MiNos Opublikowano 20 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Cześć wam, mam pytanie bo... jakiś miesiąc temu wymieniłem w aucie olej + filtr oleju + odma, od tego czasu zrobiłem może 200km - krótkie odcinki po 50km. Dziś wybrałem się w trasę i stałem ze 40 min w korku na autostradzie a po przejechaniu około 70km zapaliła mi się informacja o niskim poziomie oleju??? (żółta ikonka) Trochę mnie przeraziła ta informacja, dopiero co olej zmieniony, pod autem sucho itd. Zatrzymałem się na pierwszym dostępnym postoju sprawdzam olej tak po odczekaniu około 5 min i widzę że jest full. Ruszyłem dalej ale już z popsutym humorem i duszą na ramieniu dojechałem do pierwszej stacji benzynowej wyłączyłem auto na jakieś 20 min znowu sprawdzam olej i widzę że jest nadal pełen stan. Odpaliłem auto - komunikat znikł... Dojechałem do celu, komunikatu nadal nie było. Auto postało jakieś 5 godzin, zerknąłem na stan oleju - hmm widzę że jest około 2mm więcej niż poziom max. No dobra wracam do domu... do 80km było ok potem ponownie zapaliła się ta sama informacja i kolejne x kilomertów zastanawiałem się czy wzywać lawetę czy jechać... sprawdziłem olej - był stan. Czy to może być jakiś problem z czujnikiem poziomu oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 20 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 być może czujnik poziomu oleju siada,podłącz gdzieś kompa,powinno pokazać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 20 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Inna sprawa że nie po to producent zaznacza max na bagnecie żeby go przekraczać, w niektórych silnikach jest to niebezpieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 20 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Kogo polecacie we Wrocławiu lub okolicy? Oczywiście sprawdzony i dobrej cenie by mnie nie naciągnęli Zupełnie straciłem dziś humor PS. co do stanu oleju to sam stan nie wzrasta, zaraz po zmianie na zupełnie zimnym silniku było go o jakieś 2mm więcej, ale to sprawdzanie na zimny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 20 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 http://www.maxbimmer.pl/f36/nasze-warsztaty-samochodowe-620/ PS upomniałbym mechanika że jest za duzo oleju, niech spuszcza :bag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 20 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Podjedź do Majewskiego do Brzegu na kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANIO Opublikowano 20 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 wydaje mi się że czujnik Ci siada i zaczyna szwankować z błędnym odczytem poziomu oleju ja już jeżdżę na popsutym ponad 4 miesiące tylko u mnie w e46 jest tak że przy każdym odpaleniu silnika świeci się kontrolka jakieś 10s. i znika także mi nie przeszkadza ale za to co jakiś tydzień sprawdzam poziom oliwy oczywiście przy najbliższej zmianie oleju go wymienię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 21 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 Jak znam E60 i jego humory, to pewnie problem lezy zdecydowanie po stronie elektroniki... I na tym bym sie skupil, ale dziwi mnie, ze wlewasz olej do max. poziomu, ja tam zawsze daje w przedziale 1/2-3/4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 21 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 (edytowane) Olej zmieniał mechanik - być może było coś jeszcze w układzie. W pierwszej kolejności pojadę by upuścił co nie co. I zajmiemy się elektroniką. Znalazłem w sieci zrzut komunikatu jaki był na wyświetlaczu. Edytowane 21 Maja 2012 przez MiNos Dodanie zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 22 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2012 Ale jak na pomaranczowo, to mozesz jechac, jak jest na czerwono to kaplica. Takie auto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 No dobra mam wydruk z komputera było kilka błędów: 4222 glow plug zylinder 2, control 4d03 exhaust back pressure sensor p14a3 exhaust gas back pressure sensor / bost sensor / ambient pressure sensor circut correlation 480a particle filter system 41ba exhaust back pressure sensor 44447 data (drehmoment_anf_afs, 0xb9) 5587 fuel filter 4541 thermical sensor of oil level Po wykasowaniu ich i jeździe testowej błędy się nie powtarzały już, większość z nich z tego co widzę po wydruku pojawiła się przy szybkości 0km/h i zazwyczaj przy napięciu w akumulatorze na poziomie 1070,00mV. Chyba pada mi akumulator a komp łapie błędy, i pewnie też niskie napięcie powoduje ze przy odpalaniu auta iDrive się zwiesza - muszę go zrestartować i jest ok. Wstyd się przyznać ale bywa ze odpalam auto raz na 3 tyg. a tak to notorycznie stoi sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 24 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Mojej tez sie zdarza, ze jak postoi 3-4 dni to lapie bledy od slabego aku, chyba ten model tak ma ale jest taka blahostka, w sumie az dziwna, ale ludzie czasem robia tak, ze jak fura stoi w garazu to jej nie zamykaja, a w przypadku E60 to jest duzy blad, bo przy otwartych ryglach auto jest jakby uspione, ale tutaj sobie cos w CD przerzuci, tu jakis system sie na chwile zalaczy i aku na tym cierpi. Takze jesli tak robisz, to za kazdym razem fure zamykaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Nowy aku powinien załatwić sprawę? Drzwi staram się zamykać ale jak pisałem nie ruszam czasami auta przez 2-3 tyg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 25 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Nowy aku powinien załatwić sprawę? Najpierw sprawdzilbym jeszcze czy alternator jest w 100% sprawny, bo ja najpierw wymienilem aku, a jeszcze nie bylo idealnie, wiec zajalem sie alternatorem i to byla glowna przyczyna (ale aku bylo sprawdzane i tez juz bylo zmeczone). Drzwi staram się zamykać To sie nie staraj, tylko zamykaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 25 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Dzięki za poradę - na tą chwilę pośmigam kilka dni by auto pracowało, ponownie odczytam błędy i zobaczymy co się pojawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiNos Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Zrobiłem sobie pełen test auta w obrębie parametrów - INPĄ, wypaliłem 2 razy filtr DPF bo zgłaszał ten problem co wpisałem wyżej - teraz jest ok, turbina ładuje poprawnie, czujnik poziomu oleju wymontowano, przeczyszczono - nie wiem czy coś to da - na tą chwilę nie zaświeciła się kontrolka ale nie miałem większej trasy. Przy okazji okazało się że będzie trzeba wymienić jeden wtrysk (bez korekcji wtrysku coś nie domaga, ale nie wszedł jeszcze w pole czerwone) i świecę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.