Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Od jakiegos czasu biore pod uwage przejscia z automata na manuala. Tak glowkowalem, pisalem z roznymi ludzmi i ogolnie kto by nie przeszedl na taka opcje, jest zadowolony. Ja zawsze mowilem, automat jest fajny, wygodny, ale czasami brakuje czegos. Ja juz jedna skrzynie na torze zalatwilem (o dziwo, raptem pol godziny jezdzenia starczylo..), i skrzynia w polowie sie posypala. Wiec druga skrzynia zostala zakupiona, i scenariusz byl taki, ze e30 328 cupe mialo byc do zapindralania, a Vka do jazdy na spokojnie. Rzecz w tym, ze 328 cupetki juz nie ma, i mysle ze przez dlugi czas nie bede mial trzeciego samochodu do utrzymania, wiec chcialem polaczyc przyjemne z pozytecznym. Miec cos wyjatkowego, co potrafi zapierdziulac, i czym moge pocisnac kiedy bede mial na to ochote. Nie zamierzam jezdzic na cwierc mili, ale chcialbym troche sie pobawic tym samochodem, a do 20 letniego automatu po prostu nie mam juz zaufania (i latwo bedzie go sprzedac jesli jest w dobrym stanie..). No, nie mowiac juz o plusach typu spalanie, ktore (ponoc) przy 540, roznica miedzy automatem a manualem jest kolosalna...

Na bwm5er jest koles, kto ma wszystko, ale to doslownie wszystko. Ma caly samochod z manualem, silnikiem e34/530V8. Wiem, ze tam kilka przekladek juz zrobil i z tego co wyczytalem, kazdy jest zadowolony. Najlepsza opcja jest dac to komus, kto ma i te czesci, i kto wykona robote, bo wtedy nie ma zadnej spychologi, ze on dobrze zrobil, ale ktos inny dal g*wniane czesci itd. Scenariusz jest nastepujacy: Podjezdzam 540iA, i po 3 dniach, wyjezdzam z 5 stopniowym manualem. Mowi, ze bedzie zrobione tak, jakby z fabryki wyjechalo. Ma wszystkie pedaly, sprzeglo, waly, komp, nawet wszystkie srubki do tego. Mowi, ze za calosc chce 4000, plus robocizna (napewno nie wiecej niz 1000). Czyli 5tys i sie zamykam. Odjac sprzedaz skrzyni 5hp30 i calosc niecale 4tys. Teraz pytanie, warto?

Macie jakies pomysly? Ktos widzial albo jezdzil 540i na 5 stopniowej recznej? Zeby nie bylo, 5tys to nie malo, ale takie glupie porownanie, 90zl miesiecznie w ING, a nawet glupia oszczednosc paliwa miesiecznie bedzie u mnie z 3 razy wiecej...

Wszelka rada mile widziana..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 5000 wolalbym kupic jakies e30 z m50b25 do zabawy na torze a e34 zostawilbym juz w spokoju

zpdr

Tylko dobrze wiesz jak jest. Za 5000tys masz te e30 z m50 na pokladzie, ale nawet jesli sobie mowisz ze to tylko bedzie zapierdylacz, to predzej czy pozniej, a raczej predzej (nie wspominajac o ubezpieczeniach itd), dojda felgi, kubly, kiera mtech, uklad wydechowy. Pozniej BH, zawiecha...i nagle z tych 5000 zrobilo sie 15, i to w najlepszym wypadku. ;)

Zobacze, musze przeanalizowac to i owo, wszystkie plusy i minusy i sie zobaczy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tam w oszczędność na paliwie nie liczył za bardzo bo na manualu będziesz bardziej się zabawiał, ja mam manuala i faktycznie nie chciałbym automatu ale ja nie jeżdżę dużo po wrocku wiec nie stoję w korkach i nie muszę wachlować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie czekam, niech mi dadza konkretna oferte. Jak bede mial juz konkret, czyli dokladnie ile za czesci, ile za robocizne, to wtedy moge myslec. Jak na razie dali mi orientacyjna cene. A mi raczej chodzi o to, zeby miec wszystko w jednym samochodzie, i wygode i zabawe. Nie chce mi sie znowu bawic w kolejny samochod, ktory moze sie okazac studnia bez dna, jak to bylo w przypadku E30...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym ją zostawił w automacie, uważam ze szkoda jej na takie przeróbki.

