SoulRea Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 A co sądzicie o MOBIL 1 TURBO DIESEL 0W-40?, takiego uzywałem w A4 B6 2,5 TDi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomson Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Witaj , mam taki sam silnik jak Ty, ja osobiscie używam : oil general motors 10W-40 ( i jestem zadowolony ) , albo tak jak koledzy piszą 10w40 Valvoline. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Furious Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 (edytowane) Zdecydowanie Valvoline moim zdaniem lub Liqui tak jak wcześniej koledzy pisali:)) hmmm.. z tego co sie orientuje nie powinno sie tez dobierac rodzaju oleju do przebiegu silnika? Ja np mam ponad 200000 km i leje mineralny:) ładnie chodzi nie powiem:D Ale ile nas jeździ bmw tyle bedzie róznych typów którym to zalac swoja jednostke napedowa:P uklon_bmw Edytowane 22 Kwietnia 2012 przez Furious Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 półsyntetyk jest ostatecznym olejem jaki powinno się lac do bmw z lat 90,w książeczkach servisowych nieważne czy to m10 czy m52 zawsze jest zaznaczone żeby nie używać oleji gęstszych jak 10w40 a czy zalejesz Valvoline czy jakiś wynalazek z marketu np.TESCO to już twoja sprawa.tylko w tym przypadku sprawdza się powiedzenie "oszczędny płaci 2 razy".więc lepiej zalej VALVOLINE i wiesz że pojezdzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 (edytowane) Sam przy następnej wymianie kupuje ale syntetyk bo mi się leciutko poci przy jednej śrubie od pokrywy zaworów.do teraz lałem magnatek castrol 5w40.A valvoline max life ma właściwości zmiękczające uszczelki i gumki,uszczelniające.Poza tym u nie jednego kolegi czy znajomego znacznie spadło branie oleju. Więc ja bym na twoim miejscu nie zastanawiał się tylko brał półsyntetyk,a tu masz gościa weź ma rozlewany w Holandii VALVOLINE MAX LIFE 10w40 made in HOLAND orginal 5L (2267467231) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i będzie pan zadowolony Edytowane 22 Kwietnia 2012 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banan_owiec Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 (edytowane) półsyntetyk jest ostatecznym olejem jaki powinno się lac do bmw z lat 90,w książeczkach servisowych nieważne czy to m10 czy m52 zawsze jest zaznaczone żeby nie używać oleji gęstszych jak 10w40 a czy zalejesz Valvoline czy jakiś wynalazek z marketu np.TESCO to już twoja sprawa.tylko w tym przypadku sprawdza się powiedzenie "oszczędny płaci 2 razy".więc lepiej zalej VALVOLINE i wiesz że pojezdzisz Też o tym słyszałem, że 10w40 to max... Bo przecież jeśli przy gęstszym dalej są wycieki i bierze olej to nie leje się mineralnego tylko likwiduje wycieki No mam rację? Edytowane 22 Kwietnia 2012 przez banan_owiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staszek Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 korni ale czy mi silnika nic nie trafi:?::?::?:pytanie_bmw Nie trafi nie trafi ja zmieniłem z 5w 40 na 10w 40 valvoline i cyka jak złoto a mam silnik 1.8 m43 . Nie bój się na pewno nic się stanie:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 No jeszcze nie słyszałem aby ktoś w bmw miał mineralny zalany 10w40 max life i jazda kolego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 ja jezdziłem na mobilu i zawsze na zimnym mi chwile zawór cykał zalałem ori valvoline max life i cisza zero cykania olej zamówiłem w firmie z Berlina tańszy niż w Polsce i jescze litr gratis dostałem :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Chyba zamawiamy u tego samego kolegi z Berlina brałem od niego zawsze castrola magnatec teraz chyba będę brał max life ale 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 olej zamówiłem w firmie z Berlina daj namiar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 daj namiar mieli też aukcje na allegro ale coś ich nie widzę sprawdze w domu czy mam namiar bo narazie w pracy jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Dirty nick był kolegaberlin ale aktualnie nic nie sprzedają... A jak chcesz półsyntetyk to masz za dobre pieniądze OLEJ VALVOLINE MAXLIFE 10W40 5L - 2012 r PROMOCJA (2284624728) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. świeżutki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Georgii o dokładnie od nich brałem heh ślepy jestem no ale to już ten wiek jezdzi się na węch a nie na wzrok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zdecydowanie Valvoline moim zdaniem lub Liqui tak jak wcześniej koledzy pisali:)) hmmm.. z tego co sie orientuje nie powinno sie tez dobierac rodzaju oleju do przebiegu silnika? Ja np mam ponad 200000 km i leje mineralny:) ładnie chodzi nie powiem:D Ale ile nas jeździ bmw tyle bedzie róznych typów którym to zalac swoja jednostke napedowa:P uklon_bmw przebieg nie jest wyznacznikiem tego by dobierać inny olej - wrecz przeciwnie - im wyższy przebieg, tym bardziej wyeksploatowana jednostka więc potrzebuje lepszej ochrony. Jesli silnik nie bierze oleju - nie chodzi mi o wycieki lecz o spalanie - to nie ma ŻĄDNNYCH przeciwskazań by przejść z 10W na 5W lub z 5W na 0W. W temperaturze roboczej oleje niezalęznie od klasy mają prawie identyczną gęstość (róznią sie jedynie gdy olej jest zimny )więc nie ma mozliwości by nagle trysnęło ze wszystkich uszczelek. Olej powinnysmy dobierac wg zaleceń producenta np np Mobil 0W/40 lub 5W/30 jesli o chodzi i jednosyki "cywilne". Inaczej ma sie sprawa w jednostach uportowionych np S54 (m3). Tam z kolei zalecany jest olej 10W/60 niby półsyntetyk ale tak naprawde jest to pełny sytetyk do silników wyczynowcyh, który chrakteryzuje się wysoka odpornością na prace w wysokich tempraturach. Po za tym silniki typu S54 są troszke luźniej spasowane. Bardziej trzeba uwazać na oleje z końcówką XXW/30 - oleje te są tzw ekologiczne, maja na celu zmiejszenie zuzycia paliwa jednak utrzymują cieńszy film olejowy i dlatego nie nadają sie do wszystkich typów silników. Dlatego jesli na opakowaniu jest np LL-98, 01 lub 04 to mamy pewnosc ze taki olej silnikowi jest dedykowany i mu nie zaszkodzi happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 4 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Mam nadzieję, że nie będzie problemu jeśli podłączę się ze swoim pytanie. Otóż zbliża mi się termin wymiany oleju. Póki co silnik ( e34 m50b25) mam zalany Castrolem Magnateciem 10W40 pełny syntetyk. Po Waszych wypowiedziach nie widzę zbytniej aprobaty do tego oleju, choć zawsze mi się wydawało, że to porządny olej. Fakt, że trochę oleju mi pali ale to chyba z racji wieku, bo sprawdzałem go (mierzyłem ciśnienie wszystkie w granicach 12, tylko jeden lekko poniżej), nie dymi, żadnych plam pod autem. I teraz pytanie. Czy jest sens zmieniać na ten Vavoline Maxlife, czy nie kombinować i pozostać przy Castrolu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 4 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Szpadyzor jeśli nie kopci,nie bierze oleju to jeździj jak najdłużej na pełnym syntetyku tylko pełny syntetyk castrola magnatec to 5w40 a 10w40 to już pół syntetyk pisze co wiem bo ja leje pełnego i mam 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 4 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Tak tak, mały lapsus, to półsyntetyk. Generalnie troche oleju bierze, ale tak jak mówiłem wizualnie i użytkowo nie ma żadnych objawów. A spora jest różnica w jeździe na pełnym, a na półsyntetyku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 4 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Myślę,że to nie odczuwalne dla Nas kierowców... Jeśli rano czasem ci zaklekocze itp to polecam : OLEJ VALVOLINE MAXLIFE 10W40 - 5L - ORYGINALNY !!! (2444985906) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i będziesz zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 4 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Czyli jednak Vavoline... ;> Filtr Knecht'a to dobry wybór? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 4 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Ja tam wsadziłbym nawet filtrona teraz mam mann... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagui Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Ja mam taki slinik jak Ty (e34 m50b25) i mam zalany Liqui Moly 10w40. Wcześniej był Castrol, ale na LM lepiej chodzi. Obecnie wszystkie auta w rodzinie jeżdzą na LM, więc podobnie jak tomasso12 polecam LM: http://www.maxbimmer.pl/f66/e36-jaki-olej-do-silnika-17745/index2.html#post207055 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Moim zdaniem nie ma co się sugerować tym czy bierze olej - jak olej sie rozgrzeje to 15W czy OW w temp roboczej ma tą sama gęstość. Rozgraniczmy czy "branie" oleju jest spowodowane spalaniem czy wyciekami. Ja bym Ci polecał MOBIL PEAK LIFE 5W50 - ORYGINALNY ! FVat. W-WA (2448518581) - motoAllegro, jest olej w pełni systetyczny mino tego ze jest oznaczony jako 5W (w oznaczniach Mobila oleje w pełni syntetyczne mają nazwe własnie Mobil 1). Wiele oleji 5W ma oznaczenie HC - Hydro Cracowalne - co nie oznacza ze olej jest w pelni syntetyczny. Własnie im silnik bardziej wyeksplatowany + jeszcze gaz jeśli ktoś ma powinien lac jak najlepszy olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kok0s Opublikowano 6 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 ja u siebie mam TEXACO HAVOLINE 10W40 i tez jest okey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.