wojtek75 Opublikowano 8 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Witam!co myslicie o stozkowym filtrze powietrza? mam e30 z motorem 1,8i.czy cos sie zmieni i czy wogóle mogę to zrobić bo mam lpg. POZDRAWIAM bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 8 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Po peirwsze Jak juz cos orobic to pozadnie, czyli pzoadny stzoek np. Pipercross, K&N a nie jakis z tesco!!!! Po drugie tzreba odgrodzic go jakos od silnika,zeby nei zasysal cieplego powietrza po tzrecie zrobci jakis dolot, zeb ydostawal jak najzimniejsze powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 9 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 hmm.... co do stozka zakladanego do lpg, jest tyle teori co do wycinania kata lub zakladanie lpg w BMW niektorzy mowia ze jest ok bo lepiej sie silnik wkreca, znowu inni twierdza ze nie zabardzo przypasi bo nie ustawisz wolnych obrotow bo wieksza dawka powietrza bedzie "zdmuchiwac" lpg jedno jest prawie pewne jak stozek to najlepiej + BLOS pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 jak na gazie jezdzisz to i tak ci moc spadla wiec po co ratujesz sie stozkiem ktory sam tak na prawde nic nie da czy chcesz pseudo tuning <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitro Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 po zalozeniu stozka uzuskasz tylko ciekawszy warkot z rury wydechowej pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Ja słyszałem że zamiast stożka lepiej porządny "mokry"(?) filtr powietrza. Stożek trzeba dobrze założyć i dobry założyć, jak już powyżej napisano, żeby był jakiś przyrost mocy, a pozatym to więcej syfu naleci Ci do silnika, myślę że dla 2KM nie warto. Naklej sobie naklejeczkę M3 i będziesz miał od razu 15 koników więcej ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 12 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 załóż dobry K&N albo pożądny bawełniany, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 12 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 Ja polecam filtry gabkowe Pipercross: http://tuning.jcauto.pl/oferta/silnik/pipercross Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARCO Opublikowano 12 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 sama zmiana filtra na storzkowy nie wiele daje wiec jak masz zamiar coś jeszcze ulepszać to tak a jak chcesz sie ograniczyć tylko do tego to ja bym odpuścił. Pozdrawiam <bmw> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 20 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 Byq, witeczka jakie części masz do silnika m10 a może cały jak tak to za ile Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 23 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 faktycznie niewiele KM dodaje okolo 3 pod warunkiem ze to np .k&n koszt samego stożka to okolo 300 - 500PLN i do tego przydalo by sie jeszcze jakaś specjalna obudowa-zwykle proonuja odrazu do nowego pozatym to jeszcze nie wwszystko filtr stożkowy trzeba nawilżać co pewnien okres zeby faktycznie nie narobił burdlu w cylindrze.ma wiekszą"przepustowość nie spowalnia tak powietrza jak standartpowy filtr ale za to tez trzeba go nawilzactaki preparat do tego tez moga dodac do filtra. ja bym nie inwestował az tak bardzo dla 3 KM wystarczy wymienic zabrudzony standartowy filtr powietrza na nowy i to juz daje 1,5 KM z odzysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 24 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 caly KIT K&N do na ten przyklad M40 kosztyje okolo 259 PLN, filtr, przystawka do przeplywki rurki itp. tudziez do e34: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 24 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 faktycznie niewiele KM dodaje okolo 3 pod warunkiem ze to np .k&n koszt samego stożka to okolo 300 - 500PLN Jak masz dobrze zrobione i zalozone dodaje jeszcze ciutke NM ... Poza tym kosmiczne ceny napisales ... Za tyle to ja widzialem pelne komplety z K&N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 24 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Tak jak pisze Trolu do E30tki mozna cały komplet K&N'a (stozek , adapter , rura , opaski i sruby do przejsciówki) kupic za 300-350zł , ja mam u siebie taki zestaw zamontowany napewno silnik inaczej oddycha ale trudno ocenic czy koników przybyło happy_bmw 300-500 za sam stozek to troche przesadzone :wink: Tu jest zestaw K&N'a dedykowany do E36 325i za całkiem przyzwoitą cene 329zł http://www.allegro.pl/item135009757_k_n_bmw_e36_325_stozek_kit_najwiekszy_wybor.