Jeszcze do tego 5 stopniowa skrzynia za 5000 zł ? - NEVER !

Moze i by to zapindalalo ale skrzynia z 530i w 540 i napewno będzie pracować

pod większym obciążeniem i ciekawe ile wytrzyma.

Jezeli już koniecznie się uprzesz na taka przeróbke,to na Twoim miejscu poszukałbym oryginalnej

6-cio biegowej skrzyni .

Zwasze jak będziesz chciał pozapindalac po torze 540i w manualu, możesz przecież

zadzwonić do Luciusia i pożyczyć jego Daytonaviolett :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i by to zapindalalo ale skrzynia z 530i w 540 i napewno będzie pracować

pod większym obciążeniem i ciekawe ile wytrzyma.

Jezeli już koniecznie się uprzesz na taka przeróbke,to na Twoim miejscu poszukałbym oryginalnej

6-cio biegowej skrzyni .

Zwasze jak będziesz chciał pozapindalac po torze 540i w manualu, możesz przecież

zadzwonić do Luciusia i pożyczyć jego Daytonaviolett :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Ponoc 5b chodza bez problemu. Co do 6b - jest nie do dostania! A co do pozyczenia od Luciusa zeby sobie poszalec czasami - napisze do niego, zobacze co odpisze. Mysle ze bylby zachwycony :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 5000 wolalbym kupic jakies e30 z m50b25 do zabawy na torze a e34 zostawilbym juz w spokoju

racja

Tylko dobrze wiesz jak jest. Za 5000tys masz te e30 z m50 na pokladzie, ale nawet jesli sobie mowisz ze to tylko bedzie zapierdylacz, to predzej czy pozniej, a raczej predzej (nie wspominajac o ubezpieczeniach itd), dojda felgi, kubly, kiera mtech, uklad wydechowy. Pozniej BH, zawiecha...i nagle z tych 5000 zrobilo sie 15, i to w najlepszym wypadku.

To musisz sobie postanowic, ze to auto jedynie naprawiasz a nie upiekrzasz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musisz sobie postanowic, ze to auto jedynie naprawiasz a nie upiekrzasz

Bedac fanem Beemki, ktory nie moze miec przy okazji zwyklej Beemki jest to wg mnie niemozliwe. Dlatego jak ja np bede kupowal dupowoz to nie kupie BMW, tylko cos, w czym nie bede widzial potencjalu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytaj u nas w GZ Waldka(Bmwfane34) albo kante30.Waldek miał 540i w manualu,chłopaki ryją przy autach,teraz zrobili e30 340i:twisted:

Dokladnie, juz z nimi rozmawialem. Zrobienie 340i to cos okolo 10-12tys. Ja mam automat i jak padnie przy mojej zabawie bede mial mega dylemat.. Poki dziala bym nie zmienil za cholere, fajnie po torze sie latalo, poki nie padnie bedzie git. Czasem mi zerwalo opone, wbilo budzik na sekunde na 70km/h i wrzucilo 2 bieg, to mnie jedynie wkurzalo podczas toru bo na kazdym okrazeniu mialem tak z 2-3 razy ;/ nie wiem jak zblokowac jedynke, zeby poprostu do odciecia szla jak w E32.

