Simon Opublikowano 24 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Miałem bardzo zmatowiałą maske i bagażnik więc postanowiłem sam to pomalować małym kosztem, lakier w sprayu kupiłem w mieszalni lakierów Debeer na borowskiej 258. Pomieszczenie nie było ogrzewane ale za zimno też nie było, auto stało cały weekend zamknięte. Wszystko wyglądało super i bardzo mi się podobała różnica dopóki nie umyłem go po jakiś dwóch tygodniach z zamiarem polerowania, i co się okazało:strasznie się po myciu porysował tył i przód, na tyle jest dużo plam po brudzie które nie schodzą, ani rys ani brudu nie da się usunąć pastą tempo(lekkościerna) i w dodatku przy polerowaniu szmatką pojawiają się głębsze rysy. Co może być przyczyną?????? Zanim zaczął osiadać brud przez kilka dni było wszystko ładnie. Wydaje się być jakiś miękki może mała temperatóra przy schnięciu???? A mam jeszcze do pomalowania drzwi???? <bmw_1> Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 24 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Jesli dobrze zrozumialem to malowałes tylko kolorem a czy dawałes na to jakikolwiek klar na pomalowaną powierzchnie ?? Bo jesli prysneles samym kolorem to moim zdaniem nic dziwnego ze robia sie rysy bo tak wlasciwie to tam nie ma co polerowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 24 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Jesli dobrze zrozumialem to malowałes tylko kolorem a czy dawałes na to jakikolwiek klar na pomalowaną powierzchnie ?? Bo jesli prysneles samym kolorem to moim zdaniem nic dziwnego ze robia sie rysy bo tak wlasciwie to tam nie ma co polerowac Chyba jednak tak samo to zrozumialem Tylko nie chcialem sie wychylac pierwszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 26 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Tak jak przedmówcy podpinam sie pod wnioski. Ostatnio robiłem sobie w plenerze drobne zapraweczki. Dobrałem lakierek bazowy 200ml bo tyle potrzebowałem i oddzielnie rzecz jasna klar.wszystko w mieszalni lakierow. wszystko pieknie ładnie po pomalowaniu lakierkiem bazowym(kolorem) ale nie zdąrzyłem z przyczyn pogodowych pokryć to warstwą klaru.Ten lakier (kolor)jest można powiedziec bardzo delikatny a przy tym "porowaty" i nie zabespieczony klarem łapie brud,jest wrażliwy na rysy i jakiekolwiek dotykanie pozatym sama myjnia samochodowa kilka razy i bedzie spaskudzone wszystko co malowałes w ten sposob. Na twoim miejscu przygotowałbym jeszcze raz maske,pomalował kolorem,a potem klarem i bedzie git. Malowanie takim sprajem takiego duzego elementu jak maska to ja bym nie ryzykował bo nie mam tak wprawnej reki .Najlepiej pistolet lakierniczy ,kolor, potem klar ale skoro tuż po malowaniu byłeś zadowolony z efektu to sprubuj to jeszcze raz i nie zapomnij o klarze. [ Dodano: 26 Październik 06, 17:36 ] Polerka "maszynowa" nie wchodzi w gre bo bedzie jeszcze gorzej i szkoda tylko czasu i pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu Opublikowano 30 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Dołączę się do tematu. Kolega SIMON nie pisze czy to jest kolor metalic czy akryl. Jeśli metalic to musi być na wierzchu clar , gdyż baza jest tylko barwą i musi być zabezpieczona warstwą lakieru bezbarwnego (clar) Do akrylu jak i do klaru powinien być dodany utwardzacz , więc nabijanie takich farb do puszek to dla mnie coś nie tak . :roll: Moim zdaniem w puszkach sprawdza się podkład . Może być i akryl , lecz muszą być dobre warunki do jego wyschnięcia <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 i tu masz michu swieta kuuurde racje a co do kolegi saimona to odzaluj te pare zloty bo tak sie bawienie bez efektu moze cie wyniesc wiecej czasu i pieniedzy niz lakiernik a po za tym nerwy i rozczarowania <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 2 Listopada 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 I tak zrobie, na razie mam problem z silnikiem i to dosyć poważny a malowanie zostawiam na wiosne i