Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

błąd w inpie był 2 razy oto ten drugi i 2 analogi może tam coś bardziej ale przy sczytywaniu auto chodziło na wolnych więc nie wiem czy turbina wtedy pokazuje.Po wymianie przepływomierza teraz tego powietrza chyba za dużo co oznacza ten wykrzyknik przy teście?

Edytowane przez fastandhurry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak generalnie to objawy są takie że auto przy przyspieszaniu przy około 2700-2800 obr./min nagle przestaje ciągnąć , słychać jak by to całe napompowane powietrze nagle uchodziło taki dźwięk obroty schodzą na 2000 i trwa to 2-3 sekundy i zaczyna znowu ciągnąć i tym razem już do końca do czerwonego.Początkowo myślałem że to skrzynia zmienia bieg na wyższy ale nie ma prawa przy kick-down takich rzeczy robić teraz wiem że to coś z turbo ewidentnie.W tamtym roku walczyłem ogólnie z mocą i był to konwerter turbiny ten mały zaworek a teraz? A i jeszcze to zawahanie występuje tylko raz to znaczy ten pierwszy raz po wciśnięciu pedału na max po tym pierwszym zawahaniu następne biegi już o.k. i obojętne z którego biegu zaczynam zawsze pierwszy ma zadyszkę . Dziwne i trochę denerwuje przy wyprzedzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten z tyłu kolektora to czujnik ciśnienia doładowania, jest jeszcze czujnik ciśnienia atmosferycznego (czyli mierzy ile jest w danym dniu i na danej wysokości ciśnienie), zawór regulujący doładowanie, te elementy trzeba posprawdzać, może być też jakaś nieszczelność na wężach lub nawet przepływka :) trochę rzeczy do sprawdzenia jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wolnych obrotach przepływka pokazuje prawie 400mg/H, troszke dużo jak na moje oko, może jaieś lewe powietrze bierze, posprawdzaj dokładnie węże podciśnieniowe, wyciągnij z każdego łączenia, często parcieją i robią się sztywne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki od podciśnienia wymienione , zawór turbiny(konwerter) nowy , przepływka podmieniona choć moja jest nowa rok temu zmieniana,a problem jest dalej choć dziś na jakieś 10 prób 2 były prawidłowe czyli bez zadyszki w okolicach 2700-2800 obr.Turbinę przy okazji też obmacałem,nic specjalnego nie zauważyłem.Pozostała jeszcze strona EGR ale nie wiem czy ona ma wpływ na tę przypadłość choć podciśnienie to obieg zamknięty i przechodzi też po tamtej stronie jeśli tam jest nieszczelność to teoretycznie... Trzeba niestety ściągać kolektor no nie wiem ,doradźcie rozbierać czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektora dolotowego :)

hmm... nikt nigdy o tym nie wspominał, ja osobiście wątpię żeby to miało wpływ rok temu tam zaglądałem są w perfekcyjnym stanie jak cały silnik to ewidentnie jakieś sterowanie(jakieś nieprawidłowe dane do sterowania) bo jak wcześniej mówiłem czasem jest jak należy czyli wie jak ma być ale nie może

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzałeś już dokładnie gumy,łączenia itp. ?

Czyściłeś przepływomierz ? u mnie było troszkę pyłków oczywiście praktycznie nie dotykałem przepływomierza w środku ale przedmuchałem exstrakcyjną pod lekkim ciśnieniem z kompresora i dałem do odparowania.

Ostatnio maiłem błąd przepływki bo jedna rurka z tyłu za przepustnicami była nie wsadzona ale znaleźliśmy to i błąd już nie występuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzałeś już dokładnie gumy,łączenia itp. ?

Czyściłeś przepływomierz ? u mnie było troszkę pyłków oczywiście praktycznie nie dotykałem przepływomierza w środku ale przedmuchałem exstrakcyjną pod lekkim ciśnieniem z kompresora i dałem do odparowania.

Ostatnio maiłem błąd przepływki bo jedna rurka z tyłu za przepustnicami była nie wsadzona ale znaleźliśmy to i błąd już nie występuje :)

To diesel tu nie ma przepustnicy ale wszystko jest na swoim miejscu (chyba) jezdzi się tez normalnie a zwłaszcza jak zaskoczy ale denerwuje to przymulenie zaczyna wciskać w fotel silnik się wkręca i dochodzi pod 3000 obr. i nagle czuć że powietrze z niego uchodzi obrotomierz schodzi na 2400-2500,ekonomizer się cofa na jakieś 10L trwa to 2-3 sekundy i odnowa kręci pięknie już do końca i następne biegi też normalnie.To tak jakby sterownik mówił silnikowi hola hola jeszcze nie teraz czeka 2 sek. i mówi teraz!Tak to obrazowo przedstawiam jak to wygląda w praktyce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to jest takiego i gdzie to się znajduje w samochodzie?STEROWNIK NASTAWNIK TURBINY BMW 320D 530D 730D (2471768564) - motoAllegro

jezeli sie nie myle jest to sterownik turbinu sterowanej elektrycznie a ty masz podcisnieniowo wiec nie masz tego u siebie w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...