Zrobienie z 540iA auta do zabawy wiaze sie jeszcze z innymi problemami. Naprawy.. Podczas szalenstw bedziesz wymienial zawieche 3x szybciej, to ciezka krowa. Bedzie to duzo kosztowac. Ja zrobie 340i do zabawy, ale to za kilka lat. Choc marzy mi sie juz :(

No chyba, ze chcesz miec takie cos:

Kocham te auto :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedac fanem Beemki, ktory nie moze miec przy okazji zwyklej Beemki jest to wg mnie niemozliwe. Dlatego jak ja np bede kupowal dupowoz to nie kupie BMW, tylko cos, w czym nie bede widzial potencjalu :D

I tutaj sie zgadzam. Juz nie raz sobie mowilem, ze spoko, samochod ma byc od A do B i kropka. Tak bylo np w przypadku 325TDSa. I jak dlugo sie wytrzymalo? tydzien? Doszly programy i mapy, wydech, Pozniej zawiecha, 17 fele. Pozniej sportsitze podgrzewane. No i udalo sie ori BH znalezc, a skoro lampy ladne z przodu, to i rowniez ori red./white hella z tylu. A co tam, ciemne szyby tez doszly...

Niestety nie nalezymy do osob ktore traktuja samochod jako zwykly dupowoz. Ja sie takimi modami bawie. Sprawiaja mi przyjemnosc, kiedy widze, ze z czegos nudnego i zwyczajnego zrobilem cos w moich oczach wyjatkowego. Po prostu to lubie i tyle. Dziewczyny maja swoje sklepy i buty - my mamy inne hobby :) Wiec nawet i w przypadku zapierdylacza, to bylaby dokladnie taka sama spiewka. Po sprzedaniu 328 cupe na ktory sie nieco obrazilem, powiedzialem sobie, ze wole miec jeden samochod, ale cieszyc sie nim na codzien, i w ten jeden pakowac swoje pomysly i luzne fundusze. Zreszta, ja nie szukam samochoduy stricte na tor, bo na torze on czesto nie bedzie wystepowal, tylko takiego ktory sprawialby mi jeszcze wiecej frajdy przy codziennej jezdzie. Kiedys jazda przez miasto byla jedna wielka sraka i manual meczyl. Teraz, odkad jest ta obwodnica to zeby nie bylo, przez miasto jezdzi sie nieporownywalnie lepiej, no i przez AOW mozna te kilka razy w tygodniu pojechac. Wtedy wlasnie manual az sie prosi...

Chociaz po przeczytaniu waszych postow musze sie zgodzic, ze 5tys to nie mala suma, de facto tylko na jakies manele. Napisalem do kolesia czy nie wzialby moich pi*erdol z 540 w czesciowym rozliczeniu. Skoro grzebie przy samochodach a ma zapasowy silnik m60b40 w garazu, to moze bylaby opcja, zeby dal mi wszystko zeby byl manual, a ja mu w rozliczeniu oprocz kasy dam rowniez wszystko zeby zrobic automata. Skoro robi swapy, ma w garazu zdrowy silnik m60b40 to moze udaloby mu sie cos ladnego zlepic. Jednak w tej kwestii nie odpisal wiec watpie by byl zainteresowany, co podsuwa mi jedno pytanie: i co ja z tym wszystkim pozniej zrobie? Z kompem, walem, skrzynia itd itp? bedzie lezalo w garazu? Nie ukrywam, jakos mnie cisnie do tego manuala, ale z Luciusem dzisiaj sobie gadalismy i inny pomysl. Czy nie lepiej za te 5tysi znalezc jakis ladny egzemplarz 530i V8 na manualu i kupic caly samochod na chodzie? Wtedy sie wie jak to wszystko chodzi, co i jak. Samochod sie odda czy to Kozlowi, czy to Krzyskowi z brzegu, zrobia przekladke miedzy samochodami i bede mial ten swoj 540i na manualu, i 530iA na automacie do sprzedania, wtedy kto wie, moze okaze sie ze nie bedzie mnie to kosztowalo bog wie ile, bo fakt - 5000 to nie malo za same czesci i swap...

Sorry Panowie za literackie wypociny, tak sobie mysle po wieczornym piwku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wozu ale Ty chcesz wydać 5 koła tylko po to żeby zaoszczędzić na spalaniu ?? czy o co kaman ??
chyba ma za duzo kasy na mody za malo na wache :bag::bag:

Nie no Panowie, chyba was pogielo conieco. Wydac 5 patoli, zeby zaoszczedzic 150zl miesiecznie? :bag: Prawda jest taka, ze automat po prostu zaczyna mi sie troche nudzic, i czasami brakuje mi wahlowania biegami na prostej i staram sobie wmowic, ze taki mod jest super sprawa. Ale widze, nie wogole nie mozna na was liczyc :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, ze automat po prostu zaczyna mi sie troche nudzic, i czasami brakuje mi wahlowania biegami na prostej i staram sobie wmowic, ze taki mod jest super sprawa.

