Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Tydzien temu przed wyjazdem z wrocka zostawilem swoj samochod u znajomego mechanika i blacharza, zeby przetrzepali go porzadnie i zerkneli co i jak. Wczoraj wrocilem i zdazylem zakrecic do warsztatu na dokladne rozeznanie w temacie. Niestety, podejrzewalem ze sprawa nie jest wzorowa, ale nie podejrzewalem, ze jest az taki bubel.. :/

Juz mam nauczke, zeby samochodu z rdza po prostu nie kupowac. Co z tego, ze wymieni sie drzwi, rdze sie usunie z blotnika i cwiartki, jesli jeszcze zostaje spod i cala reszta. Spody drzwi sa wyzarte, na tyle, ze nowe listwy gumowe nie da sie zalozyc na drzwi w stanie w jakim sa. Lewy prog wyzarty, i lewa czesc podlogi zaczyna juz mocno dostawac w kosc, wiec na dzien dobry do zrobienia. Jakis drobny wyciek z oleju sie pojawil, zapchane dysze od spryskiwaczy (kamien), lozysko przednie kola do wymiany, mocowanie amortyzatora (chyba, bo cos caly czas telepie z tylnej czesc z okolic amora), cos telekocze przy odpalaniu rano przez pare sekund (hydrauliczne popychacze?) - juz nie mam sily do tego, i nie mam kasy i czasu do tego. To co uda mi sie naprawic (tanie rzeczy ktore rzucaja sie w oczy i w ucho przy sprzedazy) to zrobie, a reszte, nowy wlasciciel dostanie liste i niech on sie bawi. Bede sprzedawal, nie mam czasu tym sie zajmowac.

Teraz pytanie. Wiem jedno, napewno z nowym nabytkiem nie bede sie spieszyl i napewno bede kupowal cos, co rdzy nie widzialo bo widze ze to jest najwieksze gowno, raczej bedzie to kombi bo ladniejszy sedan jest, ale kombi wali go po glowie jesli chodzi o praktycznosc. Na chwile obecna widze trzy opcje:

E34 540 touring: Jezeli tak, to tylko jakas absolutna perelka w stanie bez zarzutu (nie myslalbym ze to mozliwe dopoki nie zobaczylem Luciusa zielona). Ale e34 turas, przepiekny nie jest, ale z tego co wiem jest o wiele prostszy od e39 w obsludze (zawieszenie w e34 o wiele trwalsze i tansze w naprawie..). Tylko pytanie, czy nie lepiej pojsc juz w jakis nowszy rocznik?

E39 540 touring: Nie wiem, nigdy nie mialem. Kombi o wiele bardziej mi sie podoba w e39 niz w e34. Ale z tego co wiem, wiecej sie sypie, sazczegolnie w zawieszeniu, a ja na codzien we wrocku jezdze, wiec to tez ma jakis wplyw. Co do wygody, nie wiem, moze ktos sie wypowie? Kosa?

E36 328 Touring: No i to sie nazywa powrot na stare smieci. Mialem juz e36 i z silnikeim 2,8, i w touringu w tlekocie. Nie pamietam dokladnie jaka jest roznica jesli chodzi o ladownosc miedzy 3er a 5er, ale podejrzewam ze roznica jest ogromna. Czy wygoda to rowniez przeskok o milion lat? kamila ma compacta, ale z tego co wiem zawieszenie w compactie jest inne niz w pozosalych wersjach, wiec nie wiem czy to dobre porownanie. Silnik tylko i wylacznie 2,8 - wiem co z nim mozna zrobic, no i nie mowiac juz o roznicy w spalaniu. Druga rzecz: E36 jest o wiele mniejsze niz e34, ale napewno praktyczniejszy kombi w 3er niz sedan w 5er, a do tego ostatniego jestem przyzwyczajony, z drugiej strony, przejscie z 5er na 3er, to nie jak nagle jazda taczka?

Na razie robie rozeznanie zeby wiedziec czego mam szukac bo nie spieszy mi sie, i tak zakup bylby dopiero po sprzedazy 540MM, ale chcialbym orientacyjnie wiedziec czego mam szukac..

Pod koniec przyszlego tygodnia bede odbieral samochod od mechanika, mozliwe ze bede wyciagal LPG (nie bede puszczal instalki za 5200zl, jeszcze na gwarancji z samochodem, ktorego wartosc przez te instalke bedzie podniesiona o 1000zl..). Bede sciagal 18 ACS i sprzedawal osobno, albo trzymal i czekal az bede wiedzial jaki bedzie nastepny samochod, a 540MM puszcze na jakis blaszakach albo tanich alusach..

Przy podjeciu decyzji warto wziac pod uwage, ze 95% czasu jezdze po miescie. Z Kamila i mala bedziemy wyjezdzali poza wroclaw realnie rzecz biorac raz na 2-3 tygodnie, wiec pytanie, czy 5 bedzie potrzebna? Z drugiej strony, czy 3er nie jest za ciasna nawet jak na jazde z rodzina po miescie?

