szakal80 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Witam spotkalo mnie takie cos,chcialem sprawdzic szczelnosc klimy itd w moim e36,odzysk czynnika sie udal,proznia wykonana olej odzyskany wszystko w porzadku,czynnik uzupelniony klima chlodzi jak glupia,po paru godzinach zauwazylem ze chlodzi gorzej niz przed cala operacja,na drugi dzien na pare chwil w kabinie gdzies spod okolic deski rozdzielczej wydobyl sie dzwiek cos jakby ktos w trabke dmuchal krotko ale intensywnie,co to moze byc spotkal sie ktos z takim czyms???Z gory dzieki za odpowiedzi klima jest manualna,napewno jeszcze raz podlacze urzadzenie pod auto,ale moze ktos sie spotkal z czym takim badz podobnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 19 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Może to dźwięk kończącego się wentylatora dmuchawy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 (edytowane) myślę ze coś innego umrze ale nie wiem jeszcze co,a może wentylator,skąd naglą slaba kondycja klimy?Tylko czy taki dziwny dźwięk wentylator jest w stanie wydać nie spotkałem się Edytowane 19 Czerwca 2012 przez szakal80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 dodam jescze ze strasznie czesto zalacza sie sprezarka klimy(duzo czesciej niz poprzednio)i w momencie zalaczenia strasznie szarpie samochodem :bag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 19 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Sprężarka załącza się kiedy tego potrzebuje,a obroty spadają to normalne bo klima obciąża silnik...Ale że szarpie ?nie słyszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 19 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Pisk czy tam wycie to może być w istocie objaw kończącego się wentylatora,ale z szarpaniem auta podczas pracy klimy hmmm dziwne trochę,a być może sprężarka robi jakieś sztuczne opory i tym samym przydusza silnik.Dobrze by było zobaczyć czy kreci się swobodnie i od tego bym rozpoczął prace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 nie mialem dzis czasu zajrzec ale faktycznie mniej wiecej co 30 sekund sie zalacza i w tym momencie jest szarpniecie moze w sobote mi sie uda tam zajrzec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 oby ci się do soboty to nie rozsypało :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Jak wyżej koledzy pisali sprężarka w momencie załączenia lekko obciąża silnik i normalnym jest, że lekko nim bujnie szczególnie na wolnych obr. A nawiasem, sprężarka nie powinna pracować cały czas, tak jest bynajmniej u mnie i tak było w byłej e34pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi 528 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 moze poprostu skonczyl sie czynnik u mnie zostala sprawdzona szczelnosc wszystko gitara napelnienie chlodzi jak zla drugi dzien juz slabiej prysnolem plynem do sprawdzania szczelnosci gazu na zawory do napelniania no i delikatne bomble jeden wentyl puszczal i po paru dniach padla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzAkSs Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Ściagnij pasek klinowy i sprawdz czy nie ma bicia na kole spreżaki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 dzięki za podpowiedzi chłopaki ,jak się posypie do soboty to będzie wiadomo co jak wam przyjdzie coś do głowy pisać,jak się dowiem co bruzdzi dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Tomi jeśli zawór puszczał trzeba go wymienić u mnie puszczało na złączu rurek ze skraplaczem bo tam zbiera się wilgoć i dość często tam puszcza.Wymiana uszczelek pomogła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 w którym miejscu w e36 znajduje się ten skraplacz. . . . . . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi 528 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Tomi jeśli zawór puszczał trzeba go wymienić u mnie puszczało na złączu rurek ze skraplaczem bo tam zbiera się wilgoć i dość często tam puszcza.Wymiana uszczelek pomogła... zaworek wymieniony zanim to zrobilem i tak szlak ja trafil to byly tylko 3-4 dni a wiec ponowne nabicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 pytanie? zciagałes czynnik ile odzyskałes?? (tu mozesz stwierdzic czy jest nieszczelność) olej który ci sie odzyskał czy został wyrównany ten brak w układzie?(smarowanie sprezarki ) jak uzupełniłes układ czynnikiem to jak długo stał na próżni(podejzewam przy nieszczelnym układzie wciagnąłes powietrze do układu to zle wróży pracy całemu układowi) czynnika ile uzupełniłes?? (podejżewam czeste uruchamianie sprezarki zpowodowany jest niedoborem czynnika) te pytania moga troche naswietlić poczatek przyczyny twojego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Czynnik można odzyskać, chociaż ja bym nie praktykował, nowy to przynajmniej pewność bezawaryjnej klimy przez 3 sezonyhappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 więc czas próżni 20 minut,olej odzyskany 10 ml,ponownie uzupełniony,czynnik odzyskany 0,590kg po 3 latach,czynnik uzupełniony na1,200 kg według tabliczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki Opublikowano 22 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 (edytowane) [TABLE] [TR] [TD=class: xl37]Seria 3 (E36)[/TD] [TD=class: xl38, width: 184]do 1997[/TD] [TD=class: xl38, width: 66]czynnik R134a [/TD] [TD=class: xl38, width: 154]waga czynnika skraplacz kołowy - 1000g+/-25g skraplacz płaski - 825g+/-25g [/TD] [TD=class: xl38, width: 116]nr oem sprężarki BMW 81 22 9 407 724 PAG [/TD] [TD=class: xl38, width: 129]olej PAG sprężarka Denso - 120±20 sprężarka Seiko Seiki - 150±10 [/TD] [/TR] [/TABLE] I tu chyba widzę przyczynę za dużo czynnika wiem ze to jest do 97 roku ale w mojej 98 rok i wyżej również dawałem 850 gram. jak masz możliwość to podłącz manometr do serwisówki rurki miedzy skraplaczem a sprężarką tam po uruchomieniu i pracy klimy myślę ze powinno być ciśnienie w okolicy od 4,5-4,7 bar to jest ciśnienie skraplania czynnika R134a przy 4stopcelcjusza taką temperaturę powinna dawać chłodnica w samochodzie. Podpowiem chłodnica to tam gdzie wkładamy filtr pyłkowy a skraplacz znajduje się przy chłodnicy wody silnika patrz przód samochodu:) Tu stronka dla zainteresowanych http://www.werther.pl/download/Klima-dane060201.htm Edytowane 22 Czerwca 2012 przez loki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki Opublikowano 22 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 odzyskałeś bliska ilość czynnika wiec myślę ze pozostaje tylko odessać naddatek i powinno hulać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 22 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 Po co nam link do Alfy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki Opublikowano 22 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 zerknij na sam dół to będziesz wiedział co i do czego:) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 witam ponownie kolega loki mial racje,dzis odzyskalem czynnik nabilem ponownie 850g tak jak pokazaly dane urzadzenia do obslugi klimy,i wszystko hula dzwiek trabki tylko raz sie pojawil jeszcze na chwile,ale juz nie tak intensywnie jak kiedys,(zobaczymy co sie bedzie dzialo dalej)chlodzi zaje.....e,szarpanie zniknelo,pytanie takie dlaczego na tabliczce jest 1200g,a nie 850 jak w programie?Dzieki wszystkim i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loki Opublikowano 25 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Cieszę się bardzo że mogłem pomóc Pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Nie ma tam np e39 97 rok a 1998 nabijali już 1225 gram do to dużo... Tomi a ile tobie weszło czynnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.