wojtek530d Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Witam Mam taki problem, jadac dzisiaj do domu z pracy zaczoł dziwnie telepac mi sie silnik, pierwsze co zrobiłem to właczyłem opcje " test zegarów" i odrazau poleciałem do opcji temperatury silnika a tam co?, temperatura 95 stopni odrazu właczyłem nawieiw w kabinie na maxa. Zastanawiam sie dlaczego wskazówka nie pokazuje takiej temperatury jak na "kompie" 95 wskazówka stoji w pionie i ani dgrnie. tak samo wskazuje gdzy na komputerze wyswietla sie miedzy 85 a nawet 100 stopni nie idzie w strone czeronego. Jak sprawdzic czujnik bo na tescie zegarów jest ok. Od jakiej temp. powinna sie " blokowac" wiskoza,jeseli mam padnieta ( tak mysle ze padła bo moge zaczymac wentylator )to jakiej firmy/marki kupic i gdzie najlepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 hehe,temperatura super,a wskazówka w pionie stoi od chyba 75 do 114(no jakoś tak),i tak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek530d Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 No dobrze jesli tak ma byc z temperatura to dobrze a wisko kiedy sie blokuje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 nie wiem jaka jest dokładna temp blokady wisko,ale wątpie,żeby teraz całkowicie się zblokowało,sprawdź jakąś gazetą,przy rozgrzanym silniku,czy da się łatwo zatrzymać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek530d Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 na kompie 99 stopni i zatrzymałem bez problemu, jak właczyłem nawiew na maxa w kabinie to temeratura odrazu spadła do 87-88 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 no to możliwe,bo powinien już opór być (tak mi się wydaje,że bimetal już powinien załapywać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 hmm w byłej e39 528i!! jak wymieniłem termostat to temp dochodziła na postoju z pedałem w podłodze do 109st i zaczęło spadać do 93!!!! wydawało mi się że ok!!! ale po sprzedaży auta!! kontaktował się ze mną kupiec ostatnio czyli 3miesiące po sprzedaży!!! i pytałem jak tam autko itd!! i powiedział że wymienił viskoze!!! więc sądze że jeżeli ponad 100 st Ci się pojawia to możesz zacząć od niej !! ew od korka na zbiorniczku wyrównawczym:) teraz w 530d po wymianie termostatu temp jaką udało mi się najwyższą zaobserwować to 95st!!! 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek530d Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 a jakiego producenta wybrac wiskozy febi maxgar czy helli ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 behr/hella pod nazwą behr nie ma dostępnych!! a szły takie na montażu w fabryce!!!! Hella to to samo!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek530d Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Dobrze i takie kupie a jeszcze jedno słyszałem ze musi byc cały cas w jednej pozycji bo jesli nie jet to sie zepsuje i gwarancji nie uznaja tłumacza sie ze zle zostało zamontowane czy to prawda?? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 tzn nie wiem jak to trzymają w hurtowni?? ale podobno nie powinno się kłaść na leżąco!! musi być w pozycji stojącej ( tak jakby było przykręcone) niewiem jak z gwarancją??? co prawda ?Hella nie jest tania ale będziesz miał pewność że pochodzi!!! pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek530d Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 (edytowane) :mrgreen:wielkie dzieki znalazłm niedaleko siebie za 299 zł zobaczymy co i jak Pozdrawiam Coś znalazłem tzn. temperatura włączania sie visko to temp w okolicy 90 stopni a wyłączeia to ponizej 60 stopni tak jest napisane w książce "sam naprawiam"bunie serii 5 <bmw_1> Edytowane 11 Kwietnia 2012 przez wojtek530d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek530d Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 HA Ha Visko kupione i założone , w czasie pierwszego odpalenia wisko trzymalo 44 stopnie C. płynu, zgasiłem i ponownie odpaliłem i kicha juz nie działa a "orginał" z zamienników BEHR jak to zareklamowac i czy uznaja reklamacje ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 HA Ha Visko kupione i założone , w czasie pierwszego odpalenia wisko trzymalo 44 stopnie C. płynu, zgasiłem i ponownie odpaliłem i kicha juz nie działa a "orginał" z zamienników BEHR jak to zareklamowac i czy uznaja reklamacje ?? ale że jak??? spięte jest ciągle??