Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


wał napędowy wyje e36 :(


Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie wiem co to na 100 procent ale coś mi z tyłu wyje i nie wiem co to jest albo łożyska albo most ale most jest troszkę mokry i tak sobie pomyślałem że może oleju mało co tam jest. Jeśli ktoś się oriętuje chciałbym spytać gdzie jest jakaś kontrolka do sprawdzenia oleju albo gdzie się go wlewa i czy to jest ten sam olej co w skrzyni biegów proszę o pomoc dzięki <bmw_2> <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko tak się zastanawiam co to jest szpera i po czym to poznam. Jeżdrzę tym BMW od 2 miesięcy wcześniej miałem auto z przednim napędem i się trochę nie oriętuję. Z tego co czytałem to się domyślam że ze szperą jak dasz po garach to zawsze mielą dwa koła a nie jedno ale do końca nie wiem a i ile ma być oleju w tym wale. Też będe dziś próbował szukać gdzie się to sprawdza i jak napełnia - dzięki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko tak się zastanawiam co to jest szpera i po czym to poznam. Jeżdrzę tym BMW od 2 miesięcy wcześniej miałem auto z przednim napędem i się trochę nie oriętuję. Z tego co czytałem to się domyślam że ze szperą jak dasz po garach to zawsze mielą dwa koła a nie jedno ale do końca nie wiem a i ile ma być oleju w tym wale. Też będe dziś próbował szukać gdzie się to sprawdza i jak napełnia - dzięki za odp

Szpera to zblokowany most!

Stan jednym tylnim kolem na lespzej przyczepnosci niz na drugim tylnim kole!

Np. jedno kolo stoi na asfalcie ,a jedno na miekkim poboczu rusz ostro jak masz szpere zostanei zryte pobocze i czarny slad na asfalcie, jak nei masz zostanie tylk ozryte pobocze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpera to jest mechanizm różnicowy o ograniczonym uśllizgu. Po prostu jak kolesie driftują, to żeby dym leciał spod obydwu tylnych kół, stosuje się szpere. Jak to działa ?? Mechanizm różnicowy ma za zadanie spowodować na zakręcie różnicę (jak sam nazwa wskazuje) prędkości koła lewego i prawego. Jednak w trakcie driftowania kiedy oba tylne koła są w poślizgu, dyfer wariuje, i jedno koło obraca sie bardzo szybko, a drugie dużo wolniej. I wtedy spod jednego koła leci mnóstwo dymu, a spod drugiego mało. Nie tylko jest to mało efektowne, ale przez takie coś można dyfer spalić. Szpera natomiast zblokowywuje obydwa koła, gdy różnica ich prędkości jest zbyt duża. Tak to ustrojstwo działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie wiem co to na 100 procent ale coś mi z tyłu wyje i nie wiem co to jest albo łożyska albo most ale most jest troszkę mokry i tak sobie pomyślałem że może oleju mało co tam jest. Jeśli ktoś się oriętuje chciałbym spytać gdzie jest jakaś kontrolka do sprawdzenia oleju albo gdzie się go wlewa i czy to jest ten sam olej co w skrzyni biegów proszę o pomoc dzięki <bmw_2> <bmw_2>

w dyfrze masz dwie śruby na imbus.odkręć tą górną i sprawdż czy jest tam olej[służy ona także do wlewania oleju :wink: ],powinnien być mniej więcej równo z otworem.a najlepiej sobie wymień i wtedy słuchaj czy wyje bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...