tabek Opublikowano 12 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 (edytowane) Pomęczę was dziś pytaniami, w żadnym aucie do tej pory nie miałem problemu z wycieraczkami, więc nie wiem co może być przyczyną ich zachowania w dzisiejszy deszczowy dzień, wycieraczki czasem się uruchomią na I biegu, jak już ruszą to ledwo co idą, prawie się zatrzymując, na drugim praktycznie chyba się nie ruszają wcale, na trzecim zapierdzielają jak głupie, po czym po chwili na żadnym biegu nie chodzą, spryskiwacz działa, na szybkim po jakimś czasie nagle zaskakują i znowu ścierają, trochę uciążliwe to jest zwłaszcza w deszczu. Czy to silniczek się kończy, pajączek w kierownicy, czy może jakiś przekaźnik za to odpowiada lub inne ustrojstwo które można wymienić chyba znalazłem odpowiedź już na swoje pytanie http://www.maxbimmer.pl/f72/e39-niedzialajace-wycieraczki-w-e-39-a-11092/ ale jeśli ktoś ma inne pomysły to niech się nimi podzieli Edytowane 12 Maja 2012 przez tabek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 12 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Pada Ci najprawdopodobniej silniczek wycieraczek. Miałem podobne objawy, u mnie nawet czasami potrafiły zatrzymać się w połowie drogi i jedyny ratunek to wspomaganie ręczne. Miały czasami przebłyski normalnej pracy, raz na 1 biegu, raz na drugim, raz na czasowym itp. Wymiana silniczka załatwiła problem. Na rynku jest kupa używek za niewielkie pieniądze, oryginał jest drogi, bo studiowałem ten temat ostatniej jesienihappy_bmw 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabek Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Dziękuję Tomasso za podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bialy071 Opublikowano 12 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 albo silniczek albo mechanizm Mechanizm czasem można jeszcze uratować, no ale bez rozebrania ciężko powiedzieć na 100 % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabek Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 w poniedziałek porozbieram i popatrzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 13 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Czasem padają same przełączniki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabek Opublikowano 19 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 więc mechanizm nie wygląda na skorodowany i zatarty, przekaźnik jak nowy, przewody suche i całe, wycieraczki czasem pracują na trzecim biegu ale częściej nie działają wcale, spryskiwacz też czasem psika czasem nie, sprawdzałem napięcie na kostce silniczka wycieraczek i i był bardzo mały prąd albo wogóle go nie było. Więc pozostaje mi jeszcze tylko sprawdzić przełącznik wycieraczek w kierownicy, żeby wszystko wykluczyć, tylko tam nie rozbierałem nic a na necie znalazłem dwa rodzaje, jeden jako sam włącznik wycieraczek na takiej kostce, a drugi jak typowy pajączek z kierunkami chyba po drugiej stronie. Ja mam autko z lipca 98 kombi czyli z włącznikiem tylnej wycieraczki. Orientuje się ktoś może który mogę mieć zamontowany?? Jak nic z tego nie wyjdzie to zmienię ten silniczek i zobaczymy czy zadziałają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabek Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Podczas próby włączenia wycieraczek, ruszyły opornie ale po zatrzymaniu się był koniec. Nie wróciły już. Sfrustrowany sterczącymi na szybie wycieraczkami podjąłem decyzję, że pomogę im ręcznie. Oczywiście wycieraczka od strony pasażera poszła w dół a kierowcy została. Wkurzyłem się jeszcze bardziej, ale cóż tak to jest jak się używa mięśni zamiast mózgu. Po chwili okazało się że ta stercząca wycieraczka zaczęła działać, normalnie jak gdyby nigdy nic. Od strony pasażera niestety już nie działała. Pomyślałem, że pewnie uszkodziłem coś "składając" ją ręcznie. Okazało się że wycieraczka ta kiedy się zabrałem za jej "naprawę" jest po prostu niedokręcona i ząbki które ją powinny dociskać praktycznie nie mają styku. Po solidnym dokręceniu obu wycieraczek okazało się, że wszystko działa jak należy. Obie śmigają jak należy. Podejrzewam, że trzpienie na którym zamocowane są ramiona wycieraczek po prostu się kręciły a wycieraczki stały w miejscu bo niebyły odpowiednio dociśnięte. Nie wiem dlaczego nie zwróciłem na to uwagi kiedy na początku się do tego zabierałem. Być może były zatarte a ich ręczne wzruszenie spowodowało że syfy wewnątrz puściły. Tak czy owak wycieraczki już działają, chodzą tak jak chodzić powinne :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 31 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Dociągnięcie śrubek to podstawa jak widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesag1985 Opublikowano 11 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Witam Mam niestety problem z moimi wycieraczkami Objaw po 8 cyklach pracy obojetnie na ktorej pozycji manetki wieszaja sie na dokladnie 3 minuty. (z sekundnikiem w reku). Przestaje rowniez automatycznie dzialac spryskiwacz. Po wylaczeniu zaplonu i ponownym zalaczeniu znow dzialaja na 8 cykli razem ze spryskiwaczem. Dane Bmw e39 1997 523 Gm III high Brak czujnika deszczu * 2 przekazniki (rozowe) oczyszczone i sprawdzone w domowych warunkach na przelaczanie pod zasilaczem serwisowym. Brak wypalonych styków. Słyszalna praca *silnik wycieraczek suchy, podlaczony na krotko działa cały czas. *bezpieczniki sprawne pomiar w podstawce przekażnika multimetrem. *sucho w podszybiu i w komorze z komputerem * profilaktycznie oczyszczone wszystkie przekaźniki jakie znalazlem w samochodzie.Profilaktycznie spryskane kontaktronem. * w złaczce idacej do silniczka pomiar multimetrem po przekreceniu kluczyka i uruchomieniu wycieraczek na stala prace pojawia sie 12v i dokladnie po czasie 8 cykli zanika. *po uruchomieniu wycieraczek nawet na chwile (1 bieg) dzilaja zawsze 8 cykli * inpa pokazuje tylko ze zablokowane wycieraczki (kasowanie bledów) ale zadnych konkretów *wyjety gm ale na oko jak wiadomo ciezko cos stwierdzic, brak upalen przyciemnionych elementów. Jak wycyztalem modul komfortu jest odpowiedzialny nie tylko za wycieraczki ale reszta funkcjonalnosci dziala Panowie macie moze jakies jeszcze pomysly?? Czy pozostaje juz tylko wymiana gm?? Wg mojego toku myslenia w kostce idacej do silniczka na maksymalnej pracy wycieraczek powinno byc caly czas napiecie ale ono tak jak mowilem zanika po 8 cyklach. . Dziekuje za zainteresowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.