Dawid325 Opublikowano 3 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 Witam. Czy jeździ ktoś z blosem? Czy opłaca się go zamontować? Bo właśnie planuje go wstawić i chciałbym się co nieco o nim dowiedzieć. :? :roll: bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śruba Opublikowano 3 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 Ja od trzech miesięcy mam zamontowaną instalacje gazową z BLOS-em i osobiście jestem bardzo zadowolony. Zakładałem instalacje u mojego dobrego i zaufanego kolegi który na własnym samochodzie udowodnił mi że zmniejsza on spalanie (pali praktycznie tyle samo ile na benzynie), niema tak odczuwalnej straty mocy podczas jazdy na gazie, znacznie redukuje "strzały" w kolektor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mack` Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Śruba, cenowo ile to wygląda? Do bety 520 to wstawiłeś tak/ Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 4 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 O co chodzi z tym BLOSem. Czy chodzi o wtrysk gazu (sekwencja)??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 Gaźnik produkcji włoskiej nazywa się "Blos". Dokładna zasada działania jest prosta i polega na pomiarze przepływu masowego za pomocą pneumatycznego mechanizmu, który jednocześnie zajmuje się podawaniem gazu dokładnie proporcjonalnie do masy przepływającego powietrza. Cały taki "blos" nie dławi przepływu powietrza w zauważalny sposób - jego średnica satysfakcjonuje nawet duże silniki. Sam gaz nie jest sterowany żadnym silnikiem krokowym. Aby być "legal" tam, gdzie głupawa ustawa wymaga elektronicznej regulacji dawki, silnik krokowy zostawia się "na sztukę" otwarty. De facto reduktor powinien być połączony z blosem na krótko, beż żadnych regulacji, śrubek, zaworków etc.Można nawet nazwać to systemem pierwszej generacji - nie zawiera żadnej elektroniki, będąc jednocześnie wyjątkowo skutecznym. Producent i właściciel patentu, firma BRC zakończyła produkcję jakieś 2 lata temu ze względu na brak możliwości stosowania tego rozwiązania ponieważ ustawy krajów - odbiorców (głównie UE) zaczęły w pojazdach z katalizatorem wymagać elektronicznej regulacji dawki (pomimo iż jest wielokrotnie bardziej powolna i nieproporcjonalna w porównaniu do takiej metody jak "blos" + wymaga dość żmudnego strojenia). Dziś już dość trudno kupić taki gaźnik gazowy (zwany też niekiedy mikserem przepływowym). Ogólnie żywy dowód że głupi urząd potrafi zniszczyć każdą dobrą ideę. Jeżeli zauważymy, że gaz jest dawkowany proporcjonalnie do przepływu, to od razu można to nazwać inaczej - za pomocą blosa można ustawić stały stosunek powietrza do paliwa - np. 13:1. Nie jest to może optimum jak chodzi o spalanie, bo dla niewielkich obciążeń lambda może być wyższa bez szkody dla silnika - ale już dla mocniejszego depania pedału gazu - nie. Można przyjąć że parametry auta będą takie, jak przy zastosowaniu idealnie zestrojonej instalacji wtrysku gazu, ale auto będzie nieco bardziej paliwożerne (aczkolwiek oczywiście będzie mniej palić niż auto z konwencjonalnym mikserem - o czym za chwilę). Jeżeli ustawimy jakiś skład dla konkretnych obrotów, to będzie on taki sam od zera do bohatera Na tym polega genialność i skuteczność blosa. Konwencjonalny mikser bazuje na wysysaniu gazu za pomocą podciśnienia. Musi więc zwężać przepływ aby ciśnienie za zwężką spadło. Zazwyczaj taka technika owocuje przelewaniem auta z dołu lub z góry - w zależności jak dobierzemy średnicę miksera. Auto musi odpalać na benzynie (jest bardzo czułe na temp). Zwykle też grożą nam wybuchy nadmiarowego gazu lub prychanie z wydechu. Z gaźnikiem gazowym takie zjawiska nie wystąpią nigdy. Można sobie darować głupawe klapki przeciwwybuchowe, zwężki i cały ten cyrk. Silnik na benzynie ssie bez ograniczeń, podobnie nie jest dławiony na gazie. Można stosować filtry stożkowe, doloty rezonansowe, turbo (suszareczki muszą jednak mieć reduktor z ciśnieniem zależnym od ciśnienia doładowania - albo kupuje się odpowiedni reduktor albo przerabia istniejący przez