Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z układem chłodzenia otóż wywala mi cały płyn chłodniczy przez rórke do odprowadzania nadmiaru płynu. Wygląda to na to jakby było za dużę ciśnienie lub sie gotował silnik. Byłem u mechanika to najpierw stwierdził ze na 95% pompa wody, ale gdy zobaczył jak kręci sie wisco to zaczął stawiać na to. Wykręciłem wisco, ale teraz nie wiem jak sprawdzić czy na pewno ono jest winne. Kręci sie swobodnie nie ma luzów, ale gdy zaczne nim kręcić szybciej zaczyna stawiać bardzo mały opó i kręci sie bardzo lekko. Wisco jest firmy BEHR i prawdopodobnie jest w aucie od początku. Pomóżcie, bo nie wiem co to może być auto mi sie gotuje dolewam plyn i chwila moment i nie ma nic, cały wypływa. Wisco na jałowym biegu z łątwością jednym palcem zatrzymam jak dogazuje to niema specjalnie wlkiego przyspieszenia obrotów wiatrak. Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest temp płynu jak wywala, co pokazuje wskażnik temp ?

Możliwe że wisko nie schładza i jest za wysoka temp i za duże ciśnienie i zadziałał korek.

Jeśli temp nie jest za wysoka to:

Na początek sprawdź/podmień/kup korek do zbiorniczka to on jest odpowiedzialny za upuszczanie płynu poprzez rurkę nadmiarową, być może jest uszkodzony i za szybko puszcza.

Inna możliwość to uszkodzony termostat i nie otwiera dużego obiegu, sprawdz rury od chłodnicy i samą chłodnicę czy są gorące jak zaczyna się płyn wylewać.

Kolejna to wali ciśnieniem w układ chłodzenia czyli uszkodzona uszczelką pod głowicą lub głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisco BMW E30 Behr - YouTube

Oto filmik jak sie kreci wisco na początku jest oporne, ale gdy nim pokręce zaczyna się kręcić coraz lżej aż kręci się samo kilka razy po zakręceniu. Niestety wskaźnik temperatury mi nawalił czasem wariuje a zazwyczaj jest martwy. KOrek jest chyba dobry bo już na rozgrzanym silniku i włączonym dolewałem wody to po kilku minutach dopiero zaczął wywalać ją przy otwartym korku, mimo to wisco niespecjalnie przyśpieszyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli byłaby to uszczelka to miałbym ubytki mocy, olej byłby kolory nie takiego jak trzeba czy jakiekolwiek objawy. Natomiast wszystkojest ok po za tym wywalaniem wody. Termostat też już wymieniałem na nowy bo miałem mały obieg, ale wtedy mi płynu nie wywalało dopiero teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A duży obieg otwarty ?

Z kolorem oleju to nie tak, raz miałem uwaloną uszczelkę pod głowica i waliło ciśnieniem w układ chłodzenia, ale do oleju płyn nie szedł ani oleju nie ubywało.

Mniej mocy też nie koniecznie, zależy gdzie jest przerwa w uszczelce.

Stawiam na korek :P

Edytowane przez Piotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko stwierdzić ponieważ górny wąż nad termostatem jest ciepły natomiast ten dolnym pod nim jest zimny, ale nie wiem czy tak ma być skoro mam nowy termostat. Może ten wąż ma być zimny, bo wychodzi z dolnej częsci chłodnicy (?). Nie wiem jak z tym wisco czy ono ma być po pokręceniu nim takie miękkie, że łatwo sie nim kręci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd moje pytanie, wywal płyn na zimnym czy goracym płynie, po nagrzaniu czy nie?

Tak, nie załączone wisko ma być miękkie, ale jak dolna rura zimna to i chłodnica zimna czyli zamknięty duży obieg więc wisko sie nie załaczy, termostat nie otwiera, na pewno dobrze założyłeś, strzałką do góry ?

Skoro uszczelka w korku uszkodzona to ona może być winna, otwiera otwór do rurki nadmiarowej.

Edytowane przez Piotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat jest napewno dobrze przykręcony( zagiętą częścią do góry). Natomiast rzeczywiście ta uszczelka pod korkiem jest uszkodzona i chyba przez nią woda wydostaje się przeż ten przewód. Czyli mam rozumieć że jak silnik się nagrzeje to woda jak ma ujście tym przewodem to nagrzana cała ucieknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem turbouszczelke z jakiegoś korka do wanny i zakręciłem porządnie, pojechałem na miasto i wróciłem i ani kropla nie uroniona. Dzieki Piotr chyba miałeś racje z tą uszczelką. Pozdrawiam

Radzę kupić nowy korek, najlepiej nieużywany, pomimo że jest drogi - jak na korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie źle mnie zrozumieliście korek jest jak najbardziej cały i sprawny. Chodziło mi o uszczelke, która uszczelnia wlot wody do tego odprowadzacza(rurki). Uszczelke wykroiłem z korka, bo nie będe latał za skrawkiem gumy. Wykombinowałem i pasuje, jest szczelne. Najważniejsze, że problem zniknął, bo jeden mechanik najpierw krzyknął, że to na 95% pompa a później zmienił zdanie i obwiniał wisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...