Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam dylemat co do oleju silnikowego.Moj silnik M43 B16 94r Zbliża mi się wymiana oleju i nie wiem co mam wlać, auto przyjechało z niemcowni. Wcześniej, co było zalane mnie mam zielonego pojęcia olej był czarny i gesty jak smoła. Wiec zalałem Mobil 15W/40 auto nie jest zagazowane, na bagnecie nic nie ubywa. Myślę nad zmiana na jakiś półsyntetyk ale boje się ze mogą zacząć się jakieś problemy typu wycieki mniejsza moc, mam tylko delikatny wyciek przy pokrywie od rozrządu. Jak to widzicie i jaki olej polecacie, dlatego nie chce oszczędzać na oleju bo silnik jest bardzo dobrej kondycji i ma zostać na dłużej w rodzinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW zaleca 10w40 lub 15w40 (wg. książki). Olej 10w40 jest niby rzadszy i jest szansa na to że pojawią się wycieki. Wiadomo, że lata robią swoje i czasem trzeba gęstszy. Jak kupiłem swoją to jeździła na 5w40 a po zmianie na 10w40 przestała brać olej. Jeśli na Twoim oleju jest OK to wlej taki sam. Ja osobiście preferuję Castrola, teraz mam Magnatec 10w40 ;)

Edytowane przez banan_owiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również popieram valvoline max life :)OLEJ VALVOLINE MAXLIFE 10W40 5L 10W-40 HURT FAVAT (2242535871) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. tu masz promocje i to w 5Litrowych bańkach :) bierz puki świeży...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej olej Liqui Moly 10W-40. Najpierw wyczyść silnik preparatem tej firmy. Ja testowałem wprawdzie full syntetyk i mobila, i castrola, i valvoline i zawory grały. Dopiero wymiana oleju na Liqui odmieniła życie silnika. Olej ten przede wszystkim nie jest rozlewany w Polsce, więc domniemam , że jest mniej podrób. Z dobrego źródła wiem , że zarówno lotos,jak mobil i castrol to ten sam olej. Rozlewany jest na kraj u nas w mieście, a przyjaciół się ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja robię 2-4 tyś miesięcznie więc to chyba też nie mało i olej wymieniam 3-4 razy w roku turasa mam dopiero 9 miechów ale sedanem w 3 lata na maxlifie zrobiłem ponad 100tyś i nigdy nie miałem zastrzeżeń! A co się u Ciebie stało, że był "zonk" jak to nazwałeś???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ściągnąłem z Niemiec, wszysto było pięknie do pierwszej zmiany oleju. Kwity wskazywały, że silnik zalany był Mobilem 5w-40, więc taki wlałem. Zrobiłem niespełna 500 km i zaczął się koszmar, zaczęły grać zawory przy rozgrzanym silniku, czego wcześniej nie było. Dobry znajomy mechanior powiedział mi, że Mobil rozlewany jest w Polsce, żeby zalać Castrola Magnateca, niestety historia powtórzyła się po 5 tys. km i do tego zaczęły się ubytki oleju, to już uznałem za total koszmar. Wybór padł na Max life, a to już doszczętnie dobiło gwóźdź do trumny. Nie szło uciszyć zaworów. Mój b. dobry znajomy , który miał modobny problem w Mietku klasy E polecił mi płukanie silnika preparatem Liqui i zalanie tymże olejem. Ten jest w originale niemiecki, więc coś w tym jest. I cud, po zrobieniu paruset kilosów zawory ucichły. teraz na tym oleju mam trzecią zmianę i serdecznie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

valvoline max life rewelka u mnie po wlaniu zrobiła się cisza na zaworach zamówiłem olej w Berlinie co ciekawe tańszy niż w polsce :P i właśnie orginał

jak znajdę link do firmy to podam na necie zamówiłem już dawno i jeszcze litr gratis dostałem jak do tej pory się nie przydał zero ubytków :P

Edytowane przez mariusz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zrobił płukanie silnika środkiem LM potem zalał pełny syntetyk 5w40 LM i to jest najlepsza opcja a z wyciekami itp to mit, a nawet jak jakieś będą to tęz można zalać środek LM do uszczelniania, ja tak u siebie zrobiłem i jeżdżę na pełnym syntetyku 10W60 LM i 0 wycieków i silnik chodzi elegancko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagar z silnika się odklei i wtedy dopiero są problemy...

dobre oleje mają właściwości czyszczące,właśnie 5W takie coś ma,i to jest pic,że żadki,że wycieki,taki ma być,o to chodzi,żeby nie mieć jakiś nagarów,a jak silnik ma wycieki,to trzeba je zlikwidować,a nie liczyć,że nagar je zalepi,dałbym ci przykład super oleju,jaki kiedyś ,z 10 lat temu do zakładu do nas sprowadzili,super uszczelni silnik,żadnych wycieków(nie pamiętam nazwy),z dodatkiem jakiegoś teflonu chyba,-bodaj cztery silniki zatarte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dirty teflon zawiera również motodoctor więc nie dziwię się,że silniki się zacierają doktory leją nie uczciwi handlarze jak auto kopci czy klekocze to na chwile motodoktor pomoże a przy wymianie oleju i nie dolaniu doktora silnik będzie zdychał i ciekł i brał już ostro olej...

A z tym myciem to jeśli wymienia się olej jak komp pokazuje albo książka pisze to nic płukać nie trzeba,bo czasem można zaszkodzić niż pomóc takim płukaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...