kwasik28 Opublikowano 31 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Witam! Mam problem z układem chłodzenia otóż wywala mi cały płyn chłodniczy przez rórke do odprowadzania nadmiaru płynu. Wygląda to na to jakby było za dużę ciśnienie lub sie gotował silnik. Byłem u mechanika to najpierw stwierdził ze na 95% pompa wody, ale gdy zobaczył jak kręci sie wisco to zaczął stawiać na to. Wykręciłem wisco, ale teraz nie wiem jak sprawdzić czy na pewno ono jest winne. Kręci sie swobodnie nie ma luzów, ale gdy zaczne nim kręcić szybciej zaczyna stawiać bardzo mały opó i kręci sie bardzo lekko. Wisco jest firmy BEHR i prawdopodobnie jest w aucie od początku. Pomóżcie, bo nie wiem co to może być auto mi sie gotuje dolewam plyn i chwila moment i nie ma nic, cały wypływa. Wisco na jałowym biegu z łątwością jednym palcem zatrzymam jak dogazuje to niema specjalnie wlkiego przyspieszenia obrotów wiatrak. Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 31 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 prawdopodobnie uszczelka pod glowica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 31 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Jaka jest temp płynu jak wywala, co pokazuje wskażnik temp ? Możliwe że wisko nie schładza i jest za wysoka temp i za duże ciśnienie i zadziałał korek. Jeśli temp nie jest za wysoka to: Na początek sprawdź/podmień/kup korek do zbiorniczka to on jest odpowiedzialny za upuszczanie płynu poprzez rurkę nadmiarową, być może jest uszkodzony i za szybko puszcza. Inna możliwość to uszkodzony termostat i nie otwiera dużego obiegu, sprawdz rury od chłodnicy i samą chłodnicę czy są gorące jak zaczyna się płyn wylewać. Kolejna to wali ciśnieniem w układ chłodzenia czyli uszkodzona uszczelką pod głowicą lub głowica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwasik28 Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Wisco BMW E30 Behr - YouTube Oto filmik jak sie kreci wisco na początku jest oporne, ale gdy nim pokręce zaczyna się kręcić coraz lżej aż kręci się samo kilka razy po zakręceniu. Niestety wskaźnik temperatury mi nawalił czasem wariuje a zazwyczaj jest martwy. KOrek jest chyba dobry bo już na rozgrzanym silniku i włączonym dolewałem wody to po kilku minutach dopiero zaczął wywalać ją przy otwartym korku, mimo to wisco niespecjalnie przyśpieszyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwasik28 Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Jeżeli byłaby to uszczelka to miałbym ubytki mocy, olej byłby kolory nie takiego jak trzeba czy jakiekolwiek objawy. Natomiast wszystkojest ok po za tym wywalaniem wody. Termostat też już wymieniałem na nowy bo miałem mały obieg, ale wtedy mi płynu nie wywalało dopiero teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 31 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 (edytowane) A duży obieg otwarty ? Z kolorem oleju to nie tak, raz miałem uwaloną uszczelkę pod głowica i waliło ciśnieniem w układ chłodzenia, ale do oleju płyn nie szedł ani oleju nie ubywało. Mniej mocy też nie koniecznie, zależy gdzie jest przerwa w uszczelce. Stawiam na korek Edytowane 31 Maja 2012 przez Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwasik28 Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Ciężko stwierdzić ponieważ górny wąż nad termostatem jest ciepły natomiast ten dolnym pod nim jest zimny, ale nie wiem czy tak ma być skoro mam nowy termostat. Może ten wąż ma być zimny, bo wychodzi z dolnej częsci chłodnicy (?). Nie wiem jak z tym wisco czy ono ma być po pokręceniu nim takie miękkie, że łatwo sie nim kręci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwasik28 Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Rozumiem, że chodzi o ten korek do wlewu płynu chłodniczego w górnej części? Jest tam taka okrągła uszczelka jest troche uszkodzona, ale czy to ma coś wspólnegop skoro wlewałem płyn i po chwili sie nagrzał i zaczął wylewać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 31 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 (edytowane) Stąd moje pytanie, wywal płyn na zimnym czy goracym płynie, po nagrzaniu czy nie? Tak, nie załączone wisko ma być miękkie, ale jak dolna rura zimna to i chłodnica zimna czyli zamknięty duży obieg więc wisko sie nie załaczy, termostat nie otwiera, na pewno dobrze założyłeś, strzałką do góry ? Skoro uszczelka w korku uszkodzona to ona może być winna, otwiera otwór do rurki nadmiarowej. Edytowane 31 Maja 2012 przez Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwasik28 Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Sprawdze jeszcze raz wszytsko i napisze jak i co jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwasik28 Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 termostat jest napewno dobrze przykręcony( zagiętą częścią do góry). Natomiast rzeczywiście ta uszczelka pod korkiem jest uszkodzona i chyba przez nią woda wydostaje się przeż ten przewód. Czyli mam rozumieć że jak silnik się nagrzeje to woda jak ma ujście tym przewodem to nagrzana cała ucieknie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 31 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Nie wiem gdzie jest zagięcie na termostacie, ale jest strzałka, strzałką do góry - wzdłuż osi silnika. Tak płyn się nagrzewa, zwiększa objętość i wylatuje wolnym otworem czy cały płyn to wątpię, jest go ok 12 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwasik28 Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Ok, dzięki wymienie uszczelkę i zobacze jak będzie. Mam nadzieje, że mi nie wysadzi chłodnicy albo węża. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwasik28 Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Zrobiłem turbouszczelke z jakiegoś korka do wanny i zakręciłem porządnie, pojechałem na miasto i wróciłem i ani kropla nie uroniona. Dzieki Piotr chyba miałeś racje z tą uszczelką. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 31 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Mam jeszcze wisko zdaje się w dobrym stanie. Jak potrzebujesz to podeślij kogoś do WRO to mu dam. For free oczywiście Pisz na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 31 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Zrobiłem turbouszczelke z jakiegoś korka do wanny i zakręciłem porządnie, pojechałem na miasto i wróciłem i ani kropla nie uroniona. Dzieki Piotr chyba miałeś racje z tą uszczelką. Pozdrawiam Radzę kupić nowy korek, najlepiej nieużywany, pomimo że jest drogi - jak na korek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 31 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Radzę kupić nowy korek, najlepiej nieużywany, pomimo że jest drogi - jak na korek. Też bym nie ryzykował z samorubami jeśli chodzi o chłodzenie, nie chcesz chyba na drodze biegać z butelkami z wodą co 5 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwasik28 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Panowie źle mnie zrozumieliście korek jest jak najbardziej cały i sprawny. Chodziło mi o uszczelke, która uszczelnia wlot wody do tego odprowadzacza(rurki). Uszczelke wykroiłem z korka, bo nie będe latał za skrawkiem gumy. Wykombinowałem i pasuje, jest szczelne. Najważniejsze, że problem zniknął, bo jeden mechanik najpierw krzyknął, że to na 95% pompa a później zmienił zdanie i obwiniał wisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 3 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 To dobrze że jakoś trzyma....na razie, bo korek szybko sparcieje i wywali płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.