ramus Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Witam. Chcialbym zaczerpnac informacji na temat silnika M54 530i . Krazy duzo spekulacji na temat tego ze bierze olej, problemy z podwójnym vanosem i ze nie trzyma silnik kompresji. Jakas sugestia przy kupnie takiego modelu na co zwracac uwage a czym sie nie sugerowac ...?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 kolego każdy silnik bierze olej jest to nawet wpisane w książce obsługi samochodu że do bodajże 1,5l może brać!!! silnik jest jednym z lepszych!! spalanie jest bardzo niskie jak na 231km!!!! w sumie pali tyle co m50b20!!!!o vanosach nie słyszałem żeby coś było nie tak!!! nikt u nas nie ma e39 z tym silnikiem ale ma sporo osób e46 z m54b30!!! i każdy chwali go Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRZEMO Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 nikt u nas nie ma e39 z tym silnikiem ale ma sporo osób e46 z m54b30!!! i każdy chwali go a co narzekać mamy... ,że już za mało mocy????:4: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 a co narzekać mamy... ,że już za mało mocy???? ale żeś się rozpisał!!!:4: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramus Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 hmm...a co sadzice o temacie wadliwych uszczelniaczy zaworowych w tych silnikach ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 pewnie,że vanosy padają i trzeba je robić,taki ich urok ,a może i wada fabryczna:lol:,w sobotę rozbierałem taki silnik po 80 000 km i vanosy latały jak żyd po pustym sklepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramus Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 jakie sa koszty naprawy vanosów ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 silnik po 80 000 km i vanosy latały a mój ma 240 tyś i vanosy bezproblemowe:lol:(silnik M52TU) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramus Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 ale ja pytałem o silnik M54 a nie o M52 Panie kolego szanowny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 ale opinia o podwójnym vanosie idzie prosze pana:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramus Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 sto lat żył i umarł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 sto lat żył i umarł można po Polsku???:4: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramus Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 To było tak w ramach luźnego tematu... teraz prosze do rzeczy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 (edytowane) do rzeczy,to silnik jest naprawde dobry,a jeśli był nieodpowiednio traktowany,to nie tylko vanos siądzie(choć jest to słaby punkt,ale bez przesady),ale jego regenegacja,jest w sumie prosta,masz tu Beisan Systems - Procedures - Double Vanos Procedure Edytowane 9 Kwietnia 2012 przez dirty.73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 i po co to spinanie sie???? kolego Ramus??? jak widać vanos w m52tu i w m54 jest taki sam!!! kolega Dirty chciał Ci pomóc!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 luzik Dyziu,święta:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramus Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Nie spinam sie nie jestem Alpinistą górskim :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Ogólnie rzecz biorąc to silniki M54 mają to do siebie że spalają olej. Nie ma z tym tragedii ale moje M54b25 spala jakieś 0,7l na 3,5tys km a m54b30 jakieś 1l na 4,5tys. Zależy to głównie od tego jak jeździsz. Im częściej powyżej 4tys obr/min tym więcej oleju zjedzą. Vanos... ja nie słyszałem nigdy żeby vanos się tak uszkodził żeby silnik źle zaczął pracować. Regenerowałem Vanos w M54b25 tak profilaktycznie i zapobiegawczo. Żadnej różnicy nie zauważyłem no może odrobinkę ciszej słychać vanosa. Jak się vanos już rozsypie to wtedy będzie głośno stukał a finałem będzie brak mocy po przekroczeniu 4tys obr/min bo dopiero wtedy ten silnik pokazuje na co go stać. Spalanie... a co ja będę tu pisał. Oba silniki przemile mnie zaskakują oszczędnością... Inaczej, porównywałem to do poprzednich moich samochodów. Omega MV6 3,0i automat spalanie na mieście 16-18l/100km, golf VR6 2,7 v6 18l/100km. W obu silnikach M54 spalanie mam na podonym poziomie (m54b25 to 325xi więc jest o 70kg cięższy niż 330i i ma straty mocy na dyfrach itd) około 12l/100km przy czym ja mam dość ciężką nogę i raczej konie pod maską nie próżnują. Z drugiej strony na trasie 330i jest oszczędniejsze bo ma 6 bieg. Awaryjność... nidy te silniki mnie