korni8808 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 dont know, ale skoro od 3.0 laduja skrzynie bez problemu do 4.0 Manuale czy automaty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Wojtek, po zaraz kupować całe auto jak można kupić skrzynię ?Po ile chodzą takie skrzynie w polszy ? Ja znalazłem w e-bayu za 430 euronow. ebay jest raczej drogi. Jakbym dobrze poszulał to pewnie znalazłbym gdzieś za 3 stówki. 5-GANG SCHALTGETRIEBE GETRIEBE 0269567 HDG FÜR BMW E34 5ER 530i V8 BJ 92-95 Dobra,teraz dopiero zakumałem po co ci całe auto :mrgreen:. Przeciez oprócz skrzyni potrzebujesz też sprzęgło i resztę osprzętu. Zamotałem się jak młody lolol. Chyba dlatego,ze koniec tygodnia. Nie było pytania panowie. spoko Tomek, postawisz pol litra i jestesmy kwita Manuale czy automaty? Ponoc manual od 3.0 wchodzi do silnika 4.0 bez bolu, wiec podejrzewam ze wtedy automat od tego 4.0 wszedlby do 3.0.. tak na chlopski rozum.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Jeżeli samo sprzęgło hydrokinetyczne jest duuuzo większe w 4.0 to nie wiem czy tak hopsiup to będzie banglać. Do sprzedaży pewnie sie nada. Pytanie ile taka skrzynia z 3.0 wytrzyma bez bólu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Pytanie ile taka skrzynia z 3.0 wytrzyma bez bólu przełożenia sątakie same w skrzyni z 3.0 i 4.0 ? zeby sie nie okazalo ze rozpedzisz 540 do 200 max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
probin Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 przełożenia sątakie same w skrzyni z 3.0 i 4.0 ? zeby sie nie okazalo ze rozpedzisz 540 do 200 max Z dyfrem się pokombinuje i będzie OKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 nie pisze o dyfrach tylko o GEARS RATIO, jak wiadomo kazda skrzynia ma tez swoje przełożenia 540i automat: [TABLE=width: 100%] [TR] [TD=width: 100%]Drivetrain[/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE=width: 100%] [TR] [TD]Gearbox:[/TD] [TD]ZF 5HP30[/TD] [/TR] [TR] [TD]Transmission type:[/TD] [TD]automatic[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Number of gears:[/TD] [TD]5[/TD] [/TR] [TR] [TD]Gear ratios (overall):[/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]I[/TD] [TD]3.55 (10.4)[/TD] [/TR] [TR] [TD]II[/TD] [TD]2.24 (6.56)[/TD] [/TR] [TR] [TD]III[/TD] [TD]1.55 (4.54)[/TD] [/TR] [TR] [TD]IV[/TD] [TD]1 (2.93)[/TD] [/TR] [TR] [TD]V[/TD] [TD]0.79 (2.31)[/TD] [/TR] [TR] [TD]VI[/TD] [TD]()[/TD] [/TR] [TR] [TD]VII[/TD] [TD]()[/TD] [/TR] [TR] [TD]VIII[/TD] [TD]()[/TD] [/TR] [TR] [TD]R[/TD] [TD]3.68[/TD] [/TR] [TR] [TD]Speed range[/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD](max speed on gears,[/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]top gear value theor.):[/TD] [TD](km/h/mph)[/TD] [/TR] [TR] [TD]I:[/TD] [TD]73 / 45[/TD] [/TR] [TR] [TD]II:[/TD] [TD]116 / 72[/TD] [/TR] [TR] [TD]III:[/TD] [TD]168 / 104[/TD] [/TR] [TR] [TD]IV:[/TD] [TD]260 / 162[/TD] [/TR] [TR] [TD]V:[/TD] [TD]329 / 204[/TD] [/TR] [TR] [TD]VI:[/TD] [TD]/[/TD] [/TR] [TR] [TD]1000rpm speed:[/TD] [TD](km/h/mph)[/TD] [/TR] [TR] [TD]I:[/TD] [TD]11.8 / 7.3[/TD] [/TR] [TR] [TD]II:[/TD] [TD]18.7 / 11.6[/TD] [/TR] [TR] [TD]III:[/TD] [TD]27 / 16.8[/TD] [/TR] [TR] [TD]IV:[/TD] [TD]41.9 / 26[/TD] [/TR] [TR] [TD]V:[/TD] [TD]53 / 32.9[/TD] [/TR] [TR] [TD]VI:[/TD] [TD]/[/TD] [/TR] [TR] [TD]Torque converter factor:[/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Final drive ratio std:[/TD] [TD]2.93[/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] 530i: [TABLE=width: 100%] [TR] [TD=width: 100%]Drivetrain[/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE=width: 100%] [TR] [TD]Gearbox:[/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Transmission type:[/TD] [TD]manual[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Number of gears:[/TD] [TD]5[/TD] [/TR] [TR] [TD]Gear ratios (overall):[/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]I[/TD] [TD]4.19 (12.91)[/TD] [/TR] [TR] [TD]II[/TD] [TD]2.49 (7.67)[/TD] [/TR] [TR] [TD]III[/TD] [TD]1.67 (5.14)[/TD] [/TR] [TR] [TD]IV[/TD] [TD]1.24 (3.82)[/TD] [/TR] [TR] [TD]V[/TD] [TD]1 (3.08)[/TD] [/TR] [TR] [TD]VI[/TD] [TD]()[/TD] [/TR] [TR] [TD]VII[/TD] [TD]()[/TD] [/TR] [TR] [TD]VIII[/TD] [TD]()[/TD] [/TR] [TR] [TD]R[/TD] [TD]3.89[/TD] [/TR] [TR] [TD]Speed range[/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD](max speed on gears,[/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]top gear value theor.):[/TD] [TD](km/h/mph)[/TD] [/TR] [TR] [TD]I:[/TD] [TD]60 / 37[/TD] [/TR] [TR] [TD]II:[/TD] [TD]101 / 63[/TD] [/TR] [TR] [TD]III:[/TD] [TD]150 / 93[/TD] [/TR] [TR] [TD]IV:[/TD] [TD]202 / 126[/TD] [/TR] [TR] [TD]V:[/TD] [TD]251 / 156[/TD] [/TR] [TR] [TD]VI:[/TD] [TD]/[/TD] [/TR] [TR] [TD]1000rpm speed:[/TD] [TD](km/h/mph)[/TD] [/TR] [TR] [TD]I:[/TD] [TD]9.5 / 5.9[/TD] [/TR] [TR] [TD]II:[/TD] [TD]16 / 9.9[/TD] [/TR] [TR] [TD]III:[/TD] [TD]23.9 / 14.9[/TD] [/TR] [TR] [TD]IV:[/TD] [TD]32.1 / 20[/TD] [/TR] [TR] [TD]V:[/TD] [TD]39.8 / 24.7[/TD] [/TR] [TR] [TD]VI:[/TD] [TD]/[/TD] [/TR] [TR] [TD]Torque converter factor:[/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Final drive ratio std:[/TD] [TD]3.08[/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
probin Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 No ja wiem ze piszesz o skrzyni i ze ma przelozenia ktore pozniej jeszcze sa "przekladane" przez dyfer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Wlasnie rozmawialem z Krzyskiem z Brzegu. Podjezdzam dwoma samcohodami i wyjezdzam dwoma w innej konfiguracji - koszt okolo 1500zl za sama robote. Liczmy dwojke jako gorna granice. Ale nawet on zadal jedno podstawowe pytanie, czy skrzynia 5b od silnika ktory ma 218KM i 290Nm, wytrzyma z silnikiem ktory m 286kucy i 400Nm? Powiedzial od razu - on zadnej gwarancji na to nie da, i jesli ma sie sprzeglo sypac co pol roku, to pierdziule taka imprezke... