Kamcio Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zakupiłem swój pierwszy w życiu automat (320d 150KM) pierwsze spostrzeżenia są takie, jest to całkowicie inna jazda niż ze skrzynią manualną. I teraz moje pytanie, czy ktoś ma jakieś wskazówki jak jeździć automatem? Tak, żeby jazda była w miarę ekonomiczna i jakieś ogólne wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Techniki są podobne, jak najwięcej hamować silnikiem ............ automat to robi za nas kuogzawsze hamując silnikiem oraz jak najszybciej mieć docelową założoną prędkość czyli dużo gazu i jazda na najwyższym możliwym biegu, jednak mało jeździłem automatami, jako stary kierowca wolę manuale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Czyli przy przyspieszaniu dużo gazu, jak osiągnę zamierzoną prędkość to utrzymywać ją na jak najniższych możliwych obrotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Dokładnie, błędem jest, jesli chodzi o ekonomiczność, powolne przyspieszanie. Oczywiście nie ciągniemy do odcinki, ale energicznie przyspieszamy, automat (nie na S) robi większość za nas, zarówno gdy przyspieszamy jak i hamujemy. Podobnie z hamowaniem, nie hamulemy delikatnie i długo, ale mocniej ale krócej, mniejsze zużycie mechanizmów hamujących. Popracuj nad dynamiką jazdy - Oszczędzanie paliwa - porady dla kierowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Podobnie z hamowaniem, nie hamulemy delikatnie i długo, ale mocniej ale krócej, mniejsze zużycie mechanizmów hamujących. Tylko nie do dechy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DUCHU 77 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 dokładnie w miare szybko się rozbujać przy żądanej prędkości upuścić gazu i tylko ją utrzymywać, rozpędzanie powolne więcej spali już też to właśnie zauważyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Przyznam sie ze zazdroszczę Ci tej skrzyni trochę , no może więcej niż trochę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Pytanie było o automat, ale jesli chodzi o sprzęgło to ma działać za zasadzie zero-jeden, czyli albo puszczone całkiem albo wciśniete do oporu, nie jeździmy na półsprzęgle, nie trzymamy nogi na sprzęgle (oczywiście mowa o jeżdzie cywilnej a nie sportowej), to tak BTW jesli chodzi o długość życia sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Kamcio, a o technike jazdy chodzi Ci o oszczednosc czy jak obchodzic sie z automatem? To kilka rad odemnie: 1. jak masz automat to wstawianie na zimnym, moze uszkodzic tez automat wiec podwojnie sie wystrzegaj 2. hamulec - D, nigdy samo D, nie wiem jak w E46, ale w E39 jest blokada, w starszych nie bylo. 3. nigdy nie hamuj lewa noga.. 4. po wpieciu D odczekaj sekunde, az naped sie zapnie, jak puscisz za wczesnie to z czasem bedziesz zaczniesz odczuwac zapinanie napedu 5. nigdy w zyciu nie daj gazu po czym wrzuc D bo zniszczysz sobie skrzynie.. 6. na krzyzowce stoj na D, chyba, ze bedzie dluzej to daj P 7. nigdy nie zrzucaj na N przy dojezdzaniu do swiatel itp.. jak jest blokada to chyba sie nawet nie da, nie probowalem To chyba najwazniejsze, co do ekonomii.. To ja sie na tym nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 ale jesli chodzi o sprzęgło to ma działać za zasadzie zero-jeden, czyli albo puszczone całkiem albo wciśnięte do oporu, nie jeździmy na półsprzęgle, nie trzymamy nogi na sprzęgle (oczywiście mowa o jeżdzie cywilnej a nie sportowej), to tak BTW jesli chodzi o długość życia sprzęgła. ??????????????? o co chodzi ???????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 i oczywiście lewą nogę za okno i dociśnij szybą coby cię nie kusiła :4: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DUCHU 77 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 3. nigdy nie hamuj lewa noga.. he he ten jest najlepszy, można się ździwić:lol::lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 (edytowane) ??????????????? o co chodzi ???????????? Temat o ekonomii, mniejsze zużycie elementów to też ekonomia, o sprzegle to BTW Hamowanie lewą nogą w manualu jest fajne, kiedyś byłem zmuszony sie nauczyć, poczatki były ciężkie Edytowane 21 Czerwca 2012 