Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie kolegów

Posiadam dwa E46 Bmw M3 oraz w tym 318i M43TU [180 tyś] które co jaki czas z czymś wyskakuje a ogólnie dość dożo już zrobiłem tym razem nie chce tak łatwo odpalić ale jak zapali to już bez problemu się jeździ.

Na zimnym:

Przekręcam kluczyk kręcikręcikręci kręci i nic ale po wciśnięciu gazu przekręcam kluczyk kręcikręci i odpala.

Na rozgrzanym:

Bardzo często odpala odrazy a czasem muszę mu dodać gazu bo się dławi.

W trasie:

Jak dla mnie po odpaleniu niema problemu ale chyba jest trochę zamulony jak mu wciskam ale to odczucie mogę mylić z drugim BMW M3

Diagnostyka na INPA:

Taki pokazuje mi błąd lista była dłuższa komunikując tym samym że problem istnieje od dłuższego czasu ale nie był wyczuwalny czasem porostu dłużej kręcił ale odpalił bez kombinowania.

13599864_2012-08-01_201651.jpg

Mój wniosek wskazuje na [135 Sygnał] czujnika wałka rozrządu aby nie pakować niepotrzebnie kasy wy coś co działa wiec zapytam kolegów czy to?

coś wiem że ten czujnik jest dość mocno wadliwy i często pada w e46.

Jakieś propozycje co do marki typu? Interesuje mnie raczej eBay.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak mam dość pakowania kasy w to auto wiec spróbuje tanie tak za 70zł zadziała lub nie. Tak przynajmniej robiłam ostatnio z innym podzespołami i jakoś problem nie wraca wiec może i tym razem będzie ok..

Stawiam piwko za szybką odp.

Tylko czy to pasuje Camshaft Position Sensor 7518628? BMW OEM reference number: 12147518628

Niby to samo dla M43TU 318i

13600285_2012-07-22_082622.jpg

Pozdrawiam i dzieki.

Edytowane przez CrisELdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak dirty pisze. Nie pakuj się w jakiekolwiek inne czujniki niż oryginały.

Już nie jedna osoba to przerabiała i wynik zawsze jest ten sam. Jak chcesz zaoszczędzić to lepiej kupić używkę ale ori.

Skoro masz dwie Bety to stać Cie na nowy oryginalny ;) bmw_beer

P.S.

co do samych czujników to nie jest nic innego jak zwykła cewka zalana w odpornej chemicznie i temperaturowo obudowie.

Dobranie właściwych parametrów cewki jest tu kluczowe gdyż ich produkcja nie jest tania. Róznica 10 - 15 % od wartości nominalnej parametrów cewki może powodować niewłaściwa pracę silnika. Zatem stary oryginał jest na starcie lepszy od nowego zamiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13600604_240.png

4 - 12147518628 lub 12141438082 [MH 9790718 MH 9790718]

13600605_24.png

14 - 12141709616

Chyba wiem dlaczego miałeś ten problem bo np m43 ma tam dwa sensory tak jak widać na foto 4 i 14.

Czytałem na EN forum Bmw że problem może być jeżeli te czujniki są rożnej marki. Impuls zczytane z tych czujników muszą być dokładne bo są porównane na PCu wszelka różnica spowoduje błąd lub niedziałanie ...

Więc kupuje tanie ale dwa... szukam jeszcze szczegółów ...

odp...

Tak zgadzam się jak najbardziej oryginał ale to autko chłonie za dużo i za często a wiek już ma swój dobrze mi służy do pracy i nie narzekam ale czy warto pakować w każdy element tym autem może jeszcze 1-2 lata i nowe czy jest sen pakować?

Na nowy tani czujnik dają gwarancje 1-2rok.

uklon_bmw

Edytowane przez CrisELdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

13627606_imag0528.jpg

Kupiłem na ebay i dostałem ale? Numery opakowania się zgadzają ale obudowa jest inna sprzedający pomylił się i znowu muszę czekać co za ludzie ang... a po za tym wygląda to kiepsko bez oznaczeń chyba was posłucham i poszukam oryginała. Jak zobaczę na własne oczy to nie uwierzę ale to kicha kompleta. Do tej pory kupowałem wiele zamienników [nie elektronikę] ale to niebyła taka tandeta ja to.

eee Ja mam tylko mieszkanie ulica 8 Marca w centrum ale pochodzę i przebywam głównie jak jestem w Polsce pod Jarosławiem u rodziny.

.

poz.

13627561_imag0519.jpg13627562_imag0521.jpg13627563_imag0522.jpg13627564_imag0523.jpg

bmw_1

Edytowane przez CrisELdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cuda cuda ...

Nie długo po tym jak zakończyłem pisać posta zadzwonił sprzedający który pomylił się i poinformował mnie że podrzuci towar do mojego domu i tak się stało. Zainstalowałem tylko czujnik nr. 12147518628 zamiennik jak na fotografii powyżej. Ciasno wchodzi do otworu ale pasuje.

I jest cud auto wróciło do życia szczególnie na wstecznym czuć różnice nie dusi się oraz ruszanie tylko na sprzęgle się poprawiło i tym samym przyspieszanie jest płynne! Błąd po skasowaniu i przejechaniu 10km na komputerze nie powrócił.

Pozostawię czujnik 12141709616 "dolny" na pulce i zobaczę czy coś będzie się działo po 1000km :)

Miedzy czasie sprawdziłem cenę dwóch oryginalnych czujników 12147518628 oraz12141709616 na Bmw cooper-bmw-parts

13627928_2012-07-25_060738.jpg13627929_2012-07-25_055209.jpg

Czy to nie jest przegięcie? Wraz z przesyłkowy opłatami OM BMW to 210 funtów to jakieś 1050zł za dwa czujniki? To nie chodzi o kasę w moim przypadku tylko wartość samego samochodu - dzieląc to przez czas jaki to autko jeszcze pociągnie + dodatkowy koszty innych podzespołów w podobnych cenach Bmw to w moim przypadku traci sens pakować kasę w taki biznes?

Czekam tylko kiedy się wysypie w moim M3 to coś ale tu pomyślę oraz będę wiedział do tego czasu czy opłaca się zamiennik czy oryginał?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...