Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam przyblize troszke sprawe . Z dwa tygodnie temu wymienilem rozrusznik w swoim M42 czyli 1.8is . Śmigał jak należy,okazalo sie ze do wymiany jest rowniez miska olejowa wymienilem poskladalem ,odpalam auto zakrecil na krotko cos jakby strzelilo i po zabawie. Jak przekrecam zaplon zupelna cisza. Myslalem ,ze moze aku sie rozladowal ,naladowalem na 13,3 V i efekt taki sam cisza. Sprawdzilem bezpieczniki okazuje sie ,ze u mnie nr 28 odpowiedzialnego za rozrusznik wogole nie ma. Podmienialem wszystkie po kolei bez efektow. Przekrecilem zaplon ,tak aby palily sie kontrolki i zmierzylem napiecie na plusie idacym do rozrusznika i pokazywal ponad 12V takze do rozrusznika prad dochodzi ,ale zupelna cisza. Mozliwe ,aby cos tak samo z siebie sie spalilo w rozruszniku ?? Jeszcze jedna rzecz ktorą zauwazylem bezpiecznik nr 31 jak wkladalem przy wylaczonym zaplonie zaczal iskrzyc. ... o co w tym wszystkim moze chodzic ,jak niedawno wszystko smigalo jak nalezy ?? Z gory dziekuje za jakies sugestie bo pomalu pomyslow mi brakuje. Mozliwe aby spalil sie komp ? :|:|:|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy silnik się obraca... bo z tego co rozumiem to możliwe że silnik masz zblokowany a nie rozrusznik... jak będzie sie obracał to wymontuj rozrusznik i sprawdź go na zewnątrz...

Jak Kolego silnik zblokowany ?? Bo nie bardzo rozumiem co masz na mysli ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wbij jak największy bieg i pchnij auto, wojtas-chajek mówi tu raczej o jednostce napędowej.

Moze szczotki na wirniku się zblokował i dlatego coś tam iskrzy , ale najlepiej sprawdź czy wszystkie kable dobrze wpiąłeś i nie ma tam gdzieś zwarcia i dobrze są przykręcone.

Jak nie widzę to ciężko tak na odległość wydumać, a powiedz mi czy jak przekręcasz kluczyk do pozycji rozrusznika to kontrolki przygasają?

Mozesz jeszcze spróbować patent z czasów PRL czyli Fiata 126 p stuknij w automat czymś młotkiem lub kluczem.

Bo nie sadze żebyś coś nieproszonego do miski olejowej powkładał zęby silnik się zblokował, no i raczej nie przykręciłeś rozrusznika odwrotnie.

Edytowane przez SoulRea
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mowi SoulRea najwiekszy mozliwy bieg, zwykle 2-3 co by Ci rozrzad nie przeskoczyl przy odpalaniu z popychu. Rozrusznik mozesz sprawdzic jeszcze na krotko, zrobic krotkie spiecie i zobaczyc czy zakreci, ja tak sprawdzalem u siebie i sie okazalo, ze kabel mi zle dokrecili i poprostu nie stykal, po dokreceniu jak rekal ujal. Mialem to co Ty, poprostu po kilku dniach jazdy nawet nie zakrecil, nic kompletna cisza. Druga sprawa, to, ze klema mogla sie obluzowac, tez tak mialem ;) aczkolwiek jesli radio i reszta dziala to to odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec po kolei ,patent z przepchaniem auta probowalem na 4 i nic to nie dalo, kable podpialem dobrze bo po piersze je mialem opisane po drugie sa tak wyprowadzone ,ze trudno je pomylic ,a po trzecie dwa tygodnie normalnie smigalo... jak przekrece kluczyk, kontrolki wlasnie nie przygasaja :| Co do patentu z PRL-u przerobilem juz bez efektow. A co do miski to dokladnie jak piszesz nie udoskonalalem konstruktorow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kolejny pomysł podłącz żaróweczkę pod kabel od stacyjki i do masy tym sposobem sprawdzisz instalacje startową.

Na krótko możesz go podłączyć w sposób od grubego przewodu + powinny być 2 razem ciągniesz prąd do tego 3 -czego od stacyjki tylko weź gruby kabel bo można się poparzyć, jak nie bedzie efektów żadnych to rozrusznik w dół. Kompa nie mogłeś spalić gdyż od ma inne funkcje, a nie obsługa rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoulRea jutro sprobuje patent z zaroweczka i jak cos podepne na krotko zobaczymy jaki bedzie efekt ...

Chris co do reakcji podczas pchania nic a nic zero reakcji... A co do błędów nie sprawdzalem.

Zobacze jeszcze powyzsze opcje i jak cos bede wiedzial wiecej dam w temacie znac ) Dzieki Koledzy za pomoc uklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nic zero? To moze sie rozrusznik w srodku rozsypal bo nawet jakby czujnik walu padl to powinien cos tam poprychac przy pchaniu/pokrecic przy probie odpalenia. No i ostatnia opcja skoro rozrusznik w ogole nie reaguje na nic, to moze jednak jakis kabel sie odpial, tak jak to u mnie bylo :) W sumie pierwszy raz slysze o takiej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie sprubój go z grubej rury (żart )

Zewrzyj dwa wystające miedziane gwintowane pręty na elektromagnesie rozrusznika jak nie zakręci to rozsypany a jak zakręci to może być elektormagnes.

chyba że przy wymianie miski odkręciłeś mase silnikani zapomniałeś podłączyć?? podobne cuda mogą się dziać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec przedstawiam jak sprawy sie maja ... Dzisiaj wymienilem rozrusznik na inny sprawny i dalej nic ...wymienilem czujnik polozenia walu i walka rozrzadu i dalej bez zmian. zaobserwowalem ze przy przekreceniu zaplonu gasna mi kontrolki oleju i ladowania akumulatora ,natomiast inne takie jak jak ham. reczny czy poduszka powietrzna nie reaguja wcale i swieca stalym jaskrawym swiatlem.

A mase z prawej lapy do karoserii przykrecilem tak jak bylo . Acha i dodam ze obrocilem walem korbowym kilka obrotow na luzie i normalnie chodzi nic nie jest zblokowane ,normalnie pompuje cisnienie i przepuszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...