dołożenie kompensacji - jedna dziurka + rurka - choć nie każdy da się niestety przerobić). Wszystko to wynika z zasady pracy "blosa" - reakcji tylko na przepływ a nie na podciśnienie. Ciekawe też jest to, że czas reakcji takiego systemu na "kickdown" jest naprawdę super. Nie ma dławienia się, nie ma niekiedy zauważalnego opóźnienia. Sam mam auto które pali tylko benzynę. Mój wybór Z racji zawodu kocham przedmioty obłożone elektroniką do bólu. Ale piszę pozytywnie o gażniku gazowym dlatego, że aż wierzyć się nie chce, że ten banalny w swojej prostocie wymysł makaroniarzy działa tak skutecznie.... Panowie - możecie na tym robić nawet auta wyścigowe bez problemu tak mocne jak najbardziej wyszukane benzyniaki - cztery takie gaźniki - po jednym na każdy cylinder, dwa reduktory. Krótkie ssanie na trąbkach. I kręci jak pop....ny na gazie Dodatkowa uwaga - takie cudo stroi się na hamowni. Nie zajmuje to zbyt długo bo do regulacji jest tylko jeden parametr (skład mieszanki w całej skali obrotów ten sam) + dawka dla wolnych obrotów (de facto offset dawki). Całość realizuje wzór DAWKA = A * PRZEPŁYW + B ...i wpływamy na A i B. Stąd zestrojenie na igiełkę na hamowni zajmuje to niebotycznie krócej niż zestrojenie pełnego wtrysku gazu - a efekt naprawdę ten sam. Pan Jacek z ProjectXs nie łgał - to tyle kosztuje (circa 400 pln brutto + koszt strojenia i montażu). Silniczek krokowy, klapki, zwężki, śrubki dławiące możemy sprzedać na złom Autor : Piro © 2005. forum.fordclubpolska.org Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid325 Opublikowano 5 Października 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 Oto przykład na hondzie z blosem: http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=3933&highlight=lpg+wykresy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 BLOS świetna sprawa, tylko kto by to wyregulował bo bez shamowania tak dobrze sie chyba nie ustawi pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 5 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 kurcze, interesujące, teraz kiedy założyłem elektronike i wydałem kupe kasy, to za 350 gość z alledrogo sprzedaje te BLOS'y i to koło mnie :oops: zostało by jeszcze na hamownie i reszta :oops: :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zebb Opublikowano 8 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Ja własnie założyłem BLOSA Też przekonali mnie że to całkiem prkatyczne i tanie rozwiązanie w porównianiu z tymi nowymi instalacjami sekwencyjnymi. Założone jest to za przepływką i nie zmienijsza ci średnicy kolektora ssące co instalcje zwykłe robią, przez to że odblokowujesz kolektor nie tracisz mocy na lpg i na benzynie(spytaj kogos czy po zagazowaniu nie stracił mocy na benzynie). No i oczywiście osiągi. Narazie zrobiłem około 700km na blosie ale czuje sie różnice. Jest MOC JESt MOC. Zobaczymy w dlaszej eksloatacji jak to wyjdzie. Spalanie może z literek większe. Pozdro Zebb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 8 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Ja własnie założyłem BLOSATeż przekonali mnie że to całkiem prkatyczne i tanie rozwiązanie w porównianiu z tymi nowymi instalacjami sekwencyjnymi. Założone jest to za przepływką i nie zmienijsza ci średnicy kolektora ssące co instalcje zwykłe robią, przez to że odblokowujesz kolektor nie tracisz mocy na lpg i na benzynie(spytaj kogos czy po zagazowaniu nie stracił mocy na benzynie). No i oczywiście osiągi. Narazie zrobiłem około 700km na blosie ale czuje sie różnice. Jest MOC JESt MOC. Zobaczymy w dlaszej eksloatacji jak to wyjdzie. Spalanie może z literek większe. Pozdro Zebb sam zakladales i regulowales ?? