bartoszk Opublikowano 30 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 (edytowane) Pamietaj, by olej odpowiadał normie BMW LL-98 lub LL-01. Tak jak pisze instrukcja obsługi. Ile ci spala tego oleju? Edytowane 30 Lipca 2012 przez bartoszk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Nie zmierzyłem po wymianie będę uważniej kontrolował ile spali np. od wymiany. Teraz pytanie jeśli ma spełniać normę BMW-LL-98 CZY LL-01 to czy valvoline maxlife 5w40 spełnia taką normę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszk Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Będziesz miał na nalepce z tyłu butelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Nie zmierzyłem po wymianie będę uważniej kontrolował ile spali np. od wymiany.Teraz pytanie jeśli ma spełniać normę BMW-LL-98 CZY LL-01 to czy valvoline maxlife 5w40 spełnia taką normę ? A tak ciężko wejść na stronę producenta ?? SynPower OW-40, 5W-30, 5W-40 Oleje Smary MaxLife DuraBlend SynPower Tectyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Na stronie nie widzę aprobaty LL jest tylko API SL/CF, ACEA A3-02, B3-98 Wydanie 2, B4-02, API SM/ CF, ACEA A3/B4. Zalecany do użytku w zastosowaniach, dla których określono VW 502.00, 505.00 lub MB Aprobata 229.1, 229.3. Więc Bmw nie poleca tego oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 [h=3]SynPower 0W-40, 5W-30, 5W-40 API SJ/SM/CF, MB Aprobata 229.1, 229.3, VW 502.00, 505.00, 503.01 BMW LL-98/LL-01, Porsche*, GM LL-A.025/B-025 (0W-40 i 5W-30), BMW LL-01 (5W-30)[/h] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 (edytowane) Czyli z olejów valvoline tylko ten SynPower jest ok bo ma aprobatę Bmw LL. Więc mam mały dylemat kupię jeden z tych olejów najbardziej jestem za magnatec castrol potem chyba motul potem total ciekawe czy quartz tani taki bo lipny 5L 75zł... MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5W-40 5L + GRATIS (2478408924) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 5L 5W-40 + GRATIS (2478408977) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. CASTROL MAGNATEC 5W40 5W-40 BENZYNA 5L + GRATIS (2504415155) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. bo ten chciałem zamawiać ale on nie ma Bmw-LL : VALVOLINE MaxLife SYNTHETIC 5W40 4L świeży - 2012r (2529459183) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. I pytanie czy olej bez LL-Bmw uszkodzi silnik czy jak ? I teraz jeśli nie pomożecie biorę castrola. Edytowane 3 Sierpnia 2012 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszk Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Bardzo możliwe że nie zaszkodzi. Tylko po co kombinować jak, np. Valvoline MaxLife jest praktycznie w tej samej cenie co SynPower. Dlaczego chcesz na siłe tego MaxLife? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Bo jest do silników z dużym przebiegiem zmiękcza uszczelki itp. Wiec mam mały dylemat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 to se kup mobila tak jak od poczatku tematu radza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Za olej mobil dziękuję prędzej wezmę castrola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 to koniec tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 (edytowane) Dzięki wlałem valvoline maxlife 5w40 filtr mann i przy okazji wymieniłem we wspomaganiu również na maxlife atf i nie ma lipy bmw_1 Edytowane 14 Sierpnia 2012 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 18 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 (edytowane) aby nie zakładac nowego tematu bo jest ich juz sporo pytam tutaj... Konkretne pytanie konkretna odpowiedz myslicie ze ten olej z aukcji ORYGINALNY OLEJ BMW SUPER POWER OIL 5W40 1L (2589578261) - motoAllegro to naprawde oryginał bmw który zalać do swojej m52 czy jakaś podróba?? pytam bo polecacie wiele firm ale nie spotkałem sie jeszcze z propozycja oryginalnego oleju bmw... Chce zmienić z 10w40 na 5w40 przebieg 300.000 sporo ale zaryzykuje... Edytowane 18 Września 2012 przez pawel83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 20 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 Chodzi kolego o to w jakiej kondycji masz silnik bo nie które oleje mają dodatki zmiękczające uszczelki gumy... Jeśli nic nie klekocze i silnik pracuje cicho to śmiało możesz zalać pełnego Ja nie wiem co miałem za olej wcześniej na 99% półsyntetyk castrol zalałem valvoline maxlife 5w40 syntetyk i śmigam jak ta lala... Jeśli się tobie gdzieś poci a pracuje okej to uszczelnij ładnie np nowe uszczelki i silikon i skręć wszystko i zalewać 5w40 dla auta