Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś podczas jazdy autem i lewarkiem zaczęło strasznie trząść. Odholowywałem samochód na kanał i moim oczom ukazał się nie zbyt miły obraz... Mianowicie łącznik wału (skrzynia-wał) był strasznie poszarpany, oraz brakowało jednej śruby, a dwie pozostałe mogłem odkręcić rękami.. Powiedźcie mi, jakiego łącznika oraz śrub mam szukać? Łącznik lepiej kupić nowy (czyt. podróba), czy szukać używanego oryginału?

BTW, przy okazji beemka zrobiła siku na stacji, a mianowicie wywaliło płyn chłodniczy... pociekło z węża znajdującego się pod zbiorniczkiem wyrównawczym, jak i przez korek.. ma to coś wspólnego z w/w usterką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącznik TYLKO nowy.

Zbyt duże ciśnienie, dlatego korek puścił, nie ma to związku z łącznikiem.

Przyczyn może być kilka, uszkodzony teromostat, zbyt wysoka temp, dmucha cisnieniem spod uszczelki głowicy, pęknięcie głowicy itd

Edytowane przez Piotr
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze śrubą wiem, tam ma być wzmacniana, z nakrętką samo kontrującą. Skoro łącznik zamówię nowy, to śruby też pasuje nowe... Pytanie więc, czy tylko w ASO je dostanę? bo nie bardzo widzi mi się jechać 100km (Nowy Sącz - Kraków), żeby zamówić śrubę za pewnie nie więcej niż dyszkę... Może oktoś kto już to przerabiał doradzić jaki rozmiar i długość śruby kupić?

EDIT: Samochód mam dość krótko bo ciut ponad pół roku, ale zdążyłem już poznać większość kaprysów, i z tym płynem nie zdarzyło mi się tak nigdy.... Co do usterki, zauważyłem że dopiero po zrobieniu ok. 13km (dojazd rano do pracy) wskazówka podnosi się do 1/4 skali.. Moim zdaniem trochę za wolno.. Termostat?

Edit: Link do wału na REALOEM: RealOEM.com   BMW E36 316i DRIVE SHAFT-CENT.BEARING-UNIVERSAL JOINT

Nie widzę dokładnie ale jest to śruba nr.3 lub 5, w każdym razie ta która łączy wał z Łącznikiem

Edytowane przez Darozzzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Dyziu, wolę nie myśleć co by się ze mną stało gdyby odkręciły się te dwie które zostały... Podejrzewam że miałbym wał zamiast ręcznego a skrzynią bym piosenki w radiu przełączał:) Dzięki za odpowiedź, więc łącznik nowy, a po śruby na szrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Wiesz Dyziu, wolę nie myśleć co by się ze mną stało gdyby odkręciły się te dwie które zostały... Podejrzewam że miałbym wał zamiast ręcznego a skrzynią bym piosenki w radiu przełączał:) Dzięki za odpowiedź, więc łącznik nowy, a po śruby na szrot.

Aż tak to by nie było .... jakby wał się odkręcił przy skrzyni i po lekkim powiększeniu tunelu środkowego spadłby na ziemię i się zablokował np o jakąś kostkę brukową to wyrwało by Ci tylny most a dalej zbiornik paliwa w efekcie byś usypał ładną kupkę złomu na środku ulicy .... jakiś czas temu wdziałem fotki właśnie z takiej akcji , gościowi coś stukało , pukało a on jeździł po czym się urwało , jak znajdę to wrzucę linka lolol

A co do śrub to kup lepiej nowe w ASO nie powinny kosztować milionów :)

Jeśli chodzi o temperaturę to posprawdzaj węże .... ale stawiam na korek zbiorniczka wyrównawczego , może zwyczajnie nie trzyma już ciśnienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...