raz o jeden zabek w lewo) a auto jest w stanie idealnym. Wiec jade do domu po drodze zadko spotykanej w Polsce bo rownej i gladkiej jak szklo i tu nagle zaczyna walic!!! puka i stuka!!! okazalo sie ze po trzepakach na przegladzie poluzowala sie gorna sroba na lewym stabilizatorze (byly one wymieniane razem z tulejami za pierwszym razem) no ale kolejny mechanik srube ladnie dokrecil i autko cichutko smigalo jak nowe. Ale nie za dlugo bo.... jadac jakies 110 km/h biore zakret w prawo a ty nagle kontrolka DSC zaczyna mrugac a auto szarpie z przodu i zaczyna chamowac samo jak by sie wlaczyly ABS. Wiec teraz jeszcze raz konkretnie moje problemy : przy predkosciach powyzej 80 km/h i dosc mocnych zakretach w prawo lub lewo mruga kontrolka DSC a auto szarpie z przodu jak by chamowalo przy uzyciu ABS (mam nadzieje ze udalo mi sie to wytlumaczyc) nastepnie kierownica nadal jest w prawo nic nie ruszalem tyle ze teraz po jej puszczeniu auto gwaltownie sciaga na lewo znow slysze jakies dziwne pukanie z zawieszenia jak przed wymiana tulejek na wachaczach i stabilizatorow :-( a w dodatku auto nie jest stabilne przy predkosciach powyzej 150 km/h odczucia na przodzie jak podczas silnego zmiennego wiatru. Mam nadzieje ze uwaznie przeczytaliscie i ze pomozecie mi cos zrobic z takimi objawami auta... chce zeby znowu bylo ciche, stabilne i zeby nie chamowalo samo na zakretach dziwnie szarpiac!!!! Mje autko to BMW E46 318D rocznik 2003..... dodam jeszce ze w trakcie wymienilem klocki z tylu ale uszkodzenie jakiego kolwiek sensora podczas wymiany klockow przktycznie nie mozliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 tutaj będzie raczej zgadywanie,pomoże tylko dobry mechanik,i nie na trzepakach,bo to nic nie pokaże,tylko dwie osoby,i ręcznie posprawdzać,bo to ewidentnie wygląda na problem z zawieszeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glowapl Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 czyli co? cos nie dokrecone? a dlaczego DSC tak szaleje na skretach? i czy to nie dziwne ze lampka nie tylko zaczyna mrugac ale tez szarpie autem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Jedź na geometrię całego podwozia a nie tylko zbieżność ... moim zdaniem auto jest solidnie przekoszone .... ostatnio gadaliśmy u Pawła na ślężnej o gościu który w ciągu roku w E39 wymienił 5 kompletów tarcz bo niby co chwilę się krzywiły nawet ATE / BREMBO .... jak się później okazało auto było po solidnym strzale i podobnie jak u Ciebie wszystko się "rozkręcało". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 czyli co? cos nie dokrecone? no właśnie to trzeba sprawdzić,zaczęło się po wymianie tulei,może coś z wachaczami,może coś z piastą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glowapl Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 u mnie to nie mozliwe bo samochod kupilem od rodzicow a oni mieli je od nowego wiec auto znam jak wslasna kieszen...tak mi sie wydawalo :-) do poki nie zaczeli grzebac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 No to jak jesteś na bank pewny że strzała nie było to może te tuleje były gówniane .... ostatnio ktoś wrzucał temat , że kupił tuleje na wymianę o one miały kilka mm różnicy względem oryginału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glowapl Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 no właśnie to trzeba sprawdzić,zaczęło się po wymianie tulei,może coś z wachaczami,może coś z piastą jest tylko jeden problem na obecna chwile jestem w Anglii a tutejsi mechanicy.... pewnie beda chcieli podlaczyc pod kompa zeby zobaczyc czy jest jakis luz :-) no ale postaram sie poszukac najlepszego mechanika z tych najgorszych :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glowapl Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 No to jak jesteś na bank pewny że strzała nie było to może te tuleje były gówniane .... ostatnio ktoś wrzucał temat , że kupił tuleje na wymianę o one miały kilka mm różnicy względem oryginału. ale ja juz 2 razy je wymienialem w ciagu 3 tygodni. ale nadal nie rozumiem co i czy maja cas wspolnego te problemy z zawieszeniem do tego DSC i szarpania na zakretach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Powiem Ci tak z DSC miałem podobny problem po wymianie opon. Na przodzie miałem założone 235/40/18 a na tyle 255/40/18 i właśnie po przekroczeniu 80km/h DSC szalało wymieniłem tył na 245/40/18 i wszystko wróciło do normy. Teraz tak z tym stukaniem fakt kupowałeś nowe tuleje lecz być może były one jakieś felerne że po tak krótkim czasie zaczynają stukać nawet na naszych drogach. Nie rozumie tylko dlaczego kierownica skręciła Ci się na prawo chyba że mechanik ruszał końcówki raz mi taki manewr wykonał mechanik w Złoplu ale pomysł przestawienia kierownicy o jeden ząbek to już przegięcie, wydaje mi się że byłeś u znachora że wpadł na taki kretyński pomysł. Dobrze że nie wpadł na pomysł by ziołami obłożyć tuleje by nie stukały. [h=3]Układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) w BMW serii 3 Limuzyna.