Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


filtr powietrza


Rekomendowane odpowiedzi

hmm.... co do stozka zakladanego do lpg, jest tyle teori co do wycinania kata lub zakladanie lpg w BMW

niektorzy mowia ze jest ok bo lepiej sie silnik wkreca, znowu inni twierdza ze nie zabardzo przypasi bo nie ustawisz wolnych obrotow bo wieksza dawka powietrza bedzie "zdmuchiwac" lpg

jedno jest prawie pewne jak stozek to najlepiej + BLOS

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem że zamiast stożka lepiej porządny "mokry"(?) filtr powietrza.

Stożek trzeba dobrze założyć i dobry założyć, jak już powyżej napisano, żeby był jakiś przyrost mocy, a pozatym to więcej syfu naleci Ci do silnika, myślę że dla 2KM nie warto.

Naklej sobie naklejeczkę M3 i będziesz miał od razu 15 koników więcej ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

faktycznie niewiele KM dodaje okolo 3 pod warunkiem ze to np .k&n koszt samego stożka to okolo 300 - 500PLN i do tego przydalo by sie jeszcze jakaś specjalna obudowa-zwykle proonuja odrazu do nowego pozatym to jeszcze nie wwszystko

filtr stożkowy trzeba nawilżać co pewnien okres zeby faktycznie nie narobił burdlu w cylindrze.ma wiekszą"przepustowość nie spowalnia tak powietrza jak standartpowy filtr ale za to tez trzeba go nawilzactaki preparat do tego tez moga dodac do filtra.

ja bym nie inwestował az tak bardzo dla 3 KM

wystarczy wymienic zabrudzony standartowy filtr powietrza na nowy i to juz daje 1,5 KM z odzysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Trolu do E30tki mozna cały komplet K&N'a (stozek , adapter , rura , opaski i

sruby do przejsciówki) kupic za 300-350zł , ja mam u siebie taki zestaw zamontowany

napewno silnik inaczej oddycha ale trudno ocenic czy koników przybyło happy_bmw

300-500 za sam stozek to troche przesadzone :wink:

Tu jest zestaw K&N'a dedykowany do E36 325i za całkiem przyzwoitą cene 329zł

http://www.allegro.pl/item135009757_k_n_bmw_e36_325_stozek_kit_najwiekszy_wybor.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze przesadzone

(całkiem niedawno czytałem na ten temat w czasopismie motoryzacyjnym).Ceny+testy na homowni.

Możliwe ,że chodziło o pełne komplety.Sam w tych filterkach nie "siedzę".Ale sami macie takie układy filtrujące i czy tak naprawde różnica jest wyczuwalna jeśli w gre wchdzi tylko montaż w/w przez was kompletów??

Moment obrotowy tez podskoczy ale mimo wszystko tez niewiele.

Mordulec o tym ze silniczek lepiej oddycha to całkiem możliwe zwłaszcza ze masz taki układ ,jednak ja osobiscie uważam ze silnik lepiej oddycha jeśli szybko i duzo zasysa i równie szybko "wydala".

Gdybym miał zakładac stożek licząc na jakiś wymierny efekt-najpierw zająłbym sie wylotem szeroko rozumianym.Wtedy przynajmniej bardziej wykorzystałbym działanie tego stożka i tych ok 350PLN.

Sama świadomośc posiadania tego elementu pod maską mi by nie wystarczyła.

Co do cen macie racje/gazeta kontra reality wiec jak najbardziej ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordulec o tym ze silniczek lepiej oddycha to całkiem możliwe zwłaszcza ze masz taki układ ,jednak ja osobiscie uważam ze silnik lepiej oddycha jeśli szybko i duzo zasysa i równie szybko "wydala".

Gdybym miał zakładac stożek licząc na jakiś wymierny efekt-najpierw zająłbym sie wylotem szeroko rozumianym.Wtedy przynajmniej bardziej wykorzystałbym działanie tego stożka i tych ok 350PLN.

Sama świadomośc posiadania tego elementu pod maską mi by nie wystarczyła.

Trudno oczekiwac cudów ze nagle bedziesz mial 20KM wiecej po zamontowaniu stozka

czy tam jakiejs dziwnej strumiennicy w silniku wolnossacym .

Nie jest wcale takie łatwe wykonanie dobrego dolotu jak i wydechu , bo idac dalej Twoim

tokiem myslenia , najwiekszy przyrost mocy mozna by uzyskac po przez wywalenie całego

wydechu konczac tylko na 40cm kolektorze wydechowym natomiast dolot rozpoczac

rowniez od samego kolektora pomijajac te niepotrzebne rurki oczywiscie zwiekszajac

srednice polerujac itp , problem w tym ze nawet bys nie odpalił tego auta nie mowiac juz

o osiagach , pamietam ze chyba w jetronicu robili probe na hamowni nie pamietam juz

jakiego auta , mianowicie z załozonym seryjnym wydechem (seryjny=kompletnie

zamulajacym) a wydechem wyspawanym , bez katalizatora z przelotowym koncowym

wydechem i efekt byl porazajacy na seryjnym auto mialo 23KM wiecej wiec takie rzezby

w wydechach czasem tylko pogarszaja osiagi / spalanie itp .

