Grzechu Opublikowano 18 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Czeka mnie wymiana tylnich łożysk. I rodzi mi się takie pytanie czy ktoś sie z Was tej operacji podejmował czy lepiej odpuścić i jechać do jakiegoś mechaniora.pytanie_bmw Łożysko jest z piastą wiec myślę, że nie powinno być problemów ale jednak wolałbym się upewnić. Wielka prośba do Beaver79, dirty73 posiadacie jakąś literaturę na ten temat.:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 18 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 (edytowane) Zakręcili mnie wszyscy,aż sam się zamotałem z tym tyłem.Ale dobrze pisałem,że trzeba wprasować łożysko Edytowane 17 Października 2014 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 18 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Dzięki Georgi ale ja umie korzystać z gogle.pl. I teorie tej operacji znam chodzi mi bardziej o to czy wykonywać tą prace sam jakieś problemy po drodze nietypowe klucze.pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 18 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 1998 528i REAR Bearing the Easy Way! - Bimmerforums - The Ultimate BMW Forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 18 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 (edytowane) Pamiętaj przy odkręcaniu piast o daniu średniego kleju do gwintów na śruby. Edytowane 17 Października 2014 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 18 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 To zależy ile masz czasu i nerw. Ja u siebie wymieniałem sam, nie powiem, że troszkę dłuższych poszło, bo jak nie zapiekła się śruba, to piasta nie chciała zleżć ze swojego miejsca. Ogólnie jest trochę pracy, ale warto zaoszczędzić 100 zł.happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 18 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 trzeba dobrze potem wcisnąć lub wprasować... Nie trzeba bo to łożysko w piaście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 18 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Popieram, nic nie trzeba wprasować, to jest komplethappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 18 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 dałem ci DIYa,obczaj sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 18 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 dałem ci DIYa,obczaj sobie dziex dirty własnie czytam i mysle, że zrobie to sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 19 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Ja też lubię pobawić się przy aucie. A więc jeżeli obejdzie się bez praski to rób sam. Dodatkowy plus to, że będziesz pewien całej roboty że jest wykonana w pełni profesjonalnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 20 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 będziesz pewien całej roboty że jest wykonana w pełni profesjonalnie... chyba że chmiela zabraknie... :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 15 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Łożyska z tyłu w E39 są zespoloną częścią wraz z piastą, która jest przykręcana czterema śrubami typu Torx do głównego zespołu wahaczowego. Podstawa to odkręcić nakrętkę na półosi i lekko cofnąć przegub, żeby dojście kluczem nasadowym do śrub od tyłu było bardziej dostępne. Po odkręceniu tych śrub piasta jest do zdjęcia. Odgrzeję kotleta żeby nie zakładać nowego tematu.Wczoraj zabrałem się za wymianę i poległem na odkręceniu tych torxów.Nie mogłem tam dojść nasadką.Jak to zrobić?Jak cofnąć ten przegub?Jak by ktoś opisał dokładnie jak to zrobić to by było zaje..ściebmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Da_Vidoo Opublikowano 15 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Odkręć półoś przy dyfrze i bez kombinowania pójdzie. Potem na spokojnie wjedziesz nasadką. To nie są torxy tylko E Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Da_Vidoo Opublikowano 15 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Chyba 6 sztuk na klucz E13 z tego co pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Da_Vidoo Opublikowano 15 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Półoś od piasty to dość dużą nasadką odkrecasz, na zryw albo odginasz te zagięte blaszki które są pozaginane na półoś. Prosta robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 15 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Powalczę w sobotę i zobaczę jak to pójdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 16 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 efendi,ja mam właśnie sedana bez nivo.mam też wszystkie potrzebne ściągacze i klucze.Jak pisałem wcześniej nie mogę się dostać do tych czterech śrub.Zroię chyba jak poradził Da_Vidoo i odkręcę półośkę od dyfra i ją wybiję razem z przegubem i będzie dobry dostęp,chyba że masz inny patent na to.Poszukam też w sklepie,może dokupię chudsze i dłuższe nasadki to by było najlepsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 16 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 (edytowane) Panowie a od kiedy to tylne łożysko jest razem z piastą ???? Kupuje się tylko łożysko które jest przykręcane na 4 torxy a samą piastę trzeba wybić ze starego łożyska i wprasować do nowego , przód owszem jest razem z piastą ale tył pierwsze słyszę... Wymieniałem nie raz więc wiem co mówie... A jeśli chodzi o dostęp do torxów w sedanie to nie ma potrzeby odkręcać półoski od dyfra wystarczy okręcić tą dużą nakrętkę od zewnętrznego przegubu i wbić ją do sodka wtedy mamy dostęp na tyle by odkręcic te sruby oczywiści potrzebny będzie przegibik na przedłużce i po temacie... Edytowane 16 Października 2014 przez pawel83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 17 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 Panowie a od kiedy to tylne łożysko jest razem z piastą ???? Kupuje się tylko łożysko które jest przykręcane na 4 torxy a samą piastę trzeba wybić ze starego łożyska i wprasować do nowego , przód owszem jest razem z piastą ale tył pierwsze słyszę... Wymieniałem nie raz więc wiem co mówie... A jeśli chodzi o dostęp do torxów w sedanie to nie ma potrzeby odkręcać półoski od dyfra wystarczy okręcić tą dużą nakrętkę od zewnętrznego przegubu i wbić ją do sodka wtedy mamy dostęp na tyle by odkręcic te sruby oczywiści potrzebny będzie przegibik na przedłużce i po temacie... Przecież wiadomo że chodzi o łożysko ale do rzeczy.Dzięki za podpowiedz.Może obejdzie się bez odkręcania całej półosi.Zobaczymy jutro:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Da_Vidoo Opublikowano 17 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 W moim przypadku nie miałem dyfra i półosi w aucie więc dostęp do śrub nie był problemem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 18 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Jestem po zabiegu.Obyło się bez ściągania półosi ale musiałem kupić komplet "chudszych" nasadek,do tego przedłużki a komplet przegubów i redukcji miałem.Nie obyło się bez palnika.Auto musiało długo stać bo grzałem frez półosi żeby ją cofnąć jak i śruby które trzymały łożysko ale było warto.Satysfekszyn z dobrze wykonanej roboty bezcenne(tym bardziej że robiłem to pierwszy raz).Łożysko ściągnę i wymienię w poniedziałek bo piwo się chłodzi a przy okazji wymiana tarcz i szczęk hamulcowych no i oczywiście w następny łikend druga strona.Dzięki wszystkim za porady i sugestiebmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Da_Vidoo Opublikowano 18 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Heble z M5 wmontuj na tył, felga 16 jeszcze to ogarnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 18 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Spokojnie,narazie fela 18 AC Schnitzer idzie,potem niższy zawias.Reszta na wiosne jak kasy dociułam.Nie wszystko naraz;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.