Hehe no od początku brzmiało to tak jakbyś chciał przez zmianę na maunala przyoszczędzić na gazolinie lolol

Skoro silnik masz w bardzo dobrej kondycji to czemu by nie założyć manuala , jeśli to ma uatrakcyjnić podróżowanie to ja tam jestem jak najbardziej ZA :drunk:

Zobacz jak chłopaki z GZ-tu zamontowali do E30tki najpierw silnik M60B40 a potem dorobili do tego skrzynię z TDS'a

- FM BMW GRUPA ZACHD - :: Zaloguj

A filmik jak lata ta E30tka to widziałeś kilka postów wcześniej :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i bede mial ten swoj 540i na manualu, i 530iA na automacie do sprzedania,

tu jestem jak najbardziej za, bo trochę kasy odzyskasz i co najważniejsze będziesz mógł sobie pomieszać biegami w swoim aucie <bmw_1> a to całkiem przyjemne przy tym silniku co maszuklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe no od początku brzmiało to tak jakbyś chciał przez zmianę na maunala przyoszczędzić na gazolinie lolol

Skoro silnik masz w bardzo dobrej kondycji to czemu by nie założyć manuala , jeśli to ma uatrakcyjnić podróżowanie to ja tam jestem jak najbardziej ZA :drunk:

Zobacz jak chłopaki z GZ-tu zamontowali do E30tki najpierw silnik M60B40 a potem dorobili do tego skrzynię z TDS'a

- FM BMW GRUPA ZACHD - :: Zaloguj

A filmik jak lata ta E30tka to widziałeś kilka postów wcześniej :drunk:

Marcin, to byl jeden z wielu argumentow ktory sobie wciskalem, zeby chyba przetlumaczyc sobie, ze taki swap to dobry pomysl. Prawda taka, ze po prostu chcialbym jakiejs zmiany i tyle, automat wygodna rzecz, ale czasami przydalby sie jakis pocisk z reczna skrzynia, i tego mi czasami brakuje :twisted:

Ale to co miedzy innymi Kosa napisal, ze 5 patoli to duzo, ciezko z tym sie nie zgodzic. Koles z 5er dzisiaj odpisal, ze on tych gratow ode mnie by nie chcial bo nie bedzie mial co z tym zrobic, wiec skonczyloby sie na tym, ze zostalbym bez 5tysi w kieszeni i z garazem pelen gratow po swapie, ktore mi beda lezaly i lezaly. Naprawde nie wiem czy jesli sie upre do tego swapu, nie lepsza opcja byloby na spokojnie znalezc jakas ladna 530 v8 na manualu, i przelozyc skrzynie miedzy samochodami. I pozniej 530iA mozna sprzedac. Kto wie, moze nie strace na tym za duzo a bede mial 540i w manualu. Na razie bede chcial uzyskac info u paru osob, jaki bylby koszt za robote takiego podwojnego przestrzepu, zebym wiedzial wogole o jakich kosztach mowimy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, po zaraz kupować całe auto jak można kupić skrzynię ?

Po ile chodzą takie skrzynie w polszy ?

Ja znalazłem w e-bayu za 430 euronow.

ebay jest raczej drogi.

Jakbym dobrze poszulał to pewnie znalazłbym gdzieś za 3 stówki.

5-GANG SCHALTGETRIEBE GETRIEBE 0269567 HDG FÜR BMW E34 5ER 530i V8 BJ 92-95

Dobra,teraz dopiero zakumałem po co ci całe auto :mrgreen:.

Przeciez oprócz skrzyni potrzebujesz też sprzęgło i resztę osprzętu.

Zamotałem się jak młody lolol. Chyba dlatego,ze koniec tygodnia.

Nie było pytania panowie.

Edytowane przez Tomek v8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...