Stasiek530d Opublikowano 20 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Witam, panowie interesuje mnie wasza opinie na temat zawirusowania mojego auta,boje się że skrzynia może paść.Obecnie nie mam z nia problemów nie szarpie nie przeciaga itp. ale czy znaci albo sami robiliście takie operacje w swoich automatach.Miałbym możliwość zrobić taniej z hamownią oczywiście tylko chce się dowiedzieć czegoś więcej.Z góry dzięki;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 20 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Czechu ma automata i jest zadowolony... Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 20 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 hmm Stasiek masz pewnie skrzynie general motors??? więc myśle że może troszke skrzynia po du.pie dostawać!! te skrzynie nie są zbyt mocne.... ale raz kozie śmierć!! zrób pojeździj:) jak szlak ją trafi to montujesz manuala i po sprawie!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stasiek530d Opublikowano 20 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 hmm Stasiek masz pewnie skrzynie general motors??? więc myśle że może troszke skrzynia po du.pie dostawać!! te skrzynie nie są zbyt mocne.... ale raz kozie śmierć!! zrób pojeździj jak szlak ją trafi to montujesz manuala i po sprawie!! tak GM ,i jej się obawiam;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 21 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Ja mam automata, ale innego niz w E39, dowiadywalem sie celowo przed schipowaniem jak to sie ma do wszystkiego Ja slyszalem, ze E39 3.0d w automacie oczywiscie mozna chipowac, ale w bardzo malych wartosciach, bo skrzynia sie naprawde od momentu wysypuje. Mysle, ze 210 koni bys zrobil (a Ty masz 194 czy 184 konie w swojej?), ale z drugiej strony czy to jest wartosc wyczuwalna az nadto to nie wiem to raz, a dwa czy warto dla niej ryzykowac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stasiek530d Opublikowano 21 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 193 jakos , dobra temat mysle do zamkniecia skrzynia nie wytrzyma juz sie dowiedziałem od kilku gości co robia chipy i poczytałem na innych forach.Dzieki za wczesniejsze komentarze, jak sie zdecyduje to najpierw wrzuce manuala do siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 21 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 takie małe info skrzynki GM: 1. W BMW E39 194KM BMW stosowalo skrzynie ZF ora GM. Jezeli nie wiesz jaka masz skrzynie podajac 7 ostatnich cyfr VIN uzyskasz wstepna odp wykozystujac RealOEM.com Online BMW Parts Catalog 2. Jak widac, jest pare wersji tej skrzyni 06/1999 09/2000 A5S 360R - VT 09/2000 09/2001 A5S 390R - WG 09/2001 09/2002 A5S 390R - WZ 09/2002 09/2003 A5S 390R - YP 09/2002 A5S 390R - ZM 3. Dla pewnosci, nalezy udac sie pod auto i sprawdzic, poniewaz jezeli nie kupiliscie swojego bimmera nowego, mozecie natrafic na cos innego niz wskazuje VIN:) Oczywiscie przy okazji oceniacie wstepnie skrzynie organoleptycznie, co daje jakies pojęcie o skrzyni- np. wycieki Na prawej sronie skrzyni znajduje sie tabliczka znamionowa latwo zauwazalna oraz blizej silnika naklejka a na niej w kodzie symbl skrzyni (np YP) 4. Ja znalazlem YP, czyli skrzynia A5S390R YP . OK, tyle ze malo info jest pod tym symblem BMW. Poszedlem tropem i dowiedzialem sie (net), ze w GM skrzynka funkcjonuje jako 5L50E. Jezeli masz skrzynie A5S 360R masz skrzynie GM 5L40E . Nie interesowalem sie roznicami pomiedzy "WG,W,ZM" a YP ale znalazlem znaczace info: A5S360R /5L40E ma wytrzymalosc ograniczona softem w celu ochrony 1,2,3 do 340 NM A5S390R/5L50E -------------------------------------------------------------------- do 420 NM A5S390R/5L50E YP ma podniesiona wytrzymalosc do 500NM Jeszczenie sprawdzalem w katalogu, ale sugeruja ze roznica lezy po stronie konwertera. 5. Skrzynia automatyzna 5L50E jest w US bardzo chwalona skrzynia, ktora stosoana jest przez GM w Cadillac XLR (M22) Cadillac SRX (MV3/M22) Northstar V-8 6. Skrzynia zalewana jest olejem klasy DEXRON III Olej do skrzy automatycznych smaruje ale rowniez zmienia za Ciebie biegi wykozystujac precyzyjnie dawkowane cisnienie!!! a) Serwisy automatycznych skrzyn biegow zalecaja rowniez trzymania sie precyzyjnie orginalnego producenta oleju do naszej skrzynki. Dlaczego? poniewaz klasa klasa ale produkty roznych producentow maja indywidualne dodatki oraz roznice prarametrow czasu nagrzewania oraz czasow osiagania przez olej cisnienia ... niech to beda milisekundy, tyle ze dla zestawu zaworow seleonido sterowanych programem moze okazac sie to wiecznoscia i nierownomierna praca, problemami z softem. Tak wiec jezeli wyczytasz, ze u ciebie akurat Dextron III byl Texaco, to kup sobie Texaco! Oleje roznych producentow w 1L. butelkach w dobrych cenach ma bardzo dobra firma od skrzyn http://www.midparts.pl/onas.php 7. Wymiana oleju Sprawdzanie stanu oleju podczas napelniania! :idea: http://www.ge39.com/files/SD92-114.pdf http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/66-15645-136704-1551/ATFCapacity.pdf http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96211 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eVORIa Opublikowano 28 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 193 jakos , dobra