Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem,że pomiar oscyloskopem to pewność 100% ? wyjdzie nawet przebicie ?

Ja bym to ocenił raczej na 99% - jeżeli ma uszkodzenie dynamiczne to oscyloskop to pokaże, no chyba że jest wybitnie rąbnięta, o czym już ktoś pisał.

Pomiar miernikiem (statyczny) może tylko wykazać przerwę. Przy zwarciu między zwojowym pomiar miernikiem nie wykaże uszkodzenia a oscyloskop tak. Przy uszkodzeniu uzwojenia wtórnego (wysokiego napięcia) dopiero podczas pracy można ocenić jego sprawność. Miernik uniwersalny to pierwszy krok a oscyloskop to już jak miernik nic nie wykaże.

Zwarcie zwojowe / między zwojowe / uzwojenia pierwotnego powoduje zwiększenie poboru prądu przez cewkę i zmniejszenie wysokiego napięcia oraz czas iskry, włącznie z jej zanikiem. Zwarcie w uzwojeniu wtórnym (strona wysokiego napięcia) nie zawsze powoduje zwiększony pobór prądu przez cewkę ale znacząco wpływa na wysokość napięcia i czas trwania iskry lub jej opóźnienie, a wiadomo co będzie jak iskra będzie nie wtedy gdy trzeba :)

Zwarcia zarówno wtórnego jak i pierwotnego uzwojenia znacząco podnoszą temperaturę cewki, o ile wcześniej nie przepali się bezpiecznik :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcje cylindrów sprzed chwili:

Zimny benzyna:

[ATTACH=CONFIG]30480[/ATTACH]

Ciepły LPG:

[ATTACH=CONFIG]30481[/ATTACH]

Natomiast na ciepłym na benzynie wartości 5,8,7 pływają:

[ATTACH=CONFIG]30482[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]30483[/ATTACH]

Do tego dochodzą takie błędy silnika:

[ATTACH=CONFIG]30489[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]30490[/ATTACH]

Sondy do wymiany? :(

Edytowane przez lamik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kasowałeś adaptację kiedyś ? Jeśli nie to na początek skasuj po skasowaniu nie jeździj na lpg tylko sama benzyna !

Wtedy sprawdź korekcje bo powinny być mniej więcej równe na wolnych obrotach,a u ciebie jest coś nie tak.Wartość z wykrzyknikiem niedopuszczalna.A może przyczyna np.uszkodzenie lpg mapa albo wtryski lpg.

Jeśli skasujesz adaptację i pojeździsz to sprawdź jak się nie zmieni to będziemy szukać dalej np.świece,cewka pada lub przebicie,wtrysk leje...

Jeśli chodzi o sondy to skasuj błędy jak skasujesz adaptacje i zobaczy czy się pojawią na samej benzynie.

W razie co można sprawdzić może gdzieś przewód uwalony pod autem albo padły,a używki w razie co można wsadzić za parę złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z komputera nie kasowałem, ale jeśli to działa to kilka godzin miałem odpięty akumulator. Fakt, że później jeździłem na lpg... Dużo na benzynie trzeba pojeździć? 50-100 km wystarczy? Mój gazownik mi mówił, że wtryski które ktoś u mnie założył nie są najlepsze i kiedyś będzie czekała mnie wymiana. Świece zakładałem nowe około 6 tkm temu. Założone mam NGK BKR6EQUP. W sobotę będę miał samochód w górze to sprawdzę przewody przy sondach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamieniłem ze sobą cewki na 6 i 8 cylindrze i jest ciągle tak samo.

Poczytałem trochę i wpadłem na jednym forum, że , może łapać lewe powietrze przez uszczelki przy kolektorze. Tutaj jest trochę szerzej opisane. M62TU Preventive maintenance, all intake gaskets (PIC WARNING)

Edytowane przez lamik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam po długiej przerwie...w tym temacie. Ciągle nikt z zainteresowanych nie podał rozwiązania problemu, ja ciągle sie z nim zmagam i nikt nic nie potrafi powiedzieć a do tego pojawiły sie kolejne problemy.

Kilka dni temu przy zatrzymywaniu auta zaczął gasnąć silnik, zmniejszały sie obroty aż do zera, ponieważ działo się to tylko na lpg to obstawiałem, że jest coś nie tak z instalacją. Odwiedziłem gazownika, odpalam silnik na bp, obroty zaczęły falować i dodatkowo zwróciliśmy uwagę na stuki dobiegające z silnika. Wróciłem do domu i auto stało nie ruszane z 4 dni. dzisiaj podłączyłem je do inpy i carsoftu.

Pojawił sie stały błąd 65 czujnik położenia wałka rozrządu i vanos jammed który zdażał się już wcześniej. Teoretycznie sprawa prosta, do zrobienia vanos i do wymiany czujnik ale kiedyś coś czytałem, że błąd czujnika może wynikać z vanosa. Czy ktos ma jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmień mechanika bo co ma przebieg do oleju to co mówi ci mechanik to mit !

Sam śmigam na 5w40 Valvo i jestg okej.

Co do stanu oleju to co nie ma go na bagnecie ? Jeśli nie to dolej.Co do poziomu to myślę,że poziom max-min nie ma nic do vanosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...