Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdz stan bo moze byc za malo, ja na zimnym czuje zapiecie, na cieplym juz nie. Chyba ciut brakuje. Oleju ja bym nie wymienial i nie wymieniam, a co jak skrzynia juz umiera i zrobisz 50tys, a jak wymienisz olej i wypluczesz smieci to sie rozszczelni i padnie jeszcze szybciej. Zdrowy automat nie ma prawa pasc, ale kto wie czy jest zdrowy.

Wedlug ASO BMW oczywiscie sie nie wymienia, jakbym serwisowal od nowosci to bym wymienial. ASO nie przewiduje zapewne przebiegow rzedu 300tys.. Dla nich taka skrzynia to jednorazowka na 200tys.. Az z ciekawosci zadzwonie i spytam czy majac 500tys nadal mam nie wymieniac oleju :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od oleju i filtra, a jak to nie pomoże dopiero doszukuj się przyczyn . Wielu "mechaniorów" twierdzi, że olej w skrzyni jest dożywotni dla auta, a to nie prawda. Zużywa się tak samo jak silniku, przy czym w automatach wymiana to standard, w manualu nie koniecznie, ale ja z zasady robię to też w manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie tak jak mowicie, ze sie wymienia zawsze i, ze trzeba to robic. A jak za tydzien napisze, ze mu padla skrzynia to powiecie, ze skrzynia do dupy bo juz umierala. To znaczy tylko tyle, ze skrzynia pojezdzila by moze jeszcze kilkadziesiat tysiecy gdyby nie wymiana. Moze auto zdazylby sprzedac. Stary skrzynia do M62B44 kosztuje 1500zl i wymiana 500zl. Olej z wymiana to jakies 600-800zl i jesli chcesz dbac to robi sie to co 80tys mniej wiecej. Jak mi padnie skrzynia to wymienie i po bajce, cenowo nie ma tragedii zeby sie w to babrac. W E32 wymienialem olej nie pomoglo nic, kolega w A8 wymienil olej po tygodniu skrzynia sie rozsypala. Dolewki owszem.

Kiedys jakis inzynier zwolnil sie z BMW i chcial udowodnic, ze wymiana oleju w silniku to czysty marketing, zrobil bez wymiany 360tys km i rozebral silnik - stan bardzo dobry :)

Przemysl to sobie. Sprawdz wpierw olej - stan jak i barwe, nie wiem jak u Ciebie bo nie wiem, ktory rok i czy inne skrzynie byly. U mnie wrzuca sie wszystkie biegi po kolei. Daje na P. Nastepnie wchodzi pod auto i odkreca srube od gory ( temp. oleju skrzyni ma byc maksimum 50 stopni ) bo pozniej olej sie rozszerza i pokazuje go za duzo ( sruba jest z boku miski olejowej skrzyni ( ta pod spodem sluzy do zlewania w razie naprawy ). Wtedy odkrecamy korek i dolewamy oleju, jak zaczyna wybijac to znaczy, ze jest stan. Jesli nie to dolewamy, az zacznie wylatywac i zakrecamy. Jak zajmuje Ci to duzo czasu to niech ktos co tam 30 sekund wrzuca znow po kolei wszystkie biegi. Do tego najlepiej wlaczyc klime co by obroty silnika troche sie podniosly. Wyczytane z manuala BMW z chomika Beavera.

Edytowane przez ChriS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat olej w skrzyni, szczególnie w automacie niestety nie jest dożywotni i trzeba go wymieniać, ale cóż, za luksus trzeba płacić. Kiedyś byłem na targach w Poznaniu i w specjalnej komorze testowano oleje samochodowe. Jak okazało się po teście odpowidającym przebiegowi 20 tys. km olej stracił blisko 40% swoich właściwości, ale każdy robi jak uważa. Albo chcesz zaoszczędzić na oleju i wydać kasę na remonty, albo dmuchać na zimnehappy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym n ie zryzykował i wymienił bym olej z filtrem, miałem już ossiem automatow rróżnych marek w każdym regularnie po kupnie auta wymieniałem oleje i filtry i jeszcze nigdy nie miaałem problemu z automatami.

Później jest opinia że ludzie boją się automatów bo skrzynie padają są awaryjne itp. pytam się przez co? zaczyna się od nie wymieniania oleju, póżniej to juz styl jazdy dożyna tylko skrzynie, tyle co mogę opisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam mam problem ze skrzynia wracajac z redeco zlapalem kapcia zmienilem kolo z 17'' na 15'' (zapas) automat przestal sam zmieniac biegi a w tip tronic dziala po naprawie kola zmienia do biegu 4 .czy komp miezy predkosc obrotowa kól i czy to moglo byc przyczyna :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokladnie to samo! Zmienilem 18ke na 16ke zapasowke i od tej pory czasami nie zapina mi 3.. Musze tiptroniciem recznie.. Zresetowalem adaptacje i zmienilem kolo spowrotem na 18tke, ale problem nadal wystepuje -_- czy to moglo byc przez to? Wczesniej skrzynia chadziala jak malinka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwieczny temat wymieniać czy nie wymieniać - zwolenników i przeciwników jest tyle co w temacie diesel czy LPG :)

tak jak mowił ChriS - uważam że nie wkłada się rąk do działającego mechanizmu, jeżeli padnie to wymiana nie kosztuje naprawdę zbyt wiele w porównaniu z regularną obsługą - tym bardziej że mamy dość dowodów że jak zaczniesz wymieniać i spóźnisz się to rezultaty mogą być tragiczne.

Każdy ma trochę racji w tej dyskusji, ale IMHO dolewać jak najbardziej, wymieniać niekoniecznie. To tak jakby wymieniać łańcuch rozrządu co 200k km bo "ktoś tak powiedział"

a co do inżynierów - opinia jednego może być ważna, ale nad konstrukcją auta pracuje nie jeden gość tylko fizycy, mechanicy, automatycy, chemicy i mnóstwo innych specjalizacji. i niekoniecznie wszyscy mają taki sam punkt widzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...