Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem przednie fotele na skorzane i przez to odłączyłem akumulator żeby nie wyskoczył żaden błąd. Po złożeniu wszystkiego wsiadam do auta chce zamknąć otwarty szyberdach i obojętnie którą opcję szyberdachu wybrałem jedynie się zaczął uchylać/ podnosić i koniec nie reagował na zamykanie tylko było słychać pstyk przy silniku. Wyszedłem z samochodu i lekko palcami naprawdę lekko dopychałem do dołu i drugą ręką wciskałem zamykanie bo myślałem że coś się zacięło a tu bęc szyber dach opadł do dołu po chwili zaczeły działać wszytskie opcje otwierania i zamykania ale nie ma on siły się unieć/uchylić DLACZEGO?? ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie coś jest z mechanizmem szyberdachu. Najlepiej byłoby go rozebrać i sprawdzić stan linek i prowadnic, może coś po prostu się poluzowało. Raczej odłączenie aku nie miało wpływu na szyber, chyba, że jest podłączony pod moduł domykania o ile Twoje auto jest w niego wyposażonuy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz moduł domykania, który zespolony jest z centralnym zamkiem. Być może przy odpięciu aku coś mu się pokrzaczyło w systemie. Z góry wszystkich elementów szybra nie zobaczysz. Po rozebraniu szybra od wewnątrz będziesz widział wszystkie jego elementy składowe. Spróbuj, podpiąc auto pod kompa, może wyskoczył jakiś błąd i stąd ten problem. Bez sensu rozbebeszać auto, zawsze warto spróbować prostszych rozwiązań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogło coś się uszkodzić, czego oczywiście nie życzę. Jest w mechanizmie parę plastikowych elementów. Jak wyżej wspomniałem, spróbuj podpiąć się pod kompa, jeśli nic nie pokaże rozbierz szyber krok po kroku i zobacz, może po prostu zużył się jakiś element i to jest problem. Miałem kiedyś podobny problem, tyle, że w e34 i nie miał modułu domykania. Rano się otworzył, zaś niespełna parę godzin później był problem z zamknięciem. Wyrobił się ślizg, kupiłem używkę za parę groszy i śmiga do dzisiaj. Wiem, bo auto zostało w rodzinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RealOEM.com   BMW E39 520i SLID.LIFT. ROOF-COVER/CEILING FRAME

Daję link ze schematem szyberdachu może wie ktoś który element odpowiada za unoszenie??

Chyba będę zdejmował podsufitkę i patrzył do szybera bo dzisiaj coś podeszło i wogule nie chce się otworzyć!! :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem pod komputer i programie niegdzie nie mogę znaleźć opcji ze sprawdzeniem szyberachu... Szyberdach mam szklany z ręcznie przesuwaną zasłoną, dźwięk jak wcisnę unoszenie jest taki sam jak gdy był sprawny szyber tylko nie unosi, możę spadło z jakiś wodzików...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za całośc odpowiada szereg połączonych ze sobą elementów. Popatrz dobrze, czy któryś z nich wizualnie nie wzbudza podejrzeń, pobaw się szybrem przy rozebranej tapicerce, jeśli coś blokuje lub pękło na pewno to zauważysz. Wiem, metoda niezbyt profesjonalna, ale skuteczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, ludzie z całym szacunkiem, ale nie każda ******ła w bmw ma czujnik - nie wszystko da się sprawdzić podpinając pod kompa. Nie wydawaj na marne kasy! I nie rozbieraj żadnej podsufitki! Wszystkie elementy odpowiedzialne za przesuw i unoszenie dachu są dostępne od góry po zdjęciu pokrywy dachu (po odkręceniu 6 torxów). Opisany przez Ciebie objaw to niestety połamane plastikowe elementy przesuwające. Niestety połamałeś je dociskając otwarty dach, ale nie martw się nie ty jeden. Na rysynku są elementy pierwsze od lewej ze zbioru nr 13 i 7 te krótkie wózki - do nich przymocowana jest metalowe ramie unoszące. Niestety te wózki są kurna plastikowe :( i z czasem i tak same pękają. Wymiana ich nie jest skomplikowana jeśli masz trochę smykałki, ale problem w tym, że nie da się kupić samych wózków co widać na rysunku :(, a to już nie tania impreza. Jak chcesz mogę opisać krok po kroku dojście i wymianę tych elementów, bo sam jestem w trakcie. Będę kombinował z dorobieniem tych wózków ale metalowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ludzie z całym szacunkiem, ale nie każda ******ła w bmw ma czujnik - nie wszystko da się sprawdzić podpinając pod kompa. Nie wydawaj na marne kasy! I nie rozbieraj żadnej podsufitki! Wszystkie elementy odpowiedzialne za przesuw i unoszenie dachu są dostępne od góry po zdjęciu pokrywy dachu (po odkręceniu 6 torxów). Opisany przez Ciebie objaw to niestety połamane plastikowe elementy przesuwające. Niestety połamałeś je dociskając otwarty dach, ale nie martw się nie ty jeden. Na rysynku są elementy pierwsze od lewej ze zbioru nr 13 i 7 te krótkie wózki - do nich przymocowana jest metalowe ramie unoszące. Niestety te wózki są kurna plastikowe :( i z czasem i tak same pękają. Wymiana ich nie jest skomplikowana jeśli masz trochę smykałki, ale problem w tym, że nie da się kupić samych wózków co widać na rysunku :(, a to już nie tania impreza. Jak chcesz mogę opisać krok po kroku dojście i wymianę tych elementów, bo sam jestem w trakcie. Będę kombinował z dorobieniem tych wózków ale metalowych.