Wszelka rada mile widziana. Cos dla oka ponizej, akurat mialem pod lapa ;)

copyright3.jpg

copyright2.jpg

1221174336_506-1996-bmw-540-touring.jpg

15864Vue_3_quart_arri_re_droit-1.jpg

003.jpg

E34M5T12.jpg

matze6-1.jpg

matze5-1.jpg

matze4-1.jpg

matze3-1.jpg

matze2-1.jpg

matze1-1.jpg

bla_2gobrz.jpg

touring_16ekdk.jpg

touring_2rfk35.jpg

touring110406021pslt2-1.jpg

DSC02270.jpg

BMW-328i_Touring_e36.jpg

Edytowane przez woz
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehehe, Turasomaniak.

Szczeże to stawiałbym na E34, chociaż tyłek rzeczywiście średni. E39 tak jak mówisz z zawieszeniem szału nie ma.

Moje niespełnione marzenie to E36, turasek też jest prześliczny... jeszcze jakby tam 3.0d wrzucił to całkiem bajka by wyszła... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedys mówiłem Ci zakłądaj gazolinę do swojej ex 530 turaska, Twoja odpowiedz była NIE GAZ NIE !!

Teraz byś miał łądnego odpicowanego turasa w e34 i LPG- słuchaj sąsiada się :lol:

A tak na poważnie kto szuka ten znajdzie ładną zadbaną sztukę nawet w e34

E36 turasek miałeś więc wiesz jak gabarytowo wygląda, 328 w coupe miałeś wieć wiesz jak jedzie +/-

Cięzki temat dałeś, powie ci tak- szukaj tego i tego co pierwsze się pokaże ciekawego to kup i koniec oglądania dalej bo zawsze będzie coś lepszego- takie jest życie.

Ja mam tak teraz tylko w innym kierunku co sprzedać- i wystawiam 3 sztuki od razu: 2 pierwsze sprzedaję, a 3 będzie u mnie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość wykonczenia czy komfort między E34 a E36 to kosmos, nie ma jak E34.

IMO E34 w turasie jest świetny, sedan mało praktyczny.

Polowałbym na E34 z roczników 95-96, na fajnym wypasie tylko cena....może zabić.

Wizualnie zdecydowanie kwadraciak ;)

E39 nie znam oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem e34 200 tys km teraz e39 ponad 30 tys km. Wiem jedno 3er kupilbym tylko gdybym musial. Jako rodzinne auto zdecydowanie stawiam na 5er. Lepszy prog zaladinku, pojemnosc bagaznika i miejsce w srodku. Co do roznic e34 a e39 zdecydowanie wiekszy komfort daje e39. Mozemy przy okazji posmigac nie ma problemu masz e34 to porownasz. Niestety jezdzimy po polskich drogach a nie po niemieckich autostradach i tu trzeba sie liczyc ze co jakis czas kasa poplynie ale tragedii nie ma, nie robi sie wszystkiego naraz. W e39 touring standardowo trzeba sprawdzac klape bagaznika i rame szyby. Kazda tam gnije a jak nie widac to znaczy ze ktos juz to robil. To jak z wycieraczka pasazera w e34. Szukalbym 530i lub 530d i tylko automat. Po miescie to tylko na +. Pozostale wady to tak jak wszedzie chyba czyli ranty drzwi. No i co do diesla klapki w kolektorze.

Zapraszam na jazde probna :-)

Wysłane z mojego GT-N7000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam e34, brat mial e39. Pierwsze wrazenia to jakby wiecej miejsca w e39 wewnatrz i bardziej komfortowy (mimo ze byl nieco obnizony). Co do zaladunku to trudno mi porownac bo ja mam sedana, on mial kombi - ale przeprowadzke z Wro do Swidnicy zrobil e39.

Cenowo - trudno powiedziec jak nowymi czesciami, ale doposazyc e39 jest juz chyba taniej niz e34 (czesci do e39 mam wrazenie jest wiecej).

Za e34 przemawia to, ze powoli staje sie klasykiem i coraz mniej ich na ulicach w dobrym stanie, za e39 - ze nowszy, nowsze (bezpieczniejsze) rozwiazanie technologiczne.

Skorzystaj z jazd probnych u kilku sprzedawcow, wtedy bedziesz mial bardziej obiektywne spojrzenie na auta (bo np. mi wydaje sie, ze moim autem jezdzi sie najlepiej ;))

Przede wszystkim skorzystaj z uprzejmosci Kosy - bedziesz juz mial pierwsze spojrzenie, a potem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie E39. Jeśli kupisz dość nowy rocznik 2000 lub nowszy to rdzy nie powinno być za wiele. Na dzień dobry możesz wybrać się do porzadnego warsztatu, zalać profile zamknięte, wnętrza drzwi środkiem do zabezpieczania tychże profili i zatrzymasz lub bardzo spowolnisz pojawianie się rdzy. E39 w turasie jest piekne, do tego dobre wyposażenie, komfort, ja bym sie nie zastanawiał.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie jaka kwota dysponujesz,a raczej ile chcesz przeznaczyć na zakup auta. Wiadomo że e39 będzie z tych wymienionych opcją dla najmłodszego rocznika, a tym samym stan i wyposażenie będzie adekwatne do tego tak samo jak i cena. Zmartwię cie gdyż post, który tu mamy został napisany o 7 dni za późno. W zeszłą środę kolega sprzedał piękna e39 528i z 1999r. z dość ładnym wyposażeniem. Jedyny mankament to wgniotką pod jedna tylną lampą, kolor błekitny metalik.. Auto oczywiście do opląt, ale cena za którą sprzedał jest śmieszna bo 5800 zł. Być może to była by fajna opcja dla Ciebie. Ale niestety.

