SAQ Opublikowano 30 Września 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2006 Witam nie wiem co to na 100 procent ale coś mi z tyłu wyje i nie wiem co to jest albo łożyska albo most ale most jest troszkę mokry i tak sobie pomyślałem że może oleju mało co tam jest. Jeśli ktoś się oriętuje chciałbym spytać gdzie jest jakaś kontrolka do sprawdzenia oleju albo gdzie się go wlewa i czy to jest ten sam olej co w skrzyni biegów proszę o pomoc dzięki <bmw_2> <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 2 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 Castrol SAF-XO - bez szpery Castrol SAF-XJ - do szpery pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAQ Opublikowano 2 Października 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 tylko tak się zastanawiam co to jest szpera i po czym to poznam. Jeżdrzę tym BMW od 2 miesięcy wcześniej miałem auto z przednim napędem i się trochę nie oriętuję. Z tego co czytałem to się domyślam że ze szperą jak dasz po garach to zawsze mielą dwa koła a nie jedno ale do końca nie wiem a i ile ma być oleju w tym wale. Też będe dziś próbował szukać gdzie się to sprawdza i jak napełnia - dzięki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 2 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 tylko tak się zastanawiam co to jest szpera i po czym to poznam. Jeżdrzę tym BMW od 2 miesięcy wcześniej miałem auto z przednim napędem i się trochę nie oriętuję. Z tego co czytałem to się domyślam że ze szperą jak dasz po garach to zawsze mielą dwa koła a nie jedno ale do końca nie wiem a i ile ma być oleju w tym wale. Też będe dziś próbował szukać gdzie się to sprawdza i jak napełnia - dzięki za odp Szpera to zblokowany most! Stan jednym tylnim kolem na lespzej przyczepnosci niz na drugim tylnim kole! Np. jedno kolo stoi na asfalcie ,a jedno na miekkim poboczu rusz ostro jak masz szpere zostanei zryte pobocze i czarny slad na asfalcie, jak nei masz zostanie tylk ozryte pobocze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 2 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 albo wez caly tyl na lewarek i krec jednym kolem, jezeli drugie kreci sie w druga strone to nie ma szpery, jezeli kreci sie w ta sama strone jest szpera pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAQ Opublikowano 2 Października 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 ok sprawdzę ale wydaje mi się że mam bez szpery - ma się rozumieć bez szpery jest fabrycznie a szpera jest po to aby lepiej spalić gumę czy żeby lepiej ruszać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 2 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 Szpera to jest mechanizm różnicowy o ograniczonym uśllizgu. Po prostu jak kolesie driftują, to żeby dym leciał spod obydwu tylnych kół, stosuje się szpere. Jak to działa ?? Mechanizm różnicowy ma za zadanie spowodować na zakręcie różnicę (jak sam nazwa wskazuje) prędkości koła lewego i prawego. Jednak w trakcie driftowania kiedy oba tylne koła są w poślizgu, dyfer wariuje, i jedno koło obraca sie bardzo szybko, a drugie dużo wolniej. I wtedy spod jednego koła leci mnóstwo dymu, a spod drugiego mało. Nie tylko jest to mało efektowne, ale przez takie coś można dyfer spalić. Szpera natomiast zblokowywuje obydwa koła, gdy różnica ich prędkości jest zbyt duża. Tak to ustrojstwo działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 2 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 Szpery peirwotnie znalazl yzastosowanie w sporcie pozeij zaczeta je montowac w sportowych autach (szper apowoduje ,ze auto dobzre sie prowadzI) i nei mylic, nei zostala stworzona do palenia gumy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 2 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 Witam nie wiem co to na 100 procent ale coś mi z tyłu wyje i nie wiem co to jest albo łożyska albo most ale most jest troszkę mokry i tak sobie pomyślałem że może oleju mało co tam jest. Jeśli ktoś się oriętuje chciałbym spytać gdzie jest jakaś kontrolka do sprawdzenia oleju albo gdzie się go wlewa i czy to jest ten sam olej co w skrzyni biegów proszę o pomoc dzięki <bmw_2> <bmw_2> w dyfrze masz dwie śruby na imbus.odkręć tą górną i sprawdż czy jest tam olej[służy ona także do wlewania oleju :wink: ],powinnien być mniej więcej równo z otworem.a najlepiej sobie wymień i wtedy słuchaj czy wyje bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.