drlubicz Opublikowano 2 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Klima działa ale chłodzi trochę słabiej niż wczesniej wiec chciałem ją dobić.Podjechałem do pierwszego warsztatu nabijającego klimy mechanik podłączył urządzenie i niestety maszyna zaczęła wydawać dziwne dźwięki i niby nabijała ale nie nabiła, mechanik nie wyglądał na rozgarniętego potem się okazało ze jest w zastępstwie a tak na prawdę jest wulkanizatorem. W drugim warsztacie objawy były te same. Mechanik stwierdził że może klima jest nieszczelna i dlatego tak się dzieje ale pokazałem mu ze klima działa i przyznał ze to w takim razie to nie nieszczelność jest tego powodem. Ma ktoś koncepcje dlaczego nie można nabić klimy ? Znajomy stwierdził że w starych autach pojemność klimy była dość duża i tanie chińskie urządzenia które niestety są w większości warsztatów nie mają siły do nabicia takiej klimy, czy to możliwe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 2 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 a daj rok i jakie auto,sprawdzimy ile czynnika tam włazi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drlubicz Opublikowano 2 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 (edytowane) e30 rok to 1990 ale jak teraz zacząłem szukać to mogły być trzy rodzaje sprężarek na r134a , sprawdzałem przy ostatnim nabiciu zapłacone było za prawie ponad kilo tylko teraz czy jest ważne podciśnienie z jakim nabija się klimę Edytowane 2 Lipca 2012 przez drlubicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 2 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 agregat na r134a-800 +- 25g, inny środek 975 +- 25g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki Opublikowano 2 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Witaj klimę można nabić albo bardziej dobić bez żadnego urządzenia wystarczy butla z freonem waga i odpowietrzone przewody z manometrami podpięte pod przyłącza serwisowe piszę w liczbie mnogiej bo są choć nie muszą być dwa, może być jeszcze tylko jeden A waga się zgadza:) ostatnio pisałem coś na temat nabijania przy E36 wiec zaglądnij dział dalej wszystko będziesz miał jak na widelcu Pozdrawiam 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki Opublikowano 2 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 (edytowane) oj nie zgadza sie dirty ja podejrzewam ze on miał jak powinien to r22 jest to starszej generacji czynnik juz wycofany ze względu na dziurę ale ozonową 3 serie (E30)1986-93R12 950-1000gram Napisz coś więcej czy nabijałeś już wcześniej czy nie jak tak to jaki czynnik i ile Edytowane 2 Lipca 2012 przez loki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 2 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 oj tam oj tam;) inny środek 975 +- 25g tak autodata podaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki Opublikowano 2 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 to pozostaje tylko by właściciel sam sprawdził zawór rozprężny czy ma na czynnik r12 czy r134a bo te roczniki przynajmniej w realoem mają wersje doposażenia na r134a czyli zmiany seryjnej klimatyzacji r12 czy r22 na mniej inwazyjną wersję r 134a. zawór najprędzej znajdzie jak najbliżej chłodnicy klimatyzacji gdzieś podejrzewam od strony podszybia nie wiem bo nie widziałem w tej opcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki Opublikowano 2 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 jeszcze jedno jak znajdziesz gdzieś takie coś jak nr 2 to masz mieć czynnik r134a a jak gdzieś może znajdziesz cienką kapilarę zamiast nr 2 (zawór rozprężny) to podejrzewam choć mogę się mylić bo nie znam technologi wykonania starej klimy samochodowej to możesz mieć te starsze czynniki czyli r22 r12 i przez to wariował sprzęt tych serwisantów bo możliwe że ciągnął stary i nie r134a czynnik ale to ich wina bo nie sprawdzili co mogą ciągnąc do automatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drlubicz Opublikowano 2 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 (edytowane) nabijałem już klimę tylko że robiłem to w Aso bmw bo była promocja zawory są pod r134a więc inaczej się nie da edit/ sprawdziłem klima jest na bank pod nowy czynnik Edytowane 2 Lipca 2012 przez drlubicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drlubicz Opublikowano 2 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 (edytowane) a może tak zadam pytanie: CZY JAK KLIMA DZIAŁA I SPRĘŻARKA SIĘ WŁĄCZA TO UKŁAD JEST NA PEWNO SZCZELNY ? nieszczelność powodowała by to ze sprężarka by nie działała ? Edytowane 2 Lipca 2012 przez drlubicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki Opublikowano 2 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 (edytowane) sprężarka będzie się włączała, wyłącza się po uzyskaniu ciśnienia to takie zabezpieczenia przed rozwaleniem układu najlepiej będzie podpiąć manometry do klimy i zapuścić ja a i najlepiej dowiedzieć się o historii klimy bo sam możesz tego nie dojść co tam za czynnik masz chyba ze sam go już kiedyś nabijałeś i wiesz ze działało. a to że może być nieszczelność to inna bajka to tylo spuszczenie freonu i nabicie azotem i poczekanie z godzinę na nabitym azotem układzie to będziesz wiedział czy jest dziura Edytowane 2 Lipca 2012 przez loki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drlubicz Opublikowano 2 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 sam nabijałem już klimę tylko ze nie wiem czy to ma znaczenie bo robiłem to w aso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki Opublikowano 2 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 jak już nabijałeś i wiesz czym nabijałeś i działało to, to pozostaje się wziąć za sprawdzenie szczelności a w najlepszym wypadku dobiciu czynnika tyle moge Tobie pomóc resztę znajdziesz w dziale e36 w poście z klima. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drlubicz Opublikowano 2 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 podjadę chyba do Aso może faktycznie to wina sprzętu a w Aso dadzą rade , wiem ze wtedy była promocja chyba 99 zł to sie opłacało, zobaczymy ile teraz kosztuje, dam znać co wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drlubicz Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2012 problemem okazał się zawór klimatyzacji który jest nie do końca sprawny niestety nie mieli go w aso i też klimy nie nabili, ale zamówiłem na allegro i mam nadzieje ze będzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.