Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Osobiście nie miałem styczności ale z tego co wyczytałem to bardzo wytrzymała jednostka dla tych co lubią katować. Silniczek o niezłej elastyczności z tego co wiem jego wadą jest skłonność do tracenia mocy ale to też wpływ upływu czasu. Co do zakupu najlepiej żeby nie był przegżany a jeśli już to żeby był zrobiony na igłę po takiej akcji, spalanie ~15/100 w manualu co moim zdaniem jest dobrym wynikiem ponieważ ja swoim M50B25 potrafię wykręcić 25/100 ;( co do ceny części nie jestem w temacie. <bmw>:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[TABLE=class: wikitable section-small undefined]

[TR]

[TD]Liczba cylindrów[/TD]

[TD]6[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Średnica cylindrów[/TD]

[TD]89 mm[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Skok tłoka[/TD]

[TD]80 mm[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pojemność[/TD]

[TD]2986 cm3[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Stopień sprężania z katalizatorem[/TD]

[TD]9,0:1[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Stopień sprężania bez katalizatora[/TD]

[TD]9,2:1[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Moc maksymalna z katalizatorem[/TD]

[TD]135 kW przy 5800 obr/min[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Moc maksymalna bez katalizatora[/TD]

[TD]140 kW przy 5800 obr/min[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Obroty maksymalne[/TD]

[TD]6000 obr/min (chwilowe 6400 obr/min)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maksymalny moment obrotowy z katalizatorem[/TD]

[TD]255 Nm przy 3500 obr/min[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maksymalny moment obrotowy bez katalizatora[/TD]

[TD]260 Nm przy 4000 obr/min[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

M30 to silnik idiotoodporny, co znaczy że dużo wytrzymuje i jest bardzo wytrzymały na "złe" traktowanie. Wadą jego jest też to, że naprawy kosztują albo 200zł albo 2000zł, czyli jak się sypie, to już konkretnie. Duża 6-tka (bo tak nazywa się konstrukcję m30) jest bardziej wytrzymała niż mała 6-tka czyli m20. Kwestia szanowania.. Ceny w zasadzie takie same jak w przypadku m20. Spalanie ~15l/100km przy manualu i dobrym stanie w tej budzie.. Reszta to kosmetyka..

Edytowane przez SoulRea
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Mam twerdzic ze wytrzyma silnik wiecej niz diesel ??

Doprecyzuj Diesel ....

Jeśli masz na myśli współczesne silniki to M30 na luzie je przeżyje o ile przypilnujesz oleju i go nie przegrzejesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np odnoszac sie do silnika M57 gdzie cały czas leci jakas pompa to wtrysk leje zawsze wychodza jakies niedomagania albo z wiekim samochodu ida te objawy..

Odnosnie silnika M30 mysle tutaj o normalnym uzytkowaniu bez katowań..Konstrukcja silnika jest prosta wiec nie ma sie tam co psuć tak mi sie wydaje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jednostka nie należy całkowicie do bezawaryjnych. Kiedyś na forum było partę tematów z problemami, ale nic nie jest wieczne. Ogólnie jednostka nie jest wyżyłowana, prosta jak budowa cepa, a i z częściami nie powinno być problemów. Ceny części to tak jak do większości aut, albo płacisz grosze, albo setki. Ogólnie opinia pozytywnahappy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...