Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Pomęczę was dziś pytaniami, w żadnym aucie do tej pory nie miałem problemu z wycieraczkami, więc nie wiem co może być przyczyną ich zachowania w dzisiejszy deszczowy dzień, wycieraczki czasem się uruchomią na I biegu, jak już ruszą to ledwo co idą, prawie się zatrzymując, na drugim praktycznie chyba się nie ruszają wcale, na trzecim zapierdzielają jak głupie, po czym po chwili na żadnym biegu nie chodzą, spryskiwacz działa, na szybkim po jakimś czasie nagle zaskakują i znowu ścierają, trochę uciążliwe to jest zwłaszcza w deszczu. Czy to silniczek się kończy, pajączek w kierownicy, czy może jakiś przekaźnik za to odpowiada lub inne ustrojstwo które można wymienić

chyba znalazłem odpowiedź już na swoje pytanie http://www.maxbimmer.pl/f72/e39-niedzialajace-wycieraczki-w-e-39-a-11092/

ale jeśli ktoś ma inne pomysły to niech się nimi podzieli

Edytowane przez tabek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pada Ci najprawdopodobniej silniczek wycieraczek. Miałem podobne objawy, u mnie nawet czasami potrafiły zatrzymać się w połowie drogi i jedyny ratunek to wspomaganie ręczne. Miały czasami przebłyski normalnej pracy, raz na 1 biegu, raz na drugim, raz na czasowym itp. Wymiana silniczka załatwiła problem. Na rynku jest kupa używek za niewielkie pieniądze, oryginał jest drogi, bo studiowałem ten temat ostatniej jesienihappy_bmw

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc mechanizm nie wygląda na skorodowany i zatarty, przekaźnik jak nowy, przewody suche i całe, wycieraczki czasem pracują na trzecim biegu ale częściej nie działają wcale, spryskiwacz też czasem psika czasem nie, sprawdzałem napięcie na kostce silniczka wycieraczek i i był bardzo mały prąd albo wogóle go nie było. Więc pozostaje mi jeszcze tylko sprawdzić przełącznik wycieraczek w kierownicy, żeby wszystko wykluczyć, tylko tam nie rozbierałem nic a na necie znalazłem dwa rodzaje, jeden jako sam włącznik wycieraczek na takiej kostce, a drugi jak typowy pajączek z kierunkami chyba po drugiej stronie. Ja mam autko z lipca 98 kombi czyli z włącznikiem tylnej wycieraczki. Orientuje się ktoś może który mogę mieć zamontowany??

Jak nic z tego nie wyjdzie to zmienię ten silniczek i zobaczymy czy zadziałają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podczas próby włączenia wycieraczek, ruszyły opornie ale po zatrzymaniu się był koniec. Nie wróciły już. Sfrustrowany sterczącymi na szybie wycieraczkami podjąłem decyzję, że pomogę im ręcznie. Oczywiście wycieraczka od strony pasażera poszła w dół a kierowcy została. Wkurzyłem się jeszcze bardziej, ale cóż tak to jest jak się używa mięśni zamiast mózgu. Po chwili okazało się że ta stercząca wycieraczka zaczęła działać, normalnie jak gdyby nigdy nic. Od strony pasażera niestety już nie działała. Pomyślałem, że pewnie uszkodziłem coś "składając" ją ręcznie. Okazało się że wycieraczka ta kiedy się zabrałem za jej "naprawę" jest po prostu niedokręcona i ząbki które ją powinny dociskać praktycznie nie mają styku. Po solidnym dokręceniu obu wycieraczek okazało się, że wszystko działa jak należy. Obie śmigają jak należy. Podejrzewam, że trzpienie na którym zamocowane są ramiona wycieraczek po prostu się kręciły a wycieraczki stały w miejscu bo niebyły odpowiednio dociśnięte. Nie wiem dlaczego nie zwróciłem na to uwagi kiedy na początku się do tego zabierałem. Być może były zatarte a ich ręczne wzruszenie spowodowało że syfy wewnątrz puściły. Tak czy owak wycieraczki już działają, chodzą tak jak chodzić powinne :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Mam niestety problem z moimi wycieraczkami

Objaw po 8 cyklach pracy obojetnie na ktorej pozycji manetki wieszaja sie na dokladnie 3 minuty. (z sekundnikiem w reku). Przestaje rowniez automatycznie dzialac spryskiwacz.

Po wylaczeniu zaplonu i ponownym zalaczeniu znow dzialaja na 8 cykli razem ze spryskiwaczem.

Dane

Bmw e39 1997 523

Gm III high

Brak czujnika deszczu

* 2 przekazniki (rozowe) oczyszczone i sprawdzone w domowych warunkach na przelaczanie pod zasilaczem serwisowym. Brak wypalonych styków. Słyszalna praca

*silnik wycieraczek suchy, podlaczony na krotko działa cały czas.

*bezpieczniki sprawne pomiar w podstawce przekażnika multimetrem.

*sucho w podszybiu i w komorze z komputerem

* profilaktycznie oczyszczone wszystkie przekaźniki jakie znalazlem w samochodzie.Profilaktycznie spryskane kontaktronem.

* w złaczce idacej do silniczka pomiar multimetrem po przekreceniu kluczyka i uruchomieniu wycieraczek na stala prace pojawia sie 12v i dokladnie po czasie 8 cykli zanika.

*po uruchomieniu wycieraczek nawet na chwile (1 bieg) dzilaja zawsze 8 cykli

* inpa pokazuje tylko ze zablokowane wycieraczki (kasowanie bledów) ale zadnych konkretów

*wyjety gm ale na oko jak wiadomo ciezko cos stwierdzic, brak upalen przyciemnionych elementów. Jak wycyztalem modul komfortu jest odpowiedzialny nie tylko za wycieraczki ale reszta funkcjonalnosci dziala

Panowie macie moze jakies jeszcze pomysly??

Czy pozostaje juz tylko wymiana gm??

Wg mojego toku myslenia w kostce idacej do silniczka na maksymalnej pracy wycieraczek powinno byc caly czas napiecie ale ono tak jak mowilem zanika po 8 cyklach.

.

Dziekuje za zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...