Arek1985 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 witam mam takie pytanie posiadam bmw e39 528 czy przy zmianie wajchy biegu z D lub N na R moze występować takie lekkie szarpnięcie czy dzieje sie coś ze skrzynią dzięki wielkie za odpowiedzi pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 25 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 nie powinno być żadnego szarpnięcia!! sprawdź poduszki pod skrzynią i silnikiem a także podporę wału:) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1985 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 ok dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DUCHU 77 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 raczej nie powin no być szarpnięcia, u mnie po wciśnięciu hamulca i wżuceniu D tył auta przysiada,a na N podnosi tył i też nic nie szrpie stuka czy cuś takiego , ale niuc nie szarpie itp. sprawdz tak jak kolega napisał wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1985 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 a może znacie jakiegoś mechanika co zajmuje sie automatami we wrocławiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Tak poza tym jak wyeliminujesz szarpnięcia wymień olej i filtr w skrzyni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1985 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 wina poduszek a co do oleju to słyszałem ze sie nie wymienia paru mechaników przynajmniej tak twierdziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi 528 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 tez slyszalem ze sie niewymienia wersie sa rozne sprawdz poziom oleju ,olej jest jasny nie czerwony dosyc drogi ok 60 zl l mi brakowalo litr i podobne byly skutki po dolaniu jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Sprawdz stan bo moze byc za malo, ja na zimnym czuje zapiecie, na cieplym juz nie. Chyba ciut brakuje. Oleju ja bym nie wymienial i nie wymieniam, a co jak skrzynia juz umiera i zrobisz 50tys, a jak wymienisz olej i wypluczesz smieci to sie rozszczelni i padnie jeszcze szybciej. Zdrowy automat nie ma prawa pasc, ale kto wie czy jest zdrowy. Wedlug ASO BMW oczywiscie sie nie wymienia, jakbym serwisowal od nowosci to bym wymienial. ASO nie przewiduje zapewne przebiegow rzedu 300tys.. Dla nich taka skrzynia to jednorazowka na 200tys.. Az z ciekawosci zadzwonie i spytam czy majac 500tys nadal mam nie wymieniac oleju :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek1985 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 ChriS to jak cos bys sie dowiedzial na temat tego oleju czy sie wymienia czy nie do dawaj znac bo juz tez do konca nie wiem a jeszcze jedna sprawa w ktorym miejscu jest ta srobka co pokazuje stan oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomano Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Olej jak najbardziej się wymienia + filtr, ja tak zrobiłem i jestem zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi 528 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Olej jak najbardziej się wymienia + filtr, ja tak zrobiłem i jestem zadowolony. ile kosztowala wymiana ??? i czy spuscili olej ze sprzegla z tego co jakos to robiom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DUCHU 77 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 ja po kupnie na dziędobry wymieniłem olej plus filter "strzezonego lepiej........ więc wymieniłem" koszt to jakieś 650zł u pożadnego mechanika ktury wie co z czym i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zacznij od oleju i filtra, a jak to nie pomoże dopiero doszukuj się przyczyn . Wielu "mechaniorów" twierdzi, że olej w skrzyni jest dożywotni dla auta, a to nie prawda. Zużywa się tak samo jak silniku, przy czym w automatach wymiana to standard, w manualu nie koniecznie, ale ja z zasady robię to też w manualu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 29 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 (edytowane) Ale to nie tak jak mowicie, ze sie wymienia zawsze i, ze trzeba to robic. A jak za tydzien napisze, ze mu padla skrzynia to powiecie, ze skrzynia do dupy bo juz umierala. To znaczy tylko tyle, ze skrzynia pojezdzila by moze jeszcze kilkadziesiat tysiecy gdyby nie wymiana. Moze auto zdazylby sprzedac. Stary skrzynia do M62B44 kosztuje 1500zl i wymiana 500zl. Olej z wymiana to jakies 600-800zl i jesli chcesz dbac to robi sie to co 80tys mniej wiecej. Jak mi padnie skrzynia to wymienie i po