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 25 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Byc moze przesadzone (całkiem niedawno czytałem na ten temat w czasopismie motoryzacyjnym).Ceny+testy na homowni. Możliwe ,że chodziło o pełne komplety.Sam w tych filterkach nie "siedzę".Ale sami macie takie układy filtrujące i czy tak naprawde różnica jest wyczuwalna jeśli w gre wchdzi tylko montaż w/w przez was kompletów?? Moment obrotowy tez podskoczy ale mimo wszystko tez niewiele. Mordulec o tym ze silniczek lepiej oddycha to całkiem możliwe zwłaszcza ze masz taki układ ,jednak ja osobiscie uważam ze silnik lepiej oddycha jeśli szybko i duzo zasysa i równie szybko "wydala". Gdybym miał zakładac stożek licząc na jakiś wymierny efekt-najpierw zająłbym sie wylotem szeroko rozumianym.Wtedy przynajmniej bardziej wykorzystałbym działanie tego stożka i tych ok 350PLN. Sama świadomośc posiadania tego elementu pod maską mi by nie wystarczyła. Co do cen macie racje/gazeta kontra reality wiec jak najbardziej ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 25 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Mordulec o tym ze silniczek lepiej oddycha to całkiem możliwe zwłaszcza ze masz taki układ ,jednak ja osobiscie uważam ze silnik lepiej oddycha jeśli szybko i duzo zasysa i równie szybko "wydala". Gdybym miał zakładac stożek licząc na jakiś wymierny efekt-najpierw zająłbym sie wylotem szeroko rozumianym.Wtedy przynajmniej bardziej wykorzystałbym działanie tego stożka i tych ok 350PLN. Sama świadomośc posiadania tego elementu pod maską mi by nie wystarczyła. Trudno oczekiwac cudów ze nagle bedziesz mial 20KM wiecej po zamontowaniu stozka czy tam jakiejs dziwnej strumiennicy w silniku wolnossacym . Nie jest wcale takie łatwe wykonanie dobrego dolotu jak i wydechu , bo idac dalej Twoim tokiem myslenia , najwiekszy przyrost mocy mozna by uzyskac po przez wywalenie całego wydechu konczac tylko na 40cm kolektorze wydechowym natomiast dolot rozpoczac rowniez od samego kolektora pomijajac te niepotrzebne rurki oczywiscie zwiekszajac srednice polerujac itp , problem w tym ze nawet bys nie odpalił tego auta nie mowiac juz o osiagach , pamietam ze chyba w jetronicu robili probe na hamowni nie pamietam juz jakiego auta , mianowicie z załozonym seryjnym wydechem (seryjny=kompletnie zamulajacym) a wydechem wyspawanym , bez katalizatora z przelotowym koncowym wydechem i efekt byl porazajacy na seryjnym auto mialo 23KM wiecej wiec takie rzezby w wydechach czasem tylko pogarszaja osiagi / spalanie itp . Natomiast jesli chodzi o dolot to zestawy K&N'a sa dozywotnie , tylko co jakis czas trzeba umyc w ekstrakcyjnej benzynce + nasaczyc i jesli jest dedykowany to samo odseparowanie go od ciepłego powietrza z komory silnika daje poprawe , chociazby szybszego wchodzenia na obroty silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maltarn Opublikowano 25 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Trudno oczekiwac cudów ze nagle bedziesz mial 20KM No chyba że kupisz na allegro chip(s) rezystor co daje +20% mocy buahahaa :mrgreen: :mrgreen: [nie brać tego na serio] :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meles Opublikowano 25 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 To ja się jeszcze podepnę... Enzo Masz z tego co zauważyłem stożek Pipercross'a. To jest jakiś kit czy stożek uniwersalny? Jaką masz przejściówkę na przepływomierz? Ja się przymierzam do zrobienia dolotu, ale narazie nie wiem, czy kupić Pipercross'a, czy może K&N (oba oczywiście z odp. dolotem) czy może jeszcze coś innego.. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 26 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Mordulec o tym ze silniczek lepiej oddycha to całkiem możliwe zwłaszcza ze masz taki układ ,jednak ja osobiscie uważam ze silnik lepiej oddycha jeśli szybko i duzo zasysa i równie szybko "wydala". Gdybym miał zakładac stożek licząc na jakiś wymierny efekt-najpierw zająłbym sie wylotem szeroko rozumianym.Wtedy przynajmniej bardziej wykorzystałbym działanie tego stożka i tych ok 350PLN. Sama świadomośc posiadania tego elementu pod maską mi by nie wystarczyła. Trudno oczekiwac cudów ze nagle bedziesz mial 20KM wiecej po zamontowaniu stozka czy tam jakiejs dziwnej strumiennicy w silniku wolnossacym . Nie jest wcale takie łatwe wykonanie dobrego dolotu jak i wydechu , bo idac dalej Twoim tokiem myslenia , najwiekszy przyrost mocy mozna by uzyskac po przez wywalenie całego wydechu konczac tylko na 40cm kolektorze wydechowym natomiast dolot rozpoczac rowniez od samego kolektora pomijajac te niepotrzebne rurki oczywiscie zwiekszajac srednice polerujac itp , problem w tym ze nawet bys nie odpalił tego auta nie mowiac juz o osiagach , pamietam ze chyba w jetronicu robili probe na hamowni nie pamietam juz jakiego auta , mianowicie z załozonym seryjnym wydechem (seryjny=kompletnie zamulajacym) a wydechem wyspawanym , bez katalizatora z przelotowym koncowym wydechem i efekt byl porazajacy na seryjnym auto mialo 23KM wiecej wiec takie rzezby w wydechach czasem tylko pogarszaja osiagi / spalanie itp . Natomiast jesli chodzi o dolot to zestawy K&N'a sa dozywotnie , tylko co jakis czas trzeba umyc w ekstrakcyjnej benzynce + nasaczyc i jesli jest dedykowany to samo odseparowanie go od ciepłego powietrza z komory silnika daje poprawe , chociazby szybszego wchodzenia na obroty silnika . Mordulec to poleciałeś po całości. Przecież każdy z nas orientuje sie mniej wiecej z czym wiązac mogą sie przeróbki układów-dolotowych jak i wylotowych i ,ze to przeciez wymaga dokładności i kompatybilności wszystkich tych przeróbek a Ty uderzasz w skrajność masakryczną(odciąć wszystko przed jak i po ).No to niestety nie jest moj tok myślenia. Nikt tez nie pisze o 20kM po zamontowaniu stożka i o rewelacji z momentem obrotowym wiec skad to przy moim toku myslenia? [ Dodano: 26 Październik 06, 15:25 ] Mordulec o tym ze silniczek lepiej oddycha to całkiem możliwe zwłaszcza ze masz taki układ ,jednak ja osobiscie uważam ze silnik lepiej oddycha jeśli szybko i duzo zasysa i równie szybko "wydala". Gdybym miał zakładac stożek licząc na jakiś wymierny efekt-najpierw zająłbym sie wylotem szeroko rozumianym.Wtedy przynajmniej bardziej wykorzystałbym działanie tego stożka i tych ok 350PLN. Sama świadomośc posiadania tego elementu pod maską mi by nie wystarczyła. Trudno oczekiwac cudów ze nagle bedziesz mial 20KM wiecej po zamontowaniu stozka czy tam jakiejs dziwnej strumiennicy w silniku wolnossacym . Nie jest wcale takie łatwe wykonanie dobrego dolotu jak i wydechu , bo idac dalej Twoim tokiem myslenia , najwiekszy przyrost mocy mozna by uzyskac po przez wywalenie całego wydechu konczac tylko na 40cm kolektorze wydechowym natomiast dolot rozpoczac rowniez od samego kolektora pomijajac te niepotrzebne rurki oczywiscie zwiekszajac srednice polerujac itp , problem w tym ze nawet bys nie odpalił tego auta nie mowiac juz o osiagach , pamietam ze chyba w jetronicu robili probe na hamowni nie pamietam juz jakiego auta , mianowicie z załozonym seryjnym wydechem (seryjny=kompletnie zamulajacym) a wydechem wyspawanym , bez katalizatora z przelotowym koncowym wydechem i efekt byl porazajacy na seryjnym auto mialo 23KM wiecej wiec takie rzezby w wydechach czasem tylko pogarszaja osiagi / spalanie itp . Natomiast jesli chodzi o dolot to zestawy K&N'a sa dozywotnie , tylko co jakis czas trzeba umyc w ekstrakcyjnej benzynce + nasaczyc i jesli jest dedykowany