Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

no więc chyba się stało?, z resztą sam nie wiem już co się dzieje z tą moją bettą ale od początku:

-dwa tygodnie temu się zagrzała i płyn wyciekł jakieś trzy litry zostawiłem ją i po trzech godzinach wróciłem zalałem płynem odpowietrzyłem i chodziła i znów dziś mi się zagotowała cały płyn wyciekł troszku jej powstawiałem

ale teraz jest pytanie bo:

-jak jeździ się normalnie spokojnie to jest wszystko w porządku tylko raz na tydzień dolewałem jakieś od 100 do 300 mililitów płynu (co się z nim działo nie wiem) wskazówka od temp. stoi jak drut w pionie

-jak się ja spiecuje to od razu lekko wyrzuci płyn przez korek no i węże od chłodnicy są takie troszku twardawe

-visko raczej dobre bo kolo przedemną je wymienił przy ciepłym silniku jak tornado szumi

-zastanawia mnie jak tam pompa wody bo podobno są z nimi problemy (ale dodaję że jak się normalnie spokojnie jeździ to wszystko w porządku)

-korek wymieniłem na 2 bary taki jak powinienen być bez zmian oczywiście na nowy

-wycieków nie mad od czasu jak wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy

-w starym zbiorniczku był nalot tłuszczu na ściankach i na korku, na nowym tego nie stwierdziłem

-olej na bagnecie czyściutki i stan w pożądku

heh i co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrz układ jeszcze raz, zalew płyn do stanu jak pokazuje na zbiorniczku nie więcej i nie mniej.

Po zagrzaniu silnika wiadomo że płyn się rozprężna i jego stan się podnosi,a jak go jest za dużo to musi się gdzieś wydostać nadmiar.

Zagrzej silnik i sprawdza czy wentylator się uruchamia.

Wywalona uszczelka pod głowica powoduje lub utratę wody do układu spalania lub mieszanie go z olejem i bez znaczenia czy auto chodzi na wolnych czy jest deptane silnik łapie bardzo wysokie temperatury i z uwagi ze płyn przedostaje się do innych układów woda znika ze zbiorniczka.Sprawdzenie pompy tez jest proste zagrzej silnik włącz ogrzewanie i zobacz czy dziale po czym jak wskaźnik temperatury stanie na pion poodtykaj węże i sprawdź czy wszystkie są ciepłe tak jak i chłodnica jeśli tak to pompa działa normalnie.

Jeszcze jedno nie odkręcamy zbiorniczka z płynem w momencie jak jest rozgrzany silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nio właśnie raczej objawami padniętej uszczelki było by gotowanie płynu (a umnie temp. jest w pożądku), lub woda w oleju albo w płynie olej (a umnie tego nie ma) wiec zamówiłem pompę wody i w poniedziałek lub we wtorek wymieniam dam znać po wymianie pompy jak sie sprawy mają z moim przypadkiem

dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś postanowiłem jeszcze raz porządnie odpowietrzyć układ chłodzenia;

-postawiłem przednie koła na krawężniku co by był przód wyżej

-klimatronik na maksa gorącą temperaturę

-odkręciłem odpowietrznik

-dolałem płynu zapaliłem i czekam

ładnie się odpowietrza super już płyn leci z odpowietrznika

-temp już na wskaźniku pionowo płyn już gorący

postanowiłem podotykać przewody od układu I TU MOJE ŹDZIWIENIE DOLNY PRZEWÓD Z CHŁODNICY DO TERMOSTATU WYRAŹNIE ZIMNY a reszta bardzo gorące

i teraz już jestem cały głupi wychodzi na to że chyba termostat padł co wy na to????????

ale mimo wszystko wymieniam pompę po niedzieli

Edytowane przez DUCHU 77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny przypadek był winowajca była pompa wody kupilem ruville zamontowalem i gites

plyn caly czas uciekał mi przez srodek pompy, przez gumki lozyska i na zewnatrz a nie tak jak czlowiek patrzy zawsze przy obudowie i tam poprzez gumke

przy wymienie pompy to jakies 3 godzinki i piwem w reku

kup sobie sruby bodajrze 6 hartowane najlepiej na imbus x2 wkreca sie równomiernie w stara pompe i wychodzi bez problemu

po wymienie plyn mi juz nie uciekał i jest wszystko w porzadku do tej pory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc tak wymieniłem dziś:

- pompę wody (wydaje mi się że była dobra) ale miałem to wymieniłem (ruwila)

- termostat orginał (wahler czy coś takiego) raczej był felerny bo gumka uszczelniacz między termostatem a obudową był do połowy (wygryziony)

ale znów rodzi się pytanie?

oczywiście dobrze odpowietrzyłem jazda próbna dostał po gazie i zaglądam pod maskę bo po takiej jeździe zaraz mi wypluwało płyn z pod korka zbiorniczka szczęsliwy jestem bo sucho, ale słucham a tu włączył się wentylator elektryczny od klimy przed chłodnicą temp. na wskaźniku pionowo (czyli tak jak powinno być), a moim zdaniem wisko powinno zrobić swoją robotę a nie elektryczny wentylator, a wisko raczej nie spięło się bo nie było wiadomego szumu i jakiegoś większej wichury tak jak to opisują wszyscy generalnie sam już nie wiem jak sprawdzić to wisko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomaleńku, nie stresuj się. Od początku:

Jak rozumiem wymieniłeś pompę, korek i termostat na nowy. Przewody wszystkie gorące, a i tak wycieka płyn chłodniczy?