temat mysle do zamkniecia skrzynia nie wytrzyma juz sie dowiedziałem od kilku gości co robia chipy i poczytałem na innych forach.Dzieki za wczesniejsze komentarze, jak sie zdecyduje to najpierw wrzuce manuala do siebie Ja tez od pewnego czasu siedze w tym temacie i z tego co sie dowiedzialem to skrzynie GM nie maja dobrych opini. Gdybym wiedzial o tym wczesniej to kupil bym manual ale mniejsza z tym wracajac do tematu na pewnym amerykanskim forum wyczytalem, ze te skrzynie po 200 tys km sa do remontu. Siadaja sprzegla wiskotyczne i cos tam jeszcze aby temu zapobiec nalezy wymieniac olej i filtr chyba co 60tys. W moim przypadku auto mialo 270tys, a olej nie byl wymieniany. Mam kolezke, ktory ma takie sama 5-ke w automacie GM kupil ja z przebiegiem 130tys wymienia olej co 60tys, zrobil virusa na 225KM i jezdzi juz ponad 2 lata bez problemow. U mnie teraz po regeneracji mozna bylo by zaryzykowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stasiek530d Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Twoje auto jest z 2003r tam wchodzily te mocniejsze skrzynie chyba co, sprawdzałeś po numerach i po win? ja niestety u siebie mam tą do 420NM jak patrzyłem po vinie i po tabliczce na skrzyni.Gdzies kiedyś widziałem na allegro sie ogłaszali kolesie co z automata robią Ci manuala....Twoje graty zabierają wstawiają swoje operacja kosztowała 1tys.PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eVORIa Opublikowano 30 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Z tego co u siebie sprawdzalem mam A5S 390R - YP czyli chyba ta do 500NM. Tez slyszalem o takiej przekladce ale zawsze tak jest jak czegos sie szuka na gwalt to na zlosc tego nie ma. Z racji tego, ze juz zrobilem regeneracji swojej skrzyni raczej nie bede zakladal manuala. Jak uzbieram troche kaski to podjade do ecuproject na hamownie zobaczymy co oni o tym powiedza, a w tedy zdam relacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 30 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Sory, ze tak niegrzecznie ale podepne sie, czy to prawda, ze 5HP24 byla montowana w Ferrari o mocy 360 koni i wytrzymuje do 400 kuni na sobie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 31 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Sory, ze tak niegrzecznie ale podepne sie, czy to prawda, ze 5HP24 byla montowana w Ferrari o mocy 360 koni i wytrzymuje do 400 kuni na sobie? 5HP241996–1997 BMW E31 840Ci M60/B40 1997–2001 BMW E38 740i M62/B44 1997–2001 BMW E38 740iL M62/B44 1997–2003 BMW E39 540i M62/B44 1997–2002 Jaguar XK8 V8 4.0L 1998–2003 BMW E53 X5 4.4i 1998–2002 Jaguar XJ8 4.0 V8 1998–2001 Jaguar XJ8 Vanden Plas 4.0 V8 1998–2001 Jaguar XJ8L 4.0 V8 2001–2003 BMW E53 4.6is V8 2002–2003 BMW Z8 Alpina 4.8 V8 2002–2003 Jaguar XJ Sport 4.0 V8 2003–2005 Range Rover Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remotec Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Mi według vin wychodzi A5S 360R - VT a na tabliczce na skrzyni mam YU ? Uploaded with ImageShack.us sam już nie wiem ile momentu ta skrzynia wytrzyma , bo w opisie który podał Kosa nie ma skrzyni z koncówka YU ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Bardzo fajny temat:) I tak jak w opisie ja przy zmianie oleju bylem pod spodem i cyknalem takie foto na wszelki wypadek. Skrzynia GM z koncowka YM takze REMOTEC sie nie martw nie jestes jedyny.Wedlug vin'u wychodzi mi A5S 390R - WZ wiec juz zglupialem.W kazdym razie temat gdzies siedzi w mojej glowie.Nie wyskakiwalem z nim bo narazie ogarniam auto mechanicznie. Zaraz po zakupie jak opisywalem skrzynia wpadla mi w tryb awaryjny 3 razy i okazalo sie ze olej byl zuzyty i brakowalo go.Wymiana z filtrem pomogla i skrzynia do dzis sie sprawuje dobrze.Aktualnie mam przejechane 173k mil wiec sporo ale jakos nie boje sie wirusa.Kilka osob mowi ze spalanie rosnie- a rosnie dlatego ze czlowiek zaczyna wiecej deptac.Czy skrzynia wytrzyma ? - a jak dlugo latamy , jak czesto bedzie narazona na wysokie obroty i ciagle deptanie ? Mnie sie wydaje ze przydatne jest to przy wyprzedzaniu,moze na swiatlach jak ktos chce byc pierwszy ze startu... i chyba tyle co wy na to ? Moze dlatego sie nie boje albo tym nie mysle a moze jestem w bledzie? P.s. nigdy nie mialem i musze sprobowac :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavo71 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Zasad jest bardzo prosta jeśli chodzi o skrzynie biegów automatyczne To nie moc a moment obrotowy je zabija ! Poproś o soft w ktorym bedzie moment poprowadzony nie ostro czyli ładnie z dołu po to zeby było duzo mocy w wyższych partia obrotów ( km nie NM ). Z reszta i tak w skrzyniach bmw z tego roku jest konwerter który sam przesuwa obroty na wyższe więc tam po prostu wystarczy dużo mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmajchel17 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 jest ktoś mi wstanie odpowiedzieć jaki model skrzyni(oznaczenie) ZF pasuje do e39 mowa tu cały czas o 530dA bo ktoś wspominał że ZF'y były montowane w e38 730dA i od razu 2 pytanie czy ktoś już to ogarniał? [czy trzeba wiązkę wymieniać itd.] bo manual odpada z racji tego że później jest choinka na desce bo nic nie współpracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.