Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

nie sądzę żeby sondy miały coś wspólnego z pracą zimnego silnika aczkolwiek wszystko jest możliwe

mam u siebie w M54 podobnie że rano odpalę i czuję delikatne trzęsienie

jest to do wychwycenia w inpie, jest taka zakładka w wartościach rzeczywistych że bada równomierność pracy silnika na każdym cylindrze i tam po odpaleniu od razu sobie podejrzyjcie na których cylindrach jest gorsza praca

później można pozamieniać świece, cewki czy wtryski żeby cokolwiek ustalić. ja bym od tego zaczął ale w swoim nic na razie nie robię bo aż tak na razie mi to nie przeszkadza jak np słynne zużycie oleju (uroki M54) czy drgania nadwozia podczas jazdy na zimnym silniku :) powodzenia w szukaniu przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

kolego gdzie dokladnie jest ta zakladka w inpie jak sie nazywa?

pozdrawiam

nie sądzę żeby sondy miały coś wspólnego z pracą zimnego silnika aczkolwiek wszystko jest możliwe

mam u siebie w M54 podobnie że rano odpalę i czuję delikatne trzęsienie

jest to do wychwycenia w inpie, jest taka zakładka w wartościach rzeczywistych że bada równomierność pracy silnika na każdym cylindrze i tam po odpaleniu od razu sobie podejrzyjcie na których cylindrach jest gorsza praca

później można pozamieniać świece, cewki czy wtryski żeby cokolwiek ustalić. ja bym od tego zaczął ale w swoim nic na razie nie robię bo aż tak na razie mi to nie przeszkadza jak np słynne zużycie oleju (uroki M54) czy drgania nadwozia podczas jazdy na zimnym silniku :) powodzenia w szukaniu przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Mam ten sam problem,jak odpale zaczyna kulec pusci chmure dymu za to obstawiam odme. A co do nieruwnej pracy to przez przypadek podjechalem dokolegi i wyszlo na kompie ze 4 cewka klekla. I tak samo jak u Ciebie zagrzeje sie i nie slychac wogole silnika tak cicho mruczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - zbędna polemika - trochę logiki i wszystko jasne.

Mnie już w tym roku 2 cewki padły i do diagnozy wcale INPA nie była potrzebna.

Włączyć trzeba myślenie (no chyba że zupełnie nie ma się zmysłu motoryzacyjnego to lepiej za naprawę samemu się nie brać). Pod INPĘ podłączyłem się dopiero dla potwierdzenia. Jak kuleje silnik wystarczy podczas pracy silnika wypinać wtyczki kolejno od poszczególnych cewek i się wyłapie czy i który gar nie chodzi. Potem można zacząć żonglowanie cewką, fajką czy świecą i się trafi co jest przyczyną (o ile któryś z tych elementów umarł) bo może inna przyczyna - wtrysk, sonda, i.t.d. Potem dla potwierdzenia można się podpinać pod INPĘ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko specjaliści maja tego typu aparaturę (nie biorę pod uwagę tych co się tylko za nich uważają), większość elektroników powinna posiadać oscyloskop i w warunkach "biurkowych" :lol: mogliby ją sprawdzić. Zwykłym multimetrem nie da się sprawdzić (oprócz szczególnych przypadków) - najczęściej nie ma iskry, chociaż uzwojenia z pomiarów miernikiem wyglądają na OK.

A tak poza tym nie ma sensu zagłębiać się w rodzaj uszkodzenia cewki tylko "namierzyć", która ma humorki i jej podziękować za pracę :D - o ile to wina cewki?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Masz takiego kogoś u siebie ? Może kiedyś bym podjechał czy u mnie okej wszystkie :)

Witam kolegów.

Przeczytałem wątek, bo miałem podobny problem.

Co do odmy, dużo pomaga jej wymiana i trzeba ją wymieniać.

Tu jednak jest problem ze złą pracą silnika na zimno i na biegu jałowym, a nie w czasie jazdy. Jeśli podczas jazdy jest ok, to dlaczego stawiacie na wtryski czy cewki, co?

1. Trzeba go podpiąć przede wszystkim pod komp i zobaczyć jakie są błędy. (Komp pokaże jeśli są błędy cewek.)

2. Zła praca na biegu jałowym, tu stawiam na silnik krokowy, który jest za to odpowiedzialny. Zanim się nim zajmiesz, wymień filtr paliwa, oraz sprawdź filtr powietrza (też można wymienic).

Być może zasyfiony nagarem silniczek krokowy nie działa w sposób właściwy, a po rozgrzaniu nagar mięknie powodując że zachowuje się prawidłowo. Jak jest zasyfiony, wyczyść go (najlepiej benzyną ekstrakcyjną). Takie czyszczenie nie zaszkodzi a nawet jak nie wyeliminujesz problemu, to zyskasz kilka koni więcej, zobaczysz :)

3. Jeśli nic z powyższych nie pomogło, odłącz przepływomierz i zobacz czy jest różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz np. u mnie praca jest okej tylko w inpie pokazuje dość dużą korekcie na biegu jałowym na jednym cylindrze po ok 800-1000 się waha,może tak ma być :) tylko czemu większość cylindrów pokazuje 0 albo na chwilę max 200 potem 0 a na jednym wartość jest 1000... ?

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałem podłączyć się pod temat gdyż mam identyczne objawy.

Auto odpala normalnie od pierwszego strzału, wszystko cacy i po chwili zaczyna telepać silnikiem co przenosi się na auto,

jak silnik trochę się nagrzeje tak że strzałka jest jeszcze na niebieskim polu to znowu jest ok, obroty są ciągle takie same

( może jakiś nie znaczny ruch). Mechanik stwierdził, że przestaje działać 4 i 5 cylinder a na 6 jest ciśnienie ok 16 bar,

po przekładaniu cewek dalej nie paliły te same cylindry.

Widzę, że temat jest dość długi ale chyba jeszcze nikt nie uporał się z problemem.

[ATTACH=CONFIG]27200[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27201[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27202[/ATTACH]

Dodatkowo wstawiłem skriny z inpy, program nie pokazuje żadnych błędów.

Edytowane przez DrzewoRMT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Gumy i dolot sam sprawdzisz kolego :) jeśli ktoś odkręcał kiedyś kolektor i dał stare uszczelki to tam też może być można popsikać samostartem itp, w tamte okolice na odpalonym silniku jak zmieni się praca silnika to będzie nieszczelność ale zawsze to nie wyjdzie jak mała dziurka to może nie zadziałać :)

Jeśli robiąc gaz odkręcali ci kolektor to pewnie skręcili na starych uszczelkach i tu masz przyczynę :) ale ciesz się jak to tylko uszczelki na kolektorze bo co niektórzy nie ruszają go i wiercą a opiłki są potem w silniku widziałem taki silnik od środka :shock:

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jutro właśnie wybieram się do gazownika bo wydaje mi się, że to właśnie gaz tak miesza u mnie. Po wymianie Komputera i EWS-u auto jeździło ok a po kilku dniach na LPG objawy powróciły. kilka dni temu skasowałem adaptacje i jeździłem na samej benzynie ok 150-200km i któregoś dnia przy temperaturze ok 60 stopni przełączyłem na LPG, dojechałem do domu ok 5km i rano znowu lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...