MloT Opublikowano 27 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Witam, mam dość nietypowy problem z ABS/ASC - padła mi linka(cięgno) od tego, więc wymieniłem, po jakimś miesiącu padł przedni, lewy czujnik i wywaliło błedy. Na poczatku czasem znikał czasem nie. Z racji braku funduszy kupilem jakas chinszczyzne na alledrogo z nadzieja ze moze z 1k km przejade na nim. Po wymianie błąd zniknął na jakiś 1 dzień, później swiecił się ciągle. Założyłem spowrotem ten stary i sytuacja dość podobna przez 1 dzień było ok a później stały błąd. Z racji ze ojciec jest elektrykiem, to zdjelismy to prawe lewe koło (ekonomizer i prędkosciomierz działają bez zarzutu wszystko ok) i okazało się że kable które dochodzą do czujnika są zniszczone spraciałe i pozbawione izolacji, więc spędzilismy trochę czasu zeby je na nowo połączyć i poizolować. Okzazało się tez kabel od czujnika klocków jest całkiem ucięty i raczej nic nie da się z nim zrobić. Przed tym zabiegiem z kablami po usunięciu błedu w inpie znikały kontrolki przynjamniej do pierwszego hamowania. Po nim INPA od razu pokazuje błąd tego czujnika przy prędkości 2.75km nawet jeżeli samochód nie jest odpalony - cały czas jest błąd i nie gasną kontrolki. I finalnie w ten weekend mechanik zamienił mi dobry prawy czujnik z tym lewym - Inpa pokazuje cały czas ten sam błąd lewego czujnika mimo podmiany a prawy okazuje się być dobry. I tu moje pytanie - czy moglismy z ojcem coś pomieszać z kablami czy może jest to wina sterownika czy brudnego łożyska ? Bo już zaczyna brakować mi pomysłów. Przepraszam za długi post ale proszę niech ktoś poświęci chwilę i go przeczyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 27 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 no to raczej sterownik,bolączka e39 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 27 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Moż być sterownik lub po prostu oporność na kablach. Wystarczy może wymiana czujnika z kablem na właściwy (broń się od zamienników, napewno chińskich, nadają się jedynie do ...). Miałem w mojej e39 podobny problem. Tyle, że nie wywałalo mi błędów ASC. Wymiana czujnika przy kole naprawiła problem. A tak propos, czy linka ASC dobrze została ustawiona, jej niełaściwe ustawienie może być czubkiem Twoich problemówhappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 28 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Linkę trzeba odpowiednio naciągnąć jak napisał tomasso12 robiłem to u siebie i jest super... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MloT Opublikowano 28 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Linka naciągnięta raczej prawidłowo, czujniki w tej chwili są oba szare orginalne simensowskie i raczej oba sprawne bo wywala cały czas błąd tylko tej jednej strony... już sam nie wiem co zrobić, najchętniej bym włożył sprawny sterownik od kogoś żeby się upewnić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 29 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Myślę,że walnięty sterownik pokaże błąd w kompie więc miałbyś pewność... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MloT Opublikowano 29 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 tylko że właśnie na kompie jest tylko ten 1 czujnik z lewej strony i żadnych innych w abs nie ma błędów.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 29 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 sprawdź wszystkie kable co idą od tego koła!! ale od koła do np kompa!! miałem kilka takich sytuacji że kable w peszlu oryginalnym poprostu były rozerwane!! a ja szukałem dziury w całym!! raz miałem nawet tak że łapą od silnika wiązka była przyciśnięta:) więc zacznij od kabli:) ale może dałeś większe przewody???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MloT Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Teraz już nie pamietam czy dawaliśmy większe.... a jest jakaś szansa że tak się może dziać przez to że ktoś przedemną uciął kable od czujnika klocków w tym kole i jak ojciec je ruszył i trochę połączył w nadziei ze może kontrolka zniknie to mogło to się z tym absem pogryźć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 30 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Część elektryki w tych autach działa na zasadzie oporności na kablach,zmiana na grubsze lub jakiekolwiek przeróbki wiążą się z zastosowaniem odpowiednich oporników, zaś przeróbki bez ingerencji to niestety problem wywalających błędów z kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystian 520I Opublikowano 6 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 pozwole się podłączyć pod temat, hmm i jak wyjaśnił się problem z ABS I ASC..?? u mnie są takie same objawy;/ i nie wiem co z tym zrobic:| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MloT Opublikowano 8 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Niestety póki co nie udało mi się zagonić ojca do roboty.... jak tylko coś grzebniemy tam to od razu dam znać tutaj co to było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.