mam zamiar przemalować całe auto prawdziwym lakierem, dzięki za informacje bo nic o tym clarze nie wiedziałem, jak ide do mieszalni po lakier to myślałem że dadzą mi gotowy albo coś przynajmniej mogli by powiedzieć. <bmw_3> Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ICEMAN Opublikowano 15 Listopada 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 michu clar w spreju to całkiem inny lakier niz ten dao pistoletu. w spreju masz jednokomponentowy ktoory utwardza sie poprzez odparowanie rozpooszczlnika(jest mało trwały, jednak do małych elementoow typu klamki moze sie nadawac, choć niepolecam), a do pistoletu jest 2 komponentowy(klar + utwardzacz) natomiast baza nabiajana w pooszki w motipie na borowskiej jest taka sama jak do pistolletu, poniewaz do bazy niedodajemy utwardzacza. jednak maliwania maski i klapy z pooszki to jak skok na bungii. to nigdy niewyjdzie tak jak powinno, za doozy element i nigdy nierozlejesz klaru tak roowno jak pistoletem. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafikone Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Ja malowalem sam cale auto wiec zasiegalem opini roznych lakiernikow ale zdanie jest jedne jesli malujemy kolorem tio pozniej trzeba polozyc klar i lakiernicy doradzaja ze najpozniej do dwuch godzin po pomalowaniu kolorem...mi auto wyszlo super niestety polerka zepsula wszystko poprzecieralem lakier:((( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 21 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 rafikone, przecież w sprayu to zupełnie inny klar i jego warstwa jest duuużo ciensza. Ja maluje auta od 3 lat w dużym warsztacie,a wcześniej bawiłem sie w garażu w takie zaprawki dla znajomych robione sprayem. tego sie nie da polerować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystian2610 Opublikowano 23 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 Patryk ale ten warsztat duzy :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 25 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Twoich siódemek 10 pomieści :mrgreen: Plus 30 na placu happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny19 Opublikowano 1 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 mam pytanie chciałbym pomalowac zderzaki i progi w kolor auta malowalem w starym aucie i wyszło mi to calkiem nieźle . Dobierałem lakier w mieszalni ten w sprayu , teraz moje pytanie czytalem wyżej ze trzeba dac klar ja nawet nie wiem co to jest i czy po takim malowaniu normalnie moge jeździć na automatyczne myjnie i nic się nie stanie ?? i czy na taki lakier można woskować ?? moze ktoś malował zderzaki taki sprayem?? a co zrobić z drobnymi rysami?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 Dobierałem lakier w mieszalni ten w sprayu , teraz moje pytanie czytalem wyżej ze trzeba dac klar ja nawet nie wiem co to jest i czy po takim malowaniu normalnie moge jeździć na automatyczne myjnie i nic się nie stanie ?? i czy na taki lakier można woskować ?? moze ktoś malował zderzaki taki sprayem?? a co zrobić z drobnymi rysami?? Klar to tak z niemieckiego :wink: Chodzi o lakier bezbarwny - zabezpieczający ten dający kolor. Najczęściej daje się go dwie lub nawet trzy warstwy - wtedy kolor nie blaknie, a ewentualne rysy na lakierze można łatwo usunąc nie niszcząc lakieru kolorowego 8) i czy po takim malowaniu normalnie moge jeździć na automatyczne myjnie i nic się nie stanie ?? i czy na taki lakier można woskować ?? Oczywiście, że można, ale po co ?? NIe czujesz satysfakcji myjąc swoje autko ?? <bmw_1> Myjnie automatyczne mają swoje wady - na pewno szybciej porysują lakier - no i niedokładnie myją, woskują szyby (bez sensu) itd. Dajesz 8 zeta i na ręcznej umyją Ci bumcię chłopaczki, aż się błyszczec będzie :mrgreen: <bmw_1> Pozdr. <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny19 Opublikowano 1 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 a ewentualne rysy na lakierze można łatwo usunąc nie niszcząc lakieru kolorowego jak