ramus Opublikowano 2 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 Witam..Jeśli ktoś miał styczność z tą jednostą prosze niech napisze kilka mądrych zdań na jej temat.Usterki,ceny czesci,spalanie na co uważać przy kupnie..Z góry dzięki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hayabusa1991 Opublikowano 3 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Osobiście nie miałem styczności ale z tego co wyczytałem to bardzo wytrzymała jednostka dla tych co lubią katować. Silniczek o niezłej elastyczności z tego co wiem jego wadą jest skłonność do tracenia mocy ale to też wpływ upływu czasu. Co do zakupu najlepiej żeby nie był przegżany a jeśli już to żeby był zrobiony na igłę po takiej akcji, spalanie ~15/100 w manualu co moim zdaniem jest dobrym wynikiem ponieważ ja swoim M50B25 potrafię wykręcić 25/100 ;( co do ceny części nie jestem w temacie. <bmw>:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 5 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 (edytowane) [TABLE=class: wikitable section-small undefined] [TR] [TD]Liczba cylindrów[/TD] [TD]6[/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnica cylindrów[/TD] [TD]89 mm[/TD] [/TR] [TR] [TD]Skok tłoka[/TD] [TD]80 mm[/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność[/TD] [TD]2986 cm3[/TD] [/TR] [TR] [TD]Stopień sprężania z katalizatorem[/TD] [TD]9,0:1[/TD] [/TR] [TR] [TD]Stopień sprężania bez katalizatora[/TD] [TD]9,2:1[/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc maksymalna z katalizatorem[/TD] [TD]135 kW przy 5800 obr/min[/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc maksymalna bez katalizatora[/TD] [TD]140 kW przy 5800 obr/min[/TD] [/TR] [TR] [TD]Obroty maksymalne[/TD] [TD]6000 obr/min (chwilowe 6400 obr/min)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalny moment obrotowy z katalizatorem[/TD] [TD]255 Nm przy 3500 obr/min[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalny moment obrotowy bez katalizatora[/TD] [TD]260 Nm przy 4000 obr/min[/TD] [/TR] [/TABLE] M30 to silnik idiotoodporny, co znaczy że dużo wytrzymuje i jest bardzo wytrzymały na "złe" traktowanie. Wadą jego jest też to, że naprawy kosztują albo 200zł albo 2000zł, czyli jak się sypie, to już konkretnie. Duża 6-tka (bo tak nazywa się konstrukcję m30) jest bardziej wytrzymała niż mała 6-tka czyli m20. Kwestia szanowania.. Ceny w zasadzie takie same jak w przypadku m20. Spalanie ~15l/100km przy manualu i dobrym stanie w tej budzie.. Reszta to kosmetyka.. Edytowane 5 Maja 2012 przez SoulRea Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramus Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Mam twerdzic ze wytrzyma silnik wiecej niz diesel ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 7 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Mam twerdzic ze wytrzyma silnik wiecej niz diesel ?? Doprecyzuj Diesel .... Jeśli masz na myśli współczesne silniki to M30 na luzie je przeżyje o ile przypilnujesz oleju i go nie przegrzejesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramus Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Np odnoszac sie do silnika M57 gdzie cały czas leci jakas pompa to wtrysk leje zawsze wychodza jakies niedomagania albo z wiekim samochodu ida te objawy.. Odnosnie silnika M30 mysle tutaj o normalnym uzytkowaniu bez katowań..Konstrukcja silnika jest prosta wiec nie ma sie tam co psuć tak mi sie wydaje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramus Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Coś widze że mało osób w temacie tego silnika:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galone Opublikowano 23 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 nie lepiej cos nowszego m50 m60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramus Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Prostota silnika przemawia za M30 zadnych czujników czy skomplikowanej konstrukcji ukladu. Podobmo fajnie mruczy:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 25 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Jednostka nie należy całkowicie do bezawaryjnych. Kiedyś na forum było partę tematów z problemami, ale nic nie jest wieczne. Ogólnie jednostka nie jest wyżyłowana, prosta jak budowa cepa, a i z częściami nie powinno być problemów. Ceny części to tak jak do większości aut, albo płacisz grosze, albo setki. Ogólnie opinia pozytywnahappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 27 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Jednostka nie należy całkowicie do bezawaryjnych. A czy istnieje silnik całkowicie bezawaryjny? bo jeśli tak to ja poproszę jeden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 27 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 A czy istnieje silnik całkowicie bezawaryjny? bo jeśli tak to ja poproszę jeden. Niestety, ale jak wspomniałem jednostka jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramus Opublikowano 6 Czerwca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Temat sie powoli rozwija...Chodzi oto ze silnik jest prosty w obsludze i nie ma tam zadnych niespodzianek ba jest "chyba" tani w serwsie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 6 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Ogólnie nie ma większych problemów, a jak już coś to bez pomocy kompa, z paroma kluczami można jednostkę uzdatnić do jazdyhappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 nie miałem tego motoru ale jezdziłem e34 z taki motorem, niestety nie przypadl mi do gustu ( moze motor był juz zdyszany ) ale nie powalił mnie jak na 3.0 mocą , sprintem ani agresywnoscia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.