Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dość nietypowy problem z ABS/ASC - padła mi linka(cięgno) od tego, więc wymieniłem, po jakimś miesiącu padł przedni, lewy czujnik i wywaliło błedy. Na poczatku czasem znikał czasem nie. Z racji braku funduszy kupilem jakas chinszczyzne na alledrogo z nadzieja ze moze z 1k km przejade na nim. Po wymianie błąd zniknął na jakiś 1 dzień, później swiecił się ciągle. Założyłem spowrotem ten stary i sytuacja dość podobna przez 1 dzień było ok a później stały błąd. Z racji ze ojciec jest elektrykiem, to zdjelismy to prawe lewe koło (ekonomizer i prędkosciomierz działają bez zarzutu wszystko ok) i okazało się że kable które dochodzą do czujnika są zniszczone spraciałe i pozbawione izolacji, więc spędzilismy trochę czasu zeby je na nowo połączyć i poizolować. Okzazało się tez kabel od czujnika klocków jest całkiem ucięty i raczej nic nie da się z nim zrobić. Przed tym zabiegiem z kablami po usunięciu błedu w inpie znikały kontrolki przynjamniej do pierwszego hamowania. Po nim INPA od razu pokazuje błąd tego czujnika przy prędkości 2.75km nawet jeżeli samochód nie jest odpalony - cały czas jest błąd i nie gasną kontrolki. I finalnie w ten weekend mechanik zamienił mi dobry prawy czujnik z tym lewym - Inpa pokazuje cały czas ten sam błąd lewego czujnika mimo podmiany a prawy okazuje się być dobry. I tu moje pytanie - czy moglismy z ojcem coś pomieszać z kablami czy może jest to wina sterownika czy brudnego łożyska ? Bo już zaczyna brakować mi pomysłów. Przepraszam za długi post ale proszę niech ktoś poświęci chwilę i go przeczyta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moż być sterownik lub po prostu oporność na kablach. Wystarczy może wymiana czujnika z kablem na właściwy (broń się od zamienników, napewno chińskich, nadają się jedynie do ...). Miałem w mojej e39 podobny problem. Tyle, że nie wywałalo mi błędów ASC. Wymiana czujnika przy kole naprawiła problem. A tak propos, czy linka ASC dobrze została ustawiona, jej niełaściwe ustawienie może być czubkiem Twoich problemówhappy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka naciągnięta raczej prawidłowo, czujniki w tej chwili są oba szare orginalne simensowskie i raczej oba sprawne bo wywala cały czas błąd tylko tej jednej strony... już sam nie wiem co zrobić, najchętniej bym włożył sprawny sterownik od kogoś żeby się upewnić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź wszystkie kable co idą od tego koła!! ale od koła do np kompa!! miałem kilka takich sytuacji że kable w peszlu oryginalnym poprostu były rozerwane!! a ja szukałem dziury w całym!! raz miałem nawet tak że łapą od silnika wiązka była przyciśnięta:) więc zacznij od kabli:)

ale może dałeś większe przewody????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już nie pamietam czy dawaliśmy większe.... a jest jakaś szansa że tak się może dziać przez to że ktoś przedemną uciął kable od czujnika klocków w tym kole i jak ojciec je ruszył i trochę połączył w nadziei ze może kontrolka zniknie to mogło to się z tym absem pogryźć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część elektryki w tych autach działa na zasadzie oporności na kablach,zmiana na grubsze lub jakiekolwiek przeróbki wiążą się z zastosowaniem odpowiednich oporników, zaś przeróbki bez ingerencji to niestety problem wywalających błędów z kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...