Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

kolego każdy silnik bierze olej jest to nawet wpisane w książce obsługi samochodu że do bodajże 1,5l może brać!!! silnik jest jednym z lepszych!! spalanie jest bardzo niskie jak na 231km!!!! w sumie pali tyle co m50b20!!!!o vanosach nie słyszałem żeby coś było nie tak!!! nikt u nas nie ma e39 z tym silnikiem ale ma sporo osób e46 z m54b30!!! i każdy chwali go :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do rzeczy,to silnik jest naprawde dobry,a jeśli był nieodpowiednio traktowany,to nie tylko vanos siądzie(choć jest to słaby punkt,ale bez przesady),ale jego regenegacja,jest w sumie prosta,masz tu

Beisan Systems - Procedures - Double Vanos Procedure

Edytowane przez dirty.73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzecz biorąc to silniki M54 mają to do siebie że spalają olej. Nie ma z tym tragedii ale moje M54b25 spala jakieś 0,7l na 3,5tys km a m54b30 jakieś 1l na 4,5tys. Zależy to głównie od tego jak jeździsz. Im częściej powyżej 4tys obr/min tym więcej oleju zjedzą.

Vanos... ja nie słyszałem nigdy żeby vanos się tak uszkodził żeby silnik źle zaczął pracować. Regenerowałem Vanos w M54b25 tak profilaktycznie i zapobiegawczo. Żadnej różnicy nie zauważyłem no może odrobinkę ciszej słychać vanosa. Jak się vanos już rozsypie to wtedy będzie głośno stukał a finałem będzie brak mocy po przekroczeniu 4tys obr/min bo dopiero wtedy ten silnik pokazuje na co go stać.

Spalanie... a co ja będę tu pisał. Oba silniki przemile mnie zaskakują oszczędnością... Inaczej, porównywałem to do poprzednich moich samochodów. Omega MV6 3,0i automat spalanie na mieście 16-18l/100km, golf VR6 2,7 v6 18l/100km. W obu silnikach M54 spalanie mam na podonym poziomie (m54b25 to 325xi więc jest o 70kg cięższy niż 330i i ma straty mocy na dyfrach itd) około 12l/100km przy czym ja mam dość ciężką nogę i raczej konie pod maską nie próżnują. Z drugiej strony na trasie 330i jest oszczędniejsze bo ma 6 bieg.

Awaryjność... nidy te silniki mnie nie zawiodły a przejechałem już 90tys km w ciągu 3 lat. Raz mi się zdażyło w 325xi że zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej nie wytrzymał ciśnienia. Jak sie później okazało zawór bezpieczeństwa w korku nie działał i finałem był uszkodzony wentylator który się nie włączał. Po naprawie śmiga do tej pory i nawet się nie zająknie.

Czy poleciołbym ten silnik do e39... jasne, a czemu nie. Warunek jest jeden, robisz rocznie mniej niż 20 - 25 tys km. Jeśli więcej to szukaj 530d, ekonomicznie będzie bardziej opłacalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam M54 ale 2,2 poj.170KM i w moim przypadku niestety występują wszystkie te nieszczęsne przypadłości które koledzy wymienili wcześniej; a mianowicie - branie oleju ok. 0,5 do 1,0 na 1000km, problem z uszczelniaczami (ostanio zaczął dymić , czasami ale irytujące), no i przy większych obrotach słychać trochę bardziej zawory . Pozatym większych wad nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mianowicie - branie oleju ok. 0,5 do 1,0 na 1000km, problem z uszczelniaczami (ostanio zaczął dymić , czasami ale irytujące), no i przy większych obrotach słychać trochę bardziej zawory

Ile masz najechane km na tym silniku? I najważniejsze pytanie czy wierzysz w prawdziwość tego przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejechane "wg. licznika 167000 km", czy wierzę w prawdziwość tego przebiegu??? chym... chciałbym , ale rzeczywistość mogłaby mnie przerazić. Wg. mechanika uszczelniacze mogą puszczać olej po przeróbce na gaz , ponieważ gaz powoduje szybsze twardnienie uszczelek. Jeszcze co do przebiegu to według opinii kilku mechaników może być prawdziwy lub niewiele większy,gdyż ostanio robiłem dwa wachacze i wszystko było niby oryginalne (tak samo sprzęgło). Ale róznie może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez cos dożucę.Auto kupiłem sprowadzone z Nimiec, 8 letnie, z przebiegiem 209000km. Silnik M54b22,bieże 0,5-0,8 litr./tys.km, do tego problemy z pracą silnika po rozruchu w temperaturze pon.+5st. gdy trochę się rozgrzeje jest ok. Żaden mechanior w okolicy nie jest w stanie dojść co jest nie tak. Jeżli nie opanuję tego problemu to zastanowię się nad wymianą silnika na M52b28.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie silnik jest dobry, sam rozważałem zakup takiego, niestety w między czasie wpadł inny. Olej, jak wyżej pisałi koledzy to nie problem, zawsze można dolać, zresztą większość BMW bierze i tak musi być. Jeśli chodzi o awaryjność vanosa, to total bzdura. Jak trafisz na silnik, o który poprzedni właściciel dbał, czyli dobry olej wymieniony na czas, odpowiednia konserwacja to odwdzięczy Ci się długą żywotnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz ja napisze cos od siebie ;)

posiadam ten silniczek czyli m54b30 w swojej beacie

posiada on wade fabryczna z tymi uszczelniaczami bierze mi okolo 1litra oleju na 1,5 tys km co nie jest jakas tragedia przy cenie oleju za litr 25 zl MOBIL 1 10w40 s2000

spalanie temat rzeka po kupnie spalanie nie schodzilo mi ponizej 17 litrów :lol: jako ze mam wersje 4x4 poprzez strary mocy na dyfrach wiecej musi palic jakis 1-1,5litra na 100, przy predkości autostradowej 120 spala 10,5 i to chyba rekord jaki osiagnalem swym xem

wiekszosc pokonuje trasy po okolo 15-25km i wychodzi mi spalanie na poziomie okolo 14 litrów, oczywiście wszystkie te dane sa podane w LPG gdyz robie troche tych km a piecem opalowym jezdził nie bede :4: wole zapalniczka :lol: i nie za drogo :) jakies 42zł/100km

przy silniku jedyne co zrobilem to wymienilem uszczelke pod pokrywa zaworów no i rzeczy wiadome po zakupie i w trakcie normalnej wekspluatacji

jako ze mam xi samochod jest troche wolniejszy od oski lecz zima jezdze takimi predkosciami jak latem rowniez po zakretach :lol::lol::lol:

silniczek polecam naprawde :) najlepiej zagazowac bo to jednak ekonomia a kase zaoszczedzana wsadzac sukcesywnie w autko <bmw_1>

w aucie podoba mi sie również elastyczność moge jechac 30-40km/h na 5 a od 50 rozpedza sie calkiem fajnie na piatym biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...