tez tym dobranym lakierem czy wystarczy przejechac bezbarwnym ?? a ten lakier bezbarny da się tez kupić w sprayu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Przez usuwanie rys miałem na myśli robienie polerki :wink: to odświeża lakier zdejmując niewielką warstwę klaru. Nie trzeba od razu dawac komuś do zrobienia - samemu pastą lekko - ścierną również można :mrgreen: Co do dostępności klaru w sprayu niestety nie mam pojęcia - nigdy nie szukałem / interesowałem się ... Najlepiej zapytac w sklepie z lakierarmi lub mieszalni lakierów. Pozdr. <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny19 Opublikowano 2 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 a czy jezeli zrobie ta pastą ścierną musze robić cały element albo całe auto czy tylko w okolicy rys??? sory za tak głupie pytanie ale wole być pewny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lipca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Pastą lekko ścierną można zrobic całe auto - wtedy masz tę samą barwę/odcień lakieru na całym aucie <bmw> Ale myślę, że równie dobrze możesz zacząc od tego elementu karoserii najbardziej porysowanego (najczęściej maska :wink: ) i zobaczyc czy widac różnicę <bmw_1> I najwyżej później poleciec resztę <bmw_2> Pozdr. bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny19 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 mam pytanie odnosnie malowania lakierem w sprayu byłem się pytać i puszka kosztuje 30 zl więc nie tak drogo tylko ile będe potrzebował na przemalowanie progów i zderzaków ?? 2. to gdzieś czytałem (może nawet na tym forum) że nakłada się pierwsza warstwe lakieru później na lepiący się lakier nakładac druga warstwe i na to 2 warstwy bezbarwnego tak to ma się robić?? 3. czy rysy uda mi się ukryć ezbarwnym czy też prysnąć normalnym lakierem?? 4. czy ktoś może malował u lakiernika te elementy zderzaki , progi i ile lakiernicy za taką usługe biorą?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzussmen Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 lakiernicy przeważnie biorą od 200-300zł na element, rys nie przykryjesz bezbarwnym lakierem, jeżeli malujesz tworzywo, plastik itp. musisz pierw to odpowiednio przygotować i zagruntować inaczej przy pierwszej lepszej myjce ciśnieniowej odpadnie ci lakier. dezeli lakier w spraju jest oryginalny to można malować ale ja nie wieże w takie wynalazki bo raczej żadna firma nie robi pełnej palety lakierów wszystkich marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny19 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 czyli trzeba wydać na malowanie 4 elemntów 1000 zł wole sam spróbowac to pomalować a powiedz jak przyszykować zderzak do malowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 czyli trzeba wydać na malowanie 4 elemntów 1000 zł wole sam spróbowac to pomalować a powiedz jak przyszykować zderzak do malowania? Normalnie :mrgreen: Pierw odtluszczasz , potem papierem 400 jedziesz i caly matowisz na to podklad czekasz az wyschnie matowisz jeszcze bardziej drobnym papierem i lakierujesz 3 warstwy i czekasz.... czekasz i na to clar tez 3 warstwy i gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 dezeli lakier w spraju jest oryginalny to można malować ale ja nie wieże w takie wynalazki bo raczej żadna firma nie robi pełnej palety lakierów wszystkich marek Motip robi gotowe lakiery BMW dostepne praktycznie od reki np w D&W na borowskiej wlasciwie wystarczy przeczytac nazwe koloru z naklejki na kielichu amora i za około 25zł dostajesz 400ml oryginalnego lakieru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 no to jest troche kit bo mi dorabiali mieszajac.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 no to jest troche kit bo mi dorabiali mieszajac.... Dziwne , ja mam oryginalnego Motipa z D&W (CalypsoRot Metalic) dobrany po nazwie z katalogu lakierów BMW - (nie mieszany/dobierany tylko gotowa pucha wzięta z półki) :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.