Gość ChriS. Opublikowano 27 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 (edytowane) Siema, sory ze znow zakladam temat, ale chcialem zeby tytul przyciagnal ludzi bo jutro na wieczor jade juz do Niemiec i chcialem Madzi zostawic w 100% sprawne autko. A wiec tak, przeplywka padala jakis czas, az padla. Blad sondy lambda wyskakiwal co jakis czas, az w koncu padla calkiem. Blad sondy byl tej za katem i to sondy numer 2 czyli prawej tylnej jak siedzimy za kolkiem.. Zeby sie upewnic czy to na pewno jej blad odpielem lewa sonde i wtedy wyskoczyl inny blad.. No nic przejdzmy do sedna, wymienilem sonde, ale potrzebowalem ja na cito, a nie mieli ori wiec kupilem bosal jakos tak szla nazwa firmy. Rozcielem kable, polaczylem wedlug kolorow, zacisnelem i zgrzalem miejsce laczenia. Skasowalem blad sondy i pojechalem w trase, spalanie przy 90-110 km/h wyszlo 8.5 litra wiec pomyslalem, ze wszystko gra. Po powrocie zobaczylem, ze blad nadal powraca, na internecie wyczytalem, ze przeplywomierz nieraz wywoluje blad sondy lambda ( gosciu mial padnieta przeplywke i rowniez wracal mu blad sondy numer 2 za katem tak jak i mi ) wiec ucieszony wymienilem przeplywke bo akurat po trasie rowniez padla. Skasowalem bledy i polecialem zrobilem 30km az sie zaadaptowala. Niestety.. ..po powrocie zostalem niemile zaskoczony.. Blad sondy lambda powrocil.. Niestety wlasnie wrocilem do domu i nie mam bledu bo laptok mi padl podczas wnoszenia na gore, a bledow nie zapisalem tylko mialem w otwartej inpie ale blad brzmial mniej wiecej tak: oxygen sensor 2 heater kat bank 2 Podgladalem w INPA i przy butowaniu wszystkie 4 sondy pracuja w pelnym zakresie, a lewe pracuja podobnie jak prawe wiec watpie zeby byla uszkodzona, bo przed wymiana ta sonda stala ciagle na 0.45. Czego to moze byc wina? Moze przeplywka zle smiga? Na jalowym ma sygnal 18-20kg/h, podczas butowania ponad 500kg/h. Czasem i kolo 900kg/h. Z tego co czytalem na necie tak powinno byc, auto po wymianie sie odmulilo, do setki na 18kach mam 6.6 do 200km/h mam 18-20 sekund robilem pare testow wiec wszystko w normie. Edytowane 27 Marca 2012 przez ChriS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 27 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 sonda ogólnie sprawna,ale grzałka sondy padła,sprawdź dobrze przewody,chyba dwa białe są od grzałki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 27 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Tak wyglada blad, ok sprawdze jeszcze raz jutro kable, ale dzisiaj patrzylem i naprawde nie ma sie do czego przyczepic do tego wyskakuje jeszcze drugi blad, ale akurat kasowalem pare minut wczesniej i nie zdazyl sie pojawic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 27 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 jeśli kable całe,to sonda do wymiany,niedogrzana nie będzie sprawnie działać,ale to jest za katem,teoretycznie można na razie odpuścić,odgrywa mniejszą rolę,niż ta przed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 27 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 No ale przeciez to nowa sonda moze cos z kablami tam blizej silnika jest? ;/ bo od sondy przez najblizszy metr wszystko gra ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 27 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 ale to ta nieoryginalna pokazuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 27 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Tak jest taki sam blad jak byl na uszkodzonej oryginalnej, ktora de facto juz byla wymieniana kiedys, pozostale sa chyba oryginalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 27 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Widzę,że katujesz autko Chris powoli wszystko pada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 27 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 może być też tak,że wszystko jest ok,ale komputerowi"nie pasuje"coś z grzałką,sonda nie jest ori,i tu bym stawiał na problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 27 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Chris kup używkę od kogoś kto daje gwarancje rozruchową i może będzie okej. Z nie oryginalną może być tak,że błąd będzie zawsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 28 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 odepnij sonde i podłącz multimetr pod białe kable, jak będzie jakaś oporność to grzałka sprawna, wtedy trzeba szukać po kablach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 28 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Dobra czyli nic powaznego, multimetra nie mam wiec sprawdze to jak wroce z niemcowni. Za kilka godzin jade wiec juz nie dam rady nic porobic. Dzieki za pomoc Georgii nie katuje autka :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 28 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Chris a bo ciągle masz jakąś awarię widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 29 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Wszystko