bajce, cenowo nie ma tragedii zeby sie w to babrac. W E32 wymienialem olej nie pomoglo nic, kolega w A8 wymienil olej po tygodniu skrzynia sie rozsypala. Dolewki owszem. Kiedys jakis inzynier zwolnil sie z BMW i chcial udowodnic, ze wymiana oleju w silniku to czysty marketing, zrobil bez wymiany 360tys km i rozebral silnik - stan bardzo dobry Przemysl to sobie. Sprawdz wpierw olej - stan jak i barwe, nie wiem jak u Ciebie bo nie wiem, ktory rok i czy inne skrzynie byly. U mnie wrzuca sie wszystkie biegi po kolei. Daje na P. Nastepnie wchodzi pod auto i odkreca srube od gory ( temp. oleju skrzyni ma byc maksimum 50 stopni ) bo pozniej olej sie rozszerza i pokazuje go za duzo ( sruba jest z boku miski olejowej skrzyni ( ta pod spodem sluzy do zlewania w razie naprawy ). Wtedy odkrecamy korek i dolewamy oleju, jak zaczyna wybijac to znaczy, ze jest stan. Jesli nie to dolewamy, az zacznie wylatywac i zakrecamy. Jak zajmuje Ci to duzo czasu to niech ktos co tam 30 sekund wrzuca znow po kolei wszystkie biegi. Do tego najlepiej wlaczyc klime co by obroty silnika troche sie podniosly. Wyczytane z manuala BMW z chomika Beavera. Edytowane 29 Czerwca 2012 przez ChriS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 1 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Akurat olej w skrzyni, szczególnie w automacie niestety nie jest dożywotni i trzeba go wymieniać, ale cóż, za luksus trzeba płacić. Kiedyś byłem na targach w Poznaniu i w specjalnej komorze testowano oleje samochodowe. Jak okazało się po teście odpowidającym przebiegowi 20 tys. km olej stracił blisko 40% swoich właściwości, ale każdy robi jak uważa. Albo chcesz zaoszczędzić na oleju i wydać kasę na remonty, albo dmuchać na zimnehappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DUCHU 77 Opublikowano 1 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 ja bym n ie zryzykował i wymienił bym olej z filtrem, miałem już ossiem automatow rróżnych marek w każdym regularnie po kupnie auta wymieniałem oleje i filtry i jeszcze nigdy nie miaałem problemu z automatami. Później jest opinia że ludzie boją się automatów bo skrzynie padają są awaryjne itp. pytam się przez co? zaczyna się od nie wymieniania oleju, póżniej to juz styl jazdy dożyna tylko skrzynie, tyle co mogę opisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagui Opublikowano 2 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Ja u siebie już dwa razy wymieniałem olej i filtr w skrzyni i nie zauważyłem by coś zmieniło się na gorsze. Co prawda ja u siebie mam czarną naklejkę na skrzyni (która oznacza, że olej należy wymieniać), ale nie wiem czy ktoś przede mną to robił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi 528 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 witam mam problem ze skrzynia wracajac z redeco zlapalem kapcia zmienilem kolo z 17'' na 15'' (zapas) automat przestal sam zmieniac biegi a w tip tronic dziala po naprawie kola zmienia do biegu 4 .czy komp miezy predkosc obrotowa kól i czy to moglo byc przyczyna :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Mam dokladnie to samo! Zmienilem 18ke na 16ke zapasowke i od tej pory czasami nie zapina mi 3.. Musze tiptroniciem recznie.. Zresetowalem adaptacje i zmienilem kolo spowrotem na 18tke, ale problem nadal wystepuje czy to moglo byc przez to? Wczesniej skrzynia chadziala jak malinka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi 528 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 dzis zrobilem reseta zobacze czy to cos pomoze jak nie to gdzie szukac bolaczki ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Odwieczny temat wymieniać czy nie wymieniać - zwolenników i przeciwników jest tyle co w temacie diesel czy LPG tak jak mowił ChriS - uważam że nie wkłada się rąk do działającego mechanizmu, jeżeli padnie to wymiana nie kosztuje naprawdę zbyt wiele w porównaniu z regularną obsługą - tym bardziej że mamy dość dowodów że jak zaczniesz wymieniać i spóźnisz się to rezultaty mogą być tragiczne. Każdy ma trochę racji w tej dyskusji, ale IMHO dolewać jak najbardziej, wymieniać niekoniecznie. To tak jakby wymieniać łańcuch rozrządu co 200k km bo "ktoś tak powiedział" a co do inżynierów - opinia jednego może być ważna, ale nad konstrukcją auta pracuje nie jeden gość tylko fizycy, mechanicy, automatycy, chemicy i mnóstwo innych specjalizacji. i niekoniecznie wszyscy mają taki sam punkt widzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.