Chacko e30 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 witam mam pynanie: U kolegi w e39 523 M52 jest problem ze nikającym płynem w chłodnicy,problem jest praktycznie odkąd kupił ten samochód zaczeło się od przewodów najpierw skończyły się przewody od ogrzewania przepustnicy potem to już było tylko gorzej;/ co najmniej raz w tygodniu był wymieniany jakiś przewodzik z tego układu,jakiś miesiąc temu wymienił chłodnice (to jest typ który nie lubi płacić 2 razy więc kupił nową VALEO), i dziś sytuacja się powtarza wskazówka Temp. na maxa gaz zamarzł i kicha, teraz tak płyn nie ucieka,nie wybija go korkiem,oleju nie przybywa,nie kopci,nie szarpie chodzi idealnie!gdzie szukać przyczyny?? aha jeszcze dodam że w kabinie też jest suchutko. może miał ktoś podobne problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Jak parownik zamarzł, to znak, że płyn do niego nie dociera - tylko to raczej może być przyczyną, jeżeli w układzie trzyma temperaturę. Grunt to solidne odpowietrzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pop Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 albo nie dociera, albo go w ogóle nie ma. Popatrzcie za dnia, odpalcie silnik, zobaczcie co się dzieje jak zalejecie go do pełna i dacie mu w piz... Możecie też zamienić korki i zobaczyć czy tak się dzieje dalej. Ostatecznie sprawdzenie kompresji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 objaw jest taki jakby ten płyn wyparowywał,jutro jesteśmy umówieni w BMW STANDO na ciśnieniowe sprawdzenie szczelności układu chłodzącego, spróbujemy i opisze jak wygląda taki proces,czy coś pomoże;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Jak parownik zamarzł, to znak, że płyn do niego nie dociera - tylko to raczej może być przyczyną, jeżeli w układzie trzyma temperaturę. Grunt to solidne odpowietrzenie. przez ok miesiąc było wszystko oki.Codzienna kontrola stanu płynu itp. tymbardziej że wrócił z pracy (żmigrocka-psie pole) po około 30 minutach chciał podjechać do korony,ujechał z 150m (to max) i tak jak pisałem temp. wzrosła,gaz zamarzł i koniec, teraz ją odpowietrzyliśmy ponownie i jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaCa.pl Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Coś tu nie gra... Jak płyn ucieka to temperatura nie wzrośnie a raczej spadnie z uwagi na to, że nie ma plynu i czujnik nie ma jak zmierzyć temperatury... Pompa wody kiedy była wymieniana? Może już sie kończy???? A jeśli u kolegi temperatura rośnie to logiczne jest to, że przez korek ucieknie para ktora jest wytwarzana z przegrzanego plynu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Jak płyn ucieka to temperatura nie wzrośnie a raczej spadnie z uwagi na to, że nie ma plynu i czujnik nie ma jak zmierzyć temperatury ta jasne,to bez płynu też nie wzrośnie temperatura silnika :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Wzrośnie temperatura bez płynu. Ale zagadka jest co innego gdzie się ten płyn podziewa bo domyślam się ze nie zostawia kolega za sobą śladów. To że gaz zamarza oznacza ze parownik jest pusty i rozprężony gaz po prostu marznie ale o tym to wiecie. Czekam na diagnostykę układu bo sam jestem ciekaw przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaCa.pl Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 ta jasne,to bez płynu też nie wzrośnie temperatura silnika :?: Oczywiście, że silnik jak najbardziej sie zagrzej ale na desce rozdzielczej wkaźnik temperatury opadnia a nie wzrośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Wzrośnie bo para w chłodnicy ogrzeje czujnik to moje zdanie... Mi brakowało wody w wyrównawczym i temperatura poszła powyżej pionu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaCa.pl Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Ja w mojej byłej e46 2.8 m52b28 mialem z układem chłodzenia walke z wiatrakami. I uwierzcie mi, że po wyparowaniu w trasie wiekszości płynu temperatura na desce spadała. I mialem tak kilka razy w ciągu miesiąca. Problem był z odpowietrzeniem układu, bo trzeba to zrobić naprawde dokładnie i obserwować przez pare dni stan. Możliwe, ze i u kolegi jest ta sama historia skoro (tak mi sie wydaje bo nic o tym nie napisał)nie ubywa plynu. Uklad sie