[/h] Sportowa jazda wymaga bardzo dużej koncentracji. Reakcje są mierzone w milisekundach. Układ DSC nieustannie monitoruje siły oddziałujące na podwozie BMW serii 3 Limuzyna i sprawdza, czy mieszczą się one w dopuszczalnych granicach. Jeżeli zachowanie pojazdu świadczy o tym, że koła za chwilę mogą zacząć buksować, system szybko i subtelnie interweniuje, przyhamowując poszczególne koła wedle potrzeb. Układ DSC nowej generacji, oferuje teraz nie tylko ABS i układ dynamicznej kontroli hamowania (DBC), ale także nowe rozszerzone funkcje. W istocie podczas pracy DSC auto hamuje i szarpie by naprowadzić pojazd na właściwy tor jazdy. Jaki masz rozmiar oponek i jakiej firmy kupowałeś te tuleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glowapl Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Kurcze ta definicja DCS idealnie pasuje do tego co dzieje sie z moim autem. Tuleje nie wiem jakiej firmy ale placilem okolo 170 zł za sztuke i mechanik powiedzial ze to takie jakie BMW montuje. Fakt ze pierwsze kupilem przez neta o wiele taniej wiec te pierwsze mogly byc wadliwe. Co do opon to zmienlem ze standardowych 205/55/R16 wszystkie cztery na 225/50/R16 czyli zmienila sie szerokosc i wysokosc. Le zeby to mialo az takie znaczenie?? kiedys w mercedesie klasy C zmienilem opony na szersze z tylu niz z przodu i przestal mi dzialac tempomat :-) wiec co mam teraz robic? zeby znowu nie stracic niewiadomo ile kasy bo mam zamiar te pieniadze poswiecic na nowe alusy i obnizone zawieszenie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opony oponami , ale jak po skręcaniu auta do kupy kilka dni jest dobrze to raczej opony nie będą temu winne ... coś jest z zawiechą do kitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 SoulRea szybki jesteś ja właśnie pisałem o oponach a tu bach i Ty już to zrobiłeś ale to fakt elektronika gubi się jak koła mają różną średnicę! A z zawiechą to tak jak już chłopaki wspomnieli żadnych trzepaków tylko na kanał breszka w łąpkę i po kolei sprawdzamy gdzie są jakieś luzy czy inne nieprawidłowości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glowapl Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 roblem z tym ze opony byly wymieniane w tym samy dniu co zawieszenie i moja pierwsza podroz pokazala tez problem z DSC. Ale mysle ze opony to nie az tak wlasciwy kierunek jak u Kolegi bo 225/50/R16 to raczej standard w tego typu samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 To dla pewności podmień od kogoś sprawdzony komplet kółek i sprawdź jak się auto będzie zachowywało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Mi chodziło o to że za wariactwa DSC mogą odpowiadać opony co nie zmienia faktu że z zawiechą jest jakiś problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 (edytowane) Nie nie nie chodzi o to że dałeś szersze x 4, tak się powinno w sumie wymieniać. Opona o rozmiarze 225/50/16 powiedzmy ma wysokość ( to tylko przykład ) 10 cm natomiast 245/50/16 ma już 12,5 cm wysokości i właśnie przez to DSC potrafi szaleć. Moze faktycznie podmienić całe koła. Skąd jesteś ? Jak masz nie daleko do Świdnicy to mam na stanie luźne i 16 i 17 a nawet i 18 da się przełożyć dla sprawdzenia. Tu masz przykład Oznaczenie rozmiaru opony jest zawarte w ciągu znaków: sss/pp Rśś gdzie: sss - oznacza szerokość opony wyrażoną w milimetrach, pp - oznacza profil opony (zapis procentowy), R - oznacza radialną konstrukcję opony, śś - oznacza średnicę felgi, na której jest osadzona opona. Szerokość opony Szerokość mierzona od boku do boku opony zewnętrznymi stronami ścian bocznych, podana w milimetrach. Liczba 195 oznacza, iż szerokość opony wynosi 195 mm. Profil opony Wartość określająca stosunek wysokości przekroju opony do jej szerokości. Liczba "65" oznacza, że wysokość opony stanowi 65% jej szerokości. Średnica koła (średnica wewnętrzna opony, inaczej średnica osadzenia) Średnica koła rozumiana jest jako średnica obręczy, na której montowana jest opona. Średnica koła przedstawionej tu opony wynosi 38 cm (15 cali). 