pawel83 Opublikowano 21 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Witam mam pytanie czy ktoś z uzytkowników zakładał kiedyś sztywne koło zamachowe wraz ze sprzegłem od bmw e36 320i m50 do bmw e39 523i zamiast dwumasa? Jesli ktoś wie coś na ten temat od czego pasuje i czy da sie założyc sztywne koło m50 do m52 to prosze o informacje poniewaz mam do wymiany dwumasa i chcem sie go pozbyc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Wszystko pasuje tylko śruby mocujące zamach trzeba wymienić bo są dłuższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Kolego pawel83 a co daje taka operacja jeśli można wiedzieć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Kolego Georgii operacja ta ma na celu pozbycie sie koła dwumasowego które uprzykrza życie naszym portwelom chociazby... Dziekuje za odpowiedz teraz jestem juz pewny ze moge zamawiac sprzegło do sztywnego koła zamachowego od e36 320i koło juz zamówiłem za smieszne pieniadze 50 zł. a koszt sprzegła to ok 500 zł. wiec nie ma sie co zastanawiać i pchac bezsensownie kase w dwumasa za 2000 zł. Dzieki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 22 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Ale nie bądź rozczarowany przypadkiem po wymianie że pedał sprzęgła działa jak w Jelczu lub Nysce. 2000 raz na 10 lat to nie żaden koszt ale zawsze pewność ze będzie działało jak powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Ale nie bądź rozczarowany przypadkiem po wymianie że pedał sprzęgła działa jak w Jelczu lub Nysce. 2000 raz na 10 lat to nie żaden koszt ale zawsze pewność ze będzie działało jak powinno. Nie ma żadnej różnicy , między sprzęgłem na dwumasie i na zwykłym kole zamachowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Fajna opcja jeśli jest taka możliwość i jak Mordulec pisze,że nie ma różnicy a jak nie ma różnicy to po co przepłacać... A już ktoś z Was tak ma i jeździ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszk Opublikowano 23 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Przy okazji odchudzić samochód można. Będzie lrzej niż na dwumasie (o 0,5kg) Daj znać jak wrażenia po tekiej zmianie. Fajnie by było zaoszczędzić 1000 na inne usprawnienia samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Tak właśnie czekamy na wiadomości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Kolego Soulrea nie wiem skąd masz takie informacje i doswiadczenia odnosnie porównania pracy sprzegła z kołem dwumasowym a kołem sztywnym... Nie ma to żadnego znaczenie bo za miekka czy tez twardą pracą sprzegła są odpowiedzialne nastepujace rzeczy: praca łożyska oporaowego na wałku skrzyni biegów(chodzi o te ze po jakimś czasie zbiera sie tam syf co wiaze sie z ciezsza praca pedału , nastepny jest docisk i to on głównie odpowiada za miekkie lub twarde wysprzeglanie, itd itd... żeby wytłumaczyc ci jak dokładnie działa sprzegło z dwumasem a bez niego dużo by pisać... Wiadomości napewno będą jak tylko wezme sie za wymiane sprzegła narazie jeszcze działa wiec narazie zbieram informacje i czesci do nowego nabytku... Dzieki wszystkim za info... Jak tylko wymienie na sztywne to dam znac... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 26 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Może i taniej, może to i trwalsze, ale skoro Niemcy wsadzili te coś do tych aut, to ma to jakąś funkcję spełniać. Ale wybór zawsze należy do właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Nie ma żadnej różnicy , między sprzęgłem na dwumasie i na zwykłym kole zamachowym Znam nieco inne przypadki, a były to wymianki w rożnych markach samochodów w jednym było szarpanie w innym do połowy wpadający pedał sprzęgła, a nawet w jednym dziwne stukanie. pawel83 jestem wdzięczny za skrócony opis działania sprzęgła. Jednak Pan Niemiec zapewne jest mądrzejszy od nas wszystkich do kupy wziętych i skoro zastosował takie rozwiązanie , a nie inne wiec tak powinno być a nie inaczej. Sprzęgła nie wymienia się co 10 tys. jak olej wiec raz na 10 lat jak już to robić to raz i porządnie w takim zestawie jak zostało zakodowane w nr. Vin. . . . Polak zawsze musi oszczędzać, a z czasem plącze bo 2 x wydaje zbędzie pieniądze. 1800 zł to nie mega kwota to zaledwie 15 zł na miesiąc Ale zrób jak wolisz i pewnie masz racje jednak mnie do takiej zmiany nikt nie przekona i kropka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 28 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Znam nieco inne przypadki, a były to wymianki w rożnych markach samochodów w jednym było szarpanie w innym do połowy wpadający pedał sprzęgła, a nawet w jednym dziwne stukanie. Jeździłem E32 735i na zwykłym kole zamachowym , teraz mam 730i V8 na dwumasie i za mojej kadencji była wymiana sprzęgła Sachs i powiem Ci że nie widziałem między tymi dwoma autami różnicy ... sprzęgło w jednym i w drugim pracowało identycznie ani lżej ani ciężej więc tutaj nie szukałbym przyczyny tego co opisałeś .... takie akcje wynikają albo z gównianych części albo jeszcze bardziej gównianego montażu , dla przykładu wystarczy