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid325 Opublikowano 9 Października 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 No mój blos już w drodze. Tylko jak by ktoś mógł pokazać jakieś zdjęcia w któtym miejscu mniej więcej to zamontować :? bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 9 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 No mój blos już w drodze. Tylko jak by ktoś mógł pokazać jakieś zdjęcia w któtym miejscu mniej więcej to zamontować :? bmw_beer w miejsce miksera, za przeplywomierzem pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zebb Opublikowano 9 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Dokładnie tak jak mowi kosa. Za przepływką robisz przerwe i wstawiasz to nowe cudo zaciskasz podłaczasz rure z gaziorem i gotowe. Tak to najproćiej wygląda. No jest to urządzenie czysto mechaniczne więć nie ma zadnego drutowania i elektrowni. No ale regulacji tgo nie da sie zrobić na oka ani ucho bo to działa ale w innych cudownych maszynach Np rolniczych. Ja zleciłem to serwisantom w kielcachbo akurat miałem po drodze. No odpukac - narazie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid325 Opublikowano 9 Października 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Gdzieś kiedyś na jakimś forum wyczytałem że ktoś eksprymentował umieścić blosa między przepływką a kolektorem hmm :? bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 9 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 w miejsce miksera, za przeplywomierzem hmm, ja mam mikser przed przepływką, czy to źle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid325 Opublikowano 10 Października 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 Na tym forum jest sporo o blosie: http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?p=247766&sid=b2fdf2bb9b9042e2bb5840a8ac9c2caa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeztom Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Mity że na blosie mniej pali trzeba obalić. Pali tyle ile na mixerze i niech ktos się nie łudzi ze będzie inaczej, jezeli ma inaczej to niech koniecznie jedzie wyregulowac przynajmniej na analizatorze spalin u kumatych gości, najlepsza regulacja oczywiście na hamownii. Osiągi? tak, na benzynie się nie traci, bo nie ma zwężek. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 na benzynie się nie traci, bo nie ma zwężek. pzdr mi tylko o to chodzi pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeztom Opublikowano 12 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 na benzynie się nie traci, bo nie ma zwężek. pzdr mi tylko o to chodzi pozdr bo to jest najwazniejsze <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid325 Opublikowano 29 Października 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Witam. Wreszcie znalazłem czas dla blosa i tak to wykombinowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 29 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 no ale niestety została ci klapa antywybuchowa za przepływką, która zwęża coś około 50%, więc idealne to nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid325 Opublikowano 30 Października 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Dzięki za uwagę kolego popracuje nad tym jak najszybciej :oops: bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeztom Opublikowano 31 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 no ale niestety została ci klapa antywybuchowa za przepływką, która zwęża coś około 50%, więc idealne to nie jest. W sumie sprawia ona to że montaż BLOSA jest bezsensowny. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid325 Opublikowano 1 Listopada 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 no ale niestety została ci klapa antywybuchowa za przepływką, która zwęża coś około 50%, więc idealne to nie jest. W sumie sprawia ona to że montaż BLOSA jest bezsensowny. pzdr Jak narazie jestem zadowolony z blosa chodź na razie ustawiłem go na oko auto całkiem lepiej chodzi ciągnie lepiej od niskich obrotów bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 1 Listopada 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 BLOS zamiast mieszalnika to zawsze jedna zwężka mniej w dolocie i powinno być lepiiej :mrgreen: dlatego zakładanie go nie jest takie całkiem bez sensu. Sam zastanawiam się nad tym, chociaż jak na razie dobrze mi śmiga na mieszalniku, tak przynajmniej mi się wydaje :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.