Ale w większości ma i to jest zwycięstwo elektroniki nad ludzkim umysłem, pomimo, że ludzie to stworzyli....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwość i ewentualność uszkodzenie bywa niemal zawsze zanim coś dociśniesz czy odegniesz 3 razy zobacz czy nie ma w kolo jakiegoś wkręta czy śruby. Elementy które prawdopodobnie masz do wymiany juz wiesz opisał Ci to dokładnie jacolj i również proponuje pomoc pisemną w wykonaniu wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw naduś przycisk uchylania dachu (oczywiście nie podniesie się) - unieś go ręką i podłóż coś np zwiniętą szmatę miedzy dach i szybę, żeby nie opadał. Od wewnątrz będziesz widział gumowe harmonijki - maskownice - przesuń je trochę w tył i wyczep z górnych listew (są tylko wsunięte - zrób to delikatnie, żeby nie urwać). Masz teraz dostęp w przedniej części dachu z obu stron do torxów T25, które stanowią oś obrotu uchylania dachu. Wykręć je. W tylnej części dachu masz po dwa torxy T25 z każdej strony które trzymają ramiona do unoszenia dachu. Wykręć je. Teraz z zewnątrz tam gdzie wykręcałeś te ostatnie torxy musisz wyczepić krótkie ramiona które prowadzą do tylnej owiewki - rynienki odpływowej i są odpowiedzialne za jej unoszenie i opuszczanie. Uwaga, aby wyczepić te ramiona uważaj na delikatne zawleczki plastikowe, mi jedna się ułamała. Teraz możesz z zewnątrz chwycić cały dach i spróbować go wyjąć lekko lewo-prawo moje-twoje, pociągnąć w tył i jest Twój. Odstaw w bezpieczne miejsce. Teraz masz wszystko na widoku i możesz zobaczyć co popękało (jak pisałam wcześniej) Aby wysunąć popękane saneczki z szyn musisz jeszcze zdjąć przednią owiewkę-rynienkę. Za pomocą płaskiego śrubokrętu na zasadzie dźwigni wyczepisz ją z zawiasów. Potem odkręcasz ograniczniki (T25) z dwóch stron aby wysunąć saneczki. Koniec. Wymiana uszkodzonych sanek - wyczyszczenie prowadnic i szyn oraz przesmarowanie i można składać. Pamiętaj, żeby nie dokręcać na fest śrub dachu, bo będziesz musiał wyregulować płaszczyznę szybra względem lini dachu właśnie poprzez te śruby. Jak znajdę chwilę to postaram się zrobić dokładny fotoopis wszystkiego. Życzę udanego majsterkowania. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...