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 I czemu wierzysz, że to druciarstwo, dopiero po tym jak powie Ci to człowiek z rękami ubrudzonymi smarempytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 I czemu wierzysz, że to druciarstwo, dopiero po tym jak powie Ci to człowiek z rękami ubrudzonymi smarempytanie_bmw Sorki ale nie kumam. Czemu druciarstwo? Po prostu zastanawiam sie czy to przejdzie, nie latwo jest wywalic kupe siana i pozniej sie wkuriwac ze cos sie sypie. Jezeli jest to kolejna osoba ktora zadaje pytanie czy wytzyma to czlowiek sie zastanawia. Slyszalem ze tak, on twierdzi ze moze byc problem. Zostaje poszukac kogos kto ma taka skrzynie u siebie w 540 i sie spytac jak to wszystko chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 moge sie mylic ale nie wiem czy na takim setupie nie jezdza drifciarze, m60b40+ 5-gang i jakos wytrzymuje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rush Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 wg mnie 540 i tak zapi...la, wiec czy jest sens zeby ładowac ok. 5k zeby sobie wajha powahlowac czaaaaaaaasami, moj glos - na nie a ile dales za swapa, zeby ladnie po maska wygladalo? manual na tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 m60b40+ 5-gang i jakos wytrzymuje dokładnie taki setup ma wiekszosć drifterów!! a skrzynia manualna z 540 dla porównania z skrzynka z 530 pewnie jest taka sama!!! moge sie mylić ale jak wkładają od 2,0 do 2.8 i jeździ !!! skrzynie są getraga więc są wytrzymałe !!! moje zdanie jest takie że powinno wytrzymać choć ze sprzegłem bym coś zrobił! tzn od b40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 moge sie mylic ale nie wiem czy na takim setupie nie jezdza drifciarze, m60b40+ 5-gang i jakos wytrzymuje Nie wiedzialem, zagadam z kozlem i sie spytam, albo po prostu rzuce pytanie na driftforum. Jesli tak faktycznie jest, to z wytrzymalosia skrzyni nie bedzie zadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 a skrzynia manualna z 540 dla porównania z skrzynka z 530 pewnie jest taka sama!!! Identiko 3.0 5b 4.0 6b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Zobacz temat - swap z automatu na manual (M60) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 ... i wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 moge sie mylic ale nie wiem czy na takim setupie nie jezdza drifciarze, m60b40+ 5-gang i jakos wytrzymuje Potwierdzam. Na driftforum napisali chlopaki, ze wiekszosc e30 z V8 na pokladzie ma wlasnie ta skrzynie od 3.0 V8 i chula bez problemu, ponoc wszystko wytrzymale. Jeden koles napisal, ze przez 2 lata chula na tym sprzecie i nie ma do czego sie doczepic. Co do przelozenia biegow: manual 5 biegów: 1. 4.20 2. 2.49 3. 1.66 4. 1.24 5. 1.00 wsteczny. 3.89 manual 6 biegów: 1. 4.23 2. 2.51 3. 1.67 4. 1.23 5. 1.00 6. 0.83 wsteczny. 3.75 Jedyne pytanie to czy nie bedzie brakowalo tego ostatniegoi, szostego biegu? A wiec plan jest, jak bedzie siano, znalezc e34 3.0 w manualu, zrobic przekladke na dwie fury, i 3.0 z nowym automatem 5hp30 pogonic, mysle ze zdecydowanie lepsza opcja finansowa...kuog Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość e34t Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 heh dorzucił byś jeszcze przełożenia dyfrów aby auto było ekonomiczniejsze lub szybciej się wkręcało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freex Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 ja mam 530i z manualem po swapie na 4.0. ponoc skrzynie 5b sa trwalsze od 6b!! nic sie nie dzieje a swap jest zupelnie plug & play Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.