nie wycentrować tarczy przy zakładaniu skrzyni i kłopoty gotowe. Dwumasę wymyślili po to żeby oszczędzić trochę skrzynie przy dużych Nm które teraz w większości dizli są od samego dołu + "użytkowanie" właścicieli .... but od samej podłogi i dlatego to wszystko napierdala w stosunkowo nowych autach ... inna sprawa , że to fajny sposób na zarabianie siana przez serwisy bo kasują za wymianę po kilka tysięcy. Myślę , że niemiecka technologia nie jest idioto odporna i argumentowanie tego tym , że Niemcy w fabryce wiedzą co robią montując dwumasę jest słabe .... każde sprzęgło obojętnie czy na dwumasie czy na kole zamachowym można rozwalić w jeden dzień a nawet w godzinkę Dwumasa miała być w założeniach wieczna .... niestety nie wzięli dostatecznie dużej poprawki na użytkowanie .... dlatego takie kosztowne wymiany Znam przynajmniej 3 auta w których była konwersja z dwumasy na koło zamachowe i każdy jest zadowolony , jedynie tak jak pisałem śruby mocujące są do sprawdzenia bo najczęściej są krótsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Mam takie samo zdanie jak kolega Mordulec i zgadzam sie z jego wypowiedzią... Nie zamierzam sie tu z nikim kłócic ani spierac kazdy ma swoje racje a takiem miejsce jak tu nalezy własnie do wymiany zdań , spostrzeżen i doświadczeń... Takie jest moje zdanie i sam osobiscie bede zakładał normalne koło zamachowe zamiast dwumasa i jesli bedzie wszystko pasować to jestem w 100% przekonany ze bedzie to dzialac jak nalezy poniewaz juz nie raz przeprowadzałem takie operacje lecz nigdy w bmw e39 wiec stad było moje zapytanie odnosnie dopasowania szprzegła z e36... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Paweł no na taką operację do Ciebie można przyjechać jak coś ? dużo skasujesz za robotę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 pewnie ze można koszt bedzie taki sam jak za wymiane sprzegła... czyli 250-300 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 No panowie jutro bede wymieniał sprzegło w mojej niuni i wywalam dwumasa Przyszło juz sprzegiełko sachsa:) Jutro wieczorkiem podziele sie z wami wrazeniami i doswiadczeniami które moga sie komus kiedys przydac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 No wiec tak: Po zamontowaniu sprzegła okazuje sie ze nie wysprzegla pedał wpada w podłoge cały zestaw sztywnego koła docisku i tarczy jest nizszy od tego oryginalnego w dwumasie... Operacja zakonczona niepowodzeniem wiec tak oto człowiek uczy sie na błedach i staje posiadaczem nowego sprzegła które jest mi teraz zbedne... Dla zainteresowanych w dziale sprzedaz sprzedaje to nowe sprzegielko SACHS moze komus bedzie potrzebne... Moze gdyby docisk był wyzszy to wszystko by było ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 to co za artysta ci zakładał ze nie zmierzył wysokości docisku z kołem ja bym na twoim miejcu dorobił tulejke między łożysko , można tez przedłużyć popychacz wysprzęglika sposobów jest kilka ludzie zakładają inne skrzynie do bmw przez flansze i tez kombinują i wszystko działa :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 No wiec tak:Po zamontowaniu sprzegła okazuje sie ze nie wysprzegla pedał wpada w podłoge cały zestaw sztywnego koła docisku i tarczy jest nizszy od tego oryginalnego w dwumasie... Operacja zakonczona niepowodzeniem wiec tak oto człowiek uczy sie na błedach i staje posiadaczem nowego sprzegła które jest mi teraz zbedne... Dla zainteresowanych w dziale sprzedaz sprzedaje to nowe sprzegielko SACHS moze komus bedzie potrzebne... Moze gdyby docisk był wyzszy to wszystko by było ok... Przecież dwumas jest jakieś 1,5cm grubszy ... wykręć wysprzęglik i dorób dłuższą tulejkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Z tym wysprzeglikiem to dobry pomysł... Ale powiedzcie mi jeszcze jedna rzecz czy jest jakas róznica w łapie łożyska wyciskowego skrzyni tego z dwumasem a w tym bez dwumasa?? Patzrzyłem w etka bmw to sa inne numery tych łap moze ta do silnika m50 bez dwumasa jest jakas wieksza grubsza cy cóś?? Wkurzyłem sie na maxa jak nie pasowało to sprzegło bo 600 zł wydane i **** a teraz niechca mi tego przyjac bo widac slady po sróbach na docisku... To chyba nirmalne ze musiałem go przykrecic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Paweł jak masz sprzęgło do m52 benzyna to chętnie łyknę jeśli oczywiście założysz i dasz fajną cenę wiec się nie przejmuj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Mam sprzegło do m52 ale uzywane założone na auto sprzegło jest własciwie w idealnym stanie oryginał BMW tylko dwumas ma juz luzy i stuka przy zmianie biegów i szarpie czasami przy ruszaniu... Musze sie jeszcze dowiedziec dokładnie o co chodzi z tymi łapami w m50 a w m52 ale mysle ze jestem na dobrym tropie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Jak ogarniesz temat to przyjadę na taką operacje do Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Ok nie ma problemu... Na pewno ogarne temat nie mogli wiele zmienić... Jak bede juz wiedział to dam znać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.