Natomiast jesli chodzi o dolot to zestawy K&N'a sa dozywotnie , tylko co jakis czas trzeba

umyc w ekstrakcyjnej benzynce + nasaczyc i jesli jest dedykowany to samo odseparowanie

go od ciepłego powietrza z komory silnika daje poprawe , chociazby szybszego wchodzenia

na obroty silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się jeszcze podepnę...

Enzo Masz z tego co zauważyłem stożek Pipercross'a. To jest jakiś kit czy stożek uniwersalny? Jaką masz przejściówkę na przepływomierz? Ja się przymierzam do zrobienia dolotu, ale narazie nie wiem, czy kupić Pipercross'a, czy może K&N (oba oczywiście z odp. dolotem) czy może jeszcze coś innego.. :| .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordulec o tym ze silniczek lepiej oddycha to całkiem możliwe zwłaszcza ze masz taki układ ,jednak ja osobiscie uważam ze silnik lepiej oddycha jeśli szybko i duzo zasysa i równie szybko "wydala".

Gdybym miał zakładac stożek licząc na jakiś wymierny efekt-najpierw zająłbym sie wylotem szeroko rozumianym.Wtedy przynajmniej bardziej wykorzystałbym działanie tego stożka i tych ok 350PLN.

Sama świadomośc posiadania tego elementu pod maską mi by nie wystarczyła.

Trudno oczekiwac cudów ze nagle bedziesz mial 20KM wiecej po zamontowaniu stozka

czy tam jakiejs dziwnej strumiennicy w silniku wolnossacym .

Nie jest wcale takie łatwe wykonanie dobrego dolotu jak i wydechu , bo idac dalej Twoim

tokiem myslenia , najwiekszy przyrost mocy mozna by uzyskac po przez wywalenie całego

wydechu konczac tylko na 40cm kolektorze wydechowym natomiast dolot rozpoczac

rowniez od samego kolektora pomijajac te niepotrzebne rurki oczywiscie zwiekszajac

srednice polerujac itp , problem w tym ze nawet bys nie odpalił tego auta nie mowiac juz

o osiagach , pamietam ze chyba w jetronicu robili probe na hamowni nie pamietam juz

jakiego auta , mianowicie z załozonym seryjnym wydechem (seryjny=kompletnie

zamulajacym) a wydechem wyspawanym , bez katalizatora z przelotowym koncowym

wydechem i efekt byl porazajacy na seryjnym auto mialo 23KM wiecej wiec takie rzezby

w wydechach czasem tylko pogarszaja osiagi / spalanie itp .

Natomiast jesli chodzi o dolot to zestawy K&N'a sa dozywotnie , tylko co jakis czas trzeba

umyc w ekstrakcyjnej benzynce + nasaczyc i jesli jest dedykowany to samo odseparowanie

go od ciepłego powietrza z komory silnika daje poprawe , chociazby szybszego wchodzenia

na obroty silnika .

Mordulec to poleciałeś po całości.

Przecież każdy z nas orientuje sie mniej wiecej z czym wiązac mogą sie przeróbki układów-dolotowych jak i wylotowych i ,ze to przeciez wymaga dokładności i kompatybilności wszystkich tych przeróbek a Ty uderzasz w skrajność masakryczną(odciąć wszystko przed jak i po ).No to niestety nie jest moj tok myślenia.

Nikt tez nie pisze o 20kM po zamontowaniu stożka i o rewelacji z momentem obrotowym wiec skad to przy moim toku myslenia?

[ Dodano: 26 Październik 06, 15:25 ]

Mordulec o tym ze silniczek lepiej oddycha to całkiem możliwe zwłaszcza ze masz taki układ ,jednak ja osobiscie uważam ze silnik lepiej oddycha jeśli szybko i duzo zasysa i równie szybko "wydala".

Gdybym miał zakładac stożek licząc na jakiś wymierny efekt-najpierw zająłbym sie wylotem szeroko rozumianym.Wtedy przynajmniej bardziej wykorzystałbym działanie tego stożka i tych ok 350PLN.

Sama świadomośc posiadania tego elementu pod maską mi by nie wystarczyła.

Trudno oczekiwac cudów ze nagle bedziesz mial 20KM wiecej po zamontowaniu stozka

czy tam jakiejs dziwnej strumiennicy w silniku wolnossacym .

Nie jest wcale takie łatwe wykonanie dobrego dolotu jak i wydechu , bo idac dalej Twoim

tokiem myslenia , najwiekszy przyrost mocy mozna by uzyskac po przez wywalenie całego

wydechu konczac tylko na 40cm kolektorze wydechowym natomiast dolot rozpoczac

rowniez od samego kolektora pomijajac te niepotrzebne rurki oczywiscie zwiekszajac

srednice polerujac itp , problem w tym ze nawet bys nie odpalił tego auta nie mowiac juz

o osiagach , pamietam ze chyba w jetronicu robili probe na hamowni nie pamietam juz

jakiego auta , mianowicie z załozonym seryjnym wydechem (seryjny=kompletnie

zamulajacym) a wydechem wyspawanym , bez katalizatora z przelotowym koncowym

wydechem i efekt byl porazajacy na seryjnym auto mialo 23KM wiecej wiec takie rzezby

w wydechach czasem tylko pogarszaja osiagi / spalanie itp .

Natomiast jesli chodzi o dolot to zestawy K&N'a sa dozywotnie , tylko co jakis czas trzeba

umyc w ekstrakcyjnej benzynce + nasaczyc i jesli jest dedykowany to samo odseparowanie

go od ciepłego powietrza z komory silnika daje poprawe , chociazby szybszego wchodzenia

na obroty silnika .

Mordulec to poleciałeś po całości.

Przecież każdy z nas orientuje sie mniej wiecej z czym wiązac mogą sie przeróbki układów-dolotowych jak i wylotowych i ,ze to przeciez wymaga dokładności i kompatybilności wszystkich tych przeróbek a Ty uderzasz w skrajność masakryczną(odciąć wszystko przed jak i po ).No to niestety nie jest moj tok myślenia.

Nikt tez nie pisze o 20kM po zamontowaniu stożka i o rewelacji z momentem obrotowym wiec skad to przy moim toku myslenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak ja osobiscie uważam ze silnik lepiej oddycha jeśli szybko i duzo zasysa i równie szybko "wydala".

Tok myslenia był jasno sprecyzowany "szybko i duzo" :wink:

A tak powaznie to rzeczywiscie pozwoliłem sobie troche na ekstremizmy w tej materii

niemniej jednak dalej jestem zdania "co robiła fabryka tego sie nie tyka" a jesli juz

ktos chce sie bawic w modernizacje / przeróbki itp to niech uzywa do tego dedykowanych

czesci bo rzeźby w stylu "tu wytne tam wspawam" zazwyczaj koncza sie wiekszym

spalaniem i spadkiem mocy oraz wiekszym hałasem wydobywajacym sie z tłumika :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec moze tak"szybko dużo i z głową'' to byłoby chyba bardziej precyzyjne w tych wszystkich ogólnikach:-)

Nic też nie przerabiam w swojej buni bo nie widze ku temu powodow nawet jesli chodzi o ten filtr ktory posiadasz (stozek).gdybym poszukiwał wiekszych wrazen itd z KM/Nm poprostu rozglądałbym sie za 535 /540 badz alpina bi turbo:-) Wybór jest dość duży i być może dlatego firma oferowala taką gamę silników by zadowolić wiekszość badz sprawic by "co robiła fabryka tego sie nie tyka" stosować:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec moze tak"szybko dużo i z głową'' to byłoby chyba bardziej precyzyjne w tych wszystkich ogólnikach:-)

Nic też nie przerabiam w swojej buni bo nie widze ku temu powodow nawet jesli chodzi o ten filtr ktory posiadasz (stozek).gdybym poszukiwał wiekszych wrazen itd z KM/Nm poprostu rozglądałbym sie za 535 /540 badz alpina bi turbo:-) Wybór jest dość duży i być może dlatego firma oferowala taką gamę silników by zadowolić wiekszość badz sprawic by "co robiła fabryka tego sie nie tyka" stosować:-)

No i wlasnie o to chodzi w beemkach że nie robi sie kombinacji alpejskich poprostu gdy

brakuje mocy nalezy zmienic silnik na mocniejszy lub tak jak piszesz inna bume

<bmw_1>

A sprawa gadzetów do beemek to juz zupełnie inna bajka, mysle ze kazdy z nas lubi

cos firmowego zamontowac w swojej bumie bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami dziwne rzeczy piszecie...

Czy w takim razie wstawienie stożka i dodanie CAI plus układ wydechowy z tzw. "baranami", tłumik środkowy przelotowy lub od 323i i dobrej firmy koncowy, lub cały wydech Supersprinta nic zupełnie nie zmieni na plus? Czy samochód będzie wolniejszy od serii? Mnie się wydaje, że jednak zmieni. Nie będzie to gigantyczny przyrost, ale zawsze coś. Niutek do niutka i zberze się... dużo niutków. :)

Zresztą dostępność do takich modyfikacji jest dużo większa niż do modelu Hartge E30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...