nie zawiodły a przejechałem już 90tys km w ciągu 3 lat. Raz mi się zdażyło w 325xi że zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej nie wytrzymał ciśnienia. Jak sie później okazało zawór bezpieczeństwa w korku nie działał i finałem był uszkodzony wentylator który się nie włączał. Po naprawie śmiga do tej pory i nawet się nie zająknie. Czy poleciołbym ten silnik do e39... jasne, a czemu nie. Warunek jest jeden, robisz rocznie mniej niż 20 - 25 tys km. Jeśli więcej to szukaj 530d, ekonomicznie będzie bardziej opłacalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Ja mam M54 ale 2,2 poj.170KM i w moim przypadku niestety występują wszystkie te nieszczęsne przypadłości które koledzy wymienili wcześniej; a mianowicie - branie oleju ok. 0,5 do 1,0 na 1000km, problem z uszczelniaczami (ostanio zaczął dymić , czasami ale irytujące), no i przy większych obrotach słychać trochę bardziej zawory . Pozatym większych wad nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 a mianowicie - branie oleju ok. 0,5 do 1,0 na 1000km, problem z uszczelniaczami (ostanio zaczął dymić , czasami ale irytujące), no i przy większych obrotach słychać trochę bardziej zawory Ile masz najechane km na tym silniku? I najważniejsze pytanie czy wierzysz w prawdziwość tego przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki2007 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 przejechane "wg. licznika 167000 km", czy wierzę w prawdziwość tego przebiegu??? chym... chciałbym , ale rzeczywistość mogłaby mnie przerazić. Wg. mechanika uszczelniacze mogą puszczać olej po przeróbce na gaz , ponieważ gaz powoduje szybsze twardnienie uszczelek. Jeszcze co do przebiegu to według opinii kilku mechaników może być prawdziwy lub niewiele większy,gdyż ostanio robiłem dwa wachacze i wszystko było niby oryginalne (tak samo sprzęgło). Ale róznie może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 uszczelniacze mogą puszczać olej po przeróbce na gaz , ponieważ gaz powoduje szybsze twardnienie uszczelek. No widzisz, tego nie wiedziałem, nie gazowałem nigdy fury. Może stąd te problemy u Ciebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor3238 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Tez cos dożucę.Auto kupiłem sprowadzone z Nimiec, 8 letnie, z przebiegiem 209000km. Silnik M54b22,bieże 0,5-0,8 litr./tys.km, do tego problemy z pracą silnika po rozruchu w temperaturze pon.+5st. gdy trochę się rozgrzeje jest ok. Żaden mechanior w okolicy nie jest w stanie dojść co jest nie tak. Jeżli nie opanuję tego problemu to zastanowię się nad wymianą silnika na M52b28. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Ogólnie silnik jest dobry, sam rozważałem zakup takiego, niestety w między czasie wpadł inny. Olej, jak wyżej pisałi koledzy to nie problem, zawsze można dolać, zresztą większość BMW bierze i tak musi być. Jeśli chodzi o awaryjność vanosa, to total bzdura. Jak trafisz na silnik, o który poprzedni właściciel dbał, czyli dobry olej wymieniony na czas, odpowiednia konserwacja to odwdzięczy Ci się długą żywotnością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokeymiras Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 no to teraz ja napisze cos od siebie posiadam ten silniczek czyli m54b30 w swojej beacie posiada on wade fabryczna z tymi uszczelniaczami bierze mi okolo 1litra oleju na 1,5 tys km co nie jest jakas tragedia przy cenie oleju za litr 25 zl MOBIL 1 10w40 s2000 spalanie temat rzeka po kupnie spalanie nie schodzilo mi ponizej 17 litrów :lol: jako ze mam wersje 4x4 poprzez strary mocy na dyfrach wiecej musi palic jakis 1-1,5litra na 100, przy predkości autostradowej 120 spala 10,5 i to chyba rekord jaki osiagnalem swym xem wiekszosc pokonuje trasy po okolo 15-25km i wychodzi mi spalanie na poziomie okolo 14 litrów, oczywiście wszystkie te dane sa podane w LPG gdyz robie troche tych km a piecem opalowym jezdził nie bede :4: wole zapalniczka :lol: i nie za drogo jakies 42zł/100km przy silniku jedyne co zrobilem to wymienilem uszczelke pod pokrywa zaworów no i rzeczy wiadome po zakupie i w trakcie normalnej wekspluatacji jako ze mam xi samochod jest troche wolniejszy od oski lecz zima jezdze takimi predkosciami jak latem rowniez po zakretach :lol::lol::lol: silniczek polecam naprawde najlepiej zagazowac bo to jednak ekonomia a kase zaoszczedzana wsadzac sukcesywnie w autko <bmw_1> w aucie podoba mi sie również elastyczność moge jechac 30-40km/h na 5 a od 50 rozpedza sie calkiem fajnie na piatym biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.