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Jeśli wskazówka jest w pionie to visco nie załączy się, u mnie nawet przy dużych upałach załącza się na chwilkę, więc ja bym się tak bardzo tym nie przejmowałhappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek530d Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Opcja jest taka: Jak zamontowałem nowe Visko i poskładałem osłony i inne ******łki przyszedł czas na pierwsze uruchomienie, oczywiscie wczesniej zakreciłem wentylatorem tak mówił mechanik ale niewiem dlaczego tak miałem zrobic:confused:. Odpaliłem silnik i wisko spiete a 44 stopnie normalnie było słychać wentlator. Zgaszony silnik, poszedłem zobaczyc wentyl i kreci sie luzno a wczesniej spiete no to silnik odpalony poraz drugi i czekamy az temp. wejdzie na około 90 -95 stopni. Wisko przywiazane cienką nitką dlatego ze jak wetylator sie włączy to niteczka sie zerwie i wiadomo ze działa. Temp. odpowiednia i nawet wyższa ze wenyl od klimy sie włączył a ten stoji jak stał i ani drgnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 to walnięte visko,mimo,że to behr(Dyziu dobrze doradził),mówi się o załączaniu visko,ale tak naptawde ono cały czas jest załączone,nie ma temp włączenia,tyle,że w pełne działanie przechodzi płynnie,bimetal,w miare rozgrzewania,puszcza olej na powierzchnie ślizgowe,co powoduje zasprzęglenie.....bla,bla,bla(zaraz po uruchomieniu silnika,visko może być zasprzęglone,w wyniku ścieknięcia oleju,ale po krótkiej pracy siła odśrodkowa rozrzuci olej),więc walnięte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek530d Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Juz dwoniłe do warsztatu który mi to kupował/ załatwiał bo to niby sprawdzony dostawca a tu du.a blada zobaczymy w poniedziałek co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 no i możliwe że źle przechowują to ustrojstwo!!! ale jak załączył się wiatrak od klimy to już było gorąco!!! więc oddaj te visco!!! firma jest jedną z najlepszych patrząc nawet na moje auto !!! mam taki sam silnik i auto ma 12lat!!! a visco oryginalne!!!! więc coś to znaczy!!! poprostu trafiłeś na zły towar!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek530d Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Visko w mojej bumi tez był orginal napisy, naklejki i marka BENR i tez 12 lat mineło w poniedziałek napisze co i jak po montazu i wstawie foto relacje z szybkiej o prostej wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Czy możecie jaśniej napisać kiedy visko jest dobre a kiedy trzeba wymienić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek530d Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 (edytowane) HA ha ale manewr gadam z gosciem ze visko jest zepsute a on mi n to czy mam sprawny termostat ( jak by był nie sprawny i auto pracowało by na małym obiego to wyrzucal by płyn przez z biornik a tak nie jest), czy temp chodnicy ma te 88-95 lub wiecej, jesli tego nie bedzie to wentyl sie nie załączy. Mówił mi zebym viskoze rozgrzał suszarką i zobaczył czy sie zblokuje wiec tak zrobilem i nic ale cóz dla pewnosci wstawiłem wode w garnku i buch do gara, zagotowane do 100 i zaczolem krecic i szlo troszke ciezej ale nie było zablokowane. Na dodatek produkcja sprzegła wypadła na kórys mieciac 2011 roku a potembylo w serwisie w styczniu 2012 roku visco Edytowane 17 Kwietnia 2012 przez wojtek530d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Satyr Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Witam,widzę że gorący tematpytanie_bmw!Ja miałem podobny przypadek 5lat temu w E36,grzała mi się Buma,-czujnik pokazywał 100st,więc wymieniłem,okazało się ze dalej to samo,to wymieniłem Visco,dalej to samo 100st,potem termostat,dalej to samo100st:bag::lol:lolol!w końcu na warsztacie poprosiłem mechanika by włożył termometr do zbiorniczka wlewu chłodnicy-i co,,,pokazało 88stC,okazało się że był walnięty 2gi czujnik na bloku silnika który pokazuje na desce rozdzielczej tenperature!!:oops:Pozdro-Narx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 I dalej się nie dowiedziałem czy visko się kreci powoli zaraz po odpaleniu auta ? czy blokuje się i zaczyna kręcić dopiero jak dostanie temperaturę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Georgii,wisko kręci się po odpaleniu,bo jakieś tam tarcie ma,ale zatrzymasz go czymś(gazeta,nie palce)później,wraz ze wzrostem temperatury,to tarcie się zwiększa,aż do momentu całkowitego zasprzęglenia,i można powiedzieć,że wtedy chodzi z obrotami silnika,i już go nie zatrzymasz,nie ma jakiegoś punktu,w którym się załącza,dzieje się to stopniowo,wraz ze wzrostem temp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.