przez Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 he he ten jest najlepszy, można się ździwić:lol::lol: przy pierwszym automacie oczywiście bawarce się zdziwiłem lewa noga na hamulec przy 120 km/h i cztery oponki paliły się aż miło ( bawarka jeszcze bez ABS e-21 ) na oponkach 225 myślałem że mi patrzałki na szybę wylecą :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DUCHU 77 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 ja się też zdziwiłem jak mnie moja żona po imprezie odwoziła do domu moją obecną 330i Automat i na skrzyżowaniu zapięła lewą nogą hamulec he he najpierw był srach szok i panika, a później kopa śmiechu:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 22 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 Z ta lewa noga to zlote slowa, jak ja to mowie, przez pierwsze 3-5 dni przywiazuj sobie lewa noge do fotela bo na pewno nie wcisniesz specjalnie lewa noga hamulca, ale mozesz chciec wcisnac sprzeglo, a jak wiadomo... no wszystko juz masz napisane, jak jedziesz do przodu to wrzucasz D a wylaczasz jak dojedziesz do celu, cala filozofia. Dodatkowo powiem, ze ja zawsze przy zmianie przelozenia trzymam hamulec, tak mi powiedzieli na poczatku, ze najzdrowiej i zawsze to stosuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 A coś więcej na temat jak najekonomiczniejszej jazdy? Co do lewej nogi to nie mam szansy nią zahamować, bo mam ją niesprawną, stąd kupiłem automat Ale szczerze mówiąc komfort jazdy jest nieporównywalny ze skrzynią manualną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Nie mana to jakiejs super recepty, przewaga manuala polega wlasnie na tym, ze dobierasz wlasciwy bieg, tak aby zmniejszyc spalanie. Tak jak napisal bodajze Piotr, staraj sie jak najszybciej osiagnac stala predkosc. Wiadomo, ze najlepiej nie przekraczac takiej wartosci obrotow, w ktorej wlacza sie turbo, ale przy automacie nie jest to takie latwe, wrecz wkurzajace i meczace Ile Ci pali 2.0d w automacie, ze tak ekonomiki szukasz? :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Przy 2 litrach w dizlu to raczej ciężko szukać więcej ekonomii, zwłaszcza w aftamacie co innego 4 litry benzyna lolol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Dokładnie, błędem jest, jesli chodzi o ekonomiczność, powolne przyspieszanie.Oczywiście nie ciągniemy do odcinki, ale energicznie przyspieszamy, automat (nie na S) robi większość za nas, zarówno gdy przyspieszamy jak i hamujemy. Podobnie z hamowaniem, nie hamulemy delikatnie i długo, ale mocniej ale krócej, mniejsze zużycie mechanizmów hamujących. 1. Przyspieszanie w zależności od warunków na drodze. W mieście gwałtowne przyspieszanie jest błędem. 2. Hamowanie powinno być poprzedzone hamowaniem silnikiem. Trasę którą dobrze znamy powinno się przejeżdżać bez używania hamulca(wyłączając skrzyżowania kolizyjne). 3. Na podjazdach auto powinno wytracać prędkość (w granicach rozsądku do 10% prędkości) Taniej jest rozpędzić auto z góry lub po płaskim niż utrzymać zadaną prędkość na podjeździe. 4. Trzeba wyczuć jak chodzi skrzynia. U mnie mniej spali jadąc 100-110 niż 90 bo mota się pomiędzy 4 a 5 biegiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 27 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 U mnie mniej spali jadąc 100-110 niż 90 bo mota się pomiędzy 4 a 5 biegiem. U mnie podobnie, podejrzewam, ze przy 100km/h spalanie jest wyzsze niz przy 120, skrzynia wrzuca najwyzszy bieg i sie nie gubi. Z ta roznica, ze u mnie sie mota pomiedzy 5 a 6 biegiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Szczerze mówiąc nie wiem dokładnie ile pali, komputer pokazuje 5,7L/100km, ale to chyba małe kłamstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 27 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Czyli z 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 27 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 komputer pokazuje 5,7L/100km, To gdzie chcesz oszczędzić ? lolol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 27 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Heheheh możesz na słodyczach bo na paliwie się nie opłaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.