Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może montował i/lub widział w akcji:

Uniwersalny komputer pokładowy (paliwa) REWELKA! (2400688702) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

może jakieś podobne konstrukcje ?

Edytowane przez Piotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dasz mi schemat jak przerobić instalkę na dwe wtyczki do obc dużego to może.

Można kupić podobne z OLEDem gdzie można ustawić dowolny kolor tła i liter więc pasować może, ory obc jak wiadomo jest mało czytelne z powodu małego wyświetlacza i raczej mało funkcjonalne.

UNIWERSALNY KOMPUTER POKŁADOWY (UKP) - TELWIS (2429276279) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Ory OBC się chowa jeślki chodzi o ilość funkcji, konfigurowanie oraz czytelność, kwestia znalezienia miejsca :mrgreen:

Czy źle to wygląda : Telwis - YouTube

Edytowane przez Piotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę zamawiał bursztynowy negatyw:

[ATTACH=CONFIG]21204[/ATTACH]

obudowa pasuje rozmiarem do zegarka/obc

[ATTACH=CONFIG]21205[/ATTACH]

istalacja jest raczej banalna, kwestia znalezienia dwóch sygnałów, prędkości oraz sterowania wtrysków, z kompa i/lub zegarów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi,czy masz Boscha czy siemensa,i co szukać,to znajde ci ,który pin w kompie za to odp.,bo sterowanie wtrysku to raczej łatwo,ale sygnał prędkości,to np. w którymś pinie złącza diagnostycznego może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosa, jak widać z opisu, konfiguracji czujników może być sporo, kwestia pomysłu i realizacji 8)

Napisałem do nich i dostałem rozpiskę pinów ECU siemens i bosch :bag: jak przyjdzie zacznę montaż ...

dirty.73 jakbyś miał rozpiskę zagarów-złączy ( VIN GJ94643 ), zegar 2 złączowy lub modułu ABS, tam też jest sygnał o prędkości :roll:

Edytowane przez Piotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konektor X6000 można rozłożyć by tam podpinać się z sygnałami.

Kabel spokojnie w jakiejś osłonce puść oryginalnym otworkiem wyjściowym dla głównej wiązki, następnie pod plastikową osłoną (2 duże wkręcane kapsle) w kierunku obudowy dla wiązki silnika biegnącej na śecianie grodziowej (jest w niej sporo jeszcze luzu więc taki kabelek spokojnie wejdzie) .Teraz jesteś już za elektrozaworami ogrzewania i najlepiej pod uszczelką wprowadzić kabel pod skrzynkę bezpiecznikową bo tam jest spory otwór w grodzi dla wiązki wchodzącej do kabiny a dalej to juz pikuś.

Jeśli obudowa tego cacka będzie komponowała się w otw9r po ory BC i poświetlenie będzie wbursztynowym negatywie to będzie OK

Pogrzebie w schematach bo sygnał V brałem z X15 lub X251 a one są w kabinie po lewej stronie kolumny kierowniczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest konektor x6000 ?

No właśnie jakby sie udało wziąść wszystkie sygnały z kabiny....

Jutro zacznę kozkminianie schematów.

Chyba jednak wezmę sygnały z kompa, później będe chciał podpiąc także lambę, z niej sygnał chyba tylko do kompa idzie. Po jej podpieciu będzie widać kiedy padła ;)

Także kolejne czujniki temp bedą musiały wychodzić z komory silnika więc znalezienie dobrej drogi do kabiny mnie nie ominie,

Edytowane przez Piotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jesteś na Siemensie MS40 to sonda lambda to piny nr 73 i 75 w konektorze X6000 DME.

73 -czarny

75 -żółty

X6000 to wtyczka DME (ta długa od komputera) ona się fajnie rozkłada więc podpiąć się można tak, że po złożeniu wtyczki podpięcia są pod obudową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duże by podpinać się pod/wewnątrz wtyczki DME.Z tymi to musiałbyś się podpinać na kablu już poza wtyczką.Jeśli chcesz wewnątrz wtyczki się podłączyć to tylko bezczelnie "na skrętke ":) lub lutowanko ale kradzież sygnału z przewodu bez przerywania jego żyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamontowałem w obudowie po zegarku analogowym, w miejscu po nim na konsoli środkowej.

LCD niestety maja to do siebie że najlepiej widać na wprost wyświetlacza ( ten który zastosowałem - bursztyn-negatyw - ma jeszcze gorsze kąty widzenia), dlatego wyświetlacz jest pod skosem w obudowie, pionowym i poziomym.

[ATTACH=CONFIG]21258[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21259[/ATTACH]

tak wygląda w aucie:

[ATTACH=CONFIG]21260[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21261[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21262[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21263[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21264[/ATTACH]

Pozostało podłączyć pozostałe czujniki.

Wieczorem zrobię zdjęcia jak to wygląda, teraz robione w pelnym słoncu.

Edytowane przez Piotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda nieźle ale masz słabawy akumulator.

Niekoniecznie, gdyż trzeba skalibrować komputer, porównać z miernikiem, czego jeszcze nie zrobilem 8)

Ok więc konektor X251 pin 28 to sygnał V (czarno biały)

Sprawdziłem, mam 2 złącza 30 pinowe (białe i czarne) ale w obu pin 28 jest pusty, w czarnym wchodzi do niego kabel ale nie wychodzi.

Czy sygnał V z tego złącza jest bezpośrednio połaczony z czujnikiem w dyfrze ?

Kto ma schematy do 520 i/lub rozpiskę złącz zegarów, dwa zlącza ?

Edytowane przez Piotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Podobna zawartość

  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...