to samo odseparowanie go od ciepłego powietrza z komory silnika daje poprawe , chociazby szybszego wchodzenia na obroty silnika . Mordulec to poleciałeś po całości. Przecież każdy z nas orientuje sie mniej wiecej z czym wiązac mogą sie przeróbki układów-dolotowych jak i wylotowych i ,ze to przeciez wymaga dokładności i kompatybilności wszystkich tych przeróbek a Ty uderzasz w skrajność masakryczną(odciąć wszystko przed jak i po ).No to niestety nie jest moj tok myślenia. Nikt tez nie pisze o 20kM po zamontowaniu stożka i o rewelacji z momentem obrotowym wiec skad to przy moim toku myslenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 26 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 jednak ja osobiscie uważam ze silnik lepiej oddycha jeśli szybko i duzo zasysa i równie szybko "wydala". Tok myslenia był jasno sprecyzowany "szybko i duzo" :wink: A tak powaznie to rzeczywiscie pozwoliłem sobie troche na ekstremizmy w tej materii niemniej jednak dalej jestem zdania "co robiła fabryka tego sie nie tyka" a jesli juz ktos chce sie bawic w modernizacje / przeróbki itp to niech uzywa do tego dedykowanych czesci bo rzeźby w stylu "tu wytne tam wspawam" zazwyczaj koncza sie wiekszym spalaniem i spadkiem mocy oraz wiekszym hałasem wydobywajacym sie z tłumika :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 26 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 wiec moze tak"szybko dużo i z głową'' to byłoby chyba bardziej precyzyjne w tych wszystkich ogólnikach:-) Nic też nie przerabiam w swojej buni bo nie widze ku temu powodow nawet jesli chodzi o ten filtr ktory posiadasz (stozek).gdybym poszukiwał wiekszych wrazen itd z KM/Nm poprostu rozglądałbym sie za 535 /540 badz alpina bi turbo:-) Wybór jest dość duży i być może dlatego firma oferowala taką gamę silników by zadowolić wiekszość badz sprawic by "co robiła fabryka tego sie nie tyka" stosować:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 26 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 wiec moze tak"szybko dużo i z głową'' to byłoby chyba bardziej precyzyjne w tych wszystkich ogólnikach:-)Nic też nie przerabiam w swojej buni bo nie widze ku temu powodow nawet jesli chodzi o ten filtr ktory posiadasz (stozek).gdybym poszukiwał wiekszych wrazen itd z KM/Nm poprostu rozglądałbym sie za 535 /540 badz alpina bi turbo:-) Wybór jest dość duży i być może dlatego firma oferowala taką gamę silników by zadowolić wiekszość badz sprawic by "co robiła fabryka tego sie nie tyka" stosować:-) No i wlasnie o to chodzi w beemkach że nie robi sie kombinacji alpejskich poprostu gdy brakuje mocy nalezy zmienic silnik na mocniejszy lub tak jak piszesz inna bume <bmw_1> A sprawa gadzetów do beemek to juz zupełnie inna bajka, mysle ze kazdy z nas lubi cos firmowego zamontowac w swojej bumie bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OpTo Opublikowano 26 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 chyba dokladnie ja mam w sowejej super ete i mi wystarcza wielki + to elastycznosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 26 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 ale zapchany wycięty katalizator na 100% pomoże silnikowi i zmniejszy spalanie ( oczywiście w autach gdzie lambda jest blisko kol. wydechowego ), bo katalizator to wymysł ekologów :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meles Opublikowano 26 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Czasami dziwne rzeczy piszecie... Czy w takim razie wstawienie stożka i dodanie CAI plus układ wydechowy z tzw. "baranami", tłumik środkowy przelotowy lub od 323i i dobrej firmy koncowy, lub cały wydech Supersprinta nic zupełnie nie zmieni na plus? Czy samochód będzie wolniejszy od serii? Mnie się wydaje, że jednak zmieni. Nie będzie to gigantyczny przyrost, ale zawsze coś. Niutek do niutka i zberze się... dużo niutków. Zresztą dostępność do takich modyfikacji jest dużo większa niż do modelu Hartge E30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.