lamik Opublikowano 27 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Czyli to trzeba wykonać na samochodzie? Mój oscyloskop to wielka szafa... Mogę sobie wziąć cewkę na stół i podawać ręcznie impulsy ~13V na uzwojenie pierwotne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Nie cewka musi dostawać impulsy od sterownika ecu i musi wytwarzać odpowiednie napięcie , tylko na pracującym silniku mozesz to zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Najprosciej było by sprawdzić to poprzez tzw gęsią szyje polega to na tym że przykładasz tylko końcówkę gąsiora do cewki i już mamy pomiar bez żadnego podłączania sie w instalację... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 29 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Rozumiem,że pomiar oscyloskopem to pewność 100% ? wyjdzie nawet przebicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 30 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Rozumiem,że pomiar oscyloskopem to pewność 100% ? wyjdzie nawet przebicie ? Ja bym to ocenił raczej na 99% - jeżeli ma uszkodzenie dynamiczne to oscyloskop to pokaże, no chyba że jest wybitnie rąbnięta, o czym już ktoś pisał. Pomiar miernikiem (statyczny) może tylko wykazać przerwę. Przy zwarciu między zwojowym pomiar miernikiem nie wykaże uszkodzenia a oscyloskop tak. Przy uszkodzeniu uzwojenia wtórnego (wysokiego napięcia) dopiero podczas pracy można ocenić jego sprawność. Miernik uniwersalny to pierwszy krok a oscyloskop to już jak miernik nic nie wykaże. Zwarcie zwojowe / między zwojowe / uzwojenia pierwotnego powoduje zwiększenie poboru prądu przez cewkę i zmniejszenie wysokiego napięcia oraz czas iskry, włącznie z jej zanikiem. Zwarcie w uzwojeniu wtórnym (strona wysokiego napięcia) nie zawsze powoduje zwiększony pobór prądu przez cewkę ale znacząco wpływa na wysokość napięcia i czas trwania iskry lub jej opóźnienie, a wiadomo co będzie jak iskra będzie nie wtedy gdy trzeba Zwarcia zarówno wtórnego jak i pierwotnego uzwojenia znacząco podnoszą temperaturę cewki, o ile wcześniej nie przepali się bezpiecznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamik Opublikowano 31 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Przejechałem ponad 5 tyś km od wymiany świec i nie ma żadnego błędu wypadania zapłonu. Jest sens sprawdzać cewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 31 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Kolego lamik daj screena z inpy na zimnym i ciepłym silniku z korekcji cylindrów będzie wiadomo czy jest cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamik Opublikowano 1 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 (edytowane) Korekcje cylindrów sprzed chwili: Zimny benzyna: [ATTACH=CONFIG]30480[/ATTACH] Ciepły LPG: [ATTACH=CONFIG]30481[/ATTACH] Natomiast na ciepłym na benzynie wartości 5,8,7 pływają: [ATTACH=CONFIG]30482[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]30483[/ATTACH] Do tego dochodzą takie błędy silnika: [ATTACH=CONFIG]30489[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]30490[/ATTACH] Sondy do wymiany? Edytowane 1 Czerwca 2014 przez lamik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 2 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Kolego kasowałeś adaptację kiedyś ? Jeśli nie to na początek skasuj po skasowaniu nie jeździj na lpg tylko sama benzyna ! Wtedy sprawdź korekcje bo powinny być mniej więcej równe na wolnych obrotach,a u ciebie jest coś nie tak.Wartość z wykrzyknikiem niedopuszczalna.A może przyczyna np.uszkodzenie lpg mapa albo wtryski lpg. Jeśli skasujesz adaptację i pojeździsz to sprawdź jak się nie zmieni to będziemy szukać dalej np.świece,cewka pada lub przebicie,wtrysk leje... Jeśli chodzi o sondy to skasuj błędy jak skasujesz adaptacje i zobaczy czy się pojawią na samej benzynie. W razie co można sprawdzić może gdzieś przewód uwalony pod autem albo padły,a używki w razie co można wsadzić za parę złotych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamik Opublikowano 3 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Z komputera nie kasowałem, ale jeśli to działa to kilka godzin miałem odpięty akumulator. Fakt, że później jeździłem na lpg... Dużo na benzynie trzeba pojeździć? 