Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem swój pierwszy w życiu automat (320d 150KM) pierwsze spostrzeżenia są takie, jest to całkowicie inna jazda niż ze skrzynią manualną. I teraz moje pytanie, czy ktoś ma jakieś wskazówki jak jeździć automatem? Tak, żeby jazda była w miarę ekonomiczna i jakieś ogólne wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Techniki są podobne, jak najwięcej hamować silnikiem ............ automat to robi za nas kuogzawsze hamując silnikiem oraz jak najszybciej mieć docelową założoną prędkość czyli dużo gazu i jazda na najwyższym możliwym biegu, jednak mało jeździłem automatami, jako stary kierowca wolę manuale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, błędem jest, jesli chodzi o ekonomiczność, powolne przyspieszanie.

Oczywiście nie ciągniemy do odcinki, ale energicznie przyspieszamy, automat (nie na S) robi większość za nas, zarówno gdy przyspieszamy jak i hamujemy.

Podobnie z hamowaniem, nie hamulemy delikatnie i długo, ale mocniej ale krócej, mniejsze zużycie mechanizmów hamujących.

Popracuj nad dynamiką jazdy - Oszczędzanie paliwa - porady dla kierowców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie było o automat, ale jesli chodzi o sprzęgło to ma działać za zasadzie zero-jeden, czyli albo puszczone całkiem albo wciśniete do oporu, nie jeździmy na półsprzęgle, nie trzymamy nogi na sprzęgle (oczywiście mowa o jeżdzie cywilnej a nie sportowej), to tak BTW jesli chodzi o długość życia sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamcio, a o technike jazdy chodzi Ci o oszczednosc czy jak obchodzic sie z automatem?

To kilka rad odemnie:

1. jak masz automat to wstawianie na zimnym, moze uszkodzic tez automat wiec podwojnie sie wystrzegaj

2. hamulec - D, nigdy samo D, nie wiem jak w E46, ale w E39 jest blokada, w starszych nie bylo.

3. nigdy nie hamuj lewa noga..

4. po wpieciu D odczekaj sekunde, az naped sie zapnie, jak puscisz za wczesnie to z czasem bedziesz zaczniesz odczuwac zapinanie napedu

5. nigdy w zyciu nie daj gazu po czym wrzuc D bo zniszczysz sobie skrzynie..

6. na krzyzowce stoj na D, chyba, ze bedzie dluzej to daj P

7. nigdy nie zrzucaj na N przy dojezdzaniu do swiatel itp.. jak jest blokada to chyba sie nawet nie da, nie probowalem :)

To chyba najwazniejsze, co do ekonomii.. To ja sie na tym nie znam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jesli chodzi o sprzęgło to ma działać za zasadzie zero-jeden, czyli albo puszczone całkiem albo wciśnięte do oporu, nie jeździmy na półsprzęgle, nie trzymamy nogi na sprzęgle (oczywiście mowa o jeżdzie cywilnej a nie sportowej), to tak BTW jesli chodzi o długość życia sprzęgła.

??????????????? o co chodzi ????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??????????????? o co chodzi ????????????

Temat o ekonomii, mniejsze zużycie elementów to też ekonomia, o sprzegle to BTW ;)

Hamowanie lewą nogą w manualu jest fajne, kiedyś byłem zmuszony sie nauczyć, poczatki były ciężkie ;)

Edytowane przez Piotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he ten jest najlepszy, można się ździwić:lol::lol:

przy pierwszym automacie oczywiście bawarce się zdziwiłem lewa noga na hamulec przy 120 km/h i cztery oponki paliły się aż miło ( bawarka jeszcze bez ABS e-21 ) na oponkach 225 myślałem że mi patrzałki na szybę wylecą :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta lewa noga to zlote slowa, jak ja to mowie, przez pierwsze 3-5 dni przywiazuj sobie lewa noge do fotela ;) bo na pewno nie wcisniesz specjalnie lewa noga hamulca, ale mozesz chciec wcisnac sprzeglo, a jak wiadomo... no ;) wszystko juz masz napisane, jak jedziesz do przodu to wrzucasz D a wylaczasz jak dojedziesz do celu, cala filozofia. Dodatkowo powiem, ze ja zawsze przy zmianie przelozenia trzymam hamulec, tak mi powiedzieli na poczatku, ze najzdrowiej i zawsze to stosuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mana to jakiejs super recepty, przewaga manuala polega wlasnie na tym, ze dobierasz wlasciwy bieg, tak aby zmniejszyc spalanie. Tak jak napisal bodajze Piotr, staraj sie jak najszybciej osiagnac stala predkosc. Wiadomo, ze najlepiej nie przekraczac takiej wartosci obrotow, w ktorej wlacza sie turbo, ale przy automacie nie jest to takie latwe, wrecz wkurzajace i meczace ;)

Ile Ci pali 2.0d w automacie, ze tak ekonomiki szukasz? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, błędem jest, jesli chodzi o ekonomiczność, powolne przyspieszanie.

Oczywiście nie ciągniemy do odcinki, ale energicznie przyspieszamy, automat (nie na S) robi większość za nas, zarówno gdy przyspieszamy jak i hamujemy.

Podobnie z hamowaniem, nie hamulemy delikatnie i długo, ale mocniej ale krócej, mniejsze zużycie mechanizmów hamujących.

1. Przyspieszanie w zależności od warunków na drodze. W mieście gwałtowne przyspieszanie jest błędem.

2. Hamowanie powinno być poprzedzone hamowaniem silnikiem. Trasę którą dobrze znamy powinno się przejeżdżać bez używania hamulca(wyłączając skrzyżowania kolizyjne).

3. Na podjazdach auto powinno wytracać prędkość (w granicach rozsądku do 10% prędkości) Taniej jest rozpędzić auto z góry lub po płaskim niż utrzymać zadaną prędkość na podjeździe.

4. Trzeba wyczuć jak chodzi skrzynia. U mnie mniej spali jadąc 100-110 niż 90 bo mota się pomiędzy 4 a 5 biegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mniej spali jadąc 100-110 niż 90 bo mota się pomiędzy 4 a 5 biegiem.

U mnie podobnie, podejrzewam, ze przy 100km/h spalanie jest wyzsze niz przy 120, skrzynia wrzuca najwyzszy bieg i sie nie gubi. Z ta roznica, ze u mnie sie mota pomiedzy 5 a 6 biegiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...