gralo, ale rozgrzebalem auto zeby porzadnie LPG wsadzic i chcialem porobic wszystko na tip top. Reszta powychodzila, ja mam dosyc dynamiczny styl jazdy wiec z pewnoscia polowa to moja wina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 29 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 a właśnie,że nie twoja,dla auta,z tym silnikiem,dynamiczny,jak piszesz,styl jazdy,to normalka,a jeśli chciałeś zrobić na tiptop,to po prostu wyłażą zaniedbania poprzedników,włożysz troche kasy,nerwuw,i będziesz miał auto bezproblemowe w utrzymaniu,najgorsze właśnie jest wyjście na prostą,jak ja to mówię,później tylko eksploatacja8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 29 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 No w sumie masz racje, pali ladnie smiga ladnie, 100-200 mierzone ma 18-20 sekund wiec normalnie fabryka i to na 18kach happy_bmw ale wymienilem wszystko co sie dalo chyba tak jak swiece, fajki, odma, przeplywka, sonda. Jesli chodzi o prace silnika to mam jeden problem jeszcze tylko jak gwaltownie dodam gazu to sie przydlawia i dopiero rwie, pozniej nie ma tego problemu. Przepustnica czyszczona, ale chyba do wymiany bedzie bo wszystko inne juz wymienilem ) chyba, ze to wina tej sondy lambda, ale z kolei ta za katem w sumie malo istotna jest. Dodatkowo moze byc zatkany kat. Najchetniej wycialbym katy, a jeszcze chetniej zrobilbym przelot. Czy bede mial problemy z odczytem z sond za katalizatorem jak wytne katy bo slyszalem, ze trzeba jakas adaptacje robic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 29 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Czy bede mial problemy z odczytem z sond za katalizatorem jak wytne katy bo slyszalem, ze trzeba jakas adaptacje robic? Na 100% trzeba będzie "adaptacje" wykonać. W jednym z poprzednich moich samochodów po wycięciu katów trzeba było zamontować SMT7 (z tego co pamiętam) i oszukać trochę komputer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszk Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Nie chiałem zakładac nowego tematu więc podepnę sie tutaj, pomimo że już dosyć dawno nikt tu nie napisał. Na forum nie znalazłem przypadku z błędem 155. Mianowicie Inpa pokazała mi taki o to błąd: 155 Signal Lambda probe before-Kat Bank 2 not any Signal Error frequency: 255 Logistic counter: 40 Engine speed 1536.00 1/min load 141.62 temperature cooling water 49.50 Grad C lambda probe voltage control probe BANK 0.48 U appear befere (rel.) Leitungsunterbrechung CARB-Fehler Fehler nach Entprellung gespeichert Fehler momentam nicht vorhanden Sporadischer fehler Nie chcę wymieniać sondy bez konsultacji pn powodem tego błędu może być zupełnie co innego. Może ktoś się spotkał z tym błędem? Może macie jakieś sugestie. Mam nadzieje że nie porobiłem żadnych błędów przepisując to z printscreena. Po pracy jeszcze raz skontroluję i ewentualnie poprawię błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 powodem tego błędu,może być przerwany przewód od sondy(najpewniej)ale jeśli przewody są OK,to tylko wymiana,bo sonda nie daje znaku życia do DME, silnik,to pewnie m52 TU,jest to sonda przed katem,na cyl 4,5,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszk Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 No właśnie jeszcze nie wiem która to sonda. Szukałem na tym internetowym katalogu części i nie znalazłem. Ma ktoś może jakąś ilustrację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 nie wiem która to sonda przecież ci napisałem,która,jak patrzysz na silnik od przodu auta,to ta bliżej szyby,wtyka od niej,po lewej stronie silnika(od przodu patrząc),druga,takie podłużne wtyczki,te sondy są praktycznie na wierzchu,nie pomylisz się,bo do tych za kata dostęp jest okropny,i wtyki pod osłoną silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszk Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 A no właśnie ja myślałem że to będzie ta pod osłoną. Dzieki na info będę musiał po kabelkach się przejść i sprawdzić czy nie ma jakiejś przerwy. Dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 zazwyczaj,przy samej sondzie sie urywają,ściąg osłonke i sie przyjrzyj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartoszk Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Trochę byłem ździwiony tym błędem, bo jakoś nie zauważyłem dziwnego zachowania samochodu. Mogą się wiązać z tym błędem jakieś dziwne zachowania silnika, np. większe spalanie, falowanie obrotów lub coś w tym stylu? Pytam pn możliwe, że ten błąd jest od początku jak mam bmw, gdyby nie komp to nic bym nie podejrzewał. Ze splaniem tego samochodu się pogodziłem, pomyślałem że ten typ tak ma. Mam nadzieje że po likwidacji usterki zacznie mniej palic chociaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 może palić troche więcej,ale zauważ,że w modelu M52TU,masz też dwie sondy za katem,i jeśli one są sprawne,to dadzą znać DME o jakiś nieprawidłowościach spalania,i to one skorygują skład mieszanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.