170 zł za tuleje to raczej nie tania podróbka Made in China stawiam że mogły by być to nawet firmy LEMFORDER. Edytowane 12 Sierpnia 2012 przez SoulRea Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glowapl Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 czyli co sugerujecie? zmiana opon na taki sam rozmiar jak byl kiedys? wszystkie cztery czy tylko przod skoro z przodu szarpie przy zapalaniu DSC. jak sobie poradzic z ta kierownica w prawo? dac do sprawdzenia zawieszenie i moze jak podokrecaja jakies luzy (jak sa) to wszystko wroci do normy? jakie macie pomysly? chcialem kupic kola 18 ale teraz sie boje ze moze beda jakies znowu problemy jak je zaloze :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 UpS pomysł odpada to za Poznaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glowapl Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Nie nie nie chodzi o to że dałeś szersze x 4, tak się powinno w sumie wymieniać. Opona o rozmiarze 225/50/16 powiedzmy ma wysokość ( to tylko przykład ) 10 cm natomiast 245/50/16 ma już 12,5 cm wysokości i właśnie przez to DSC potrafi szaleć. Moze faktycznie podmienić całe koła. Skąd jesteś ? Jak masz nie daleko do Świdnicy to mam na stanie luźne i 16 i 17 a nawet i 18 da się przełożyć dla sprawdzenia.Tu masz przykład Oznaczenie rozmiaru opony jest zawarte w ciągu znaków: sss/pp Rśś gdzie: sss - oznacza szerokość opony wyrażoną w milimetrach, pp - oznacza profil opony (zapis procentowy), R - oznacza radialną konstrukcję opony, śś - oznacza średnicę felgi, na której jest osadzona opona. Szerokość opony Szerokość mierzona od boku do boku opony zewnętrznymi stronami ścian bocznych, podana w milimetrach. Liczba 195 oznacza, iż szerokość opony wynosi 195 mm. Profil opony Wartość określająca stosunek wysokości przekroju opony do jej szerokości. Liczba "65" oznacza, że wysokość opony stanowi 65% jej szerokości. Średnica koła (średnica wewnętrzna opony, inaczej średnica osadzenia) Średnica koła rozumiana jest jako średnica obręczy, na której montowana jest opona. Średnica koła przedstawionej tu opony wynosi 38 cm (15 cali). 170 zł za tuleje to raczej nie tania podróbka Made in China stawiam że mogły by być to nawet firmy LEMFORDER. Tak. tuleje dokladnie tej firmy. wiec co mi sugerujesz z oponami? wrocic na przod do takich jak mialem czyli 205/55/R16? czy wszystkie 4? powiedz mi co dokladnie mam zrobic? a mzoe jakas regulacja na kopmie?? przypomnialem sobie ze moj tata mi mowil ze jak wymienia opony z letnich na zimowe i odwrotnie czyli zmienia sie rozmiar to po odpaleniu ten pierwszy raz musi podawac jakies dane do kompa w aucie (mercedes) zeby mu nie pokzaywalo bledu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 (edytowane) Nie stawiam na to że to opony na 99%. System DSC mierzy obroty koła jeśli opony są takie same nie powinien i nie może widzieć w nich różnicy. Nie ma to znaczenia czy to zimowa czy letnia. Znaczenie ma tylko wysokość opony. Zalecenia wulkanizatorów w przypadku rożnych szerokości opon jest tak: Przód: 225/50/16 Tył: 245/40/16 W tym przypadku wysokości są identyczne i DSC nie będzie miał problemu. Prędzej coś mechanik namotał przy wymianie tylej. Podjechał bym do niego jeszcze raz w ramach reklamacji i niech zrobi to dobrze lub niech rozwiąże problem. Stawiam na złe wykonanie w warsztacie. Edytowane 12 Sierpnia 2012 przez SoulRea Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Ja prozaicznie zacząłbym od strawdzenia ciśnienia w oponach. Tak banalna rzecz jak brak ciśnienia w kołach powoduje opisywane przez Ciebie objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glowapl Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 no w polsce jestem 90km od poznania ale obecnie siedze w Anglii. wiec nie bede podmienial jak mi powiesz ze to napewno kola i czy przod czy tyl mam wymienic na inne opony to tak zrobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Jak masz kierę krzywo to albo ruszał końcówki drążka ... albo faktycznie któraś tuleja jest do bani i wahacz się przesunął w którąś stronę. Zacznij od podmianki kół bo to najtańszy patent na sprawdzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 (edytowane) Teraz dokładnie doczytałem i problem z oponami raczej odpada skoro wszystkie 4 są jednakowe!!! Takie problemy pojawiają się gdy jest różna średnica kół na przedniej i tylnej osi ale z tego co piszesz masz takie same więc wszystko wskazuje że, to zawieszenie ale jeśli chodzi o DSC to podłączenie pod kompa nie zaszkodzi bo może któryś czujnik już niedomaga a co dalej z zawieszeniem to już pisałem breszka/łomik i sprawdzać wszystko po kolei to chyba najbardziej miarodajne Edytowane 12 Sierpnia 2012 przez wisnia1419 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.