Marcin Cin Opublikowano 23 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 (edytowane) Witajcie! Samochód e36 m43b16 (LPG IV gen.). Ostatnio podpiąłem u mechanika e36 pod kompa (Delphi). Komputer wykazał błędy: 42 czujnik spalania stukowego 2 207 regulacja spalania stukowego - regulacja poza zakresem 201 - sonda lambda regulator Wygooglowałem trochę informacji odnośnie spalania stukowego i tego czujnika. I te błędy składają mi się w jedną całość. Mianowicie spalanie stukowe (błąd 42 i 207) może być spowodowane m.in. za małą liczbą oktanową paliwa, albo zbyt słabą mieszanką paliwowo-powietrzną, za której skład odpowiedzialna jest lambda (błąd 201). Czyli lambda pośrednio MOGŁABY wywoływać spalanie stukowe, dobrze myślę? Z tego co gdzieś przeczytałem, to błąd lambdy może oznaczać albo uszkodzoną samą lambdę, albo też uszkodzoną przepływkę. Zgadza się? Jakie teraz podjąć kroki? Wymiana sondy lambda wydaje się być konieczna, możliwe, że i przepływka też do wymiany, natomiast co do samego czujnika spalania detonacyjnego, to mam już mały mętlik. Są opinie, że trzeba go wymienić, bo może być uszkodzony, a są opinie, że to nie wina uszkodzonego czujnika, a czegoś innego, bo błąd czujnika stukowego oznacza tylko wykrycie spalania stukowego. Co o tym myślicie? Czy miał ktoś z Was podobny problem? Czy lanie PB98 coś by tutaj pomogło bez innych szkód dla silnika, czy dalej lać zalecaną przez producenta PB95? Dodam, że mechanik umiał tylko podpiąć samochód pod kompa, przeczytać błędy, wziąć 100 zł i powiedzieć, że może "silnik się kończy", i żeby podjechać do zakładu, który specjalizuje się w BMW. Skasował błędy, mam podjechać na drugą diagnozę, jak trochę pojeżdżę na sprawdzenie, czy występują ponownie. Pozdrawiam, Marcin Edytowane 23 Marca 2012 przez Marcin Cin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 24 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 Dodam, że mechanik umiał tylko podpiąć samochód pod kompa, przeczytać błędy, wziąć 100 zł i powiedzieć, że może "silnik się kończy" było mu odpowiedzieć że warsztat mu się kończy... lambde zanim wymienisz, sprawdź czy działa, czy oscyluję na niej napięcie, błąd 201 mógł powstać poprzez złą mieszanke paliwo-powietrze, u mnie też wywaliło ten błąd przez problemy z gazem a sama sonda jest sprawna. generalnie wszystkie te błędy mają coś wspólnego - mieszanka i zapłon, być może coś z gazem nasz nie tak. a przedewszystkim napisz jakie objawy ma autko, jak pracuję na wolnych i co się z nim dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Cin Opublikowano 24 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 Objawy: spadek mocy momentami, falowanie obrotòw na jałowym, a spalanie raczej w normie. Przy tym silniku bolesny jest spadek i tak stosunkowo małej mocy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 24 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 wymień najpierw sonde,bo te falowanie i spadek mocy na nią wskazują(ale najlepiej,jakbyś najpierw podmienił,żeby być na 100% pewnym) czujnik stukowy,może po prostu wyłapywać nieprawidłowości w zapłonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Cin Opublikowano 24 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 (edytowane) Ok, sonda do wymiany. Teraz się wkurzyłem czym innym, bo odpaliłem silnik na parkingu, trochę pochodził na luzie i po 3-4 minutach zgasł. Coś jakby nie wszystkie cylindry hulały, po kolei aż do momentu zgaśnięcia silnika. Zapaliłem silnik i za chwilę to samo. Poruszałem trochę kable WN, zapaliłem silnik, i już było ok, wybrałem się na półgodzinną przejażdżkę i nie było problemów. Sprawdziłem, czy na kablach nie ma błyskawic i nie ma. Świece były wymieniane niecały rok temu na NGK. Kable WN nie były wymieniane bardzo długo, możliwe, że nawet od nowości. I teraz pytanie, czy to gaśnięcie, to może być wina lambdy, czy może właśnie kabli WN, ewentualnie świec? Przeczytałem gdzieś, że po czyszczeniu przepustnicy mogą być problemy z obrotami i z gaśnięciem silnika. Spotkaliście się kiedyś z taką opinią? Silnik zachowywał się, jakby kończyło mu się paliwo, aż zgasł. A przepustnicę miałem czyszczoną ze 2 tygodnie temu u mechanika... Edytowane 26 Marca 2012 przez Marcin Cin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.