zapowietrza, zagrzewa i wyparowuwuje para korkiem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi 528 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 mialem podobny problem z 2.8 zaczelo sie od braku ogrzewania raz bylo raz nie temperatura na obc ok 120-125 po odpowietrzeniu jakis czas bylo ok mechanik sprawdzil pompe wymienil termostat i dalej to samo (obieg plynu byl) zaczol pompowac powietrze w cylindry no i na szustym bardzo delikatnie bilo do plynu (plyn w zbiorniczku zaczol sie podnosic delikatnie ) oto cala przyczyna uszczelka pod glowicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 oto cala przyczyna uszczelka pod glowicą Bardzo trafna uwaga, przecież ten płyn musie gdzieś znikać skoro są ubytki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) Ale jeżeli ma przedmuchy z cylindrów, to ciśnienie raczej powinno się zwiększać w układzie chłodzenia-u mnie skończyło się to rozszczelnieniem chłodnicy : Evil: do tego czuć było zapach spalin przemieszany z paliwem po odkręceniu korka Edytowane 12 Kwietnia 2012 przez GleN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi 528 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 ja mialem niewielki przedmuch ale to wystarczylo aby robily sie korki powietrzne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 miejmy na dzieje że nie będzie trzeba głowicy wyrywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Nauczony doświadczeniem w podobnym przypadku już bym nie robił silnika-za te same pieniądze można kupić drugi i go włożyć :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 A wiesz co kupisz...Zrobisz to na zicher więc polecam zrobić remont silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Nauczony doświadczeniem w podobnym przypadku już bym nie robił silnika-za te same pieniądze można kupić drugi i go włożyć popatrz na to że jak wyremontujesz silnik to wiesz że pożyje! co kupisz to nie wie nikt!! duże szanse że kupisz to samo jak nie gorzej! pożyczyliśmy taki przyrząd od kolegi wojtasa,nadmuchaliśmy do układu 2 bar. powietrza i nawet kropla nie spadła,winą najprawdopodobniej było powietrze (przynajmniej taką mamy nadzieje),jeszcze raz dokładnie odpowietrzyliśmy układ i trzymamy kciuki że winą była nasza niedokłądność przy wcześniejszych odpowietrzeniach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi 528 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 wymiana samej uszczelki mija sie z celem czeba sprawdzic glowice i blok to jest w koncu szesc cylindrow w rzedzie duza powierzchnia wiec podatna na odksztalcenia . Droga impreza ja wymienilem silnik za slupa dalem 1200 zł i mam spokoj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi 528 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 ja mialem to szczescie ze moglem pojezdzic autem (dawcą) silnik pracowal z automatem wiec niebyl zajechany pod katem ukladu chlodzenia dokladnie wszystko zostalo sprawdzone jestem zadowolony (ma moc ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 sprawdzenie z planowaniem głowicy r6 to koszt 150-200zł,blok tak nie puści a i tak widzisz po uszczelce gdzie puściła;D, wymiana silnika na drugi "sprawny" (chyba że tak jak napisałeś miałeś okazje pojezdzic autkiem z tym silnikiem) to pujście na łatwizne,ja osobiście jestem tego zdania że jak mam kupić używke za 1200zł to wole dołożyć pare stówek i mieć pewność (a naprawde dużo i daleko jeżdze)że silnik pożyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GleN Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 No to ja życzę żebyś znalazł od razu kogoś kto będzie miał pojęcie na temat rozrządu i vanosa, żeby się nie pałować później z tym silnikiem, bo ja chociaż ze wszystkich serwisowych narzędzi mogłem skorzystać to i tak było ciężko :drool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 nie raz już składłem rozżąd w m50,m52 z Vanosem i nigdy nie było problemu.wystarczy mieć blokady i troszke pojęcia.niema żeczy nie możliwych! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Jeśli ktoś robi silniki to bez problemu zrobi remont,nigdy bym się nie pisał na używkę.A naprawa na dobrych częściach była by warta zachodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.