Z doświadczenia wiem ze lepiej naprawiać silnik niż blacharkę raz na koszta dwa silnik można zrobić we własnym zakresie.Jeśli już zdecydujesz co i jak mogę porozmawiać z chłopakami od nas żeby coś ładnego mi poszukali w dobrych pieniądzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Ty jak widze zmiany naprawde lubisz ;) E36 na samym wstepie bym odpuscil, w sumie przesiadlbys sie na cos slabszego w tym wypadku.

Tiaaa, ale zauwaz ze stale zmieniam na to samo. Wsrod chyba 9 beemek, nie wykoczylem poza e30, e36 i e34. Lubie wracac do sprawdzonych :)

Podstawowe pytanie jaka kwota dysponujesz,a raczej ile chcesz przeznaczyć na zakup auta.

No i widzisz, tutaj caly pies pogrzebany. Po sprzedaniu 540MM napewno nie mialbym wiecej na te chwile niz te 13-14 tysi. Jesli 5er to tylko V8, i raczej w manualu. Wiem ze mniejszy komfort, ale mam troche uraz po 5HP30. Zreszta, przed sprzedaza swojej czarnej, napewno wyciagalbym z niej instalacje, ktora jest zreszta jeszcze na gwarancji, wiec szkoda jej nie uzyc (jesli fajktycznie padnie na 5er). Tak czy owak, pierw sprzedac 540MM. Kuuurde, a tak dlugo kombinowalem z te rejestracja.. :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Moim zdaniem z tych wymienionych modeli to e34 daje naprawde świetny komfort w e39 już tego nie czuje a e36 nie powiem lżejsze i tańsze w utrzymaniu.

Wybór jak zwykle należy do ciebie.

Podrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Moim zdaniem z tych wymienionych modeli to e34 daje naprawde świetny komfort w e39 już tego nie czuje a e36 nie powiem lżejsze i tańsze w utrzymaniu.

Wybór jak zwykle należy do ciebie.

Podrawiam

Wytlumacz mi to bo tego nie rozumiem. Czego sie nie czuje? Komfortu w e39? Twierdzisz ze ten model jest niekomfortowy?

Wysłane z mojego GT-N7000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie E39. Jeśli kupisz dość nowy rocznik 2000 lub nowszy to rdzy nie powinno być za wiele. Na dzień dobry możesz wybrać się do porzadnego warsztatu, zalać profile zamknięte, wnętrza drzwi środkiem do zabezpieczania tychże profili i zatrzymasz lub bardzo spowolnisz pojawianie się rdzy. E39 w turasie jest piekne, do tego dobre wyposażenie, komfort, ja bym sie nie zastanawiał.

no właśnie... widziałeś Wojtek jak latałem moim turasem w sobote????? mam tam zwykłe 3.0D 221km 419nm... można poszaleć po torze a potem z rodziną na zakupy jechać:):mrgreen:

miałem e34toutinga i była to moja perełka i naprawde śliczne auto.... mi tam turing w e34 się podobał...... w e39 też jest śliczny......

jeśli będziesz szukał e39 toring V8 manual to cię zmartwie........ większość zajechanych albo ceny z kosmosu.wiem bo szukałem e39 sedan lub kombi v8 w manualu i **** , nie było nic w zasięgu 18tysięcy plnów w godnym stanie. dlatego zdecydowałem się na 530D...... cenowo zadbana e39 a zadbana e34 to nie jest wielka różnica....

jeśli chcesz się przejechać manualem ( bo Kosa ma automata) to śmiało możesz pisać:) pozdro

a zapomniał bym dodać odpuść sobie e36 touringa !!!!!!! nie żebym miał coś do tych aut bo są ładne ale wiem że długo byś z nim nie wytrzymał a do tego mało miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, powiem Panowie jedno. Wczesniej, jak jezdzilem Kamili compactem raz na dwa tygodnie, to nie wydawal sie zly. Komfort wcale nie tragiczny itd itp.....ale kiedy nim jezdze od piatku non stop (540 w warsztacie), to dopiero teraz czuje jakie to sa roznice. Malo miejsca, twardy, ogolnie w porownaniu do 5er jest to taczka. Wiec z trzech kandydatow, e36 napewno odpada. Zostaje teraz tylko dwoch: albo e34 albo e39.

...i malymi kroczkami dazymy do celu.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce nowego tematu zaczynac. Jak tam wyglada porownanie blach w e34 i e39? Czy w e39 jest lepszy/gorszy ocynk? (tak jak dla porownania np po w124 mesiek okular, pierwsze roczniki po prostu byly atakowane rdza bo blacha byla kiepska..).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...