50-100 km wystarczy? Mój gazownik mi mówił, że wtryski które ktoś u mnie założył nie są najlepsze i kiedyś będzie czekała mnie wymiana. Świece zakładałem nowe około 6 tkm temu. Założone mam NGK BKR6EQUP. W sobotę będę miał samochód w górze to sprawdzę przewody przy sondach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 3 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Wystarczy jak skasujesz adaptacje na początek i zrobisz te 100km na samej pb oczywiście skasuj też błędy sond i potem bez właczania lpg sprawdź to wszystko jak wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamik Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Skasowałem adaptacje i zrobiłem 100 km na benzynie. Błędów z sond nie było. Smoothness wygląda na benzynie ciepłej tak:[ATTACH=CONFIG]30620[/ATTACH] i tym razem nie pływa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 9 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Więc jak pojedziesz na lpg i błędy pojawią się to na bank masz z lpg coś nie tak,a co do tych korekcji na pb to mogą być świece,fajki-przebicia lub padająca cewka.Podmień cewkę na 8cylindrze na inna i sprawdź... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamik Opublikowano 20 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 (edytowane) Zamieniłem ze sobą cewki na 6 i 8 cylindrze i jest ciągle tak samo. Poczytałem trochę i wpadłem na jednym forum, że , może łapać lewe powietrze przez uszczelki przy kolektorze. Tutaj jest trochę szerzej opisane. M62TU Preventive maintenance, all intake gaskets (PIC WARNING) Edytowane 20 Czerwca 2014 przez lamik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 20 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 A trzeba zacząć od tego czy kolektor był ściągany ? Jeśli był i został założony na starych uszczelkach to jest to możliwe... Widziałem u siebie ile różnią się stara ułożona uszczelka,a nowa więc może to być winowajca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamik Opublikowano 20 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Ja nie ściągałem, ale możliwe, że poprzedni właściciel to robił i nie znam szczegółów niestety. Chyba się przyszukuję do rozbiórki i czyszczenia. Przy okazji odme zmienię dla pewności Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 Odma to tylko ori bo zamienniki się nie sprawdzają przerabiałem już u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamik Opublikowano 24 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Odma to wiem, że inna niż oryginał odpada. Jak z resztą uszczelek? Gdzieś mogę kupić wszystko poza kosmicznymi pieniędzmi w ASO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 24 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Kupisz w Naszym forumowym sklepie wyślą Ci do domu i dostaniesz rabat bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 10 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Witam po długiej przerwie...w tym temacie. Ciągle nikt z zainteresowanych nie podał rozwiązania problemu, ja ciągle sie z nim zmagam i nikt nic nie potrafi powiedzieć a do tego pojawiły sie kolejne problemy. Kilka dni temu przy zatrzymywaniu auta zaczął gasnąć silnik, zmniejszały sie obroty aż do zera, ponieważ działo się to tylko na lpg to obstawiałem, że jest coś nie tak z instalacją. Odwiedziłem gazownika, odpalam silnik na bp, obroty zaczęły falować i dodatkowo zwróciliśmy uwagę na stuki dobiegające z silnika. Wróciłem do domu i auto stało nie ruszane z 4 dni. dzisiaj podłączyłem je do inpy i carsoftu. Pojawił sie stały błąd 65 czujnik położenia wałka rozrządu i vanos jammed który zdażał się już wcześniej. Teoretycznie sprawa prosta, do zrobienia vanos i do wymiany czujnik ale kiedyś coś czytałem, że błąd czujnika może wynikać z vanosa. Czy ktos ma jakieś doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Na początek wymnień czujnik wałka skasuj błedy,bo mogą być powiązane ze sobą wkońcu to razem z vanosem działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steven92 Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Przerabiałem to samo u siebie. Wymień czujnik położenia wałka i problem Ci zniknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Mechanik stwierdził ze jest za mało oleju i dla tego vanos kuleje, stwierdził również ze powinienem zmienić olej na 10w, teraz jest 5w40 valvo.teoretyczny przbieg 230t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 To zmień mechanika bo co ma przebieg do oleju to co mówi ci mechanik to mit ! Sam śmigam na 5w40 Valvo i jestg okej. Co do stanu oleju to co nie ma go na bagnecie ? Jeśli nie to dolej.Co do poziomu to myślę,że poziom max-min nie ma nic do vanosa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 13 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Akurat vanos z tego co wiem jest zależny od oleju czy tez jego ciśnienia. Weź tez pod uwagę, ze Ty wsadziles w remont silnika ładne pieniądze z tego co kojarzę to nie wiele mniej niż ja dałem za auto:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.