syntetyk jest jak dla ciebie zimna wódka A półsyntetyk to nie schłodzona,a mineralny zaś to jak ciepła wódka wiec lepiej wejdzie zimna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Przeczytalem tak ten temat pobieznie i co do jednego sie nie zgodze, kto kaze lac 0/5/10w40 w zaleznosci od przebiegu? Przeciez nikt nie wie w jakim stanie jest silnik, a ta pierwsza cyfra znaczy tyle co "Do jakiej temp minusowej olej bedzie uzyteczny i latwo bedzie sie odpalac auto." Na nasze zimy w zupelnosci wystarczy 10w40. Druga cyfra to jest temp maksymalna i tak 30 jest jak dla mnie kiepskim olejem, przeciez ona wytrzymuje do raptem 20 stopni na + wiec jak na dworze bedzie 35 stopni i pokatujemy troche auto to z oleju zrobi sie woda.. 40 wytrzyma do 35 stopni. Ja do swojej lalem 10w60 i przy ostrej jezdzie jak bylo 40 stopni w sloncu w Chorwacji silnik pracowal idealnie i bierzcie na to namiar. Idealnym olejem bylby 0w100. Jak ktos sie boi zimy to niech bierze 5w50, ktory wytrzyma od -30 do + 50 stopni. Normy itp bierzemy z zalecen producenta. Sam chyba wezme 5w50 tym razem i zobacze jak auto bedzie smigac. Jak cos poplatalem to sory https://lh4.googleusercontent.com/-JX8-Stx5_xw/TYkKei_EsmI/AAAAAAAAAQM/0quUMmAxNBU/SAE-temperatura.jpg Zobaczcie sami Tylko nie wiem czy Motula czy Valvoline ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Chris jeszcze dodaj Liqui Moly także super olej Ja tam śmigam na 5w40 valvoline i jest oki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Tak jak mowisz LM jeszcze jest dobrym olejem. Do naszych aut LL-01 ma byc, dopiero pozniej byl LL-04 do nowszych BMW. Ja ide poczytac na necie, moze jakies testy znajde to jak wroce z Niemiec bede juz wiedzial co zamowic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 silnik jest raczej w dobrej kondycji troche szklanki graja ale delikatnie + pocenie sie z miski olejowej... mysle ze mu nie zaszkodze teraz snigam na castrol magnatec 10w40 a chcem zalac 5w40 motula 8100 lub znów magnateca... dodam jeszcze ze na liczniku 290.000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Testow dobrych nie znalazlem, wiele osob twierdzi, ze Motul jest tak rozreklamowany przez gimbusow Liquid Moly nie ma zbyt wiele opinii, za to Valvoline ze standardowych olei typu mobil, castrol itp zbiera najlepsze opinie i chyba na taki sie skusze. 290tys dla BMW przy zadbanym silniku to zaledwie znak, ze trzeba przyjrzec sie silnikowi i jego osprzetowi takiemu jak przeplywka i wszelkiego rodzaju czujniki, przepustnica, termostat itp, a zwlaszcza rozrzad oraz vanos jesli takowy masz. Jesli to wszystko zostalo juz zrobione badz jest sprawne i z silnikiem nie dzieje sie nic zlego to znajac zycie zrobi nastepne 290tys bez jekniecia wiec sie nie przejmuj i skoro poci Ci sie tylko miska to czym predzej gnaj do sklepu po uszczelki, wymien, zalej porzadny olej i ciesz sie kolejne lata bezproblemowa jazda BMW :! pozdro Moja byla E32 ma 350tys i silnik mial mierzona kompresje jakies 20tys temu, wszystko jest super. Lancucha itp nawet nie slychac choc nie wykluczone, ze go ktos wymienial. Jedno moge powiedziec, BMW ma bardzo zywotne silniki i odpowiednio traktowane beda zyly kilkaset tysiecy bez problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 z rozrzadu nie słychac zadnych nie pokojacych dzwieków z vanosa również silnik pracuje cichutko oprócz szklanek które delikatnie cykaja na ciepłym silniku... Z moca tez nie ma zadnych problemów , ubytków oleju w silniku nie zauwazyłem... Tak zrobie wymienie ta uszczelke pod miską i zaleje go 5w40 tylko nie moge sie zdecydowac czy motul ,valvoline maxlife ,magnatec czy tez oryginał bmw... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Ja zalałem maxlife 5w40 i jest super. Myślę że na 10w40 powinny się Tobie uciszyć szklanki ale puki nie spróbujesz to nie będziesz wiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 23 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 no własnie ze teraz na 10w40 troche graja na ciepłym a jak zaleje 5w40 to moga dopiero zaczac grac... dylemat jak cholera chcesz cos polepszyc ale masz swiadomosc ze mozesz zrobic jeszcze gorzej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 23 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Na 5W będzie ciszej niż na 10W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 23 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 skoro tak mówisz to zaleje 5w40 magnateca lub motula taka zmiana na zime napewno wyjdzie na + dla silniczka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.