Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam spotkalo mnie takie cos,chcialem sprawdzic szczelnosc klimy itd w moim e36,odzysk czynnika sie udal,proznia wykonana olej odzyskany wszystko w porzadku,czynnik uzupelniony klima chlodzi jak glupia,po paru godzinach zauwazylem ze chlodzi gorzej niz przed cala operacja,na drugi dzien na pare chwil w kabinie gdzies spod okolic deski rozdzielczej wydobyl sie dzwiek cos jakby ktos w trabke dmuchal krotko ale intensywnie,co to moze byc spotkal sie ktos z takim czyms???Z gory dzieki za odpowiedzi klima jest manualna,napewno jeszcze raz podlacze urzadzenie pod auto,ale moze ktos sie spotkal z czym takim badz podobnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę ze coś innego umrze ale nie wiem jeszcze co,a może wentylator,skąd naglą slaba kondycja klimy?Tylko czy taki dziwny dźwięk wentylator jest w stanie wydać nie spotkałem się

Edytowane przez szakal80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisk czy tam wycie to może być w istocie objaw kończącego się wentylatora,ale z szarpaniem auta podczas pracy klimy :( hmmm dziwne trochę,a być może sprężarka robi jakieś sztuczne opory i tym samym przydusza silnik.Dobrze by było zobaczyć czy kreci się swobodnie i od tego bym rozpoczął prace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej koledzy pisali sprężarka w momencie załączenia lekko obciąża silnik i normalnym jest, że lekko nim bujnie szczególnie na wolnych obr. A nawiasem, sprężarka nie powinna pracować cały czas, tak jest bynajmniej u mnie i tak było w byłej e34pytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze poprostu skonczyl sie czynnik u mnie zostala sprawdzona szczelnosc wszystko gitara napelnienie chlodzi jak zla drugi dzien juz slabiej prysnolem plynem do sprawdzania szczelnosci gazu na zawory do napelniania no i delikatne bomble jeden wentyl puszczal i po paru dniach padla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomi jeśli zawór puszczał trzeba go wymienić u mnie puszczało na złączu rurek ze skraplaczem bo tam zbiera się wilgoć i dość często tam puszcza.Wymiana uszczelek pomogła...

zaworek wymieniony zanim to zrobilem i tak szlak ja trafil to byly tylko 3-4 dni a wiec ponowne nabicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie?

zciagałes czynnik ile odzyskałes?? (tu mozesz stwierdzic czy jest nieszczelność)

olej który ci sie odzyskał czy został wyrównany ten brak w układzie?(smarowanie sprezarki :))

jak uzupełniłes układ czynnikiem to jak długo stał na próżni(podejzewam przy nieszczelnym układzie wciagnąłes powietrze do układu to zle wróży pracy całemu układowi)

czynnika ile uzupełniłes?? (podejżewam czeste uruchamianie sprezarki zpowodowany jest niedoborem czynnika)

te pytania moga troche naswietlić poczatek przyczyny twojego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[TABLE]

[TR]

[TD=class: xl37]Seria 3 (E36)[/TD]

[TD=class: xl38, width: 184]do 1997[/TD]

[TD=class: xl38, width: 66]czynnik R134a

[/TD]

[TD=class: xl38, width: 154]waga czynnika

skraplacz kołowy - 1000g+/-25g skraplacz płaski - 825g+/-25g

[/TD]

[TD=class: xl38, width: 116]nr oem sprężarki

BMW 81 22 9 407 724 PAG

[/TD]

[TD=class: xl38, width: 129]olej

PAG sprężarka Denso - 120±20 sprężarka Seiko Seiki - 150±10

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

I tu chyba widzę przyczynę za dużo czynnika wiem ze to jest do 97 roku ale w mojej 98 rok i wyżej również dawałem 850 gram. jak masz możliwość to podłącz manometr do serwisówki rurki miedzy skraplaczem a sprężarką tam po uruchomieniu i pracy klimy myślę ze powinno być ciśnienie w okolicy od 4,5-4,7 bar to jest ciśnienie skraplania czynnika R134a przy 4stopcelcjusza taką temperaturę powinna dawać chłodnica w samochodzie. Podpowiem chłodnica to tam gdzie wkładamy filtr pyłkowy a skraplacz znajduje się przy chłodnicy wody silnika patrz przód samochodu:)

Tu stronka dla zainteresowanych

http://www.werther.pl/download/Klima-dane060201.htm

Edytowane przez loki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie kolega loki mial racje,dzis odzyskalem czynnik nabilem ponownie 850g tak jak pokazaly dane urzadzenia do obslugi klimy,i wszystko hula dzwiek trabki tylko raz sie pojawil jeszcze na chwile,ale juz nie tak intensywnie jak kiedys,(zobaczymy co sie bedzie dzialo dalej)chlodzi zaje.....e,szarpanie zniknelo,pytanie takie dlaczego na tabliczce jest 1200g,a nie 850 jak w programie?Dzieki wszystkim i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...