Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

z racji tego że byłem zmuszony wymienić łożysko które niesamowicie wyło a w google tylko opisy to zrobiłem fotorelację z wymiany jeżeli coś za słabo opiszę to pytać na pw bo poeta ze mnie żaden

:P

a więc zaczynamy :)

1. wiadomo koło zdejmujemy odkręcamy szczęki hamulcowe klucz numer 15 na dole musi być oczkowy lub płaski bo przeszkadza wężyk od zacisku i nasadka raczej nie wejdzie :lol:

2. odkręcamy tarczę hamulcową imbusem numer 6

3. rozginamy zabezpieczenie półosi na nakrętce i odkręcamy półoś klucz nr 30 12-sto kątny

[ATTACH=CONFIG]19510[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]19487[/ATTACH]

4.odkręcamy stabilizator w dwóch miejscach przy wachaczu i z tyłu [ATTACH=CONFIG]19488[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]19491[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]19489[/ATTACH] i w dół nie jest naprężony tak że spoko nie odbije klucz nr 13 inaczej nieda się wyjąć półosi

5. odkręcamy 6 śrub z podkładkami scalonymi przy dyfrze klucz nr 12 taki dziwny :)

[ATTACH=CONFIG]19490[/ATTACH]

6. półoś wyjmujemy

[ATTACH=CONFIG]19489[/ATTACH]

7. wybijamy piastę klucz nr 30 od wewnętrznej strony pasuje idealnie tylko trzeba uważać na dyfer i

na czujnik ABS

na [ATTACH=CONFIG]19492[/ATTACH] ja zmontowałem takie coś :) tym wybijałem

7. zdejmujemy pierścień zigera czy jak to się tam piszę od zewnętrznej strony łożyska [ATTACH=CONFIG]19493[/ATTACH]

8. i mamy taką dziurkę :)

[ATTACH=CONFIG]19494[/ATTACH]

9.pózniej duża rura 42mm od wewnętrznej i wybijamy łożysko ja jeszcze zdemontowałem wydech bo było łatwiej ,6 śrub numer 13 klucza,w wydechu cztery z przodu dwie z tyłu [ATTACH=CONFIG]19495[/ATTACH]

10. Łożysko wychodzi dwuetapowo przynajmniej u mnie nie dało się wybić łożyska dwurzędowego na raz najpierw leci strona zewnętrzna z koszykiem przy wybijaniu piasty wewnętrzny pierścień też ładnie wychodzi :)

11. teraz następuje etap odwrotny czyli wszystko dokładnie w tej samej kolejności ja wprasowałem łożysko śrubą fi 20 od stodoły:mrgreen: wiem będzie śmiech ale ja wolę sam zrobić niż jakiś tam artysta mechanik który zapomni coś przykręcić ,może komuś po za mną się jeszcze to przyda :)

[ATTACH=CONFIG]19496[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]19497[/ATTACH]

na zdjęciu rurka do wybijania i lekki młoteczek którego należy użyć :) łożysko samo ne wypada życzę cierpliwości :lol:

[ATTACH=CONFIG]19509[/ATTACH]

Edytowane przez mariusz13
  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jak wydostać wieloklin półosi z piasty?

Odkręciłem dwunastokątną nakrętkę 30 przy piaście, odkręciłem półoś od dyfra i opuściłem ją, żeby mogła się spokojnie przesunąć, jak wieloklin będzie się wysuwał z półosi. Niestety, mimo usilnych próśb moich młotków (od 3 do ok 10 kg), wieloklin powiedział, że dobrze mi się siedzi w piaście i że się nie ruszy :P Jest na to jakiś sposób? Trzeba ściągaczem to wycisnąć? Czy jeszcze jakoś inaczej?

Będę bardzo wdzięczny za wskazówkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...