Widzę że masz zamontowany podtlenek gazotu, próbowałeś przycisnąć ją tylko na benzynie? Na jakim oleju jeździsz?

Co do wskazówki na tablicy to nie ma co się sugerować. Mnie w M54B25 padł wentylator i silnik zagrzał płyn do temperatury 115 stopni (temperatura z testu 7.0) a wskazówka nawet nie drgneła, korek nie puścił aż w końcu zbiornik wyrównawczy strzelił. Jak widzisz nie ma co na tą wskazówkę za bardzo patrzeć. Najlepiej włącz sobie test 7.0 to wskazuje temperaturę na silniku pomiędzy 3 i 4 cylindrem. U mnie ta temperatura waha się w granicach 90 - 97 stopni w korkach, na trasie nie schodzi poniżej 76 stopni.

Jeśli chodzi o odpowietrzenie, to pamiętaj że aby otworzyć zawór ogrzewania musisz ustawić tem na max a siłe nadmuchu na minimum.

Aha, jeszcze jedna sprawa. Viskoza, włączy się tylko wtedy gdy jedziesz. Pęd powietrza musi "nawiać" na Viskoze trochę gorącego powietrza. Jeśli stałeś w miejscu i jeszcze maske miałeś otwartą to Visko mogło się nie włączyć. Z drugiej strony wentylator elektryczny się uruchomił co dobrze świadczy i raczej nie musisz się przejmować, że nie masz wystarczającego przepływu powietrza.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czy przypadkiem nie masz zapchanej jakimś syfem chłodnicy...

Rzeby mieć pewność i sprawdzić czy nie masz pękniętej głowicy i uszczelka dobrze trzyma, możesz kupić taki specyfik który wykrywa CO2 w płynie chłodniczym. Bardzo prosta i nie droga sprawa, a spokój ducha po sprawdzeniu bezcenny.

Edytowane przez 5oul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zaprowadziłem beemkę do Majewskiego (mechanik od BMW) heh i chyba znalazł problemkuog chyba bo się wszystko okaże jak jutro pośmigam

-odpowietrznik zaraz koło korka od zbiorniczka był pęknięty praktycznie połowe go nie było i był w pozycji do odpowietrzania po wstawieniu jej ciśnienie wzrastało i zamiast utrzymać ciśnienie 2 Bar w ujkładzie chłodzenia to odpowietrznik szybciej puszczał i wydawało mi się,że to z pod korka bo blisko jest

ale przez łikend pośmigam to się okarze czy już mam po problemie heh myślę że tak:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

odświerzę temat

więc nie ma się co łudzić objawy wyrzucanie płynu powruciło, więc głowica w góre:cry:, ale najgorszemu wrogowi nie życzę odkręcać kolektory wydechowe szok niedośc że dojście jest tragiczne to pio odkręceniu już nakrętek nie odsuniesz na tyle kolektorów żeby go ze szpilek zdjąć, więc prawa łapa plus poduszka wek na zewnątrz pół dnia walczyłem z kolektorami:bag:

na dzień dzisiejszy auto wygląda tak

46d9bb99c133af72med.jpg

w poniedziałek podjedzie koleś od beemek rozpiąc mi wanosy i rozrząd i gowica w końcu w górę heh życzcie mi szczęścia:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc strało się najbardziej nieoczekiwany obrót sprawy, więc dziś zdjęłem głowicę i się załamałem, jakiś paproch przedemną poprzeciągał gwinty w bloku od szpilek pod głowicą, czy ktoś coś kiedyś słyszał o naprawie takich gwintówpytanie_bmw

-czy to przegwintowywać na i rozmiar wieksze dawać

- bo te sprężynki itp. to raczej nie bardzo

i co wy na to?

bo ostatecznoc to szukanie całego silnika tylko jest jeden mały problem m54b30 jest bardzo drogi, bo jak by to był inny silniczek to ich jest na pęczki na allegro i to za grosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś paproch przedemną poprzeciągał gwinty w bloku od szpilek pod głowicą
Ja pier...le no to bracie nie ciekawa sprawa... Nie wiem czy ktoś będzie w stanie nagwintować blok aluminiowy. Te sprężynki to dobre są jak masz naprawić jedną śrubkę a nie szpilki w bloku. Kolega w fieście XR2i wsadził te sprężynki i jak w końcu przycisnął to mu głowica w masce utkwiła.

Najlepiej byłoby ściągnąć jakiegoś rozbitego angola z tym silnikiem. Silnik dla siebie reszta na handel i wyjdzie Cię powiedzmy koło 3tys impreza. Do tego jeszcze Twoj silnik na sprzedaż i może nie będzie tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nio cóż zapadła decyzja na zmianę jednak całego silnika z gwarancją, szkoda troszkę no ale cóż jak trza to trza będę naj wyżej biedował icon_cry.gif , ale silnik sobie sprawię, tylko szkoda e są aż takie drogie szykuję 4000-4500z za słupek zobaczymy co znajdę icon_lol.gif

a odnośnie samego bloku to jak przeliczyłem nowe tłoki pierścienie, remont głowicy itp. to już lepiej kupi drugi silnik bul, a dwa że kupić dobry blok graniczy z cudem właśnie ich wadą są słabe gwinty czytałem na "turbobmw.pl"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...